آلفا طب

ویزیت متخصص زنان و زایمان در منزل

متخصص زنان و زایمان در منزل - مجموعه آلفاطب

پزشک زنان در منزل جایگزین مراجعه حضوری 

امروزه به دلیل مشغله های بسیاری که برای افراد وجود دارد ممکن است حتی در هنگام نیاز به پزشک نتوانند به صورت حضوری مراجعه کنند. در این شرایط دریافت خدمات پزشک در منزل بسیار کمک کننده به فرد است. بسیاری از بیماریها و مشکلات زنان که باعث عوارض و عواقب شدیدی برای آنها می شود اگر به موقع تشخیص داده شوند و تحت درمان قرار گیرند خطری برای آنها نخواهند داشت . مشکلاتی از قبیل ناباروری ، ابتلا به انواع سرطان ها ، فیبروم ، کیست و … همگی قابل پیشگیری و درمان هستند به شرطی که به موقع تحت درمان قرار گیرند .

در برخی خانم های ایرانی مراجعه به پزشک زنان و زایمان صرفا در مواقع بارداری دیده می شود و بسیاری از خانم ها تمایلی به انجام آزمایشات و چکاپ های دوره ای زنان را ندارند . ویزیت متخصص زنان و زایمان در منزل می تواند برای این دسته از خانم ها بسیار سودمند باشد .

همچنین خانم هایی که به دلیل بیماری ، سالمندی یا معلولیت قادر به حرکت نبوده و وابسته به تخت هستند نیز می توانند از خدمات پزشک زنان در منزل بهره ببرند .

همه خانم ها می توانند از ویزیت پزشک متخصص زنان در منزل بهره بگیرند بدون اینکه دچار زحمت و مشتقی شوند . اگر مشتاق شده اید که در مورد خدمات ویزیت متخصص زنان و زایمان در منزل بیشتر بدانید با مجموعه خدمات پزشکی آلفاطب همراه باشید .

برای دریافت خدمات پزشکی در منزل با آلفاطب تماس بگیرید.

مراقبت های بارداری توسط متخصص زنان و زایمان در منزل

مادران بارداری که به تشخیص پزشک متخصص زنان و زایمان مجبور به استراحت مطلق در منزل هستند می توانند از خدمات ویزیت متخصص زنان و زایمان در منزل بهره بگیرند . خانم های بارداری هستند که به دلیل مشکلات رحمی ، داشتن نوزاد چند قلو ، کوتاه بودن دهانه رحم و … نباید در دوره بارداری تحرک زیادی داشته باشند .

این دسته از خانم های باردار با یک تماس به مرکز خدمات پزشکی آلفاطب می توانند درخواست ویزیت متخصص زنان و زایمان را برای چک کردن وضعیت خود و نوزاد داشته باشند . همچنین پزشک زنان در منزل می تواند توصیه های لازم را به مادران جوان داشته باشد تا بارداری و زایمان راحت تری داشته باشند .

زایمان در منزل توسط پزشک متخصص

متخصص زنان و زایمان در منزل می تواند به زایمان زنان باردار در منزل کمک کند . چنانچه وضعیت مادر مناسب برای رساندن به بیمارستان و زایشگاه نباشد و یا نوزاد در حال به دنیا آمدن باشد می توان از کمک و مهارت یک پزشک متخصص زنان و زایمان در منزل استفاده کرد .

انجام زایمان طبیعی در منزل امکان پذیر است در صورتی که وضعیت نوزاد و مادر نرمال باشد ولی چنانچه نیاز به جراحی و سزارین احساس شود بایستی حتما مادر را به بیمارستان منتقل نمود .

چه بیماری هایی در منزل ویزیت می شود؟

برخی بیماریهای مربوط به بانوان نظیر

  • بیماریهای مقاربتی
  • کیست تخمدان 
  • هیسترکتومی
  • عفونت واژن
  • عفونت ادراری
  • جواب آزمایش پاپ اسمیر 

و دیگر بیماری های زنان توسط پزشک متخصص زنان و زایمان تشخیص داده می شود و همچنین اطلاعات لازم در مورد فرایندهای دوره یائسگی به خانم هایی که به این سن رسیده اند داده می شود .

وظایف پزشک متخصص زنان و زایمان

  • انجام آزمایشات تشخیصی بر روی بانوان نظیر پاپ اسمیر ، سونوگرافی ، تست STD ، کولپوسکوپی و بیوپسی آندومتر ، آزمایش خون پروفایل هورمونی، نمونه گیری در منزل و غیره.
  • تجزیه و تحلیل آزمایشات ، گزارشها و سوابق بیمار
  • ثبت ، نگهداری و جمع آوری اطلاعات پزشکی بیمار
  • پایش وضعیت پیشرفت بیماری و در صورت نیاز ارزیابی مجدد درمان
  • برنامه ریزی و اجرا برنامه های بهداشتی در بیمارستانها ، مدارس ، جوامع مختلف برای پیشگیری و درمان بیماریهای زنان
ویزیت متخصص زنان و زایمان در منزل - زایمان در منزل

پزشک زنان در خانه چگونه به ما کمک می کند؟

بسیاری از بانوان به دلایلی از قبیل ترس و استرس ، شرم ، بی توجهی و … تمایلی به مراجعه به پزشک زنان و زایمان ندارند ولی ویزیت پزشک در منزل می تواند برای این دسته از خانم ها بسیار مفید باشد چرا که محیط امن و راحت منزل استرس ها و فشارها را از بین برده و خانم راحت تر با پزشک ارتباط برقرار کرده و در مورد مشکلات و بیماریهای زنانه خود صحبت می کند .

خدمات متخصص زنان در منزل

  • معاینه لگن
  • بررسی سیکل قاعدگی نامنظم
  • نمونه برداری از سلولهای دهانه رحم
  • آموزشهای پیشگیری از بارداری ناخواسته
  • معاینه پستان
  • بررسی تغییرات در ترشحات واژن
  • درمان مقاربت دردناک
  • درمان مشکلات ادراری

از چه سنی باید به متخصص زنان مراجعه کنیم؟

معمولا تا قبل از 21 سالگی نیازی به آزمایش پاپ اسمیر نیست ولی به والدین توصیه می شود دختران خود را از 13 الی 15 سالگی به بعد نزد پزشک زنان ببرند تا سیکل قاعدگی آنها بررسی شود و در صورت مشاهده کیست تخمدان بعد از سونوگرافی رحم و تخمدان نسبت به مداوای آنها اقدام گردد.

برخی دختران به دلیل پلی کیستیک بودن تخمدان هایشان و به دلیل عدم توجه برای مراجعه به پزشک پس از ازدواج با مشکلات باروری و نازایی روبرو می شوند . همچنین مادران بایستی عادت مراجعه به پزشک زنان و زایمان در زمان های لازم را در دختران خود ایجاد کنند تا ترس آنها از مراجعه به مطب پزشک زنان بریزد .

استفاده از کمک و معاینه پزشک زنان در منزل می تواند کمک بزرگی به مادران و دختران کند چرا که رابطه صمیمانه ای که پزشک در وقت حضور در منزل با بیمار برقرار می کند ترس و استرس را از او دور کرده و او به خوبی با پزشک خود همکاری می کند.

ویزیت متخصص زنان و زایمان در منزل - ویزیت زنان سالمند در منزل

اندومتریوز و ویزیت پزشک زنان و زایمان در منزل

اندومتریوز نوعی بیماری است که در رحم زنان به وجود می آید و باعث می شود بافتی که معمولا رحم را می پوشاند در جاهای دیگر رشد کند . این بافت میتواند پشت رحم ، روی تخمدانها، روی مثانه یا روده ها رشد کند .

اندومتریوز می تواند موجب پریودهای سخت ، درد و عدم باروری شود . در برخی زنان هیچ علامتی دیده نمی شود و تنها عدم باروری آنهاست که می تواند نشان دهنده اندومتریوز باشد .

فیبروم های رحمی چیست؟

فیبروم رحم نوعی تومور غیرسرطانی شایع در زنان است که در سنین باروری تشکیل می شود که از جنس سلولهای ماهیچه ای دیوار رحم است . علت بروز فیبروم هنوز ناشناخته است ولی علائم این بیماری شامل موارد زیر است :

  • پریودهای دردناک و سخت و یا همراه با خونریزی بین دوره ای
  • درد در وقت رابطه جنسی
  • احساس سنگینی در پایین شکم
  • درد در پایین کمر
  • دفعات زیاد ادرار
  • مشکلات در باروری نظیر سقط جنین متعدد ، ناباروری و یا زایمان زودرس

انواع سرطان های زنانه

سرطان دهانه رحم

این سرطان از دهانه رحم تا انتهای پایینی و باریک رحم را درگیر می کند .

سرطان رحم

سرطان رحم قسمت گلابی شکل رحم که جنین در آن رشد می کند را درگیر می کند .

سرطان تخمدان

این سرطان هر دو تخمدان چپ و راست و یا یکی از آنها را درگیر می کند .

سرطان واژن

این سرطان کانال توخالی و لوله ای که از بیرون بدن شروع شده و تا دهانه رحم امتداد دارد و رابطه جنسی از این قسمت انجام می شود را درگیر می نماید .

سرطان ولوار

این سرطان ناحیه بیرونی اندام تناسلی زنان را درگیر می نماید .

مجموعه خدمات پزشکی آلفاطب

چنانچه برای هر یک از خدمات ذکر شده در این مقاله شامل انجام آزمایشات ، معاینات ، درمان های اولیه ، مراقبت های بارداری و … نیاز به ویزیت پزشک متخصص زنان و زایمان در منزل دارید می توانید با مجموعه خدمات پزشکی آلفاطب تماس بگیرید . کارشناسان این مجموعه بصورت شبانه روزی آماده پاسخگویی و ثبت درخواست شما عزیزان می باشند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×