آلفا طب

فیزیوتراپی کمر در منزل

فیزیوتراپی کمر در منزل - فیزیوتراپی در منزل

برای افرادی که دچار کمر درد هستند در کنار درمان دارویی می توان از روشهای دیگری نیز برای بهبود سریعتر کمک گرفت . یکی از این روشها فیزیوتراپی است که یک فیزیوتراپ ماهر با ارائه تمرینهای ویژه درمانی به بهتر شدن عملکرد عضلات کمک نموده و درد را در قسمت کمر کاهش می دهد .

اغلب تمرینات فیزیوتراپی کمر در جهت کاهش فشار روی عصب کمر و کاهش درد است . مراکز فیزیوتراپی به ارائه خدمات فیزیوتراپی مشغول هستند ولی اگر تابحال به درد کمر مبتلا شده باشید می دانید که حرکت کردن ، راه رفتن ، نشستن در خودرو و رسیدن به مرکز فیزیوتراپی چقدر می تواند دشوار و همراه با درد شدید باشد .

ارائه خدمات فیزیوتراپی کمر در منزل می تواند شما را از درد و ناراحتی و دشواری رها نموده و در محیط راحت و بدون استرس منزل اقدام به دریافت خدمات فیزیوتراپی نمایید .

مجموعه خدمات پزشکی آلفاطب آماده ارائه کلیه خدمات پزشکی و پرستاری در منزل شامل فیزیوتراپی در منزل ، سونوگرافی در منزل ، رادیولوژی در منزل ، ویزیت پزشک متخصص در منزل ، ویزیت متخصص ارتوپدی در منزل ، اکوی قلب و نوار قلب در منزل و … می باشد .

کافیست با شماره ۰۲۱۲۶۸۵۱۰۹۵ تماس گرفته و خدمات پزشکی و پرستاری مورد نیاز خود را بخواهید . کارشناسان مجموعه آلفاطب در اسرع وقت به درخواست شما رسیدگی نموده و تیم پزشکی یا پرستاری به منزل شما اعزام خواهند شد .

علائم نشاندهنده دیسک کمر کدامند ؟

بسیاری از دردهای کمر ناشی از مشکلات دیسک کمر می باشد که با شناخت علائم آن می توان نسبت به دریافت کمک پزشکی اقدام نمود . برخی از این علائم به شرح زیر می باشند :

احساس گزگز و خواب رفتگی در پاها

از مهمترین علائم دیسک کمر ، گزگز و خواب رفتگی پاها می باشد . اگر این خواب رفتگی در پا چند روزی ادامه پیدا کند باید به پزشک مراجعه نمایید چرا که خواب رفتگی معمولی باید بعد از چند ساعت برطرف شود ولی اگر این موضوع ادامه داشته باشد نشانه ای از مشکل دیسک کمر می باشد.

مطلب مرتبط : فیزیوتراپی زانو در منزل

فیزیوتراپی کمر در منزل - مزایای فیزیوتراپی در منزل

بی حسی عضلات فرد

بی حسی در عضلات کمر و پاها می تواند از علائم هشدار دهنده دیسک کمر باشد . اگر این بی حسی ادامه پیدا کرد باید حتما جهت تشخیص و درمان به پزشک متخصص مراجعه نمایید . همچنین می توانید از خدمات ویزیت پزشک متخصص در منزل بهره مند شوید تنها کافیست با مجموعه آلفاطب تماس بگیرید .

ضعف عضلات ناحیه کمر

ضعف عضلات ناحیه کمر که به دلیل عدم رعایت نشستن اصولی ، بلند کردن اشیاء سنگین به صورت غیراصولی و … می باشد دیسک کمر جابجا شده و عصب آسیب می بیند و باعث ایجاد درد در نواحی مختلف کمر و پاها می گردد .

درد موضعی در ناحیه کمر

از مهمترین علائم دیسک کمر وجود درد در ناحیه کمر است . اما همه کمردردها نشان دهنده مشکل در دیسک کمر نیستند و از طرفی ممکن است فردی دچار عارضه در دیسک کمر خود باشد ولی دردی را احساس نکند . درد دیسک کمر ممکن است در ساق پا یا کناره های پا احساس شود .

انتشار درد از کمر تا پا

اگر درد کمر تا پاها انتشار پیدا کند یک علامت هشدار دهنده دیسک کمر می باشد . این درد معمولا در وقت صبح و پس از بیدار شدن از خواب شدیدتر می شود .

مقاله پیشنهادی : معتبرترین مرکز ارائه خدمات پزشکی در منزل

فیزیوتراپی کمر در منزل - هزینه فیزیوتراپی در منزل

انواع روشهای فیزیوتراپی کمر در منزل

لیزردرمانی

یکی از رایجترین روشهای درمان دیسک کمر استفاده از لیزردرمانی می باشد . در این روش با کمک به بهبود اعصاب کمر باعث کاهش درد در مهره پنج دیسک که به کمر مربوط است می شود . همچنین می توان توسط لیزردرمانی با لیزر پرقدرت دیسک را ترمیم نموده و فشار را از کمر برداشت .

جراحی دیسک کمر

اگر آسیب به دیسک کمر زیاد باشد و نتوان صرفا آنرا با فیزیوتراپی درمان کرد پزشک متخصص به بیمار جراحی دیسک کمر را توصیه می کند . البته فیزیوتراپی بعد از جراحی می تواند سرعت بهبود را افزایش داده و عوارض جراحی را بکاهد .

استفاده از روشهای دستی و ماساژ درمانی

فیزیوتراپ با استفاده از روشهای دستی نظیر ماساژ درمانی می تواند به درمان درد دیسک کمر کمک کند . همچنین استفاده از گرما و سرما درمانی ، آب درمانی و انجام ورزشهای خاص می تواند به بهبود درد بیمار کمک کند .

بیشتر بخوانید : فیزیوتراپی در منزل غرب تهران 

فیزیوتراپی کمر در منزل - ماساژ درمانی

چه کار کنیم که دچار کمردرد و دیسک کمر نشویم ؟

اگر خوشبختانه تا به حال دچار درد دیسک کمر نشده اید و یا دچار شده اید و باید کاری کنید که از عود کردن درد پیشگیری کنید ، باید نکات زیر را رعایت نمایید :

نشستن طولانی مدت پشت میز

مشکل دیسک کمر برای افرادی نظیر کارمندان که بیشتر وقت خود را بدون رعایت اصول نشستن پشت میز می گذرانند بسیار اتفاق می افتد . برای جلوگیری از این اتفاق باید ورزشهای مربوط به کمر را روزانه یا یک روز در میان انجام داد تا عضلات کمر را محکم و قوی نگهداشت . همچنین عدم رعایت اصول نشستن می تواند به مهره های گردن نیز آسیب رسانده و موجب دیسک گردن شود .

بلند کردن غیر اصولی وسایل سنگین

اگر وسایل سنگین را به صورتی نادرست و غیر اصولی از روی زمین بلند کنید فشار زیادی روی کمر شما وارد می شود . اصول برداشتن لوازم و وسایل سنگین از روی زمین به این صورت است که ابتدا باید زانوها را خم کرد و در حالتی که می خواهید بنشینید قرار بگیرید و بعد وسیله را برداشته و بلند شوید .

برای برداشتن وسایل سنگین از روی زمین هرگز نباید از کمر خم شوید زیرا تمام فشار روی دیسک کمر شما وارد می شود بلکه باید زانوها را خم نموده ، نشسته و جسم سنگین را بلند نمایید .

زمین خوردن ناگهانی

زمین خوردن شدید و ناگهانی می تواند منجر به جا به جا شدن دیسک کمر و فشار روی استخوانها شود . این اتفاق برای سالمندانی که به دلیل فشار خون ، دیابت و … دچار سرگیجه هستند بیشتر اتفاق می افتد پس باید نسبت به مراقبت بیشتر از آنها اقدام کرد .

چه زمانی به فیزیوتراپی کمر نیاز داریم ؟

اگر فردی احساس درد در ناحیه کمر داشته باشد باید به پزشک متخصص مراجعه نماید و اگر نیاز به جراحی یا فیزیوتراپی داشته باشد این کار به توصیه پزشک انجام شود . نحوه تشخیص دیسک کمر توسط پزشک به قرار زیر است :

  • استفاده از تست MRI : تست ام آر آی به تشخیص پزشک برای جراحی دیسک کمر کمک می کند و اگر نیاز باشد حتما برای بیمار تجویز می گردد .
  • استفاده از پرتودرمانی یا میلوگرام : در بعضی مواقع که به ندرت اتفاق می افتد پزشک توسط پرتودرمانی نیاز بیمار به فیزیوتراپی را تشخیص میدهد .
  • انجام تست نوار عصب و عضله
  • بررسی توانایی راه رفتن بر روی پاشنه و پنجه پا

کلام آخر

با توجه به مطالبی که در این مقاله به آنها اشاره شد چنانچه توسط پزشک خود به فیزیوتراپی توصیه شدید می توانید با مجموعه خدمات پزشکی آلفاطب تماس بگیرید و درخواست فیزیوتراپی کمر در منزل داشته باشید . کارشناسان مجموعه به صورت شبانه روزی و حتی ایام تعطیل آماده پاسخگویی و ثبت درخواست شما عزیزان می باشند .

مطالعه بیشتر : بهترین روشهای فیزیوتراپی در منزل

معتبرترین مرکز ارائه خدمات پزشکی در منزل

مجموعه خدمات پزشکی آلفاطب با سالها تجربه در زمینه ارائه خدمات پزشکی و پرستاری در منزل یکی از معتبرترین مرکز ارائه خدمات پزشکی در منزل می باشد .

این مرکز بصورت شبانه روزی و ۲۴ ساعته حتی در ایام تعطیل آماده پاسخگویی و اعزام پزشک و پرستار به منازل شما می باشد . کافیست با این مرکز تماس بگیرید و نوع خدماتی که نیاز دارید را اعلام نمایید . در اسرع وقت پزشک مورد درخواست شما در منزل حاضر خواهد بود .

در اینستاگرام ما را دنبال کنید . 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×