آلفا طب

هزینه تزریق امپول در منزل

هزینه تزریق امپول در منزل

در این مقاله میخواهیم به بررسی موضوع هزینه تزریق امپول در منزل و عوامل موثر بر افزایش این میزان هزینه بپردازیم.

مجموعه آلفا طب با اخذ مجوز رسمی از دانشگاه علوم پزشکی ایران و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و با در اختیار داشتن کادر متخصص و مجرب آماده است تا در سریع ترین زمان ممکن برای ارائه خدمات پزشکی و پیرا پزشکی در منزل یا محل کار شما در کنار شما باشد.

تمامی پرسنل دارای مدارک و تضامین کافی نزد شرکت می باشند.

*پوشش دهی کلیه مناطق تهران

*نازل ترین قیمت و بهترین کیفیت

*امکان صدور گواهی برای ارائه به بیمه درمانی شما

تلفن های تماس :

021-22371371
021-26851095

09124885082

بسیاری از بیماران به دلیل وخامت بیماری و ناتوانی در حرکت اندام ها و به خاطر عمل های مختلف و یا خیلی از علت های مختلف دیگر خانواده، بیمار مجبور می شوند به جای اینکه بیمار را به مطب دکتر ببرند و تزریقات را انجام دهند، پرستار را به منزل بیاورند که در این شرایط علاوه بر دستمزد ثابت پرستار، عوامل دیگری نیز بر افزایش هزینه انجام تزریقات اثر گذار خواهد بود که ما در ادامه شما را با انجام روش های مختلف تزریقاتی و هزینه هر روش و عوامل موثر بر افزایش هزینه آشنا می کنیم تا بتوانید با در دست داشتن اطلاعات بیشتری، اقدام به درخواست پرستار تزریقاتی در منزل کنید. پس با ما همراه باشید.

1.    تزریق چیست و نحوه پرداخت هزینه چگونه محاسبه می شود؟
2.    هواگیری سرنگ چگونه انجام می شود و هواگیری چگونه می تواند بر روی هزینه پرداختی تزریقات در منزل اثرگذار باشد؟
3.    آسپیراسیون در تزریق به چه معنی می باشد و آیا می تواند بر روی هزینه تزریق در منزل اثرگذار باشد؟
4.    انواع تزریق کدامند و آیا هزینه دریافتی برای تزریقات با توجه به انواع آن تغییر می کند؟
5.    سرم درمانی چیست و اثرات این نوع تزریق بر روی هزینه دریافتی توسط پرستار اعزامی چگونه است؟
6.    پرستار در هنگام تزریق چه نکاتی را باید رعایت کند و آیا رعایت این نکات بر روی هزینه تزریقات در منزل اثر گذار است؟
7.    در چه شرایطی تزریق آمپول در منزل انجام می گیرد و این شرایط متفاوت بر روی هزینه تزریقات به چه شکلی اثر می گذارد؟
8.    تزریق آمپول در منزل چه مزایایی دارد و در کنار این مزایا می تواند زیان مالی به بیمار وارد نماید؟
9.    چه نوع داروهایی به صورت آمپول در منزل تزریق می شوند و آیا خواص درمانی آمپول ها بر روی هزینه تزیقات در منزل اثر گذار است؟
10.    چه عواملی بر افزایش هزینه تزریق آمپول در منزل موثر هستند؟
11.    تاثیر تزریقات عضلانی و یا وریدی بر روی هزینه تزریقات آمپول در منزل چگونه است؟
12.    آیا نوع داروی تزریقی در میزان افزایش و یا کاهش هزینه تزریقات در منزل موثر است؟
13.    مقدار مسافتی که پرستار باید تا منزل بیمار طی کند چه اثراتی بر روی افزایش هزینه تزریقات در منزل دارد؟
14.    آیا مدت زمانی که پرستار در منزل بیمار به سر می برد در افزایش هزینه تزریقات در منزل موثر است؟
15.    آیا هزینه تزریقاتی که توسط پزشک در منزل انجام گیرد با هزینه تزریقاتی که پرستار انجام دهد متفاوت است؟

تزریق چیست و نحوه پرداخت هزینه تزریق آمپول در منزل چگونه محاسبه می شود؟

تزریق نوعی از روش های درمان بیماری ها است و شامل وارد کردن داروی مایع به وسیله سرنگ تیز به داخل بدن می باشد.

عده ای بر این باور هستند که داروهای تزریقی به مراتب بهتر و سریعتر از دارو های خوراکی در بهبود بیماری عمل می کنند.

امروزه برای انجام تزریقات، هم بیمار می تواند به مطب دکتر و بیمارستان ها مراجعه نماید و هم اینکه در شرایط خاص درخواست پرستار به منزل را نماید که در هر دوی این دوحالت، هزینه متغیر می باشد و در صورت درخواست پرستار به منزل، برخی مبالغ اضافی به هزینه تزریقات در منزل سرشکن می شود و در پایان مراحل کار، این هزینه به پرستار مربوطه به صورت نقد پرداخت می شود.

هزینه تزریق آمپول در منزل در قیاس با هزینه آن به صورت مراجعه حضوری به مراکز درمانی بسیار متفاوت است و دلیل آن عدم صرف وقت معطلی قرار گرفتن در ریسک ابتلا به بیماری های ویروسی دریافت خدمات به صورت VIP از طرف شماست.

هزینه تزریق آمپول در منزل شمال هزینه تزریق ایاب و ذهاب است که قسمت اول طبق تعرفه اعلامی دستگاه های ذیربط و قسمت دوم متناسب با محل زندگی شما تعیین می گردد.

سرنگ:

سرنگ وسیله ای است که به کمک آن می توان داروهای مایع را وارد بدن نمود یا برای خارج کردن مایعات از داخل بدن از آن استفاده کرد. سرنگ ها از انواع و جنس های مختلفی تهیه و تولید می شوند

اما غالباً از جنس پلاستیک مرغوب می باشند، اما سرنگ های فلزی و شیشه ای هم داریم که قیمت آن ها بسیار بیشتر از سرنگ های پلاستیکی است و قبل از استفاده حتما باید ضد عفونی شوند.

با اینکه سرنگ در حجم ها و اندازه های مختلف تولید می شود، اما بخش سری آن، همه به یک اندازه است تا بتوان از هر سر سوزنی برای آن استفاده کرد.

سوزن:

سوزن ها هم همانند سرنگ ها دارای سایز و اندازه های مختلف هستند که برای نشان دادن آن ها از یک سری شماره استفاده می شود. سوزن از دو قسمت نوک تیز فلزی و بخش پلاستیکی انتهایی که به سرنگ متصل می شود تشکیل شده است.

در بعضی از شرکت های تولیدی هاب سوزن ( بخش پلاستیکی) را با رنگ های مختلف تولید می کنند که هر کدام از این رنگ ها نشان دهنده سایز آن سوزن می باشد.

انتخاب سایز سوزن به نوع مایعی که قرار است تزریق شود و میزان غلظت آن، همچنین سن و بافت بدن بیمار بستگی دارد. طول سوزن ها غالباً یک و نیم اینچ می باشد.

هرچه شماره سوزن بیشتر شود، قطر آن کمتر و سوزن نازک تر می شود. مثلا برای خون گیری یا تزریق خون به جهت اینکه به گلبول های خون آسیبی وارد نشود، از سوزن های ضخیم استفاده می کنند.

هواگیری سرنگ چگونه انجام می شود و هواگیری چگونه می تواند بر روی هزینه پرداختی تزریقات در منزل اثرگذار باشد؟

هواگیری سرنگ یکی از مراحلی است که می تواند تاثیر بسیاری بر روی هزینه تزریقات در منزل اثر گذار باشد.
برای مثال ممکن است پرستاری که به منزل بیمار برای تزریقات مراجعه می کند، خیلی بی تجربه و ناشی عمل کند و در مرحله اول تزریقات، سرنگ را به خوبی هوا گیری نکند، در همچین شرایطی ممکن است اتفاقات ناگواری برای بیمار رخ دهد و حتی بیمار را به کام مرگ بکشاند.

در این صورت خانواده بیمار علاوه بر اینکه هزینه ای بابت تزریقات پرداخت نمی کنند، بلکه می توانند درخواست خسارت و دیه  بیمار را دریافت نمایند،  بنابراین پرستار می بایست با این مرحله آشنایی داشته باشد و در انجام آن با دقت عمل نماید.

قبل از انجام هرگونه تزریق پس از این که مایع آمپول را داخل سرنگ کشیدیم، چند ضربه کوچک به بدنه سرنگ وارد می کنیم تا حباب هوای داخل سرنگ به سطح آن بیاید و با فشار دادن پیستون سرنگ، آن را از داخل سرنگ خارج می کنیم تا وقتی که دیگر هوایی داخل سرنگ نماند و کمی از داروی مایع از آن خارج شود. آن هم فقط در حد چند قطره کوچک، چون حجم بسیاری از داروها بسیار کم بوده و باید از هدر رفتن آن جلوگیری کنیم.

آسپیراسیون در تزریق به چه معنی می باشدو آیا می تواند بر روی هزینه تزریق در منزل اثرگذار باشد؟

پس از هواگیری دومین مرحله مهم تزریق آمپول آسپیراسیون می باشد که به همان اندازه ی هواگیری بر روی هزینه تزریقات اثرگذار است.

پرستارانی که برای انجام تزریقات به منازل مراجعه می کنند، بر حسب مهارتشان هزینه متغیری را دریافت می کنند. آسپیراسیون نیز جزء مراحلی می باشد که مهارت بسیاری نیاز دارد و اگر پرستار بتواند این دو مراحل ذکر شده، یعنی هواگیری و آسپیراسیون را به خوبی انجام دهد، قطعا هزینه بیشتری را دریافت می نماید.

مراحل انجام آسپیراسیون را در زیر جهت آشنایی بیشتر به طور خلاصه توضیح داده ایم:

در ابتدای انجام تزریقات پس از اینکه سرنگ را وارد بافت مورد نظر نمودیم، پیستون آن را مقداری به سمت خارج می کشیم تا مطمئن شویم سر سوزن وارد ورید نشده است. در صورتی که خون وارد سرنگ شود، تزریق را انجام نداده و آن را از داخل بافت خارج می کنیم، ولی چنانچه مقدار کمی حباب وارد سرنگ شد، به این معنی است که تزریق صحیح انجام شده و می توانیم آن را ادامه دهیم.

انواع تزریق کدامند و آیا هزینه دریافتی برای تزریقات با توجه به انواع آن تغییر می کند؟

تزریقات انواع مختلفی دارند و هرکدام به صورت های مختلفی انجام می شوند. ممکن است تزریق به صورت پانسیون انجام شود که این نوع تزریق بسیار سخت است و مهارت بسیاری نیاز دارد و می بایست حتما توسط پزشک انجام شود

اما برخی از تزریقات مانند تزریقات عضلانی بسیار ساده است و می تواند توسط پرستار و یا افراد دوره دیده انجام گیرد، بنابراین تزریقات در منزل نیز با توجه به میزان سختی و یا آسانی و نوع صورت گرفته آن، هزینه های متغیری برای آن ها محاسبه می شود.

1-  تزریق زیر جلدی SC
2-  تزریق داخل جلدی IM
3-  تزریق عضلانی ID
4-  تزریق وریدی IV
5-  تزریق به صورت پانسیون مانند پانسیون مایع نخاعی SCF
تزریق زیر جلدی:  بافت زیر جلدی یا همان لایه زیر پوست بدن یک لایه نازک، ولی ضخیم و متراکم است که سرعت جذب دارو از طریق آن کمتر از سایر انواع تزریقات می باشد، در حدود 20 تا 30 دقیقه زمان لازم است تا دارو از این طریق جذب بدن شود. در رابطه با بعضی از داروها ترجیح بر آن است که دارو به صورت آهسته و تدریجی جذب بدن شود و البته بعضی از داروها سرعت جذبشان از طریق زیر جلدی برابر با تزریق عضلانی است. از تزریق زیر جلدی غالباً برای یک سری بی حسی های موضعی استفاده می شود.

در این نوع تزریق از سرنگ و سرسوزن های مناسب آن باید استفاده کرد. سرنگ مناسب تزریق زیر جلدی معمولا سرنگ 2 میلیمتری و یا کمتر از آن است و سر سوزن مناسب هم سرسوزن شماره 24 و 26 با طول 15 میلیمتری است.

در هر نقطه از بدن می توان از تزریق زیر جلدی استفاده کرد، ولی در بعضی نقاط مرسوم تر است. این نقاط شامل بخش رویی بازو، بخش فوقانی ران، روی شکم و کتف ها می باشند.

تزریق داخل جلدی:

بر خلاف تزریق زیر جلدی که آن را می توان در تمام نقاط بدن انجام داد، تزریق داخل جلدی فقط در ناحیه میانی ساعد انجام می شود و از آن برای تست های آلرژیک و تست برخی از داروها مانند پنی سیلین استفاده می شود.

نحوه انجام کار به این صورت است که سوزن به اندازه 2 تا 3 میلی متر وارد بافت شده و تزریق انجام می شود.

در این حالت زیر پوست به اندازه یک عدس برآمده شده و به هیچ عنوان محل را ماساژ نمی دهیم. در صورت عدم وجود هر گونه حساسیت به دارو و ماده تزریقی، می توانیم تزریقات را انجام بدهیم.

تزریق عضلانی:

در دو حالت بهتر است به جای مصرف دارو از نوع تزریقی آن استفاده شود. در حالت اول بعضی از داروهای خوراکی همانند قرص و شربت برای دسته ای از افراد مضر بوده و به دستگاه گوارش آن ها آسیب رسانده و باعث آزار فرد می شود و حالت دوم زمانی است که نیاز داریم دارو زودتر اثر کرده و شرایط بیمار بهبود پیدا کند.

تزریق وریدی:

این نوع تزریق شامل سرنگ و یک سری از آمپول ها می شود که حتما باید داخل ورید (رگ) تزریق شوند. باید دقت شود که درصدی از افراد هستند که به تزریقات وریدی حساسیت داشته و بدن آن ها سریعاً واکنش منفی از خود نشان می دهد.

تزریق به صورت پانسیون مانند پانسیون مایع نخاعی:  برای تشخیص دسته ای از بیماری ها نیاز به گرفتن مایع نخاعی می باشد و در بعضی از مواقع مانند انجام بیهوشی های کمر به پائین،  تزریقات داخل نخاع انجام می شود. این نوع تزریقات بسیار حساس بوده و حتما توسط پزشک، متخصص بیهوشی و یا پرستار ماهر باید انجام شود.

سرم درمانی چیست و اثرات این نوع تزریق بر روی هزینه دریافتی توسط پرستار اعزامی چگونه است؟

در مواردی که در زیر عنوان می شود، باید از تزریق سرم برای درمان بیمار استفاده کرد.

در بعضی مواقع بر اثر مریضی، بیمار آب زیادی را از دست داده یا اینکه دچار افت فشار خون شده است و یا توان غذا خوردن ندارد و اینکه بیمار در حالت کما به سر می برد و گاهی برای تزریق دسته ای از داروها حتما باید از سرم استفاده کنیم و دارو را درون سرم ریخته و به بدن بیمار تزریق کنیم تا هم کمبود آب بدن بیمار جبران شده و هم دارو به آهستگی وارد بدنش بشود و هم اینکه بخاطر تزریق دارو چنانچه چیز مسمومی داخل خون بیمار وجود دارد خارج شود

در این حالت ها نیاز به سرم درمانی برای بهبود وضعیت جسمی بیمار داریم، اما سرم درمانی ممکن است موجب شود که هزینه تزریقات در منزل به شدت افزایش یابد، زیرا پرستار اعزام شده به منزل بیمار باید مدت زمان بیشتری را در منزل بیمار سپری کند، تا سرم به طور کامل تخلیه شود و مراحل پایانی کار را نیز انجام دهد.

سرم ها با توجه به ترکیب شیمیایی شان انواع مختلفی دارند و از هر یک در زمان مناسب استفاده می شود. در زیر جهت آشنایی بیشتر با هر یک از انواع سرم، به طور خلاصه توضیح داده ایم.

انواع سرم از نظر ترکیب مواد شیمیائی: 

–    محلول های قندی
–    محلول های نمکی
–    محلول های قندی نمکی
–    محلول های جایگزین پلاسما
–    محلول های قلیایی
–    محلول های تغذیه ای

سرم محلول نمکی 9 درصد:

از این نوع سرم که صرفاً حاوی سدیم کلراید 9 درصد است برای بیمارانی که بر اثر اسهال و استفراغ آب زیادی را از دست داده اند و یا بر اثر مریضی یا شوک عصبی دچار افت فشار خون شده اند استفاده می شود.

از این سرم به عنوان محلول پایه در تزریق داروهایی که نیاز هست با واسطه سرم وارد بدن بشوند استفاده می شود.

سرم نمکی رینگر:

این سرم با اینکه بخشی از نیازهای غذایی بدن بیمار را جبران می کند، اما به خاطر اینکه باعث دفع پتاسیم زیادی از بدن بیمار از طریق ادرار می شود، ممکن است مشکلات دیگری برای بیمار ایجاد کند.

در بعضی مواقع هم ممکن است به علت عدم کارکرد صحیح کلیه ها در بیمارانی که مبتلا به ناراحتی های کلیه می باشند، پتاسیم در بدن تجمع زیادی پیدا کند و باعث آسیب رساندن به کلیه ها شود، پس این نوع سرم حتما با تشخیص پزشک معالج باید تجویز شود و قبل از آن هم پزشک را از بیماری کلیوی خود مطلع نمایید.

سرم قندی 5 درصد:

این سرم برای بیمارانی که توانایی غذا خوردن را ندارند و یا پس از انجام عمل جراحی درد دارند و نیاز به تسکین برای آن ها ضروری می باشد و یا برای کسانی که مسمومیت پیدا کرده اند و لازم است که از طریق ازدیاد ادرار نسبت به دفع سم موجود در بدن اقدام کرد، استفاده می شود.

سرم قندی نمکی:

از این محلول برای جبران مواد غذایی و آب از دسته رفته بدن استفاده می شود. این سرم برای کسانی که دچار افت فشار خون هم شده اند، مناسب است، ولی باید توجه داشت که از این سرم برای بیماران دیابتی استفاده نشود.
مصرف سرم در ایران بیش از سایر نقاط جهان است. سرم علاوه بر اینکه دارای خواص درمانی زیادی برای بیمار است، ولی استفاده زیاد و نابجای آن، باعث آسیب رساندن به بدن هم می شود. در زمانیکه بیمار توان غذا خوردن را دارد و می تواند کمبود مواد غذایی خود را از طریق خوردن و آشامیدن جبران نماید، باید از تزریق سرم برای او خودداری شود.

پرستار در هنگام تزریق چه نکاتی را باید رعایت کند و آیا رعایت این نکات بر روی هزینه تزریقات در منزل اثر گذار است؟

همان گونه که از قبل گفتیم میزان مهارت پرستار اعزامی و میزان ایمن بودن تزریقاتی که در منزل و یا حتی در مطب و بیمارستان ها انجام می گیرد، حائز اهمیت است و هر چقدر درصد مهارت پرستار و ایمنی تزریقات انجام شده بالاتر باشد

به طور معمول دستمزد بیشتری نیز توسط پرستار دریافت می شود. رعایت این نکات برای سلامت بیمار و در ایمنی کامل انجام گرفتن تزریقات بسیار مهم است و نمی توان اهمیت این نکات را نادیده گرفت.

قبل از شروع تزریق باید از استریل بودن تمامی مواد مصرفی مطمئن شد و حتما برای جلوگیری از انتقال آلودگی و بیماری باید از دستکش یکبار مصرف استفاده کرد.

طبق تحقیقات صورت گرفته از مجموع تمامی تزریقات انجام شده در دنیا، حدود 50 درصد آن غیر ایمن بوده و باعث انتقال بیماری و مشکلات فراوانی می شوند. دستکش ها برای هر بیمار، به صورت اختصاصی استفاده می شود و پس از انجام تزریق باید آن را دور انداخت.

پس از کشیدن محلول آمپول و خالی کردن هوای داخل آن، باید دقت کرد که قبل از انجام تزریق، سوزن آن با هیچ سطحی در تماس نباشد و از قرار دادن آن بدون سرپوش بر روی میز و یا هر سطح دیگری خودداری کرد. ضمنا باید دقت کرد که نوک سوزن با بدن خودتان هیچ گونه تماسی پیدا نکند.

بر روی شیشه هر آمپولی نوع تزریق آن مشخص شده است و بر اساس آن باید تزریق با روش صحیح صورت بگیرد. باید در نظر داشت که بر روی شیشه برخی از آمپول ها دو روش تزریق را قید نموده اند. سپس محل تزریق را باید با پنبه و الکل از هر نوع آلودگی پاک کرد تا تزریق ایمن صورت بگیرد.

در چه شرایطی تزریق آمپول در منزل انجام می گیرد و این شرایط متفاوت بر روی هزینه تزریقات به چه شکلی اثر می گذارد؟

تزریقات نیاز به تخصص و مهارت دارد در این حد که بعضی از آمپول های خاص را باید دکتر شخصا برای بیمار تزریق کند. توجه داشته باشید افرادی که تجربه و علم تزریق را نداشته باشند، می توانند آسیب های جدی به شما وارد کنند

پس شما زمانی که فردی را برای تزریق در منزل نیاز دارید، می توانید از یک دکتر یا پرستار یا یک فرد دوره دیده برای انجام این کار استفاده نمایید.

قابل ذکر است که شما در هر ساعاتی از شبانه روز می توانید درخواست فردی برای تزریق آمپول در منزل را بدهید. طبق گفته ها می توان نتیجه گرفت که این شرایط نیز با توجه به مسافتی که پرستار باید طی کند و یا ساعاتی که پرستار برای مراجعه به محل سکونت بیمار اعزام شود، در افزایش هزینه تزریقات بسیار موثر است.

دلایلی که ممکن است بیمار به تزریق در داخل منزل روی بیاورد سه حالت دارد که عبارتند از: 

دسترسی سخت به درمانگاه: در طی شرایطی ممکن است بیمار در خارج شهر ساکن باشد و با وجود ترافیک های سنگین در شهر ها نتواند در سریع ترین زمان خود را به مطب دکتر یا بیمارستان برساند.

در همچین شرایطی بیمار باید با اورژانس تماس گرفته و درخواست پرستار برای انجام تزریقات مربوطه نماید، همچنین بیمار می تواند در صورت نداشتن دسترسی به داروخانه ها به منظور تهیه دارو از اورژانس بیمارستان، درخواست دارو هم نماید تا همزمان با پرستار ارسال نمایند.

ناتوانی در راه رفتن:

ممکن است شخصی به علت عمل جراحی، سکته ی مغزی و یا مشکلات مادرزادی، توانایی حرکت اندام های حرکتی و مراجعه به بیمارستان و مطب دکتر را نداشته باشد، در همچین شرایطی بیمار می تواند از بیمارستان درخواست پرستار نماید.

بیماری های پوستی یا تنفسی:

در شرایطی دیگر، فردی ممکن است از بیماری تنفسی مانند آسم رنج ببرد و با وجود هوای آلوده در برخی شهر های صنعتی بزرگ، بیرون رفتن از خانه برای او ضرر داشته باشد و پزشک ممنوع کرده باشد از خانه  بیرون رود و یا در برخی بیماری های پوستی مانند پسوریازیس، تابش نور خورشید موجب تازه شدن زخم و افزایش بیماری و طولانی شدن دوره درمان می شود

در چنین شرایطی بیمار باید برای انجام تزریقات آمپول در منزل اقدام نماید، اما چون تزریق بدون دوره دیدگی و آموزش های قبلی؛ خطرناک است و ممکن است خطرات جبران ناپذیری برای بیمار ایجاد نماید؛ بهتر است بیمار درخواست پرستار برای انجام مراحل تزریقاتی نماید.

تزریق آمپول در منزل چه مزایایی دارد و در کنار این مزایا می تواند زیان مالی به بیمار وارد نماید؟

تزریق آمپول کاری تخصصی است و نیاز به افراد ماهر و دوره دیده دارد و اگر فردی بی تجربه برای شما آمپول بزند، می تواند مشکلات جدی را برای شما به وجود بیاورد. آمپول زدن در منزل مزایای زیادی دارد، اما در کنار این مزایا که بسیار هم مهم هستند، می تواند زیان هایی هم به شخص بیمار و یا خانواده او وارد نماید

برای مثال برای انجام یک تزریق ساده که در مطب دکتر با هزینه ناچیزی انجام می گیرد، پرستاری که به منزل بیمار فراخوانده می شود، هزینه های بیشتر را از بیمار دریافت می نماید. در ادامه به برخی مزایای تزریق در منزل که از دیگر مزایا مهم تر هستند و ارجعیت بالاتر دارند اشاره می کنیم و راجع به هزینه های مالی این نوع تزریقات در منزل در مباحث دیگر به طور مفصل تری توضیح داده ایم:

صرف جویی در وقت:

مزیت اول تزریق در منزل این می باشد که دیگر بیمار نیازی نیست به درمانگاه برود، زمانی که یک بیمار قرار باشد به درمانگاه برود، باید وقت زیادی از روز و زمان استراحت خود را به رفتن به مطب اختصاص دهد و مدت طولانی در مطب در انتظار ملاقات با پزشک باشد

و این رفت و آمد ممکن است برای بیمار سخت و دشوار باشد. وقتی پزشک به منزل بیمار بیاید، بیمار میتواند مدت بیشتری را در منزل استراحت کند و به تسریع بهبودی بیماری خود کمک نماید، چون استراحت یکی از عوامل بسیار مهم در بهبود بیماری است و شخص بیمار باید مدت زمان بیشتری را به استراحت اختصاص دهد.

افزایش روحیه و انرژی بیمار:

یکی دیگر از مزایای تزریق در منزل این می باشد که زمانیکه افراد خانواده در کنار بیمار هستند، باعث بالا رفتن روحیه ی بیمار می شود و به هرحال، خانه ی بیمار آرامش بیشتری نسبت به بیمارستان و مطب دارد و همچنین این موضوع باعث از بین رفتن ترس بیمار و آرامش او میشود. این موضوع برای بیمارانی که از تزریق آمپول میترسند نیز بسیار مهم می باشد.

چه نوع داروهایی به صورت آمپول در منزل تزریق می شوند و آیا خواص درمانی آمپول ها بر روی هزینه تزریقات در منزل اثر گذار است؟

تمام دارو ها هم به صورت آمپول موجود هستند هم به صورت قرص و هم به صورت شربت، این که بیمار باید برای بهبود خود کدام نوع از دارو را مصرف کند، به تشخیص پزشک و نوع بیماری  و پیشرفت بیماری شخص بستگی دارد

اما در بعضی از بیماری ها فقط درمان با آمپول جوابگو می باشد. آمپول های تزریقاتی با توجه به خواص درمانیشان و اینکه بر روی بهبود چه بیماری هایی اثر گذار هستند، در دسته بندی های مختلفی تقسیم بندی می شوند

اما باید این را در نظر گرفت که قیمت همه این انواع آمپول یکسان نمی باشد و در قیمت های متفاوتی در داروخانه ها عرضه می شوند. در صورتی که بیمار دسترسی به داروخانه نداشته باشد و همزمان با فراخوانی پرستار به منزل درخواست دارو نیز نماید، قاعدتا هزینه ی تهیه آمپول نیز بر روی هزینه تزریقات سرشکن می شود و از بیمار و یا خانواده اش هزینه بیشتری دریافت می شود.

•  ویتامین ها

زمانی که فردی نتواند به اندازه ی کافی از مواد غذایی ویتامینی جذب کند، بدنش شروع به ضعف می کند و کمبود ویتامین در بدن باعث ایجاد بیماری های مختلف و همچنین باعث  ضعف بدن میشود.

کمبود ویتامین معمولا در سنین میانسالی که بدن فرد ضعیف تر می شود،  به وجود می آید افرادی که کمبود ویتامین در آنها زیاد است و نیاز خیلی سریع به ویتامین دارند، اکثرا از آمپول های ویتامین استفاده می کند که جذب سریع تری دارند.

آمپول های ویتامین انواع مختلفی دارد و می تواند هم به صورت تک ویتامین مثلا ویتامین  B& C&Dو هم به صورت مولتی ویتامین مثل نوروبیون موجود باشد. آمپول های ویتامینی به صورت عضله ای تزریق میشوند

اما بیشتر توصیه می شود که افراد تا جایی که امکان دارد ویتامین های مورد نیاز بدنشان را از طریق غذاها، میوه ها و سبزیجات که غنی از ویتامین ها هستند به دست آورند.

•  آنتی بیوتیک ها

آنتی بیوتیک ها داروهایی هستند که استفاده از آن ها به صورت تزریق آمپول  بسیار رایج تر و کارآمدتر در درمان بیماری ها است.

یکی از شناخته ترین داروها در گروه آنتی بیوتیک ها داروی پنی سیلین می باشد که این دارو برای بیماری های عفونی کاربرد دارد و اکثر بیماران ترجیح می دهند که آمپول این دارو را مصرف کنند، زیرا قرص های این دارو دارای دوره های درمانی طولانی و همچنین اثرگذاری کم تر می باشند.

•  مسکن ها

دارو های مسکن برای تسکین درد در بیمار استفاده میشوند. زمانی که بیمار درد شدیدی دارد و تحمل درد برایش سخت است، دیگر قرص و شربت های مسکن برایش کافی نمی باشد

و به همین علت دکتر باید برای بیمار آمپول مسکن تجویز کند، متاسفانه در ایران دارو های مسکن به راحتی و در حجم های بالا تجویز می شود که بسیار خطرناک هستند. برای مثال مصرف بیش از اندازه دیکلوفناک می تواند بر عصب های حرکتی اثر منفی گذاشته و باعث از کار انداختن اندام های حرکتی بیمار شود.

•  حساسیت ها

حساسیت ها جز بیماری هایی هستند که خطر ناک نمی باشند، ولی دربرخی مواقع تحمل حساسیت ها برای بیمار سخت است و به دنبال راهی برای حل این مشکل است. زمانی که فرد مبتلا به حساسیت به پزشک مراجعه می کند، ممکن است پزشک برای بیمار آمپول های ضد حساسیت تجویز کند، البته برخی پزشکان نیز با تجویز آمپول های ضد حساسیت به علت عوارض بعدی، مخالف هستند.

چه عواملی بر افزایش هزینه تزریق آمپول در منزل موثر هستند؟

هزینه انجام تزریقات در منزل مبلغ ثابتی ندارد و با وجود عواملی خاص و در شرایط گوناگون این هزینه ها کاهش و یا افزایش پیدا می کنند.

عواملی که می تواند بر روی هزینه تزریقات در منزل موثر باشند و هزینه ی تزریقات در منزل را حتی نسبت به تزریقات در مطب ها و بیمارستان ها افزایش دهند شامل:

انواع تزریقات به صورت عضلانی و یا وریدی که مبلغ تزریق هر کدام متفاوت است، نوع داروی تزریقی یعنی دارو ها با توجه به نوع درمان بیماری ها متفاوت هستند و هزینه تزریق آمپول آنتی بیوتیک با هزینه تزریق آمپول های ویتامینی هرگز یکسان نمی باشد.

مسافتی که پرستار باید طی کند نیز در افزایش هزینه تزریقات در منزل اثر گذار است و این هزینه با توجه به نزدیکی و یا دوری محل کار پرستار و منزل بیمار متغیر است.

مورد دیگری که بر هزینه تزریقات در منزل اثر گذار است، مدت زمانی است که پرستار در منزل بیمار به سر می برد.

در این زمینه اگر پرستار مدت زمان کمتر و یا بیشتری برای انجام تزریقات و در کنار آن انجام کار های جانبی در منزل بیمار حضور داشته باشد، هزینه تزریقات به صورت متغیری دریافت می شود.

این که تزریقات توسط دکتر یا پرستار انجام شود نیز در میزان افزایش و یا کاهش هزینه موثر می باشد. در ادامه به بررسی هر یک از موارد به طور مفصل می پردازیم.

تاثیر تزریقات عضلانی و یا وریدی بر روی هزینه تزریقات آمپول در منزل چگونه است؟

هرچند که تزریقات در هر نوعی که انجام بگیرد، نیاز به متخصص یا شخص آموزش دیده در این زمینه دارد، اما با توجه به اینکه تزریقات عضلانی می تواند در شرایط آسان تری نسبت به تزریقات وریدی صورت بگیرد، در هزینه ی تزریقاتی که باید به پرستار اعزامی به منزل پرداخت شود بسیار اثر گذار است و مبلغ پرداختی توسط بیمار به درصد های مختلفی افزایش پیدا می کند.

آیا نوع داروی تزریقی در میزان افزایش و یا کاهش هزینه تزریقات در منزل موثر است؟

دارو های تزریقی نیز با توجه به این که اثرات درمانی شان چه می باشد و برای درمان چه بیماری ها و مشکلاتی به کار می روند، تاثیر بسیاری بر هزینه تزریقات در منزل می گذارند.

برای مثال هزینه تزریقات آمپول بیماران سرطانی بسیار بیشتر از هزینه تزریقات آمپول های ویتامینی ساده است

زیرا ممکن است بیمار نتواند خود شخصا به داروخانه مراجعه نماید و دارو را تهیه نماید و از پرستار درخواست نماید از اورژانس محل کار و یا داروخانه سر راه، دارو را برای او تهیه نماید

که در چنین شرایطی پرستار مبلغ دارو را  با توجه به نوع دارو و همزمان با هزینه تزریقات به صورت یکجا دریافت می کند و می توان گفت نوع دارو تزریقی بر روی هزینه تزریقات بسیار اثر گذار است.

مقدار مسافتی که پرستار باید تا منزل بیمار طی کند چه اثراتی بر روی افزایش هزینه تزریقات در منزل دارد؟

با توجه به مسافتی که پرستار باید طی کند تا به محل سکونت بیمار برسد و ممکن است این مسافت بسیار طولانی باشد و پرستار مجبور باشد در چند مسیر مختلف درخواست ماشین نماید و یا ماشین را به صورت دربستی، آژانس و یا شخصی تهیه نماید

به هر حال در هر شرایطی هزینه ایاب و ذهابی به آن تعلق می گیرد که پرستار باید شخصا پرداخت نماید تا به منزل بیمار برسد و با توجه به این که امروزه هزینه کرایه ماشین ها با بنزین مصرفی، به شدت افزایش یافته است، قاعدتا هزینه بیشتری نیز باید به پرستار پرداخت شود و این هزینه نیز بر روی هزینه تزریقات سرشکن می شود و باعث افزایش هزینه تزریقات می شود.

آیا مدت زمانی که پرستار در منزل بیمار به سر می برد در افزایش هزینه تزریقات در منزل موثر است؟

در برخی موارد دارو را نمی توان به صورت مستقیم در رگ تزریق کرد و باید دارو با سرعت کمتری وارد بدن بیمار شود، در این شرایط پرستار باید ابتدا سرمی را به بیمار تزریق نماید و سپس داروی موجود در آمپول را از طریق سرم به بیمار تزریق کند.

در هچنین  شرایطی، مدتی که پرستار باید در منزل بیمار به سر ببرد تا سرم به اتمام برسد بیشتر می شود و یا در کنار تزریقات پرستار می بایست زخم های بیمار را پانسمان نماید و یا پانسمان قبلی را تعویض نماید.

همه ی این موارد بر روی افزایش مدت زمانی که پرستار باید در منزل بیمار بماند تاثیر گذار است و همچنین افزایش این مدت زمان بر روی هزینه تزریقات آمپول در منزل اثر گذار است.

آیا هزینه تزریقاتی که توسط پزشک در منزل انجام گیرد با هزینه تزریقاتی که پرستار انجام دهد متفاوت است؟

باید پاسخ داد بله، برخی تزریقات ها به دلیل سختی و سنگینی زیاد می بایست توسط پزشک انجام گیرد. معمولا تزریقاتی که توسط پزشک انجام می گیرد مشکل تر است و بنابراین دستمزد بیشتری نیز باید از خانواده بیمار دریافت نمایند، ولی پرستار دوره دیده تزریقاتی، به دلیل فعالیت های ساده تری که به او محول می شود، حق دستمزد کمتری نسبت به پزشک دریافت می نماید.

در این مقاله با تمامی عواملی که در هزینه تزریقات در منزل موثر هستند آشنا شدید و پس از این می توانید با دقت و زمینه اطلاعات بیشتری، اقدام به درخواست پرستار تزریقاتی در منزل نمایید.
امیدواریم که این مقاله مورد پسند همه ی شما کاربران عزیز واقع شده باشد و از آن لذت برده باشید، بسیار سپاسگزاریم که ما را تا انتهای مقاله همراهی نمودید.

چه عواملی بر افزایش هزینه تزریق آمپول در منزل موثر هستند؟

هزینه انجام تزریقات در منزل مبلغ ثابتی ندارد و با وجود عواملی خاص و در شرایط گوناگون این هزینه ها کاهش و یا افزایش پیدا می کنند.

تاثیر تزریقات عضلانی و یا وریدی بر روی هزینه تزریقات آمپول در منزل چگونه است؟

هرچند که تزریقات در هر نوعی که انجام بگیرد، نیاز به متخصص یا شخص آموزش دیده در این زمینه دارد، اما با توجه به اینکه تزریقات عضلانی می تواند در شرایط آسان تری نسبت به تزریقات وریدی صورت بگیرد، در هزینه ی تزریقاتی که باید به پرستار اعزامی به منزل پرداخت شود بسیار اثر گذار است و مبلغ پرداختی توسط بیمار به درصد های مختلفی افزایش پیدا می کند.

آیا نوع داروی تزریقی در میزان افزایش و یا کاهش هزینه تزریقات در منزل موثر است؟

دارو های تزریقی نیز با توجه به این که اثرات درمانی شان چه می باشد و برای درمان چه بیماری ها و مشکلاتی به کار می روند، تاثیر بسیاری بر هزینه تزریقات در منزل می گذارند.

مقدار مسافتی که پرستار باید تا منزل بیمار طی کند چه اثراتی بر روی افزایش هزینه تزریقات در منزل دارد؟

با توجه به مسافتی که پرستار باید طی کند تا به محل سکونت بیمار برسد و ممکن است این مسافت بسیار طولانی باشد و پرستار مجبور باشد در چند مسیر مختلف درخواست ماشین نماید و یا ماشین را به صورت دربستی، آژانس و یا شخصی تهیه نماید

آیا هزینه تزریقاتی که توسط پزشک در منزل انجام گیرد با هزینه تزریقاتی که پرستار انجام دهد متفاوت است؟

باید پاسخ داد بله، برخی تزریقات ها به دلیل سختی و سنگینی زیاد می بایست توسط پزشک انجام گیرد. معمولا تزریقاتی که توسط پزشک انجام می گیرد مشکل تر است و بنابراین دستمزد بیشتری نیز باید از خانواده بیمار دریافت نمایند، ولی پرستار دوره دیده تزریقاتی، به دلیل فعالیت های ساده تری که به او محول می شود، حق دستمزد کمتری نسبت به پزشک دریافت می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×