آلفا طب

قیمت فیزیوتراپی در منزل تهران

قیمت فیزیوتراپی در منزل تهران

در این مقاله قصد داریم موضوع قیمت فیزیوتراپی در منزل تهران را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

مجموعه آلفا طب با اخذ مجوز رسمی از دانشگاه علوم پزشکی ایران و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و با در اختیار داشتن کادر متخصص و مجرب آماده است تا در سریع ترین زمان ممکن برای ارائه خدمات پزشکی و پیرا پزشکی در منزل یا محل کار شما در کنار شما باشد.

تمامی پرسنل دارای مدارک و تضامین کافی نزد شرکت می باشند.

*پوشش دهی کلیه مناطق تهران

*نازل ترین قیمت و بهترین کیفیت

*امکان صدور گواهی برای ارائه به بیمه درمانی شما

تلفن های تماس :

021-22371371 
021-26851095

09124885082

با توجه به این که امروزه زندگی اغلب افراد پر دغدغه می باشد، داشتن سلامتی یکی از مهم ترین چالش های زندگی است. افراد بسیاری هستند که از مشکل توانایی جسمی رنج می‌ برند و ممکن است، خودشان و یا اعضای خانواده ی آن ها دچار ناتوانی جسمی باشند.

از همین جهت پزشک مورد نظر برای آن‌ ها فیزیوتراپی تجویز می کند. همان‌ طورکه می دانید، فیزیوتراپی می تواند برای بازگرداندن حرکت های طبیعی شما در طول روز بسیار مفید و کاربردی باشد و از این جهت عضلات شما را درگیر و تحریک کند.

از همین رو برای توان بخشی بهتر است، از خدمات تخصصی فیزیوتراپی، بهره لازم را بگیرید تا به واسطه آن بتوانید اعضای بدن خود را حرکت دهید.

یکی از مهم ترین دغدغه هایی که ممکن است، اغلب افراد داشته باشند، این‌ است که نتوانند به مطب فیزیوتراپی مراجعه کنند و ترجیح می دهند که فیزیوتراپی در منزل آنها انجام شود

زیرا هر فرد ممکن است، در منزل خود برای انجام عملیات های فیزیوتراپی راحت تر باشد. با توجه به این‌که با گسترش تکنولوژی، کلان شهرها دچار ترافیک شده اند، اغلب افراد ترجیح می دهند که از خدمات فیزیوتراپی در منزل خود استفاده کنند تا بتوانند از این طریق حرکت های توان‌ بخشی را برای اعضای بدن خود داشته باشند و دوباره از انجام حرکاتی که قبلاً از آن لذت می بردند، بهره‌ مند شوند.

امکان دارد، برای برخی افراد مراقبت های فیزیوتراپی در مکان‌ ها و موقعیت های مختلف یک امر بسیار ضروری باشد تا به واسطه آن بتوانند توان بخشی خود را دوباره به دست بیاورند.

ممکن است، برخی افراد حتی در بیمارستان بستری شوند و تحت نظر یک فیزیوتراپیست باشند تا به واسطه اعمال فیزیوتراپی، درمانگر بتواند کمک به سزایی برای بازگرداندن وضعیت جسمانی بیمار کند.

همین طور در برخی موارد امکان دارد، افراد به درمانگاه‌ های فیزیوتراپی سرپایی مراجعه کنند و از خدمات آن‌ ها استفاده لازم را ببرند

اما برخی از بیماران توانایی بیرون رفتن از خانه و مراجعه به مطب پزشک را ندارند. این افراد می توانند از خدمات فیزیوتراپی در منزل استفاده کنند و از نتیجه آن بهره مند شوند.

در همین راستا فیزیوتراپیست می‌ تواند به منزل شما مراجعه کرده و کمک کند تا بتوانید عملکر هایی که قبلاً قادر به انجام آن نبودید را دوباره انجام دهید.

به همین دلیل لازم دانستیم در رابطه با فیزیوتراپی در منزل در ادامه این مطالب برای شما صحبت کنیم تا به واسطه اطلاعات مفیدی که در اختیارتان قرار می دهیم، بتوانید معنی کامل فیزیوتراپی در منزل را بدانید. همین‌ طور با استفاده از آن بتوانید از مزایای فیزیوتراپی در منزل بهره‌ مند شوید.

در ادامه این مطلب اول برای شما در رابطه با فیزیوتراپی در منزل شرح مختصری می دهیم، سپس با توجه به این‌که فیزیوتراپی در منزل دارای ویژگی‌ ها و مزیت‌ های بسیاری برای بیمار می باشد، مزیت ویژگی های آن را برای شما ذکر خواهیم کرد.

همین طور عوامل موثری که در قیمت فیزیوتراپی در منزل تاثیر گذار است را بازگو می کنیم. اگر شما نیز اطلاعات مفیدی در این رابطه نیاز دارید، پیشنهاد می کنیم در ادامه این مطلب با ما باشید.

آنچه در ادامه مطالعه می کنید:
فیزیوتراپی چیست و چه کاربردی دارد؟
انواع فیزیوتراپی کدام موارد هستند؟
مراحل آماده‌ سازی برای استفاده از خدمات درمانی فیزیوتراپی چگونه می باشد؟
فیزیوتراپی در منزل چگونه می باشد؟
کار یک فیزیوتراپیست چیست؟
در چه مواردی به فیزیوتراپی نیاز داریم؟
آیا فیزیوتراپی بدون مراجعه کردن به مراکز درمانی امکان پذیر است؟
آیا امکان حضور فیزیوتراپیست خانم در منزل نیز وجود دارد؟
تمرینات ورزشی فیزیوتراپی به چه صورت می باشند؟
اولین ملاقات با فیزیوتراپیست چگونه خواهد بود؟
انتخاب محل مناسب برای فیزیوتراپی در منزل به چه صورت می باشد؟
آرامش و سکوت منزل برای فیزیوتراپی چه تاثیری بر نتیجه کار دارد؟
هدف شما از فیزیوتراپی درمنزل چیست؟
آیا می توانیم برای فیزیوتراپی خود برنامه ریزی داشته باشیم؟
فیزیوتراپ چه مواردی را برای فیزیوتراپی زانو ارزیابی می کند؟
فیزیوتراپ چه مواردی را برای فیزیوتراپی کمر ارزیابی می کند؟
فیزیوتراپ چه مواردی را برای فیزیوتراپی سکته مغزی ارزیابی می کند؟
ویژگی های فیزیوتراپی در منزل شامل کدام موارد می باشد؟
فواید فیزیوتراپی در منزل شامل چه مواردی می باشد؟
قیمت فیزیوتراپی در منزل چگونه محاسبه می شود؟
عوامل موثر بر هزینه فیزیوتراپی شامل چه مواردی می باشند؟
حرف آخر

 

فیزیوتراپی چیست و چه کاربردی دارد؟

اغلب افراد در رابطه با فیزیوتراپی اطلاعات دقیقی ندارند. اگر بخواهیم در رابطه با این سوال پاسخ درستی بدهیم، باید بگوییم، یکی از تخصص های مراقبتی و درمانی که در آن پزشک مورد نظر می تواند توان بخشی برای بیمار داشته باشد را فیزیوتراپی می گویند.

به‌ طورکلی اگر فردی از لحاظ حرکتی در تمامی بدن خود دچار محدودیت‌ هایی باشد، به واسطه فیزیوتراپی می تواند توانایی جسمانی خود را بازگرداند.

کلمه Physical Therapy در زبان انگلیسی برای تخصص فیزیوتراپی استفاده می شود و تلفظ فارسی آن به معنی درمان فیزیکی یا جسمانی می باشد. هنگامی‌که فردی منجر به بیماری می‌ شود و اعضای بدن او دچار آسیب دیدگی می شوند،

بیمار دچار درد می شود، اینجاست که می تواند از تخصص و مزایای فیزیوتراپی استفاده لازم را ببرد تا سلامتی خود را بازگرداند.

به‌ طور کلی برای استفاده از فیزیوتراپی هیچ‌ گونه محدودیت سنی وجود ندارد و همه افراد می توانند با توجه به مشکلاتی که در عملکرد های حرکتی خود دارند، از فیزیوتراپ ها کمک بگیرند.

اما فیزیوتراپ ها باید تخصص کافی در رابطه با تمامی اقشار جامعه را داشته باشند و برای هر گروه سنی اعم از: کودکان، سالمندان، ورزش‌کاران و غیره خدمات داشته باشند.

هنگامی که توانایی راه رفتن ندارید و برای حرکت دادن اندام هایتان دچار اختلال می شوید، می توانید از جلسات درمانی فیزیوتراپی استفاده کنید.

به واسطه این جلسات وضعیت بدن شما ارزیابی می شود و تصمیم گرفته می شود که چه تکنیکی برای درمان شما مناسب تر خواهد بود تا از این جهت بتواند کمک کند که بدن شما از لحاظ حرکتی بهبود بیابد.

به واسطه فیزیوتراپی بسیاری از اختلالات ارزیابی و درمان می شوند. در مورد این اختلال ها می توان به سکته مغزی، شکستگی ستون فقرات، آسیب دیدگی ستون فقرات، سندرم مچ دست (اختلالی است که باعث بی‌حسی در انگشتان می شود) اشاره کرد.

همین‌ طور می‌ تواند آسیب هایی که ممکن است، در فعالیت های ورزشی و قطع فعالیت ورزشی برای فرد رخ داده باشند را درمان کند.

برخی از افراد به واسطه قطع عضو ممکن است، بر روی اندام حرکتی خود مشکلاتی داشته باشند که این اختلال نیز به واسطه فیزیوتراپی برطرف می شود،

البته باید ذکر کرد که کارایی و تخصص فیزیوتراپیست ها فقط در رابطه با مواردی که نام برده شد نمی باشد، بلکه فیزیوتراپ ها می‌ توانند برای درمان بیماری های دیگر نیز مورد استفاده قرار بگیرند و بسیار مفید واقع شوند.

در هر صورت برای آن که بتوانید از خدمات فیزیوتراپی استفاده کنید، باید با پزشک معالج خود در رابطه با اختلالی که در بدن شما رخ داده است، مشورت کنید.

به‌ طورکلی باید گفت: هنگامی شما می توانید از خدمات و درمان فیزیوتراپی استفاده کنید که بیماری و اختلال مورد نظر شما باعث شود که حرکت های بدنی شما محدود باشند و تحت تاثیر قرار بگیرند. به همین جهت می توانید برای برطرف نمودن این اختلالات از فیزیوتراپی استفاده کنید.

بهتر است، بدانید که برای پیشگیری از به وجود آمدن محدودیت های حرکتی، فیزیوتراپی ها نیز می تواند کمک به سزایی کند. این محدودیت ها ممکن است، اغلب در افراد ورزش‌کار به وجود بیایند.

روش کار فیزیوتراپی ها در این حالت به این صورت می باشد که شیوه فعالیت ورزشکاران را مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهند و به واسطه استراتژی های حرکتی آن‌ ها می توانند پیشگیری لازم برای به وجود آمدن محدودیت های حرکتی در آن‌ ها را فراهم کنند و از این جهت باعث شوند که حرکات را به درستی انجام دهند و بدن آن ها دچار آسیب دیدگی نشود.

انواع فیزیوتراپی

بهتر است، بدانید که حوزه کاری فیزیوتراپی بسیار وسیع است و ممکن است، در موارد متفاوتی مورد استفاده افراد قرار بگیر. از همین جهت فیزیوتراپی به ۲ دسته تقسیم می‌ شود. اگر بخواهیم توضیحات بیشتری در رابطه با انواع فیزیوتراپی برای شما بدهیم می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

•    فیزیوتراپی پیشگیری

نوع اول فیزیوتراپی برای پیشگیری می باشد که از اهمیت به سزایی برخوردار می باشد. این نوع فیزیوتراپی برای اغلب افراد کاربرد دارد.

مخصوصاً برای افرادی که به واسطه شغل خود، اکثراً پشت میز می نشینند و در این راستا امکان این‌که عضلات استخوانی کمر و پای آن ها دچار آسیب دیدگی شود، بسیار زیاد است، همچنین افرادی که در حالت مادرزادی ممکن است، دچار اختلالات جسمانی و عضلانی باشند، می توانند از فیزیوتراپی پیشگیری استفاده کنند.

برخی از افراد سبک زندگی نادرستی دارند و نیاز است که به واسطه فیزیوتراپی اصلاح شود. این افراد می توانند به واسطه حرکت ها و نرمش های فیزیوتراپی که برای آن ها در نظر گرفته می‌ شود، از آسیب های احتمالی که ممکن است، در آینده برای آن‌ ها اتفاق بیفتد پیشگیری کنند.

به عنوان نمونه یک فرد کارمند را تصور کنید که در طول روز ساعت های بسیاری بدون حرکت پشت میز می نشیند و مشغول به کار می شود.

فشارهای زیادی بر روی بدن این فرد به واسطه نشستن طولانی مدت صورت می‌گیرد و عموماً این افراد در نواحی مختلف عضلات و استخوان‌ های خود علی الخصوص در ناحیه زانو، گردن و کمر ممکن است، احساس ناخوشایندی داشته باشند و از این جهت ممکن است، آسیب‌ هایی به اندام بدنی آن ها برسد.

به همین دلیل پیشنهاد می دهیم، برای جلوگیری از این آسیب ها راه‌ حل فیزیوتراپی را انجام دهید.

همین طور برای سازگاری بیشتر شما با محیط‌ های کاری و پیشگیری از آسیب دیدن عضلات و استخوان های شما، انجام تمرینات و حرکت های فیزیوتراپی می توانند بسیار مفید واقع شوند.

به واسطه تمرینات فیزیوتراپی می توان فشارهای ناشی از کار زیاد، پشت میز نشستن زیاد و آسیب های مربوط به ستون فقرات را بسیار کمتر کرد تا از این جهت دردهای استخوانی و عضلانی و اسکلتی فرد کاهش بیابد.

•    فیزیوتراپی درمانی

همان طورکه همه شما می دانید، به واسطه تمرینات و حرکت های مخصوص فیزیوتراپی می توان درمان بسیاری از بیماری های اسکلتی و عضلانی را انجام داد. از این جهت فیزیوتراپی درمانی می تواند بسیار مؤثر در روند بهبودی افراد باشد.

مثلاً فردی از زانو درد رنج می برد و نیاز دارد، برای برطرف نمودن درد، از روش درمانی فیزیوتراپی استفاده کند.

هنگامی که این فرد برای درمان به پزشک مراجعه می‌کند، مطمئناً پزشک مورد نظر چندین جلسه فیزیوتراپی برای تقویت کردن دامنه حرکتی این فرد و رفع عوارض موجود در نظر می‌ گیرد.

در برخی موارد نیز ممکن است، بیمار بعد از انجام جراحی های متفاوت، نیاز به فیزیوتراپی داشته باشد. پزشک معالج او تشخیص می دهد که بعد از جراحی لازم است، چند جلسه فیزیوتراپی را انجام دهد تا به این واسطه بتواند مراحل بهبودی خود را هر چه سریع تر طی کند.

آماده‌ سازی برای استفاده از خدمات درمانی فیزیوتراپی

برای این‌که بتوانید بیشتر و بهتر مسئله فیزیوتراپی را درک کنید، نیاز است که بدانید در جلسات درمانی فیزیوتراپی لازم است، چه مواردی را در نظر بگیرید تا بتوانید نتیجه بهتری دریافت کنید.

لازم می‌ دانیم بگوییم، قبل از این‌که به فیزیوتراپیست مراجعه کنید، باید در رابطه با مسائلی بیشتر بدانید.

مثلاً برخی از فیزیوتراپ ها تخصص بالینی دارند. شما باید بتوانید فیزیوتراپی را پیدا کنید که بتواند در رابطه با اختلال و بیماری شما تخصص لازم داشته باشد و از این جهت بتواند اختلال مورد نظر شما را برطرف کند،

زیرا تاثیر بیشتری در نتیجه جلسات درمانی شما خواهد داشت و همین ‌طور در کنار این مسئله باید در رابطه با قیمت و هزینه‌ هایی که به عهده بیمه می باشد، اطلاعات کافی داشته باشید.

همین‌ طور می‌ توانیم در رابطه با جلسات درمانی و لباسی که قرار است، در اولین جلسه استفاده کنید، تحقیق بیشتری داشته باشید، سپس بعد از اهداف تعیین شده‌، جلسات درمانی شما به واسطه فیزیوتراپیست در نظر گرفته می شوند.

به همین دلیل نیاز است، شما قبل از آن در رابطه با این مسئله فکر کرده باشید، بتوانید هدفی که تمایل دارید در با آخرین جلسه فیزیوتراپی به دست آورید را با فیزیوتراپ در میان بگذارید.

ممکن است، در هنگام استفاده از جلسات درمانی فیزیوتراپی از مسئله تکنیکی باخبر نباشید، می ‌توانید از فیزیوتراپ خود بخواهید در رابطه با این مسئله برای شما توضیحاتی بدهد.

از همین جهت می ‌توانید اطلاعات کاربردی مفیدی برای به دست آوردن هدف خود در فیزیوتراپی داشته باشید.

فیزیوتراپی در منزل چیست؟

بهتر است، در رابطه با تعریف فیزیوتراپی در منزل این‌گونه بگوییم که هنگامی که فرد درمانگر برای هدف خاصی مثل توان بخشی به اعضای بدن شما به منزل شما مراجعه می کند تا خدمات مفیدی برای شما به‌ همراه داشته باشد، فیزیوتراپی در منزل شکل می‌ گیرد.

این نوع از فیزیوتراپی در منزل برای بیمارانی بیشتر در نظر گرفته می شود که امکان و توانایی خارج شدن از منزل را ندارند و نمی توانند ساعات طولانی را در مطب پزشک و یا کلینیک هایی که تحت نظر فیزیوتراپیست است، باشند.

از همین جهت ترجیح می‌ دهند که درمان آن ها در منزل خود به واسطه یک توان بخش و فیزیوتراپیست ماهر صورت بگیرد.

همین‌ طور با توجه به زندگی ماشینی امروزی ممکن است، برای این‌که بیمار از منزل خود جا به جا شود و مسافت طولانی‌ را طی کند تا به کلینیک برسد، کسل‌کننده باشد.

از همین جهت اکثر افراد امروزه ترجیح می دهند که فیزیوتراپی را در منزل خود و به واسطه‌ یک فیزیوتراپیست با مهارت سپری کنند و فکر می کنند که این کار می تواند نتیجه بهتری برای بهبودی آن ها داشته باشد.

این افراد دلایل متفاوتی برای استفاده از این خدمات دارند که در ادامه برای شما آن‌ ها را ذکر می کنیم:

•    به حدی وضع بیمار خطرناک و حاد می باشد که بیرون رفتن ممکن است، برای سلامتی او خطرناک باشد.
•    راه رفتن و عملکرد حرکتی برای بیمار بسیار خطرناک باشد.
•    بیمار امکان جا به جا شدن را برای درمان نداشته باشد،
•    دسترسی به فیزیوتراپی برای او با زمان زیادی رو به رو باشد.
•    امکان شناخت کافی از فیزیوتراپیست و امکانات آن و همین‌ طور دسترسی آسان را نداشته باشد.
•    ممکن است، تمایل داشته باشند درمان تحرکی خود را فقط در منزل داشته باشند.
•    برای درمان زمان کافی برای مراجعه به کلینیک جهت فیزیوتراپی را نداشته باشند.
•    ترجیح می‌ دهند در یک محیط آرام و خالی از استرس به همراه خانواده، درمان فیزیوتراپی را انجام دهند.
•    همراه مناسبی برای این که بتواند آنها را به مطب و کلینیک فیزیوتراپی برساند، ندارند.
•    زمان همراهان ایشان، برای این‌که بتوانند فرد را به کلینیک‌ های درمانی فیزیوتراپی انتقال دهند، بسیار کم می باشد.

کار یک فیزیوتراپیست چیست؟

هنگامی‌که یک بیمار به دلیل تسکین دردهای خود اقدام به پذیرش فیزیوتراپیست می کند، فیزیوتراپیست سابقه پزشکی بیمار را می‌ بیند و معاینات کلی را برای آن انجام می دهد، سپس یک برنامه مشخص در نظر می‌گیرد تا به واسطه آن بتواند نیازهای بیمار را تامین کند. برخی از درمان‌ هایی که فیزیوتراپیست می تواند از آن ها استفاده کند، عبارتند از:
•    ماساژ اندام‌ ها برای تسکین یافتن درد بافت
•    تمرین‌ های لازم برای تقویت قسمت‌ های ضعیف بدن
•    سرما برای کاهش دادن تورم
•    گرما برای افزایش جریان خون
•    تحریک الکتریکی برای کمک کردن به منقبض شدن ماهیچه ها
•    موبیلیزیشن یا منیپولیشن مفاصل
•    اولتراسوند تراپی برای تسکین اسپاسم عضلانی

لازم است، بدانید که فیزیوتراپیست ‌ها فقط برای جراحت ها به بیمار کمک نمی‌کنند، بلکه آن ‌ها می ‌توانند در حوزه‌ های تخصصی دیگری نیز فعالیت داشته باشند.

در چه مواردی به فیزیوتراپی نیاز داریم؟

اغلب افراد تصور می کنند که فیزیوتراپی می تواند فقط برای بیمارانی که شکستگی یا سکته مغزی داشته اند، مفید باشد و بتواند بهبودی را در این اشخاص حاصل کند.

اما لازم است، برای اطلاعات بیشتر بگوییم، فیزیوتراپی برای اغلب بیماری های متفاوت بسیار مؤثر می باشد. از جمله برای مشکلات عصبی، مشکلات عضلانی، مشکلات ارتوپدی، درد در مشکلات قلبی و تنفسی کاربرد بسیار بالایی دارد.

•    فیزیوتراپی زانو

لازم است، بدانید یکی از حساس‌ ترین عضو های بدن زانو می باشد و به واسطه فیزیوتراپی می‌ توان بسیاری از مشکلات ناشی بر روی زانو را بر طرف نمود. آرتروز زانو، تعویض مفصل زانو و پارگی رباط صلیبی، چند مورد از اکثر درخواست‌ های فیزیوتراپی افراد برای زانو بوده‌ اند.

•    فیزیوتراپی سکته مغزی

عموماً بر اثر پارگی رگ‌ های مغز و یا مسدود شدن رگ‌ ها سکته مغزی صورت می‌گیرد که می تواند برای بیمار ضعف حرکتی به همراه داشته باشد و بیمار ملزم به استفاده از خدمات فیزیوتراپی می باشد.

باید بدانید که به واسطه انجام حرکات فیزیوتراپی می توان بخش عمده ای از توان حرکتی بیمار بر اثر سکته مغزی را بازگرداند.

•    فیزیوتراپی گردن

به دلیل این‌که گردن یک عضو بسیار مهم می باشد و بسیار انعطاف‌پذیر است و می تواند وزن سر را تحمل کند، می تواند به شدت آسیب‌ پذیر نیز باشد. بسیاری از افراد به واسطه آسیب‌ هایی که برای گردن آن ها رخ داده است، رنج می برند.

به همین دلیل فیزیوتراپی می تواند برای گردان بسیار مؤثر باشد. به واسطه فیزیوتراپی گردن می توان درمان آرتروز، درد ساییدگی ها ،کاهش فاصله، فتق، دیسک بین مهره ای را برطرف نمود. از همین جهت اغلب افراد به واسطه فیزیوتراپی توانسته اند این درمان ها را پشت سر بگذارند.

•    فیزیوتراپی فلج

با توجه به در نظر گرفتن یک برنامه درمانی مفید و منظم به واسطه فیزیوتراپی می توان در بهبود بخشیدن عضلات بسیار کمک کرد. به طور کلی برای فیزیوتراپی اندام‌ های فلج، تمرکز بسیاری بر روی اندام‌ های کل بدن انجام می شود و فقط به دست یا پای آسیب دیده پرداخته نمی شود، بلکه کل اندام بدن به واسطه فیزیوتراپی دوباره درمان می‌شوند.

•    فیزیوتراپی پارکینسون

ممکن است، در رابطه با بیماری پارکینسون اطلاعاتی داشته باشید. این بیماری یک اختلال حرکتی می باشد و می تواند حرکت افراد را مختل کند. اما علم فیزیوتراپی می‌ تواند درمان مفیدی برای بیماری پارکینسون باشد و از این طریق کمک کند تا بیمار بتواند تحرک و استقلال لازم را به دست بیاورد.

•    فیزیوتراپی حمله قلبی

بعد از این‌که حمله قلبی به بیمار دست می دهد، ممکن است، ضربان قلب و فشار خون بیمار تنظیم نباشد. به واسطه فیزیوتراپی می‌ توان بعد از حمله قلبی کمک کرد تا ضربان قلب و فشار خون حالت عادی خود را به دست بیاورند.

همین‌ طور میزان ضربان قلب و فشار خون وقتی بیمار در حال استراحت و یا ورزش است، به واسطه فیزیوتراپی کنترل می شود.

•    فیزیوتراپی انسداد ریوی

به واسطه بیماری انسداد ریوی ممکن است، تنفس بیمار دچار مشکل شود و امکان این که به خوبی اکسیژن به ریه بیمار برسد، سخت می شود. در این بیماری تنفسی، ترشحات مورد نظری در ریه بیمار جمع می شود.

اما به واسطه فیزیوتراپی انسداد ریوی، می‌ توان از این ترشحات جلوگیری کرد و اسپاسم عضلات تنفسی را آزاد سازی کرد تا به این واسطه، بیمار بتواند با آرامش، تنفسی راحت داشته باشد.

•    فیزیوتراپی آسم

اغلب افراد می دانند که بیماری آسم یک نوع بیماری تنفسی می باشد. وقتی فردی دچار بیماری آسم باشد، باعث دشواری در نفس کشیدن و تنگ شدن موقت مجرای تنفسی فرد می‌ گردد.

به واسطه فیزیوتراپی می توان آسم را نیز برطرف کرد. تمرینات تنفسی منحصر به فردی که فیزیوتراپیست می تواند به شما یاد دهد، کمک به سزایی برای بر طرف نمودن دشواری های تنفسی شما می باشند.

•    فیزیوتراپی بعد از عمل جراحی

اغلب افراد بعد از عمل جراحی احتیاج به فیزیوتراپی دارند. ممکن است، شما نیز به تازگی تحت یک عمل جراحی بوده باشید.

پزشک معالج شما پیشنهاد می دهد که یک فیزیوتراپیست در منزل برای به تحرک درآوردن اندام های شما می‌ تواند بسیار مفید باشد و از این جهت کمک کند دوباره سلامتی و تقویت عضلات خود را به دست بیاورید.

از همین جهت فیزیوتراپی می تواند راه کار بسیار مناسبی برای به دست آوردن و قوی کردن عضلات بعد از عمل جراحی باشد.

فیزیوتراپی بدون مراجعه کردن به مراکز درمانی

همان ‌طورکه می دانید، فیزیوتراپی یک درمان برای تحرک بخشیدن به عضلات می باشد و احتیاج هست ساعات زیادی برای آن صرف شود تا بتوان نتیجه مورد نظر را به دست آورد.

به همین جهت بیمار باید هر روز چند ساعت از زمان خود را در شلوغی ‌ها و ترافیک شهر در رفت ‌وآمد به مراکز درمانی برای استفاده از فیزیوتراپی بگذراند، همچنین ممکن است، ایستادن در نوبت ‌های کلینیک‌ ها و مراکز درمانی برای بیمار بسیار ناراحت‌کننده باشد.

برای این‌که بتوانید از خدمات فیزیوتراپی به‌ صورت مطلوب استفاده کنید تا نتیجه درمان شما به خوبی حاصل گردد، انجام دادن فیزیوتراپی در منزل یک گزینه پیشنهادی بسیار مفید می باشد که از این جهت توانسته است بسیاری از مشکلات را برای افراد برطرف کند.

به واسطه فیزیوتراپی در منزل می ‌‌توان تمامی مراحل درمان تا مرحله آخر یعنی بهبودی را به واسطه فیزیوتراپیست انجام داد و می توان نحوه عملکرد های بیمار را تقویت کرد.

فیزیوتراپیست خانم در منزل

بعضی از بیماران خانم، نگران این هستند که فیزیوتراپی توسط آقایان برای آن ‌ها در نظر گرفته شود. ممکن است، این کار برای آن ‌ها مقداری ناراحت کننده باشد و این افراد نتوانند احساس خوبی از این اشخاص بگیرند و درمان آن‌ ها به‌ خوبی صورت نگیرد.

امروزه برای بر طرف کردن این نگرانی ‌ها فیزیوتراپیست ‌های خانم می ‌توانند به منزل بیمار مراجعه کنند.

در سطح شهر مراکز درمانی محدود و اندکی هستند که از فیزیوتراپیست خانم برای درمان بیماران خود استفاده می کنند. اما ما نیز می ‌توانیم به واسطه فیزیوتراپیست ‌های خانم انجام فیزیوتراپی را برای شما راحت‌ تر کنیم.

طبق بررسی ‌های انجام شده یک رابطه عاطفی بین بیمار و درمانگر به وجود می‌آید و اگر درمانگر هم‌ جنس بیمار باشد، می ‌تواند از لحاظ روحی و ارتباطات عاطفی تأثیرات بسیاری در رابطه با نتیجه فیزیوتراپی داشته باشد.

به دلیل این‌که ما در یک کشور مذهبی زندگی می‌ کنیم و این مسائل فرهنگی و عاطفی بسیار مهم می ‌باشند، لازم دانستیم که از فیزیوتراپیست‌ های خانم در مجموعه خود استفاده کنیم تا از این جهت بیماران بتوانند به راحتی درمان خود را به وسیله فیزیوتراپیست ‌های خانم انجام دهند.

تمرینات ورزشی فیزیوتراپی

تمرینات ورزشی فیزیوتراپی یکی از عوامل بسیار مهم می باشند. به واسطه این ورزش ‌ها می ‌‌توان میزان حرکت افراد را بالا برد و به مرور باعث شد که تقویت عضلات بیمار بیشتر شود و بهبودی حاصل گردد.

یکی از مزیت ‌ها و خوبی ‌های تمرینات ورزشی فیزیوتراپی به جهت درمان این می باشد، که، بعد از اتمام جلسه فیزیوتراپی بیمار می‌ تواند به‌ تنهایی و بدون واسطه دوباره عملکرد های ورزشی را تمرین کند و از آن‌ ها برای بهبودی خود استفاده کند.

اما لازم است که این حرکات به واسطه فیزیوتراپیست به صورت صحیح به بیمارآموزش داده شوند و نحوه انجام حرکات و زمان استفاده از آن ‌ها به‌ خوبی در نظر گرفته شود تا از این جهت بتوان نتیجه مطلوبی در روند بهبودی بیمار داشت. همان طور که ذکر کردیم، این تمرینات می‌ توانند برای تقویت عضو ضعیف ‌شده بدن بیمار، مفید باشند.

از همین جهت بیمار می ‌تواند به ‌تنهایی اقدام به ترمیم کردن اعضای مصدوم خود کند و به مرور بهبودی حاصل شود.

بهتر است، بدانید که در جلسات اول تمرین درمانی و ورزش ‌های فیزیوتراپی ممکن است که درد و التهاب به صورت تدریجی کم شود و یا کلاً از بین برود، سپس به مرور بهبودی کامل حاصل می‌ گردد.

نمونه ‌ای از تمرینات و تکنیک های فیزیوتراپی:
•    تمرینات تقویتی عضلات و عملکرد آن ‌ها
•    ورزش‌ های دامنه حرکتی
•    تمرینات استقامتی و تمرینات کششی
•    تمرینات هماهنگی اعضای بدن و حفظ کردن تعادل
بهتر است، بدانید که برای جلوگیری از گرفتگی عضلات و برطرف نمودن مشکلات سطحی اندام ‌ها نیز می‌‌توان از تمرینات فیزیوتراپی استفاده کرد.

ممکن است، فردی از مشکل شکستگی و یا بیماری‌ هایی مثل سکته مغزی، پارکینسون، کمر درد، آرتروز و غیره رنج ببرد. شما می ‌توانید با استفاده از یک برنامه ‌ریزی اصولی و درست به واسطه فیزیوتراپیست ماهر، روند بهبودی خود را سپری کنید.

تجهیزات فیزیوتراپی و هنر دست های فیزیوتراپیست می ‌توانند برای شما بسیار مفید واقع شوند. همین ‌طور به واسطه برنامه ‌های تمرینی که فیزیوتراپیست در منزل برای شما انجام می ‌دهد، می‌ توانید روند درمان خود را به سرعت سپری کنید.

نکته حائز اهمیتی که در رابطه با تمرینات فیزیوتراپی صدق می‌ کند، این است که این تمرینات نباید متوقف شوند و نیاز است که طبق نظریه فیزیوتراپیست انجام شوند.

به طور مثال تصور کنید که شما بدون در نظر گرفتن توصیه‌ های پزشک خود داروهایی که مصرف می‌کردید را قطع کنید، چه اتفاقی می ‌افتد؟ روند درمان شما متوقف می ‌شود و بهبودی برای شما حاصل نمی‌گردد. در رابطه با فیزیوتراپی نیز نباید خود سرانه عمل کرد.

توقف نمودن تمرینات ورزشی فیزیوتراپی بسته به نظر فیزیوتراپیست مورد نظر شما دارد و طبق نظریه او می ‌توانید این تمرینات را افزایش دهید و یا متوقف نمایید.

اولین ملاقات با فیزیوتراپیست چگونه خواهد بود؟

وقتی برای اولین بار فیزیوتراپیست به منزل شما مراجعه می‌ کند، بیمار را مورد بررسی و ارزیابی قرار می ‌دهد. این بررسی ‌ها ممکن است، چک کردن سوابق پزشکی بیمار و معاینات فیزیکی باشند تا به وسیله آنها فیزیوتراپیست اطلاعات و آگاهی در رابطه با مشکلات جسمانی شما داشته باشد،

سپس بعد از انجام معاینات و ارزیابی کردن مشکلات بیمار، فیزیوتراپ درک درستی از مشکل بیمار دارد و آشنایی لازم در این زمینه برای او ایجاد شده است. به واسطه این آشنایی می ‌تواند یک برنامه‌ ریزی درست برای درمان بیمار را تخصیص دهد.

ممکن است، در همان جلسه اول نیز اگر شما آمادگی لازم را داشته باشید، فیزیوتراپیست درمان را شروع کند.

زمان تقریبی که فیزیوتراپیست در جلسه اول درمان شما اختصاص خواهد داد، حدوداً ۱ ساعت خواهد بود. اگر شما در آشنا شدن با فیزیوتراپیست اندکی مشکل دارید، بهتر است که در جلسه اول ۱ یا ۲ نفر از افراد خانواده شما حضور داشته باشند،

همچنین ممکن است، بیمار برای انجام فعالیت ‌های فیزیوتراپی مشکل داشته باشد، از این طریق اعضای خانواده می‌ توانند روحیه بخش مناسبی برای بیمار باشند.

همین‌ طور می ‌توانند برنامه‌ های تمرینی و فیزیوتراپی را که درمانگر برای بیمار در نظر می‌گیرد یادداشت کنند و در زمان‌ های مناسب به او کمک کنند تا بیمار فعالیت ‌های ورزشی فیزیوتراپی را انجام دهد.

انتخاب محل مناسب برای فیزیوتراپی در منزل

برای این‌که فیزیوتراپیست بتواند عملکرد بهتری در روند بیماری شما داشته باشد، محیط و فضایی که قرار است، در آن خدمات فیزیوتراپی در منزل شما صورت بگیرد، از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

از همین جهت شما باید تلاش کنید، برای فیزیوتراپی در منزل خود مناسب ترین قسمت از خانه را انتخاب کنید.

بهتر است، این مکان از نور و دمای مناسبی برخوردار باشد تا بتوان عملکرد های فیزیوتراپی را به راحتی انجام داد. امکان دارد، فرد درمانگر و فیزیوتراپیست وقتی به منزل شما مراجعه می کند، تجهیزات و وسیله‌ هایی همراه داشته باشد.

از همین جهت باید فضایی که برای تمرینات فیزیوتراپی خود انتخاب می کنید، بسیار مناسب باشد و امکان جا به جا شدن فیزیوتراپیست و بیمار را داشته باشد.

لازم است، در اتاقی که قصد انجام فعالیت های فیزیوتراپی را دارید، وسیله های بزرگ و تیز را خارج کنید، زیرا ممکن است، در تمرینات ورزشی شما، راه‌ رفتن و حفظ تعادل وجود داشته باشد.

از همین جهت امکان دارد که هنگامی که در فضای اتاق راه می روید، تعادل خود را از دست داد و به زمین بیفتید. به همین جهت ممکن است، به واسطه وسیله‌ ها و اشیاء تیزی که در اتاق وجود دارند، بدن بیمار آسیب ببیند.

برای همین پیشنهاد می کنیم که محیط مناسبی برای انجام فعالیت های فیزیوتراپی در نظر بگیرید.

در رابطه با این موضوع بهتر است، بدانید اگر تمامی جلسات در یک مکان، یک خانه و یک اتاق اتفاق بیفتد، می‌تواند روند درمان را سرعت ببخشد.

از همین جهت انتخاب محل مناسب برای انجام ورزش‌ های فیزیوتراپی یک امر بسیار مهم می باشد و می‌ تواند تاثیر به سزایی بر روی نتیجه درمان بیمار داشته باشد. پس باید در انتخاب آن دقت نمود.

آرامش و سکوت منزل برای فیزیوتراپی

برای انجام فعالیت های فیزیوتراپی وجود سکوت و آرامش در منزل امری ضروری می باشد. برای تعیین کردن زمان جلسات فیزیوتراپی باید هیچ گونه وقفه ای در نظر گرفته نشود. اگر شما از حیوان خانگی نگهداری می‌کنید، بهتر است، در زمان جلسات فیزیوتراپی آن را از خود دور کنید و در اتاق دیگری نگهداری کنید.

بهتر است، از ورود سر زده‌ی اشخاص و یا وجود کودکان متعدد در محل فیزیوتراپی جلوگیری شود، زیرا برای هر 2 طرف، یعنی هم فرد درمانگر و همچنین بیمار ممکن است، این عوامل مقداری نگران‌کننده باشند و آن ها را دچار اضطراب کند.

بهتر است، در جلسات فیزیوتراپی موبایل خود را از دسترس خارج کنید تا تمرکز لازم را برای ارتباط برقرار کردن با فیزیوتراپ خود داشته باشید تا نتیجه درمان مطلوبی برای شما حاصل گردد.

هدف شما از فیزیوتراپی درمنزل چیست؟

قبل از این‌که جلسات فیزیوتراپی ر ا به واسطه درمانگر در منزل آغاز کنید، باید توجه داشته باشید که هدف شما از فیزیوتراپی چه می باشد، البته این نکته قابل ذکر است که همه افراد به واسطه کمتر شدن درد و قدرت عضلات و بهتر شدن حرکت خود از فیزیوتراپیست استفاده می کند.

اما این نکته ضروری است، بدانید که چرا می‌خواهید حرکت کنید. به‌ عنوان نمونه ممکن است، شما قبلاً ورزش‌کار بوده اید و ورزش خاصی را دنبال می کردید، هدف شما از کم شدن درد و جلسات فیزیوتراپی می‌ تواند، ادامه دادن دوباره ورزش اختصاصی خود باشد، یا ممکن است، قصد شما از تقویت اعضای بدن، بالا و پایین رفتن به راحتی از پله ها باشد.

همین طور ممکن است، شما قصد دویدن داشته باشید. لازم است که در رابطه با این مسائل در جلسه اول با درمانگر و فیزیوتراپیست صحبت کنید و هدف خود را از بهبودی عنوان کنید.

برای فیزیوتراپی خود برنامه ریزی داشته باشید

در اغلب موارد فیزیوتراپیست برای این‌که بتواند به بیمار کمک کند تا از این طریق بهبودی برای او حاصل شود، برنامه های تمرینی در اختیار او قرار می‌ دهد تا به واسطه این برنامه ریزی‌ ها بیمار بتواند ورزش هایی که برای سلامتی او مفید می باشند را انجام دهد و از این جهت بهبود وضعیت او را سرعت ببخشد.

بهتر است که از این برنامه ها و تمرین های درمانی برای تغییر سبک زندگی خود استفاده کنید تا از این جهت بتوانید بهبودی خود را به دست بیاورید.

هنگامی می توانید به هدف‌ های توان بخشی خود دسترسی پیدا کنید که برنامه‌ های تمرینی و مواردی که فیزیوتراپ برای شما در نظر گرفته است را با دقت انجام دهید و طبق نظم خاصی آن ها را یادداشت و برنامه ریزی کرده باشید.

فیزیوتراپ چه مواردی را برای فیزیوتراپی زانو ارزیابی می کند؟

همان ‌طورکه گفته شد، فیزیوتراپی یکی از اصولی ‌ترین راه‌ ها برای درمان بیمارانی است که از دردهای زانو رنج می ‌برند.

یکی از نکات مهمی که توانسته است در فیزیوتراپی، موفقیت بسیاری برای افرادی که از درد زانو رنج می ‌برند را به همراه داشته باشد، بررسی کردن و تشخیص درست مشکل آن‌ ها می باشد.

برای این ‌که بتوان ارزیابی ها و بررسی درستی از بیماری فرد به همراه داشت، لازم است که مراحل زیر را طی کنیم:
•    بررسی پرونده بیمار
•    ارزیابی دامنه حرکتی
•    ارزیابی قدرت زانو
•    تست تعادل بیمار
•    غربالگری حرکت عملکردی
•    تست‌ های ویژه ارتوپدی
•    لمس نقاط دردناک

فیزیوتراپ چه مواردی را برای فیزیوتراپی کمر ارزیابی می کند؟

در بخش فیزیوتراپی کمر قبل از این‌که روند درمان آغاز شود، باید بیمار به پزشک مراجعه کند و تا از این طریق دردهای حاد و مزمنی که برای کمر او اتفاق افتاده است، شناسایی شوند و به فیزیوتراپ ارجاع داده شود. لازم است، بدانید در رابطه با فیزیوتراپی کمر اغلب درمان به واسطه خود بیمار صورت می‌گیرد.

از طریق تمریناتی که قبلاً به او آموزش داده شده است، می ‌تواند به بهبودی خود سرعت ببخشد، همچنین باید به مواردی مثل طریقه درست خوابیدن، درست نشستن، درست بلند کردن اشیاء از زمین و جا به جایی آن ‌ها و برخی تمرین ‌های کششی حتماً دقت کند.

آموزش ‌های لازم در این رابطه به واسطه فیزیوتراپ برای بیمار در نظر گرفته می‌ شوند. فیزیوتراپی برای کمر درد فواید بسیاری از جمله درمان و برطرف کردن دردهای بیمار و همین‌ طور پیشگیری از بازگشت دردها را به همراه خواهد داشت.

اما به ‌غیر از این فواید در رابطه با فیزیوتراپی کمر می ‌‌توان تشخیص داد که شکل‌گیری ناحیه کمر چگونه می باشد. ممکن است، در برخی افراد بد شکلی ناحیه کمر، ضعف عضلات و ناهماهنگی بین فعالیت های اعصاب در کمر وجود داشته باشد.

این افراد به واسطه فیزیوتراپیست می ‌توانند مشکلات خود را تشخیص و درمان کنند و همین طور باعث می‌ شود از کمردرد مجدد جلوگیری شود.

فیزیوتراپ چه مواردی را برای فیزیوتراپی سکته مغزی ارزیابی می کند؟

سکته مغزی یک اختلال و مشکل در مغز می باشد که به واسطه پارگی و انسداد در برخی از عروق ها تشکیل می‌شود و می‌ تواند از خون ‌رسانی به مغز جلوگیری کند.

در نتیجه باعث می ‌شود اکسیژن و خون کافی به مغز نرسد و بیماری سکته مغزی که در انگلیسی به آن Cerebrovascular accident می‌ گویند، به وجود بیاید. اما به واسطه فیزیوتراپی می توان این عارضه را برطرف کرد.

با توجه به این‌که ممکن است، میزان عارضه سکته مغزی در بیمارها مختلف باشد، برای بر طرف کردن و بهبودی آن زمان و عملکردهای متفاوتی نیاز است که ممکن است،

در برخی موارد به علت شدید بودن عارضه سکته مغزی این روند درمان خسته‌ کننده و طولانی باشد. برای سکته مغزی باید توجه کرد که کدام ناحیه آسیب دیده می باشد. به‌ طورکلی برای سکته مغزی ا نواع ناتوانی ها اعم از:

اختلال در دریافت درد، احساسات مشکلات در فهم زبان، اختلال در کنترل حرکت مشکل در یادآوری و حافظه و همچنین اختلالات عاطفی به وجود می آید. هنگامی که بیمار می خواهد به واسطه فیزیوتراپی

سکته مغزی خود را درمان کند، چند فاکتور باید لحاظ شوند ، مانند:
فاکتور های فیزیکی: شدت سکته از نظر فیزیکی و شناختی
فاکتور های احساسی: حالت روحی بیمار برای ادامه دادن درمان
فاکتور های اجتماعی: بودن همراه در کنار بیمار
فاکتور های درمانی : شروع ، زمان و نوع درمان

فیزیوتراپی در منزل تهران

حتماً شما نیز در شهرهای بزرگ از کلافگی ها و شلوغی‌ های بسیار رنج می برید و اگر نیاز به مراجعه به خدمات درمانی را داشته باشید، باید ساعت های بسیاری را وقت بگذرانید تا بتوانید به مراکز درمانی برسید،

زیرا با توجه به این‌که شهر شما بزرگ می باشد و اغلب دارای ترافیک بالا می باشد، ممکن است، بیمار، کلافه شود و نتواند دسترسی راحتی به کلینیک های درمانی داشته باشد. از همین جهت فیزیوتراپی در منزل می‌ تواند برای شما خدمات ویژه‌ای را ارائه دهد.

مخصوصاً اگر به محل شما نزدیک تر باشد. فیزیوتراپ هایی که در مجموعه ما فعالیت دارند، امکان دسترسی به سرتاسر نقاط کلان شهر ها و به خصوص تهران را دارند و می توانند در منزل شما حضور به عمل برسانند و شما را ویزیت کنند.

هر روز تعداد بسیاری از فیزیوتراپ های مجموعه ما در کلیه نقاط کلان شهر تهران می توانند، برای بیماران خدماتی را ارائه کنند.

هنگامی‌ که شما با مجموعه ما تماس می گیرید و درخواست ویزیت در منزل را دارید، با توجه به وضعیت بیمار و منطقه سکونت آن، ماهرترین فیزیوتراپیست و نزدیک‌ترین آن ها به محل مورد نظر را معرفی می‌کنیم تا از این جهت به سرعت بتوانند در محل سکونت شما حاضر شوند.

هیچ فرقی ندارد که در کدام یک از نقاط تهران زندگی می‌کنید، مجموعه ما می‌ تواند برای تمامی نقاط تهران فیزیوتراپیست اعزام کند.

افرادی که در مجموعه ما فعالیت دارند، همگی جزء بهترین و ماهرتین افرادمی باشند که می توانند ارتباط خوبی با بیمار برقرار کنند و برای توان بخشی آن بسیار مفید و اثر بخش باشند.

ویژگی های فیزیوتراپی در منزل

برخی از افراد تصور می‌کنند که درمان های خانگی نمی‌ توانند مؤثر واقع شوند. اما وقتی از این افراد سوال می‌کنیم که چرا این تصور را دارند، به این پی می بریم که اغلب افراد معتقدند، برای این‌که بتوان درمان بسیار تخصصی بر روی بیمار صورت داد، احتیاج به ابزارهای گران‌ قیمت، سنگین و همین طور تجهیزات بسیاری می باشد تا بتوانند از این جهت توان بخشی افراد را بازگردانند و کارآمد باشند.

در جواب این گونه افراد باید بگوییم که تصور غلطی از این ماجرا در ذهن خود پرورانده اند. فیزیوتراپیست به واسطه آموزش هایی که دیده است، می‌ تواند با استفاده از منابع موجودی که در اختیار دارد، توان بخشی افراد را به حداکثر برساند،

همچنین این گونه افراد می توانند تجهیزات سبک و پرتابل ها را نیز به منزل بیمار با خود ببرند تا از این جهت بیمار بتواند اطمینان حاصل کند که می تواند به واسطه فیزیوتراپی بیشترین بهره و نتیجه را بگیرد.

در یک مجله انگلیسی در سال 2016 مقاله ای منتشر شد که توانسته بود نتیجه عملکرد بیماران متفاوت بعد از عمل جراحی و تعویض مفصل زانو را مورد ارزیابی قرار دهد. این بیماران بعد از جراحی مفصل زانو در منزل خود فیزیوتراپی انجام داده بودند.

در حالی‌که بقیه این افراد به واسطه درمانگاه‌ های سرپایی فیزیوتراپی انجام داده بودند. از همین جهت پزشکان پی بردند که هیچ تفاوتی بین ۲ گروهی که در منزل و در درمانگاه فیزیوتراپی می شوند، از لحاظ عملکرد حرکتی وجود ندارد.

اما افرادی که در منزل فیزیوتراپی دریافت کرده بودند کیفیت حرکت و درد آن ها نسبت به بیماران دیگر کمی بهتر بود و توانسته بودند در مدت زمان کمتری بهبودی حاصل کنند.

امروزه با توجه به این نکته که اغلب افراد در زندگی روزمره خود مشکلاتی دارند و ممکن است، زمان کافی برای دسترسی به کلینیک ها را نداشته باشند،

همین طور با توجه به ترافیکی که در کلان‌ شهرهایی نظیر تهران وجود دارد، ممکن است، در تمامی ساعات و ایام روز دسترسی آسانی به درمانگاه‌ های درمانی برای خدمات فیزیوتراپی نداشته باشند و همین‌ طور ممکن است، بیمار سالمند باشد و توانایی حرکت و خروج از منزل را نداشته باشد.

برخی از افراد ترجیح می دهند که در محیطی که به آن آشنایی بیشتری دارند و با آن احساس راحتی می کنند، درمان بگیرند و از منزل خارج نشوند.

یکی از مهم‌ ترین دلایلی که افراد ترجیح می‌دهند از فیزیوتراپی در منزل استفاده کنند این است که بتوانند احساس راحت تری در منزل خود داشته باشند.

در همین راستا با اقدام به انجام فیزیوتراپی در منزل فیزیوتراپیست می تواند در کمترین زمان ممکن با بهترین کیفیت و بهبود بخشی به منزل بیمار مراجعه کند، همچنین با توجه به هزینه‌ های پایینی که برای فیزیوتراپی در منزل گرفته می شود، بیمار می تواند رضایت بیشتری از درمان خود داشته باشد.

فیزیوتراپیستی که به منزل شما جهت درمان مراجعه می‌کند، می‌ تواند با استفاده از تخصص ها و مهارت های خود برای شما بهبودی را به همراه داشته باشد. این افراد در هر ساعت از شبانه‌روز و حتی در روز های تعطیل نیز می توانند برای انجام امور فیزیوتراپی به منزل شما مراجعه کنند.

از همین جهت اغلب افراد ترجیح می دهند که فیزیوتراپی را در منزل خود سپری کنند تا بتوانند از این طریق بهبودی حاصل کند.

از مهم ترین ویژگی‌ ها و مزیت هایی که می توان برای فیزیوتراپی در منزل نام برد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    کیفیت مطلوب
•    جواب‌ دهی و بهبودی در کمترین زمان ممکن
•    نیاز به خروج از منزل نمی باشد،
•    عدم نیاز به جا به جایی بیمار و سالمند
•    هزینه مقرون به‌ صرفه برای بیمار
•    مراجعه شبانه روزی حتی در ایام تعطیل

از جمله فواید فیزیو تراپی در منزل

•    پیشگیری از برخی جراحی ها

فیزیوتراپی برای از بین بردن درد ها، درمان هایی دارد و از این جهت دیگر بیمار نیاز به عمل جراحی ندارد. همین طور قبل از انجام جراحی، شما از فیزیوتراپی استفاده بهینه‌ای کرده اید و توانسته اید همه دردهای خود را التیام ببخشید. همین طور باید گفت: به واسطه فیزیوتراپی قبل از جراحی، امکان دارد که بیمار بعد از جراحی نیز به سرعت بهبودی پیدا کند، زیرا بدن بیمار توان‌ بخشی بیشتری نسبت به قبل دارد. از همین جهت بعد از جراحی می تواند سریع تر بهبود بیابد.

•    کاهش یا از بین بردن درد به واسطه درمان

با تحریکات الکتریکی یا فراصوتی می توان بیماری های بسیاری را تسکین داد. همین طور فیزیوتراپی می‌ تواند درد کمر را در ناحیه ماهیچه‌ ها و عملکرد مفاصل بهبود ببخشد و این درمان می تواند باعث شود که بازگشت مجدد درد برای بیمار صورت نگیرد و از این جهت مورد آزار و اذیت نباشد.

•    بهبود توان حرکتی

ممکن است، برخی از بیماران در ایستادن، حرکت کردن و یا راه رفتن مشکلاتی داشته باشند. به همین جهت فیزیوتراپی می تواند کمک کند تا توان بخشی حرکتی و عملیات راه رفتن این افراد بهبود یابد. همین طور ممکن است، برخی افراد در انجام حرکات کششی توانایی جسمی لازم را نداشته باشند. اما به واسطه فیزیوتراپی می توان تقویت عضلات این افراد را انجام داد تا بتوانند از قدرت توانایی بالاتری برخوردار باشند.

•    بهبود توانایی جسمی بعد از سکته مغزی

همان طور که برایتان ذکر کردیم، افرادی که از سکته مغزی رنج می‌ برند، عملکرد و قدرت جسمی خود را از دست می‌ دهند و توانایی لازم برای عملکرد های حرکتی را ندارند. از همین جهت فیزیوتراپی می تواند باعث شود، اندام هایی که ضعف دارند، قوی تر شوند و توانایی لازم به آن ها بازگردانده شود.

•    پیشگیری از آسیب های ورزشی و بهبود آن ها

برخی افراد به واسطه ورزش تخصصی که انجام می دهند، ممکن است، در معرض آسیب دیدگی‌ های متفاوتی قرار بگیرند. این افراد به واسطه حرکات فیزیوتراپی می توانند توانایی جسمانی خود را باز گردانند و همین طور حرکات متناسب با شرایط آن‌ ها در نظر گرفته می شوند.

•    کنترل دیابت و بیماری‌ های عروقی 

پزشکان توصیه می کنند که به واسطه تمرینات فیزیوتراپی می توان تاثیر بسیاری در تنظیم قند خون داشت و از این جهت می تواند کنترل کننده مهم و خوبی برای بیماری دیابت باشد.

•    حفظ تعادل بدن و کاهش احتمال زمین خوردن

ممکن است، فیزیوتراپی به دلیل زمین افتادن و یا شکستگی هایی برای فرد انجام بگیرد. از همین جهت فیزیوتراپیست می‌ تواند به واسطه حرکات های پزشکی و توصیه‌ های کاربردی که به بیمار می دهد، خطرات احتمالی را برای او به حداقل برساند و از این جهت می‌ تواند در حفظ تعادل برای راه رفتن به او کمک کند.

•    کنترل مشکلات پیری

عموماً افراد با بالا رفتن سن دچار بیماری‌ های متفاوتی مانند پوکی استخوان می‌ شوند. از این جهت فیزیوتراپی در منزل می تواند به این افراد کمک ویژه ای کند تا تحرک بیشتری داشته باشند و بتوانند از این عارضه در امان باشند.

•    کنترل بیماری های قلبی و ریوی

امکان این‌که فیزیوتراپی بتواند به عملکرد جسمی بیماری که از حمله قلبی رنج می برد، کمک کند، بسیار زیاد می باشد. به همین جهت فیزیوتراپی در این راستا نیز نقش بسیار مهمی دارد.

•    کمک به کودکان در کنترل بیماری ها و آسیب دیدگی ها

لازم ب ذکر است، بدانید فیزیوتراپی می تواند برای کودکان نیز مفید باشد و از این جهت می تواند اختلال در مهارت‌ های حرکتی و مشکلات دیگر کودکان را بهبود ببخشد.

قیمت فیزیوتراپی در منزل

همیشه هزینه هایی که شامل استفاده از خدماتی می شود، مهم بوده است. مسئله فیزیوتراپی نیز در این موضوع صدق می‌کند و اغلب افراد به دنبال قیمت و هزینه‌ های جلسات فیزیوتراپی می باشند. ممکن است، در برخی مواقع به حدی آسیب دیدگی فرد بالا باشد که نگران هزینه های این تعداد جلسات بالا باشد.

بیماران قصد دارند بدانند که که آیا می توانند هزینه‌ های مربوط به فیزیوتراپی را پرداخت کنند و یا خیر؟
برای اطلاع دقیق از هزینه‌ های فیزیوتراپی در منزل ابتدا بیمار باید با مرکز درمانی تماس حاصل کند، سپس بعد از این‌ که مشخصات و بیماری خود را ذکر کرد، می تواند درخواست فیزیوتراپی در منزل را بدهد.

بعد از این‌ که فیزیوتراپیست به منزل بیمار مراجعه کرد، با توجه به پارامتر هایی مثل: وضعیت بیمار، تعداد جلسات فیزیوتراپی می تواند برای بیمار هزینه های مورد نظر را اعلام کند.

از همین جهت نمی توان یک هزینه کلی و دقیق برای همه افراد در نظر گرفت، زیرا بعد از ویزیت شدن بیمار و تعیین وضعیت او می توان هزینه فیزیوتراپی در منزل را مشخص کرد.

به‌ طورکلی بیمار باید مبلغی از هزینه را پرداخت کند، البته ذکر این نکته نیز لازم است که قیمت فیزیوتراپی در منزل و در کلان شهر تهران برای هر بیمار به واسطه درمان آن، متغیر می باشد.

ممکن است، برای درمان به واسطه فیزیوتراپی احتیاج به استفاده کردن از دستگاه‌ هایی باشد. به همین دلیل اول باید وضعیت بیمار مشخص شود و میزان جلساتی که نیاز است، از فیزیوتراپی استفاده کند، بررسی گردد، سپس می توان هزینه های مربوط را در نظر گرفت،

البته بهتر است، بدانیم که قیمت فیزیوتراپی در منزل بر اساس مصوبه های پزشکی محاسبه می‌ شود و هیچ‌ گونه هزینه اضافی از بیمار گرفته نمی شود، البته برخی از مراکز درمانی هستند که هزینه های بالاتری از بیمار درخواست می کنند و می‌ خواهند از این طریق درآمدزایی کنند.

همچنین باید عنوان کرد که برخی از مراکز درمانی با هزینه های بسیار پایینی برای افراد فیزیوتراپی انجام می دهند. هدف آن ها جذب بیمار می باشد تا به واسطه قیمت های پایین بتوانند بیماران بیشتری را برای فیزیوتراپی در منزل جذب کنند.

اما لازم به ذکر است که این مرکزهای درمانی نمی توانند خدمات خوبی برای بیمار به همراه داشته باشند.

در برخی از این مراکز نیز از افراد متخصص استفاده نمی‌ شود و ممکن است، در این راستا به بیمار آسیب بزنند و یا بعد از گذشت جلسات متعدد بیمار بهبودی قابل‌ توجهی احساس نکند و از روند درمان به واسطه فیزیوتراپی در منزل راضی نباشد.

از همین جهت شما باید اطلاعات کافی در رابطه با این موضوع داشته باشید و بدانید هر قیمت پایینی نشان بر تخصصی بودن فیزیوتراپی نمی باشد.

عوامل موثر بر هزینه فیزیوتراپی

به‌ طورکلی اغلب افراد درصدد هستند که بدانند چه عواملی ممکن است، بر قیمت فیزیوتراپی در منزل تاثیرگذار باشند.

یکی از مهم ترین عوامل، تعداد جلسات درمانی به واسطه فیزیوتراپی می باشد که درمانگر باید در نظر بگیرد چه تعداد جلسات برای بهبودی شما نیاز می باشد، همچنین با توجه به پرسنل و کارکنان و تخصص بالای آن ها ممکن است، قیمت های فیزیوتراپی در منزل متغیر باشد.

به دلیل این‌که هر چقدر تخصص فیزیوتراپیست بالاتر باشد، ممکن است، برای درمان هزینه بالاتری دریافت کند، همچنین لازم است، بدانید مجموعه ای که برای دریافت خدمات فیزیوتراپی انتخاب می‌کنید، تاثیر به سزایی در هزینه دارند.

ممکن است، برای درمان شما از دستگاه‌ های متفاوت استفاده شود که این یکی دیگر از مواردی است که می‌ تواند بر روی قیمت فیزیوتراپی در منزل تاثیرگذار باشد. پس عواملی که ممکن است، در هزینه

فیزیوتراپی در منزل تاثیرگذار باشند، عبارتند از:
•    میزان تعداد جلسات درمان و دوره درمانی فیزیوتراپی در منزل
•    فیزیوتراپیست و درمانگری که قصد انجام فیزیوتراپی برای شما دارد،
•    تخصص فیزیوتراپیست
•    میزان آسیب دیدگی اندام های شما
•    استفاده از داروها
•    استفاده از دستگاه‌ های فیزیوتراپی
تعرفه‌ ها و قیمت های فیزیوتراپی هر ساله به واسطه وزارت بهداشت معین می‌ شوند. اما هزینه نهایی با توجه به تجویز پزشک شما و تخصص‌ های فیزیوتراپیست و میزان جلسات در نظر گرفته می‌ شود.

البته برخی از افراد می توانند به واسطه بیمه تکمیلی، میزانی از درصد هزینه های پرداخت شده را بازگردانند. اما این نکته بستگی به بیمه مد نظر شما دارد. ممکن است، بیمه تکمیلی مد نظر شما هزینه های فیزیوتراپی در منزل را پرداخت نکند.

حرف آخر

به طورکلی یک فیزیوتراپیست می‌ تواند به شما کمک کند که بعد از اینکه بیماری‌، آسیب‌ دیدگی‌ ها و یا عمل جراحی را پشت سر گذاشتید، عملکرد های حرکتی خود را تقویت کنید و باعث می شود از این جهت بتوانید کار و فعالیت های تفریحی روزمره خودتان را ادامه دهید.

ممکن است، در برخی موارد، شرایط از خانه خارج شدن برای درمان به واسطه فیزیوتراپی را نداشته باشید. می توانید با استفاده از فیزیوتراپی در منزل برای برطرف نمودن آسیب دیدگی‌ های خود اقدام کنید.

همین طور به واسطه تمرینات ورزشی که فیزیوتراپیست در اختیار شما قرار می دهد، می توانید آسیب های خود را بر طرف کنید. در مطالب بالا برای شما شرح دادیم که به واسطه فیزیوتراپی در منزل چگونه می‌توانید عملکرد های فعالیتی خود را بازیابید.

همین طور فواید و ویژگی هایی که فیزیوتراپی در منزل می تواند برای شما به همراه داشته باشد را ذکر کردیم تا به واسطه این ویژگی، تصمیم درستی برای بهبود بیماری خود بگیرید. فیزیوتراپیست‌ ها می توانند انواع بیماری‌ های متفاوت را برای شما درمان کنند. در بالا ذکر کردیم، آن ها چگونه می‌ توانند به شما کمک کنند.

ممکن است، شما در اولین ملاقات با فیزیوتراپیست استرس داشته باشید و نگران عملکرد های آن باشید. در مطالب بالا برایتان ذکر کردیم که چگونه اولین ملاقات با فیزیوتراپیست را پشت سر بگذارید.

تمرینات ورزشی فیزیوتراپیست می تواند تاثیر به سزایی برای بهبود بیماری شما داشته باشند. شما باید با در نظر گرفتن یک مکان در منزل خود بتوانید آرامش و آسایش را برای خود و فیزیوتراپیست به همراه بیاورید تا بتوانید به واسطه آن بیماری خود را برطرف کنید.

بعد از شرح تمامی مطالب بالا مهم‌ ترین سوالی که ممکن است، برای اغلب افراد به وجود بیاید، این است که قیمت فیزیوتراپی در منزل تهران چگونه می باشد؟

اغلب افراد دوست دارند قبل از انجام فیزیوتراپی از هزینه‌ ها و قیمت ها اطلاعات دقیقی داشته باشند تا بتوانند از این جهت تجزیه و تحلیل کند که چه میزان قیمت باید برای بهبودی لازم است.

برایتان ذکر کردیم که اگر بخواهید در رابطه با هزینه های فیزیوتراپی در منزل اطلاعات دقیق و درستی داشته باشید، چگونه باید مراحل را طی کنید. همین طور عواملی بر هزینه فیزیوتراپی در منزل تاثیرگذار هستند که در مطالب بالا سعی کردیم،

در رابطه با آن ها توضیحات مختصری دهیم تا به واسطه آن بتوانید اطلاعات زیادی داشته باشید. انجام فیزیوتراپی یکی از مهم‌ ترین فعالیت ها برای بهبودی در رابطه با عملکرد های حرکتی و توان بخشی می باشد.

به واسطه مطالب بالا قصد داشتیم در رابطه قیمت فیزیوتراپی در منزل صحبت کنیم، امیدواریم این مقاله برای شما مفید و کاربردی بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×