آلفا طب

قوی ترین انتی بیوتیک برای عفونت ادراری

قوی ترین انتی بیوتیک برای عفونت ادراری

قوی‌ترین آنتی بیوتیک برای عفونت ادراری، آنتی بیوتیکی است که بتواند بدون عوارض خاص و جدی و یا دست کم با کمترین عوارض، عفونت را کم کند و حال بیمار، روز به روز بهتر از قبل شود. خوشبختانه در حال حاضر، آنتی بیوتیک‌های خوب و قوی در داروخانه‌ها پیدا می‌شوند که می‌توانند به عنوان بهترین آنتی بیوتیک برای عفونت ادراری مورد استفاده قرار بگیرند.

استفاده از قوی‌ترین آنتی بیوتیک برای عفونت ادراری در زنان و مردان و حتی کودکان، متفاوت است. البته بیشترین تفاوت بین آنتی بیوتیک‌های بزرگسالان و کودکان است. زیرا بدن کودکان توانایی در جذب یا رد کردن هر نوع آنتی بیوتیکی را ندارد. البته برخی از داروهای مبارزه کننده با عفونت سیستم ادراری که در داروخانه‌ها موجود هستند و توسط پزشکان تجویز می‌گردند، برای زنان و مردان متفاوت هستند. اما در کل، تمامی آنتی بیوتیک‌ها، عملکرد و اثری مشابه دارند و همگی در جهت از بین بردن عفونت به کار می‌روند.

مرکز خدمات پزشکی آلفاطب خدمت مشاروه رایگان تلفنی جهت مشاوره و راهنمایی از متخصصان .این مرکز را ارائه می‌دهد. همچنین این مرکز توانایی اعزام شبانه روزی متخصص برای ویزیت متخصص عفونی در منزل را نیز دارد.

قوی‌ترین آنتی بیوتیک برای عفونت ادراری مردان و زنان

قوی‌ترین آنتی بیوتیک برای عفونت ادراری مردان و زنان

عفونت ادراری در مردان، زنان و کودکان، به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود. گاهی عفونت به دلیل وجود باکتری و گاهی به خاطر رشد قارچ‌ها شکل می‌گیرد. البته در برخی از مواقع، ویروس‌ه نیز می‌توانند ایجاد عفونت ادراری کنند. اما به طور کلی، اکثر عفونت‌های ادراری در افراد، عامل باکتریایی دارند. آنتی بیوتیک‌های مختلفی برای از بین بردن باکتری عفونت ادراری تجویز می‌گردند. قرص‌های آنتی بیوتیک، طیف وسیعی دارند که برای رفع سوزش ادراری در زنان و مردان و کودکان تجویز می‌شوند که با توجه به جنسیت فرد، سن و سال، میزان وخامت حال بیمار، نوع باکتری و برخی از موارد دیگر، متفاوت هستند.

قوی‌ترین آنتی بیوتیک برای عفونت ادراری مردان، آنتی بیوتیکی است که بتواند عفونت باکتریایی در کلیه و مجاری ادراری را از بین ببرد. معمولا در مردان، عفونت ادراری، خیلی کم پیش می‌آید اما در صورت بروز چنین بیماری، باید خیلی سریع با آن مبارزه شود. در غیر این صورت می‌تواند با جان بیمار بازی کند. البته لازم به ذکر است که در مردان به دلیل بلند بودن آلت تناسلی و فاصله سوراخ آن با مقعد، عفونت‌ با عامل باکتری یا قارچ، خیلی کم رخ می‌دهد. اما احتمال بروز آن، صفر نیست.

قوی‌ترین آنتی بیوتیک برای عفونت ادراری زنان، کمی با مردان متفاوت است. شاید نوع دارو و قرص مصرفی، یکی باشد اما باید دوز آن، متفاوت تجویز شود. زنان در معرض شدید عفونت‌های باکتریایی و قارچی در سیستم ادراری خود هستند. زیرا فاصله مجرای ادرار آن‌ها با مقعد و واژن، خیلی کم است.

انواع آنتی بیوتیک برای عفونت ادراری

انواع آنتی بیوتیک برای عفونت ادراری

اگر به عفونت دستگاه ادراری فوقانی ( کلیه‌ها و میزنای ) یا تحتانی ( مثانه و میزنای ) مبتلا شدید، نگران نباشید و در اولین فرصت ممکن، به پزشک متخصص مراجعه کنید. انجام آزمایش و سونوگرافی برای تشخیص بهتر، توصیه می‌گردد. به هر حال، وقتی تشخیص به عفونت داده شد، پزشک برای شما آنتی بیوتیک تجویز خواهد کرد. تاثیر انواع آنتی بیوتیک در عفونت ادراری برای شما متفاوت خواهد بود.

اگر دستگاه ادراری تحتانی دچار عفونت شود، معمولا با قرص سفالکسین یا فسفومایسین از بین می‌رود. اما در مواردی که عفونت به میزنای و حالب و کلیه‌ها می‌رسد، درمان متفاوتی باید صورت بگیرد. در این مواقع پزشک به تجویز قرص‌های آنتی بیوتیک قوی‌تر مانند سیپروفلوکساسین و لووفلوکساسین روی می‌اورد که عوارض شدیدتری دارند. اما عفونت را از بین می‌برند. در اینجا انواع آنتی بیوتیک برای عفونت ادراری را نام می‌بریم و توضیح می‌دهیم:

  • سفالکسین: این آنتی بیوتیک برای افرادی که عفونت باکتریایی ادراری در مثانه و پیشابراه دارند و سن آن‌ها بالای 65 سال است، تجویز خوبی است. البته برای افراد با سنین پایین‌تر هم تجویز می‌شود و می‌تواند عفونت باکتریایی را از بین ببرد.
  • فسفومایسین: این دارو به شکل خوراکی است و برای درمان عفونت مثانه، گزینه خوبی است. توجه داشته باشید که از این دارو، اصلا برای عفونت کلیه استفاده نمی‌شود.
  • سیپروفلوکساسین: از آنتی بیوتیک‌های قوی است که نباید به عنوان اولین آنتی بیوتیک درمانی تجویز و مصرف شود. زیرا آنتی بیوتیک با عوارض کمتر هم وجود دارد.از این آنتی بیوتیک برای عفونت باکتریایی پروستات در مردان و مثانه در زنان، مناسب است.
  • لووفلوکساسین: از این دارو برای عفونت ادراری تکرار شونده استفاده می‌شود. به خصوص در خانم‌ها که عفونت‌های ادراری، در اکثر مواقع به وجود می‌ایند.
  • آموکسی سیلین: از خانواده پنی سیلین است و برای عفونت ادراری و از بین بردن آن تجویز می‌گردد.
  • مترونیدازول: مترونیدازول 500 برای عفونت ادراری با منشاء باکتری تجویز می‌گردد که ممکن است با توجه به میزان عفونت، دوز مصرفی آن، توسط پزشک تغییر پیدا کند.
  • سفکسیم 400: از این قرص برای از بین بردن عفونت ادراری باکتریایی در کوتاه مدت استفاده می‌شود.

قوی‌ترین آنتی بیوتیک برای عفونت ادراری کودکان

قوی‌ترین آنتی بیوتیک برای عفونت ادراری کودکان، باید با توجه به جنسیت، میزان عفونت و نوع باکتری تجویز شود. متاسفانه این نوع عفونت در بین کودکان نیز شایع است. دختر بچه‌ها بیشتر از پسرها به آن مبتلا می‌شوند.

پزشک معالج، تجویز قوی‌ترین آنتی بیوتیک برای عفونت ادراری کودکان را با توجه به میزان عفونت باکتریایی آن‌ها، انجام خواهد داد. اگر عفونت شدید نباشد، از آموکسی سیلین و در صورتی که شدید باشد، از نیتروفورانتوئین استفاده می‌کند.

نکات مصرف آنتی بیوتیک عفونت ادراری

نکات مصرف آنتی بیوتیک برای عفونت ادراری

بهتر است در مصرف قوی‌ترین آنتی بیوتیک برای عفونت ادراری که پزشک برای شما تجویز کرده است، نکات مهم زیر را به خاطر بسپارید:

  1. در حالی که آنتی بیوتیک برای عفونت ادراری از نوع باکتریایی تجویز می‌شود، شما نباید خودسرانه آن را مصرف کنید.
  2. هر نوع آنتی بیوتیک، علاوه بر داشتن مزایا، می‌تواند عوارضی هم داشته باشد که در یکی ممکن است کم و در دیگری، زیادتر باشد. به هر حال، میزان دوز دریافتی را طبق نظر پزشک، رعایت کنید.
  3. هر نوع قرص و داروی آنتی بیوتیک که برای عفونت ادراری مصرف می‌کنید، باید به همراه نوشیدن آب بسیار باشد. در واقع باید در 24 ساعت، آب فراوان بنوشید تا سوء اثر دارو، کم شود.

مزایا و عوارض آنتی بیوتیک عفونت ادراری

 

استفاده از آنتی بیوتیک‌های عفونت ادراری، مزایای خوبی برای کلیه و درمان مشکلات سیستم ادراری دارد. با مصرف آنتی بیوتیک، عفونت‌ای مثانه و پیشابراه، کم می‌شوند. البته در صورت تکمیل درمان، این عفونت‌ها کاملا رفع خواهند شد.

یکی دیگر از مزایای مصرف قوی‌ترین آنتی بیوتیک برای عفونت ادراری، این است که می‌تواند باکتری‌هایی که وارد پروستات شده‌اند را نیز، درمان کند. از دیگر مزایای آنتی بیوتیک، می‌توان به مصرف کوتاه مدت و تاثیر فوق العاده آن‌ها اشاره کرد. البته این مورد، به میزان عفونت و نوع باکتری و داروی مصرفی، بستگی دارد.

قوی‌ترین آنتی بیوتیک برای عفونت ادراری، علاوه بر مزایایی که دارد، ممکن است معایب و عوارضی را هم داشته باشد. برای مثال می‌توان به مشکلاتی نظیر ایجاد تهوع و استفراغ و راش پوستی اشاره کرد. در برخی از موارد نیز ممکن است شخص دچار خونریزی و یا فشار یا افزایش فشار خون شود.

مرکز خدمات پزشکی الفاطب با معرفی قوی‌ترین آنتی بیوتیک برای عفونت ادراری

از بین بردن عفونت ادراری با آنتی بیوتیک ها باید تحت نظر پزشک انجام شود. مرکز خدمات پزشکی آلفاطب با کادر پزشکی مجرب و به روز ترین تجهیزات در تشخیص و درمان این بیماری در کنار شما خواهد بود. مخصوصا اگر شرایطی دارید که مراجعه به مراکز درمانی برای شما سخت باشد یا ترجیح دهید در منزل خودتان باشید تا پزشک به محل شما اعزام شود. گاهی ممکن است پیش بیاید که یک بیمار مسن و یا فردی که زندگی نباتی دارد، به عفونت ادراری مبتلا شود. در چنین مواقعی، ممکن است حمل و نقل بیمار و رفت و آمد به بیمارستان برای او، امکان پذیر نباشد. بهتر است در چنین مواقعی از مراکز درمانی که خدمات در منزل انجام می‌دهند، استفاده شود. مرکز خدمات پزشکی آلفا طب، کلیه‌ی خدمات از جمله تزریقات، ارسال پزشک متخصص، پرستار و انجام اقدامات پاراکلینیکی را در منزل و زیر نظر کادر مجرب، انجام می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×