آلفا طب

مراقبت از بیمار در منزل

مراقبت از بیمار در منزل

در این مقاله تصمیم داریم موضوع مراقبت از بیمار در منزل را مورد بررسی قرار دهیم و مطالب مهمی در رابطه با این موضوع شرح دهیم.

مجموعه آلفا طب با اخذ مجوز رسمی از دانشگاه علوم پزشکی ایران و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و با در اختیار داشتن کادر متخصص و مجرب آماده است تا در سریع ترین زمان ممکن برای ارائه خدمات پزشکی و پیرا پزشکی در منزل یا محل کار شما در کنار شما باشد.

تمامی پرسنل دارای مدارک و تضامین کافی نزد شرکت می باشند.

*پوشش دهی کلیه مناطق تهران

*نازل ترین قیمت و بهترین کیفیت

*امکان صدور گواهی برای ارائه به بیمه درمانی شما

تلفن های تماس :

021-22371371
021-26851095

09124885082

 

اگر شما هم یکی از عزیزانتان به بیماری خاصی دچار است که به دلایلی خاصی قصد دارید از وی در منزل مراقبت کنید، به شما توصیه می کنیم که ادامه مطالب را از دست ندهید.

مراقبت از بیمار در منزل جنبه های متفاوتی دارد و البته شخص باید به نکات بسیار مهمی توجه داشته باشد تا بیمار بتواند به خوبی روند بهبودی را در پیش گیرد. با ما همراه باشید تا این نکات را به طور کامل شرح دهیم.

در این مقاله به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:
آیا می دانید مراقبت از بیمار در منزل چه تفاوتی با مراقبت از بیمار در بیمارستان دارد؟
آیا با نوع خدمات مراقبت از بیمار در منزل آشنایی دارید؟
آیا می دانید مراقبت از بیمار در منزل در چه مواردی ضروری است؟
آیا با مزیت های مراقبت از بیمار در منزل آشنایی دارید؟
آیا مراقبت از بیمار در منزل به پرستار نیاز دارد، یا حضور پزشک هم الزامی است؟
آیا برای مراقبت از بیمار در منزل به پزشک عمومی نیاز است، یا پزشک متخصص باید حضور داشته باشد؟
در انتخاب پرستار برای مراقبت از بیمار در منزل به چه نکاتی باید توجه کرد؟
آیا می دانید در هنگام مراقبت از بیمار در منزل حضور دائمی پرستار الزامی است؟
آیا با نکات مهم در انتخاب پزشک برای مراقبت از بیمار در منزل آشنایی دارید؟
چگونه می توانید شرکت های ارائه دهنده خدمات پزشکی در منزل را بشناسید؟
در انتخاب شرکت های ارائه دهنده خدمات پزشکی در منزل به چه ویژگی هایی باید توجه داشت؟
در هنگام رزرو نوبت برای مراقبت از بیمار در منزل چه اطلاعاتی از شما پرسیده می شود؟
آیا می دانید چگونه می توانید برای دریافت خدمات مراقبت از بیمار در منزل اقدام کنید؟
هزینه مراقبت از بیمار در منزل به چه عواملی بستگی دارد؟
آیا مهارت پزشک برای مراقبت از بیمار در منزل بر روی هزینه نهایی تاثیر می گذارد؟
آیا محل سکونت بیمار تاثیری بر روی هزینه های مراقبت از بیمار در منزل دارد؟

 

آیا می دانید مراقبت از بیمار در منزل چه تفاوتی با مراقبت از بیمار در بیمارستان دارد؟

در این مقاله قصد داریم سوال های مربوط به مراقبت از بیمار در منزل را بررسی کنیم. اولین سوالی که در این رابطه پیش می آید این است که مراقبت از بیمار در منزل چه تفاوت هایی با مراقبت از بیمار در بیمارستان دارد. با ما همراه باشید تا این موضوع را به طور کامل شرح دهیم.

یکی از اصلی ترین تفاوت های بین مراقبت از بیمار در منزل و مراقبت از بیمار در بیمارستان را می توان در مزیت های آن دانست. مراقبت از بیمار در منزل مزیت های بسیاری را برای شخص بیمار و همچنین اطرافیان او به دنبال خواهد داشت.

لازم به ذکر است که مزیت های مراقبت از بیمار در منزل را در ادامه به طور کامل بررسی خواهیم کرد، اما در این قسمت مراقبت از بیمار در منزل را برای اطرافیان شخص بیمار شرح خواهیم داد.

به این نکته دقت کنید؛ هنگامی که کسی در بیمارستان بستری می شود، باید یک نفر به عنوان همراه داشته باشد. علاوه بر این روزانه تعداد زیادی از نزدیکانش برای عیادت به او سر می زنند.

این در حالی است که اگر از بیمار در منزل مراقبت شود، لازم نیست کسی فعالیت های روزانه خود را مختل کند که همراه بیمار باشد و آشنایان هم با آسایش و راحتی بیشتری از بیمار عیادت می کنند.

از دیگر تفاوت های مراقبت از بیمار در منزل و مراقبت از بیمار در بیمارستان باید به این موضوع اشاره کنیم که در بیمارستان تعداد محدودی پزشک و پرستار هستند که باید به همه بیماران توجه کنند و این در حالی است که هنگام مراقبت از بیمار در منزل، تمرکز و توجه پزشکان و پرستاران فقط به یک نفر معطوف خواهد شد.

با توجه به این موضوع می توان گفت که بیمار در زمان کمتری بهبودی پیدا می کند که این موضوع بسیار مهمی است.

دیگر تفاوت بین مراقبت از بیمار در منزل و مراقبت از بیمار در بیمارستان را می توان در هزینه این دو دانست، البته موضوع هزینه مراقبت از بیمار در منزل به عوامل بسیاری بستگی دارد که در ادامه آن را به طور کامل شرح خواهیم داد و در این قسمت به نام بردن از آن به عنوان یک تفاوت بسنده می کنیم.

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید، این است که برای مراقبت از بیمار در منزل باید به نکات بسیاری دقت کنید تا بهترین نتیجه ممکن برای بیمار شما رقم بخورد. در ادامه قصد داریم نکاتی که باید به آن دقت کنید را شرح دهیم، بنابراین پیشنهاد می کنیم که ادامه مطالب را از دست ندهید و با ما همراه باشید.

آیا با نوع خدمات مراقبت از بیمار در منزل آشنایی دارید؟

در ابتدا باید به این موضوع اشاره کنیم که جمله مراقبت از بیمار در منزل، بسیار گسترده است و جنبه های بسیاری را شامل می شود. برای مراقبت از بیمار در منزل خدمت های بسیاری وجود دارند که متناسب با نیاز بیمار مشخص می شوند.

در ادامه لیستی از این خدمات ارائه خواهیم داد تا بهتر و بیشتر با این موضوع آشنا شوید.

البته نکته دیگری که در رابطه با خدمات مراقبت از بیمار در منزل باید به آن توجه داشته باشید، این است که برای این کار شرکت های بسیاری وجود دارند که هر یک خدمات خاصی را ارائه می دهند، یعنی برای خود لیستی جداگانه تهیه کرده اند

اما ما در این قسمت قصد داریم خدماتی را نام ببریم که معمولا در همه شرکت های مراقبت از بیمار در منزل ارائه می شوند، به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که ادامه مطالب را از دست ندهید.

یکی از مهم ترین خدمات مراقبت از بیمار در منزل، تزریق آمپول و سرم است. اگر چه تزریق آمپول و سرم ساده به نظر می رسد، اما بسیاری از کسانی که برای آن ها آمپول و سرم تجویز می شود، با رفتن به درمانگاه مشکل دارند و ترجیح می دهند که در منزل خود این کار را انجام دهند، با وجود شرکت های ارائه دهنده خدمات مراقبت از بیمار در منزل این کار به سادگی انجام می شود.

ویزیت پزشک های عمومی و پزشک متخصص هم از دیگر خدماتی است که شرکت های مراقبت از بیمار در منزل ارائه می دهند.

در رابطه با این موضوع در ادامه توضیحات کاملی را ارائه خواهیم داد تا بهتر بدانید که چه زمانی به ویزیت پزشک تخصص نیاز دارید و چه زمانی ویزیت پزشک عمومی برای شما کفایت می کند.

فیزیوتراپی یکی دیگر از خدماتی است که برای مراقبت از بیمار در منزل توسط شرکت های خاص ارائه می شود، البته به این نکته توجه داشته باشید که فیزیوتراپی زیر شاخه های متعددی دارد و بعضی از آن ها به دستگاه هایی خاص نیاز دارند که امکان حمل و نقل آن ها سخت است، بنابراین فقط بعضی از خدمات فیزیوتراپی در منزل ارائه می شوند.

بسیاری از افراد برای آزمایش دادن قادر نیستند به آزمایشگاه بروند، در چنین حالتی گروهی خاص در منزل از آن ها نمونه گیری می کنند و بعد جواب آزمایش را به آن ها ابلاغ می کنند،

البته کاملا واضح و مشخص است که فقط نمونه گیری در منزل انجام می شود و آزمایش ها در محیط آزمایشگاهی انجام می شوند. در ادامه نکات دیگری در رابطه با مراقبت از بیمار در منزل ارائه خواهیم داد.

آیا می دانید مراقبت از بیمار در منزل در چه مواردی ضروری است؟

همانطور که گفتیم، در این مقاله قصد داریم سوال های مربوط به مراقبت از بیمار در منزل را به طور کامل پاسخ دهیم تا ابهامی در این رابطه وجود نداشته باشد.

یکی از مهم ترین سوال هایی که برای هر کسی پیش می آید این است که در چه مواردی مراقبت از بیمار در منزل ضروری به حساب می آید؟ با ما همراه باشید تا ادامه مطالب را از دست ندهید.

در ابتدا باید به این موضوع اشاره کنیم که مزیت های مراقبت از بیمار در منزل آنقدر زیاد است که به شما توصیه کنیم مراقبت از بیمار در منزل را در ارجحیت قرار دهید و اجازه ندهید بیمار شما در بیمارستان بستری شود

اما گاهی بعضی از موارد ضروری هستند که حتما مراقبت از بیمار در منزل انجام شود. در این قسمت قصد داریم همین مواقع ضروری را نام ببریم.

یکی از مواقعی که ضروری است، مراقبت از بیمار در منزل انجام شود، هنگامی است که با مراجعه بیمار به بیمارستان احتمال وخیم تر شدن حال او وجود دارد.

به عنوان مثال شخص به حساسیت های خطرناکی مبتلا است و با مراجعه به بیمارستان احتمال وخیم تر شدن حال او وجود دارد. در این حالت شخص ترجیحا باید در منزل بستری شود و از او مراقبت های لازم به عمل آید.

گاهی با کسانی رو به رو هستیم که معلولیت های حرکتی دارند، انتقال این افراد به بیمارستان و درمانگاه بسیار مشکل و سخت خواهد بود، علاوه بر این افراد معلول با انتقال به بیمارستان یا درمانگاه اذیت می شوند.

به همین دلیل برای آسایش و راحتی بیشتر آن ها ضروری است که مراقبت از بیمار در منزل انجام شود.

در بعضی از جانبازان شاهد این هستیم که انتقال به بیمارستان یا درمانگاه تاثیر منفی به جای می گذارد. به عنوان مثال جانبازهای اعصاب و روان در شلوغی شهر اذیت می شوند و جانبازهای شیمیایی با مشکل تنفسی رو به رو می شوند.

در این افراد هم ضروری است که مراقبت از بیمار در منزل صورت گیرد تا آن ها اذیت نشوند.

به این موضوع توجه داشته باشید که بسیاری از افراد به دلایل متفاوتی که شرح کامل همه آن ها در این مقاله نمی گنجد، قادر به انتقال به بیمارستان یا درمانگاه نیستند و این افراد باید حتما در منزل تحت مراقبت قرار بگیرند تا علاوه بر این که در حین انتقال مشکلی برای آن ها پیش نیاید، روند بهبودی آن ها هم سریع تر انجام شود.

نکته دیگری که در این رابطه باید به آن توجه داشته باشید، این است که تصور نکنید اگر مراقبت از بیمار در منزل صورت گیرد، مراقبت پزشکی به طور کامل اتفاق نمی افتد.

به این نکته توجه داشته باشید که برای مراقبت از هر بیماری یک سری دستگاه های خاص نیاز است که همراه با پزشک و پرستار به منزل شخص آورده می شوند و از این بابت هم نگرانی نداشته باشید.

نکته دیگری که باید یادآوری کنیم این است که اگر بیمار شما در لیستی قرار دارد که باید مراقبت های لازم را در منزل انجام شود، به هیچ عنوان سهل انگاری نکنید، زیرا عواقب ناخوشایندی در انتظار بیمار شما خواهد بود، پس برای سلامتی او ارزش قائل شوید. در ادامه نکات دیگری را در رابطه با مراقبت از بیمار در منزل بیان خواهیم کرد. پیشنهاد می کنیم که ادامه مطالب را از دست ندهید.

آیا با مزیت های مراقبت از بیمار در منزل آشنایی دارید؟

در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که مراقبت از بیمار در منزل مزیت های فراوانی به دنبال خواهد داشت و در این قسمت قصد داریم این مزیت ها را بیان کنیم تا بهتر و بیشتر با آن آشنا شوید.

دقت کنید که مزیت های مراقبت از بیمار در منزل بسیار مهم هستند و باعث می شوند که شخص با دید بهتری به این موضوع توجه کند.

یکی از مهم ترین مزیت های مراقبت از بیمار در منزل صرفه جویی در وقت می باشد. اجازه دهید این موضوع را با یک مثال شرح دهیم. فرض کنید که شخصی باید برای جلسات فیزیوتراپی به مطلب پزشک مراجعه کند.

هر روز باید مدت زمان طولانی را سپری کند تا به مطلب مورد نظر برسد و باز هم مدت زمان دیگری لازم است، به منزل برسد، این در حالی است که به آسانی می تواند در منزل بماند و بدون آن که زمان را هدر دهد، فیزیوتراپ به منزلش بیاید.

البته صرفه جویی در وقت را از دیدهای دیگری هم می توان بررسی کرد. به عنوان مثال شخصی هم که به عنوان همراه برای بردن بیمار به مطلب پزشک وی را همراهی می کند هم وقت خود را هدر می دهد، علاوه بر این، شخص همراه در طول زمان جلسه درمانی بیمار، بیکار خواهد بود، در صورتی که می تواند همان زمان را به بهترین شکل ممکن مدیریت کند.

شاید برای شما جالب باشد، بدانید که با مراقبت از بیمار در منزل در هزینه های خود صرفه جویی خواهید کرد. در ادامه مطالب عوامل موثر بر تعیین قیمت و هزینه مراقبت از بیمار در منزل را بیان خواهیم کرد

اما به این موضوع توجه داشته باشید که بر خلاف تصور عموم، مراقبت از بیمار در منزل نه تنها هزینه بیشتری را به دنبال نخواهد داشت، بلکه شامل باعث صرفه جویی در هزینه ها هم می شود.

از دیگر مزیت های مراقبت از بیمار در منزل باید به این موضوع اشاره کنیم که بیمار سریع تر بهبود پیدا می کند، البته این موضوع با استدلال در بعضی از عوامل به دست می آید که در ادامه توضیحات کاملی در رابطه با آن بیان خواهیم کرد،

اما قبل از همه باید به این نکته اشاره کنیم که در سال های اخیر بر طبق تحقیقات انجام شده، روحیه شخص بیمار تاثیر به سزایی در درمان وی خواهد داشت.

این موضوع بر هیچ کس پوشیده نیست که هر کسی در منزل خود احساس راحتی بیشتری می کند و آسایش بیشتری هم دارد.

هنگامی که بیماری در بیمارستان بستری می شود، به این فکر می کند که به بیماری سختی دچار می باشد، این در حالی است که در هنگام بستری شدن در منزل این حس ناخوشایند را نخواهد داشت.

با توجه به مطالب گفته شده در بالا به سادگی می توان دریافت که درمان شخص بیمار در منزل خود به دلیل آن که آسایش و آرامش بیشتری دارد و علاوه بر این روحیه بهتری هم دارد، در زمان کمتری انجام می شود و این مزیت بسیار مهمی به حساب می آید که باید به آن توجه ای خاص داشت.

آیا مراقبت از بیمار در منزل به پرستار نیاز دارد، یا حضور پزشک هم الزامی است؟

یکی دیگر از سوال هایی که در رابطه با مراقبت از بیمار در منزل برای مخاطب ها پیش می آید این است که برای این کار فقط حضور پرستار کفایت می کند، یا حضور پزشک هم الزامی است.

برای پاسخ به این سوال باید در ابتدا موارد مهمی را نام ببریم تا به طور کامل با این موضوع آشنا شوید، بنابراین پیشنهاد می کنیم که ادامه مطالب را از دست ندهید و با ما همراه باشید.
همانطور که در مطالب بالا هم به این موضوع اشاره کردیم، مراقبت از بیمار در منزل جمله کاملا گسترده ای است که جنبه های مختلفی را شامل می شود، بنابراین نمی توانیم به سوال مطرح شده در بالا به طور مستقیم پاسخ دهیم و باید در ادامه مطالب جوانب آن را به طور کامل بررسی کنیم.

در ابتدا باید به این موضوع توجه داشته باشید که اگر بیمار شما نزد پزشکی خاص معاینه و ویزیت نشده باشد، در جلسه اول حتما باید یک پزشک به همراه تیم پزشکی حضور داشته باشد تا به طور کامل بیماری شخص را تشخیص دهد و داروهای مناسب را برای وی تجویز کند و دستور استفاده از آن ها را به بیمار بگوید و کاملا واضح و مشخص است که این کار را یک پرستار نمی تواند انجام دهد.

پس در نوبت اول معاینه پزشک باید حتما حضور داشته باشد. در ادامه باید به این موضوع اشاره کنیم که وجود یک یا دو پرستار (متناسب با شرایط بیماری شخص) برای مراقبت از وی کافی است تا هنگامی که نوبت بعدی معاینه برسد، البته در رابطه با معاینه هم باید به نکات بسیار مهمی توجه داشته باشید.

لازم به ذکر است، مواردی مانند گرفتن فشار خون هم جزء معاینه به حساب می آیند، اما نیازی به پزشک نیست و پرستار هم می تواند این کار را انجام دهد، پس هنگامی که می گوییم وجود پزشک الزامی است، برای انجام کارهایی است که پرستار قابلیت انجام آن را ندارد، مانند: تجویز دارو.

پس با توجه به مطالب گفته شده در بالا می توان سوال مطرح شده در ابتدای این قسمت را این گونه پاسخ داد که حضور پرستار (یا پرستاران) و پزشک موضوعی است که متناسب با شرایط بیمار مشخص می شود

اما در معاینه ابتدایی حضور یک پزشک الزامی است تا دارو های، لازم را برای بیمار تجویز کند و بیماری وی را تشخیص دهد.

آیا برای مراقبت از بیمار در منزل به پزشک عمومی نیاز است، یا پزشک متخصص باید حضور داشته باشد؟

در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که برای مراقبت از بیمار در منزل باید در ابتدا (و در ادامه با توجه به شرایط بیمار) یک پزشک برای معاینه و تجویز دارو حضور داشته باشد.

حال این سوال مهم پیش می آید که پزشک عمومی نیاز است و یا باید پزشک متخصص حضور داشته باشد، با ما همراه باشید تا پاسخ این سوال مهم را بیان کنیم.

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که حضور پزشک عمومی یا پزشک متخصص موضوعی است که به حال و مشکل شخص بیمار بستگی دارد.

به عنوان مثال اگر شخصی به سرما خوردگی مبتلا شده است، طبیعتا به پزشک عمومی نیاز دارد. این در حالی است که اگر شخص سابقه بیماری های تنفسی دارد و دچار تنگی نفس یا حساسیت شده باشد، باید پزشک متخصص او را معاینه کند.

البته لازم به ذکر است که در هنگام نوبت گرفتن برای ویزیت پزشک، بیماری و دیگر عوامل وابسته به آن از شما پرسیده می شوند و متناسب با اطلاعاتی که ارائه داده اید، پزشک عمومی یا پزشک متخصص برای شما در نظر گرفته می شود، پس در رابطه با این موضوع هیچ نگرانی خاصی نداشته باشید.

در انتخاب پرستار برای مراقبت از بیمار در منزل به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که برای مراقبت از بیمار در منزل حضور پرستار یا پرستاران الزامی است.

حال این سوال مهم پیش می آید که در انتخاب پرستار برای مراقبت از بیمار در منزل باید به چه نکاتی توجه کرد؟ انتخاب پرستار موضوع بسیار مهمی است که نباید نسبت به آن بی توجه بود، پس ادامه مطالب را از دست ندهید.

در ابتدا باید به این موضوع توجه داشته باشید که پرستار و پزشک مربوط به مراقبت از بیمار در منزل را حتما از شرکت های معتبر درخواست کنید، به دلیل اهمیت این موضوع در ادامه ویژگی های یک شرکت معتبر را بیان خواهیم کرد.

دقت کنید که یک شرکت معتبر معمولا از پرستارهایی استفاده می کند که تخصص و مهارت بالایی دارند.

البته در رابطه با مراقبت از بیمار در منزل، پرستار باید با اخلاق هم باشد. به این موضوع توجه کنید که شما پرستار را به منزل خود، یعنی شخصی ترین حریمی که دارید، وارد می کنید و اگر این شخص با اخلاق نباشد، احتمال این که مشکلاتی برای شما پیش آید وجود دارد، پس به این موضوع هم توجه داشته باشید.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که جنسیت پرستار را متناسب با راحتی شخص بیمار انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر بیمار شما آقا است و با پرستار خانم معذب می شود، برای او پرستار مرد انتخاب کنید تا در این مورد مشکلی نداشته باشد.

فراموش نکنید که اساسی ترین مزیت مراقبت از بیمار در منزل، حس آرامش و آسایش او می باشد و اگر پرستاری با جنس مخالف باعث معذب شدن بیمار شود، این آرامش و آسایش وجود نخواهد داشت، پس به این موضوع هم توجه ویژه ای داشته باشید.

البته لازم به ذکر است که بعضی از شرکت ها امکان انتخاب پرستار را بر عهده بیمار نمی گذارند و خود با توجه به اطلاعاتی که از بیمار کسب کرده اند، پرستاری را برای مراقبت از وی انتخاب می کنند

اگر از چنین شرکت هایی درخواست پرستار می کنید و همچنین هم جنس بودن پرستار و بیمار برای شما اهمیت دارد، در هنگام رزرو نوبت این موضوع را یادآوری کنید تا آن را لحاظ کنند، البته بسیاری از شرکت های ارائه دهنده خدمات پزشکی در منزل خود به این موضوع توجه خاصی دارند و مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد.

آیا می دانید در هنگام مراقبت از بیمار در منزل حضور دائمی پرستار الزامی است؟

یکی دیگر از سوال هایی که در رابطه با مراقبت از بیمار در منزل برای مخاطب پیش می آید این است که آیا پرستار به مدت بیست و چهار ساعت بر بالین بیمار حضور دارد، یا فقط در بعضی از ساعات روز برای چک کردن حال بیمار به او سر می زند، ادامه مطالب را از دست ندهید تا پاسخ کامل این سوال را هم بیان کنیم.

برای پاسخ به این سوال باید به این موضوع مهم اشاره کنیم که نحوه و ساعات حضور پرستار به حال بیمار بستگی دارد. اگر شرایط بیمار وخیم باشد، نیاز دارد که پرستاری و مراقبت از او بیست و چهار ساعته باشد

البته کاملا واضح و مشخص است که در این شرایط فقط یک پرستار برای او در نظر گرفته نمی شود. معمولا سه پرستار برای مراقبت از چنین بیمارهایی حضور دارند و هر یک به مدت هشت ساعت مراقبت و پرستاری را به عهده دارند.

البته گاهی شاهد این موضوع هستیم که بیمار حال چندان بدی ندارد و فقط برای ساعاتی خاص نیاز به مراقبت دارد.

به عنوان مثال شخصی در منزل حضور دارد که پرستاری او را بر عهده بگیرد و چند ساعتی، برای استراحت یا انجام کاری نمی تواند این کار را انجام دهد و از پرستار می خواهد که مراقبت از بیمار در منزل را بر عهده بگیرد. در چنین شرایطی پرستار به طور بیست و چهار ساعته حضور نخواهد داشت.

آیا با نکات مهم در انتخاب پزشک برای مراقبت از بیمار در منزل آشنایی دارید؟

از دیگر سوال های مهمی که در رابطه با مراقبت از بیمار در منزل برای هر کسی پیش می آید، این است که پزشک برای انجام ویزیت و معاینه در منزل باید چه ویژگی های خاصی داشته باشد، یعنی چه مهارت های لازم است که شخص از عهده انجام چنین کاری برآید، با ما همراه باشید تا پاسخ این سوال را هم بیان کنیم.

در رابطه با ویژگی های یک پزشک خوب برای معاینه و ویزیت بیمار در منزل باید به نکات بسیار مهمی اشاره کنیم که هر یک از این نکات اهمیت بالایی دارند.

در ابتدا توجه داشته باشید که پزشک در مطب، درمانگاه و بیمارستان امکانات و تجهیزات بسیاری را اختیار دارد و کاملا طبیعی است که برای ویزیت بیمار در منزل همه این تجهیزات را به همراه ندارد.

البته پزشک برای ویزیت و معاینه بیمار در منزل به یک سری تجهیزات نیاز دارد که همراه خود می آورد، اما به هر حال این وسایل محدودتر از تجهیزات درون مطب، درمانگاه و بیمارستان هستند

در چنین حالتی مهارت و تخصص پزشک باید بیش از حد عادی باشد تا بتواند بیمار را به بهترین شکل ممکن معاینه کند و مشکل او را متوجه شود.

در بسیاری از موارد تجربه مهم ترین عنصر برای موفقیت یک پزشک به حساب می آید. برای انتخاب پزشک معالج برای ویزیت بیمار در منزل هم نباید تجربه را نادیده گرفت، البته لازم به ذکر است که تجربه بالا به معنی سن بالا نسبت، گاهی پزشکی سن بالایی ندارد، اما تجربه نسبتا بالایی در درمان بیماران کسب کرده است.

در قسمت قبل که ویژگی های یک پرستار برای مراقبت از بیمار در منزل را شرح دادیم، به این موضوع اشاره کردیم که این شخص به حریم شخصی شما وارد می شود و بنابراین باید با اخلاق باشد. در رابطه با انتخاب یک پزشک برای ویزیت بیمار در منزل هم باید به اخلاق توجه خاصی داشته باشید.

البته به این نکته توجه داشته باشید که جنسیت پزشک، همانند جنسیت پرستار اهمیت چندانی ندارد، اما اگر باز هم می خواهید که پزشکی هم جنس بیمار، او را معاینه کند

در هنگام رزرو نوبت این موضوع را هم خاطر نشان کنید تا بیمار شما در هنگام معاینه هم آرامش و آسایش کافی داشته باشد و در زمان کم تری بهبودی خود را به دست آورد.

چگونه می توانید شرکت های ارائه دهنده خدمات پزشکی در منزل را بشناسید؟

در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که شرکت های مختلفی خدمات پزشکی در منزل را ارائه می دهند، حال این سوال پیش می آید که چگونه و با چه روشی می توان این شرکت های خاص را پیدا کرد یا شناخت. در این رابطه باید به مطالب بسیار مهمی اشاره کنیم که در ادامه آن را بیان خواهیم کرد.

قبل از هر چیز به این موضوع توجه داشته باشید که در حال حاضر و با وجود اینترنت هیچ چیز ناشناخته ای در جهان وجود ندارد و برای پیدا کردن هر شرکت خاصی، کافی است، جتسجوی مختصری در اینترنت داشته باشید تا شرکتی متناسب با نیازهای خود را پیدا کنید، اما در این رابطه باید به نکات بسیار مهمی توجه داشته باشید.

علاوه بر موتورهای جستجوگر در شبکه های اجتماعی مجازی هم می توانید شرکت های معتبری را پیدا کنید. لازم به ذکر است که در ادامه در رابطه با معتبر بودن یک شرکت و چگونگی متوجه شدن این موضوع، مطالب مهمی را بیان خواهیم کرد، پس در این قسمت به آن اشاره ای نخواهیم کرد و در ادامه موضوع را بررسی می کنیم.

در انتخاب شرکت های ارائه دهنده خدمات پزشکی در منزل به چه ویژگی هایی باید توجه داشت؟

در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که باید شرکت معتبری را برای ارائه خدمات مراقبت از بیمار در منزل انتخاب کنید، حال این سوال پیش می آید که چگونه می توان به معتبر بودن یک شرکت خاص پی برد؟ در ادامه راه های مختلفی را برای مشخص کردن این موضوع بیان خواهیم کرد و پیشنهاد می کنیم که با ما همراه باشید.

در ابتدا باید به این موضوع توجه داشته باشید که شرکتی معتبر است که مجوزهای لازم برای آن کار را به طور کامل دریافت کرده باشد، در غیر این صورت به هیچ عنوان شرکتی معتبر به حساب نمی آید.

برای ارائه خدمات مراقبت از بیمار در منزل شرکت باید به ثبت قانونی رسیده باشد و از وزارت بهداشت و علوم پزشکی هم مجوز دریافت کرده باشد.

اگر برای نوبت گرفتن و رزرو وقت به صورت حضوری به دفتر شرکت مورد نظر خود مراجعه می کنید، از مسئول مربوطه بخواهید که مجوزهای دریافتی را به شما نشان دهد

البته لازم به ذکر است که معمولا شرکت های معتبر مجوزهای خود را در قسمتی قرار می دهند که مراجعه کننده به سادگی قادر به مشاهده آن باشد تا از اعتبار شرکت مذکور اطمینان حاصل کند.

در مطالب بالا گفتیم که یکی از راه های پیدا کردن شرکت های ارئه دهنده مراقبت از بیمار در منزل، جستجو در اینترنت برای یافتن سایت این شرکت ها و همینطور جستجو در فضای مجازی است.

اگر شرکت مورد نظر خود را از راه های اینترنتی پیدا کرده اید، دقت بیشتری به خرج دهید، زیرا شما قادر به مشاهده مجوزهای آن ها به صورتی حضوری نیستید.

در چنین حالتی می توانید نظرات دیگر مراجعه کنندگان را به خوبی بخوانید و با توجه به آن به اطلاعات مهمی دست پیدا کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که اگر شرکتی خاصی صفحه ای در اینستاگرام دارد و نظرات زیر پست خود را بسته است، به قول معروف یک جای کار می لنگد و نمی خواهد که مراجعه کنندگان به این موضوع پی ببرند.

معمولا مراجعه کنندگان انتقادات، نظرات و تشکرهای خود را در قابل نظر ارائه می دهند، مسلما هیچ شرکتی از شنیدن تشکرهای یک مراجعه کننده ناراحت نخواهد شد،

اما هنگامی که بخش نظرات بسته می شود، یعنی به دلیل انتقادها و نظرات منفی مراجعه کننده، این کار انجام شده است، بنابراین نمی توان به چنین شرکتی اعتماد کرد.

البته گاهی یک شرکت از طرف دوست یا آشنایی به شما معرفی می شود و این شخص قبلا از خدمات مراقبت از بیمار در منزل این شرکت استفاده کرده است

و به دلیل رضایت آن را به شما هم معرفی می کند، شاید بتوان گفت که این روش یکی از معتبرترین روش ها برای شناخت یک شرکت خوب به حساب می آید.

در هنگام رزرو نوبت برای مراقبت از بیمار در منزل چه اطلاعاتی از شما پرسیده می شود؟

در مطالب بالا به این موضوع اشاره ای داشتیم که در هنگام نوبت گرفتن برای ارائه خدمات مراقبت از بیمار در منزل سوال هایی خاص از شخص پرسیده می شود، حال این سوال پیش می آید که چه سوال هایی مطرح می شود، با ما همراه باشید تا پاسخ کاملی برای این سوال بیان کنیم و هیچ ابهامی در این رابطه وجود نداشته باشد.

یکی از مهم ترین سوال هایی که از شخص پرسیده می شود، در رابطه با علائم بیماری او می باشد، البته این در حالی است که شخص علت بیماری خود را نداند.

با توجه به علائم بیماری حدس هایی در رابطه با علت آن زده می شود و پزشک مناسبی برای معاینه در نظر گرفته می شود، پس نهایت دقت خود را به کار بگیرید تا علائم را به طور کامل و صحیح بیان کنید.

سوال دیگری که از شخص پرسیده می شود، در رابطه با سابقه بیماری های قبلی، بیمار می باشد. اگر شخص بیمار به بیماری های خاصی مبتلا است، باید شما به طور صادقانه آن را مطرح کنید

زیرا بعضی از بیماری ها بعد از چند سال به حالت دیگری نمایان می شوند. توجه داشته باشید که تمام سابقه پزشکی بیمار خود را باید به طور کامل بیان کنید.

در رابطه با سن و جنس بیمار هم از شما سوال پرسیده می شود. اگر پرستار و پزشکی با جنسیتی خاص را برای بیمار خود می پسندید، در این مرحله به مسئول مربوطه اطلاع دهید و خاطر نشان کنید که به این موضوع اهمیت می دهید تا در هنگام انتخاب پرستار و پزشک برای شما این موضوع را در نظر بگیرند.

آیا می دانید چگونه می توانید برای دریافت خدمات مراقبت از بیمار در منزل اقدام کنید؟

برای ارائه خدمات مراقبت از بیمار در منزل راه های مختلفی وجود دارد که شما متناسب با شرایط خود می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید. در ادامه برای آشنایی بهتر و بیشتر شما این راه ها را به طور کامل شرح می دهیم تا با آن آشنا شوید،

البته لازم به ذکر است که این راه ها در همه شرکت ها وجود ندارند و گاهی بعضی از شرکت ها محدودیتی در نوبت گیری دارند که البته بحث در رابطه با این موضوع در وقت این مقاله نمی گنجد و به آن اشاره ای نخواهیم کرد.

یکی از روش های رزرو نوبت این است که شما به صورت حضوری به دفتر شرکت مورد نظر خود مراجعه کنید و نوبتی را برای ویزیت پزشک بگیرید

البته روش حضوری معایب بسیاری را به دنبال دارد و در سال های اخیر طرفدارن بسیار کمی را داشته است، اما از مهم ترین مزیت های این روش می توان به این مورد اشاره کرد که شما می توانید مجوزهای شرکت مورد نظر خود را از نزدیک مشاهده کنید.

روش تلفنی هم از دیگر روش های رزرو نوبت به حساب می آید. روش تلفنی اگر چه مزیت های بیشتری نسبت به روش حضوری دارد، اما باعث می شود که باز هم فرد وقت بسیار زیادی را هدر دهد

زیرا برای پاسخ دادن به تلفن باید زمانی را منتظر باشد، اما باز هم مزیت های خاص خود را دارد که البته شرح این مزیت ها موضوع این مقاله نیست.

روش اینترنتی هم از دیگر روش های رزرو نوبت برای ارائه خدمات مراقبت از بیمار در منزل می باشد که مزیت های بسیاری دارد و کمترین معایب را نسبت به روش های قبلی دارد. در روش اینترنتی هیچ وقتی از شخص گرفته نمی شود و فقط کافی است که فرمی خاص را پر کند تا نوبت برای او رزرو شود.

هزینه مراقبت از بیمار در منزل به چه عواملی بستگی دارد؟

همانطور که گفتیم، در این مقاله قصد داریم سوال های مربوط به مراقبت از بیمار در منزل را پاسخ دهیم و سوال های مربوط به هزینه و قیمت هم از مهم ترین سوال ها در هر موضوعی به حساب می آید

بنابراین به شما پیشنهاد می دهیم که ادامه مطالب را از دست ندهید تا عوامل موثر بر هزینه مراقبت از بیمار در منزل را به طور کامل شرح دهیم.

به این نکته توجه داشته باشید که مراقبت از بیمار در منزل جنبه های مختلفی دارد که در مطالب بالا هم این جنبه های مختلف را به طور کامل شرح داده ایم، اما به این موضوع توجه داشته باشید که هزینه مراقبت از بیمار در منزل هم با توجه به جنبه های مختلف آن تعیین می شود و البته در هر شرکتی هم با دیگری تفاوت های بسیار کمی دارد.

البته به این نکته توجه داشته باشید که شرکت های معتبر تعرفه های خاصی برای ارائه خدمات مراقبت از بیمار در منزل دارند و این اجازه را ندارند که به دلخواه خود مبلغ تعرفه ها را افزایش دهند.

پس برای تعیین هزینه های خدمات مراقبت از بیمار در منزل باید به شرکت مربوطه و شرایط بیمار توجه داشت، در غیر این صورت قادر به تعیین این هزینه نخواهید بود.

آیا مهارت پزشک برای مراقبت از بیمار در منزل بر روی هزینه نهایی تاثیر می گذارد؟

یکی از مهم ترین سوال هایی که در رابطه با هزینه مراقبت از بیمار در منزل پیش می آید، این است که آیا مهارت پزشک تاثیری بر روی قیمت آن دارد؟ در پاسخ باید به این موضوع اشاره کنیم که تخصص پزشک بر روی هزینه نهایی خدمات مراقبت از بیمار در منزل موثر خواهد بود، اما میزان مهارت وی تاثیری نخواهد داشت.

به عنوان مثال این که شما به پزشک متخصص نیاز دارید، یا پزشک عمومی برای معاینه شما لازم است، بر روی هزینه های نهایی تاثیر می گذارد، اما این که پزشک متخصص شما چه میزان مهارت و تجربه دارد، هیچ تاثیری بر روی هزینه خدمات مراقبت از بیمار در منزل نمی گذارد، پس به این موضوع هم توجه داشته باشید.

آیا محل سکونت بیمار تاثیری بر روی هزینه های مراقبت از بیمار در منزل دارد؟

لازم به ذکر است که محل سکونت شما و میزان دور یا نزدیک بودن آن به محل شرکت مورد نظر شما، هیچ تاثیری بر روی هزینه خدمات مراقبت از بیمار در منزل ندارد.

پس در هنگام تعیین عوامل موثر بر هزینه های خدمات مراقبت از بیمار در منزل، ذهن خود را با این موضوع درگیر نکنید، زیرا هزینه ای به عنوان ایاب و ذهاب از شما گرفته نمی شود.

در نهایت با توجه به مطالب گفته شده در بالا به این موضوع پی بردیم که مراقبت از بیمار در منزل چه مزیت های مهمی دارد، هزینه آن چگونه محاسبه می شود،

چه عواملی بر روی هزینه خدمات مراقبت از بیمار در منزل تاثیر می گذارند و خدمات مراقبت از بیمار در منزل در چه مواردی ضروری است.
امیدواریم از خواندن مطالب فوق لذت برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×