آلفا طب

چکاپ سالمندان در منزل

چکاپ سالمندان در منزل - مجموعه آلفاطب

سالمندی دوره ای از زندگی انسان است که در برخی افراد همراه با انواع بیماری ها و ناتوانی ها می باشد . چکاپ سالمندان در منزل از اموری است که موجب تسهیل نگهداری از سالمندان می گردد . بسیاری از سالمندان به دلیل کهولت سن ، پوکی استخوان ، آرتروز ، شکستگی های لگن و … قادر به راه رفتن نیستند بنابراین برای انجام امور درمانی این عزیزان بایستی تدابیری اندیشیده شود .

چکاپ سالمند در منزل یکی از خدمات پزشکی در منزل محسوب می شود که شامل موارد گوناگونی می شود . در این مقاله قصد داریم در این خصوص صحبت کنیم پس با مجموعه خدمات پزشکی آلفاطب همراه باشید .

چکاپ سالمندان در منزل شامل چه مواردی می شود ؟

چکاپ سالمند در منزل شامل آزمایش روتین و آزمایش دوره ای می شود که به شرح زیر است :

آزمایش های روتین سالمندان :

این آزمایش ها شامل مواردیست که اغلب سالمندان به آن نیاز دارند . موارد آن به شرح زیر است :

بیماری دیابت که با بالا رفتن سن در افراد زیادی پدید می آید در صورت تشخیص دیرهنگام و یا عدم استفاده از دارو و یا تزریق انسولین و همچنین رژیم غذایی مناسب این بیماری می تواند خطرات زیادی برای سالمندان داشته و موجبات آسیب به کلیه ، چشم و قلب را برای آنها فراهم کند .

همچنین زخم پای دیابتی این گونه سالمندان را تهدید می کند که در صورت عدم مداوای به موقع می تواند حتی موجب قطع پای سالمند گردد .
با آزمایش های مربوط به کلیه و مجاری ادرار و همچنین پروستات در مردان می توان از بیماریهای کلیوی و یا سرطان پروستات پیشگیری کرد و یا در ابتدای بیماری آن را درمان نمود .

آزمایشات مربوط به بررسی اوره ، کلسترول و کلسیم نیز از آزمایش های روتین سالمندان است . بررسی آنزیم های کبدی و هورمون های تیروئیدی نیز با یک بار تست قابل تشخیص هستند .

یکی از دیگر از خدمات پزشکی آلفاطب ویزیت پزشک عمومی در منزل برای سالمندان است. سالمندانی که شرایط رفت به مراکز درمانی را به علت بیماری، ناتوانی های جسمی و به هر دلیلی ندارند، پزشک در منزل برای آن ها بسیار کارآمد است.

چکاپ سالمندان در منزل - موارد چکاپ در منزل

آزمایش دوره ای سالمندان :

آزمایش های دوره ای به صورت ماهانه و یا سه ماهه انجام می شود و کمک زیادی به تشخیص و پیشگیری از بیماری های سالمندان می کند . در صورت دریافت خدمات چکاپ سالمندان در منزل از مجموعه خدمات پزشکی آلفاطب به صورت دوره ای یک ماهه یا سه ماهه به تشخیص پزشک این آزمایش ها به شما عزیزان یادآوری می گردد تا آزمایش در منزل سر وقت انجام گیرد .

موارد آزمایشات چکاپ سالمندان

  • چکاپ فشار خون و چربی خون
  • چکاپ تست کم خونی
  • چکاپ سلامت قلب و عروق
  • تست بینایی
  • چکاپ اورولوژی
  • چکاپ روماتولوژی
  • تست دیابت
  • بررسی ESR در آزمایش خون
  • تست گوش و حلق و بینی
  • چکاپ سلامت دهان و دندان

مزایای انجام چکاپ سالمندان در منزل چیست ؟

  • اگر سالمند شما در معرض خطر ابتلاء به یک بیماری قرار دارد زودتر متوجه شده و نسبت به پیشگیری و درمان آن اقدام می کنید .
  • مشکلات بیماری و سلامتی سالمند خود را سریعا متوجه می شوید .
  • پزشک بصورت مرتب از فاکتورهای سلامتی سالمند شما آگاه می شود .
  • کنترل بیشتر بر شرایط مزمن بیماری سالمند بدست می آورید .
  • وضعیت سلامتی سالمند خود را بطور مرتب زیر نظر می گیرید .
  • با توجه به سختی حضور سالمندان در مراکز درمانی و آزمایشگاهها نیازی به حضور در این اماکن ندارید .
  • در آزمایشگاه ها معطل نمی شوید .
چکاپ سالمندان در منزل - مزایای چکاپ در منزل

آزمایش های تخصصی در چکاپ زنان سالمند چیست ؟

آزمایش ماموگرافی :

در زنان خصوصا زنان سالمند چکاپ سلامت سینه برای پیشگیری از سرطان پستان لازم و ضروری است . شیوع این نوع سرطان با افزایش سن بیشتر شده و زنان بالای 45 سال بایستی سالانه توسط پزشک خود معاینه گردند تا بروز سلولهای سرطانی در آنها تشخیص داده شود .

اگر سابقه خانوادگی سرطان پستان در خانواده دارید یک ریسک برای سالمند شما محسوب می شود و پزشک ممکن است بصورت سالانه تست ماموگرافی را توصیه نماید . برای زنان سالمندی که محدودیت های حرکتی دارند و امکان حضور در مطب پزشکان متخصص را ندارند استفاده از خدمات ماموگرافی در منزل می تواند مفید باشد .

تست پاپ اسمیر :

زنان بالای 65 سال لازمست که بصورت سالانه معاینات واژینال و تست پاپ اسمیر را انجام دهند . در این تست رشد غیر نرمال سلولهای واژینال و دهانه رحم مشخص شده و در صورت وجود این سلولها نسبت به درمان اقدام می گردد .

همچنین معاینه لگنی برای پیشگیری از بروز ناهنجاریهای استخوان لگن و همچنین جلوگیری از دردها و عفونتهای این ناحیه از بدن انجام می گردد . این تست نیز توسط پزشک زنان در منزل انجام می شود که می توانید این خدمات را از مجموعه خدمات پزشکی آلفاطب بخواهید .

چکاپ اورولوژیست زنان :

اگر عضلات کف لگن خانم سالمندی دچار شلی شده باشد نیاز به چکاپ اورولوژیست احساس می شود . این موضوع بعلت تغییرات هورمونی و افتادگی مثانه اتفاق می افتد . در این نوع بیماری فرد بیمار احساس میکند که ادرار کامل تخلیه نشده و یا دچار تکرر ادرار می گردد .

این مشکل میتواند باعث بروز عفونت شود زیرا مثانه فاصله کمی با خروجی ادرار پیدا کرده و انتقال میکروبها راحتتر صورت می گیرد . با چکاپ سالمند خانم می توان سریع تر این بیماری را تشخیص داده و نسبت به درمان آن اقدام نمود .

چکاپ سالمندان در منزل - چکاپ زنان سالمند

آیا همه سالمندان باید چکاپ شوند ؟

این تصور غلط در بسیاری از افراد جامعه وجود دارد که تا وقتی سالم هستیم نیازی به مراجعه به پزشک نداریم یا به اصطلاح سری را که درد نمی کند دستمال نمی بندیم .

ولی در برخی بیماریها علائم به کندی خود را نشان می دهند و گاها تا چند سال فرد از وجود بیماری اطلاع ندارد ولی با انجام آزمایشات مختلف می توان به وجود بیماری در بدن پی برد .

انجام چکاپ برای سالمندان ضروریست ولی علائمی هستند که اگر سالمند شما این علائم را داشت بایستی خارج از موعد مقرر چکاپ را انجام داد :

تاری دید یا چسبندگی پلکها :

اگر سالمند شما دچار تاری دید یا چسبندگی پلکها باشد احتمالا به آب مروارید مبتلا شده است . چنانچه این علائم را در سالمند خود دیدید بایستی سریعا نسبت به چکاپ اقدام کنید .

علامتهای پوستی :

در روی پوست بدن افراد سالمند معمولا خال ، لک و عارضه های پوستی دیده می شوند که بایستی تحت معاینه پزشک قرار گیرد تا مورد خطرناکی نباشند .

درد مفاصل و قوت کم :

یکی از دلایل درد مفاصله رماتیسم مفصلی است که اگر زودتر تشخیص داده شود از پیشروی و وخیم شدن بیماری جلوگیری می شود .

هزینه چکاپ سالمندان در منزل چقدر است ؟

با توجه به اینکه چکاپ سالمند از چه نوعی است ، فاصله محل زندگی بیمار با مرکز ارائه خدمات پزشکی چقدر است ، آیا نیاز به وسایل و تجهیزات پزشکی برای انجام چکاپ وجود دارد یا خیر و … هزینه چکاپ متفاوت می باشد .

چنانچه برای سالمند خود در منزل نیاز به چکاپ دارید با مرکز خدمات پزشکی آلفاطب تماس بگیرید و ضمن ارائه مشخصات کامل و نوع خدمات پزشکی از تعرفه و هزینه ها مطلع گردید. برای دریافت مشاوره با شماره 02122371371 در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×