آلفا طب

همه چیز درباره خدمات

نوار مغز در منزل

نوار مغز در منزل

با پیشرفت تکنولوژی و اکتشافاتی که در زمینه عصب شناسی و روانپزشکی اتفاق افتاده است، برای تشخیص بیماری ها و مشکلات جسمی می توان از نوار مغز کمک گرفت. هر عضو از بدن مانند مغز دارای فعالیت الکتریکی اختصاصی است که نوار مغز اطلاعات کاملی از این فعالیت الکتریکی را نشان می‌دهد.

برای شناسایی فعالیت های عصب و عضله های مغز و افرادی که دچار دیسک هستند، توسط متخصص مغز و اعصاب یا سایر پزشکان، نوار مغز تجویز می شود تا بتوانند بیماری را بهتر تشخیص دهند. 

نوار مغز و عصب به عنوان ثبت عملکرد مغز توسط دستگاه پزشکی نوار مغز یا EEG گرفته می‌شود که متخصصان مغز و اعصاب برای تشخیص بیماری از آن استفاده می کنند. بنابراین در هنگام بروز اختلال های حرکتی یا مغزی به استفاده از خدمات نوار مغز و عصب نیاز است تا پزشک متخصص بتواند تشخیص درست درباره بیماری داشته باشد و از طریق آن بتواند روند درمان را شروع کند.

بعضی از افراد مبتلا به صرع یا مشکوک به خونریزی مغزی و بیماری های مرتبط با مغز، ممکن است قادر به خروج از منزل نباشند. در چنین شرایطی می توان با دریافت خدمات نوار مغز در منزل، بدون نیاز به خروج از خانه نوار مغز این افراد را ثبت کرد. مرکز خدمات پزشکی آلفاطب، تیم متخصص و تجهیزات به روز و پیشرفته را در سریع ترین زمان برای انجام نوار مغز در منزل به محل شما اعزام می‌کند.

برای گرفتن نوار مغز در منزل چه چیزی نیاز است؟

گرفتن نوار مغز در منزل با تجهیزات ساده قابل انجام است. پزشک باید نسخه مورد نظر را برای گرفتن نوار مغز در منزل ثبت کرده باشد. در صورتی که نسخه ندارید، می توانید از خدمات پزشکان آلفاطب برای دریافت نسخه استفاده کنید. متخصصان مجموعه پزشکی آلفاطب با تجهیزات پیشرفته به محل شما اعزام می‌شوند و اقدامات لازم جهت گرفتن نوار مغز در منزل را انجام می‌هند. متخصصین الکترودها و همچنین ژل مخصوص چسباندن الکترود در سر، برای گرفتن نوار مغز را در منزل اقدام می‌کنند. پزشکان تمامی این تجهیزات را به منزل بیمار می برند تا مراحل گرفتن نوار مغز را به صورت حرفه ای انجام دهند.

نحوه گرفتن نوار مغز در منزل

گرفتن انواع نوار مغز در منزل در مدت زمان کوتاهی قابل انجام خواهد بود. انجام نوار مغز در منزل نیاز به آمادگی خاصی ندارد. فقط لازم است که فرد قبل از انجام این آزمایش، به طور کامل موهای خود را با شامپو، اما بدون نرم کننده و سایر محصولات مراقبت از مو بشوید تا هیچ آلودگی و چربی در کف سر باقی نمانده باشد. در صورتی که از داروی خاصی استفاده می کنید، بهتر است که آن ها را با پزشک متخصص در میان بگذارید.

در ابتدا باید پوست سر شما به طور کامل تمیز شود تا امکان قرار دادن الکترودها روی سر وجود داشته باشد. سپس 20 الکترود که در فاصله های یکسان و در بخش های مختلفی از سر قرار داده می شوند، روی سر نصب می گردند تا بتوانند جریان الکتریکی مغز را اندازه گیری کنند. فرد روی یک صندلی به آرامی می نشیند و این الکترودها که به سیستم ثبت جریان الکتریکی وصل هستند، روی سر قرار داده می شوند. سپس پزشک اطلاعاتی که روی مانیتور ثبت می شود را مورد تحلیل و بررسی قرار خواهد داد.

پس از پایان پروسه ثبت نوار الکتریکی مغز، الکترودها از روی سر فرد برداشته می شوند و فرد می تواند دوش بگیرد تا ژل روی سر او پاک شود.

انجام نوار مغز در منزل چقدر زمانبر است؟

نوار مغز در منزل چقدر طول می کشد؟

بسته به اینکه قرار است چه نوع نوار مغزی را انجام دهید، مدت زمان ثبت نوار مغز در خانه می‌تواند متفاوت باشد. به طور کلی، کل پروسه گرفتن نوار مغز بین 20 دقیقه تا 30 دقیقه قابل انجام خواهد بود. البته اگر قبل از گرفتن نوار مغز نیاز به ویزیت پزشک متخصص داشته باشید، باید زمان حضور پزشک را نیز محاسبه کنید.

در برخی از موارد نیاز به ثبت فعالیت الکتریکی مغز برای چند ساعت یا یک شب است. در چنین شرایطی امواج مغزی برای چندین روز و در هنگام انجام فعالیت های عادی روزانه ثبت می شوند تا بتوان وضعیت آن ها را مورد بررسی قرار داد.

انواع نوار مغز در منزل به چند دسته تقسیم می شوند؟​

نوار مغزی می تواند به صورت استاندارد با تعداد الکترود 20 تا 25 عدد انجام شود؛ اما در صورت نیاز می توان آن را با تعداد الکترودهای کمتر انجام داد. اما در برخی از شرایط نیاز به صرف زمان بیشتر برای گرفتن نوار مغز در منزل می شود که می توان مشکلات و اختلالات مغز را در 24 ساعت و یا بیشتر با روش تله متری ثبت و ضبط کرد.

اگر بیمار شما قادر به خروج از منزل نیست و پزشک برای او نوار مغز تجویز کرده است، کافیست که با کارشناسان ما در ارتباط باشید. مرکز خدمات پزشکی آلفاطب امکان انجام انواع نوار مغز در منزل را با متخصصین و در سریع ترین زمان فراهم می‌کند.

·       گرفتن نوار مغز استاندارد در منزل: نوار مغز استاندارد، نوار مغزی است که در طول 30 دقیقه میزان امواج الکتریکی را مورد بررسی قرار می دهد. فرد می تواند در زمان کوتاهی این نوار مغز را انجام داده و به کارهای روزمره خود برسد.

·       گرفتن نوار مغز خواب در منزل: برای پایش اختلالات خواب مانند الگوی نامنظم خواب، بی خوابی، کم خوابی و …، می توان از نوار مغز در طول خواب استفاده کرد. در این صورت در طول یک شب الکترودها روی سر بیار باقی می مانند و تفسیر اطلاعات بر اساس آن ها انجام می شود.

·       گرفتن نوار مغز سرپایی در منزل: گرفتن نوار مغز سرپایی در منزل با هدف بررسی وضعیت سلامت مغز فرد در هنگام انجام فعالیت های روزانه است. در چنین شرایطی باید از الکترودهای بی سیم استفاده کرد که امکان ثبت فعالیت الکتریکی مغز را در بازه زمانی مشخص می دهند.

·       گرفتن نوار مغز محرومیت از خواب در منزل: برای تشخیص برخی از اختلالات مغزی لازم است که فرد بسیار خسته باشد. چون در این صورت اختلالات مغزی بهتر خود را نشان می دهند. نوار مغز محرومیت از خواب به گونه ای است که از فرد خواسته می شود تا نخوابد. در چنین شرایطی فعالیت الکتریکی نامنظم و نادرست مغز افزایش پیدا می کند.

·       نوار مغز 24 ساعته در منزل: برای بررسی مشکلات مغزی فرد در زندگی روزمره و فعالیت های روزانه، نوار مغز 24 ساعته یا سرپایی انجام می شود. در این صورت الکترودها به سطح پوست چسبانده می شوند تا بتوان در طول 24 ساعت نوار مغز را ثبت و ضبط کرد.

·       نوار مغز نوروفیدبک در منزل: نوار مغز نوروفیدبک برای پیدا کردن حرکات نامنظم مغزی ناشی از اختلالات سلول های عصبی انجام می شود. در این روش متخصص مغز و اعصاب با تفسیر موج های نوار مغزی می تواند اطلاعات کاملی در مورد مشکلاتی فرد دچار شده است کسب کند.

عوامل مؤثر در هزینه نوار مغز در منزل

هزینه نوار مغز در منزل وابسته به معیارهای مختلفی است که از جمله آن ها می توان به نوع نوار مغز، روشی که برای آن انتخاب شده و همچنین نیاز شما اشاره کرد. برای اینکه قیمت نوار مغز در منزل را دقیق دریافت کنید، می توانید با شماره تلفن های مجموعه آلفاطب در ارتباط باشید تا با توجه به نیاز شما و نوع نوار مغز، قیمت به شما اعلام شود.  

انجام نوار مغز در منزل توسط مرکز خدمات پزشکی آلفاطب

انجام نوار مغز در منزل یکی از دغدغه های اصلی افرادی است که قادر به خروج از منزل برای انجام این کار نیستند. خوشبختانه با وجود تیم متخصص و پزشکان مطرح در مرکز خدمات پزشکی آلفاطب، شما می توانید در منزل نوار مغز خود را ثبت و ضبط کنید. برای انجام نوار مغز در خانه توسط مرکز خدمات پزشکی آلفاطب کافیست که با تیم کارشناس ما در ارتباط باشید تا با اعزام شبانه روزی متخصصین در منزل، نوار مغز شما ثبت شود و جواب و تفسیر آن نیز به صورت تخصصی به شما ارائه گردد. این مرکز امکان اعزام پرستار برای نگهداری از بیماران مغزی را نیز دارد. بنابراین اگر به تشخیص پزشک نیاز به مراقبت بیشتر برای بیمار وجود داشت، می توانید از پرستاران آقا و خانم مسئولیت پذیر آلفاطب کمک بگیرید.

×