آلفا طب

چگونه نوار قلب در منزل انجام دهیم ؟

نوار قلب در منزل - مجموعه آلفاطب

نوار قلب در علم پزشکی برای سنجش نحوه عملکرد قلب به کار می رود و برای افرادی که دچار مشکلات قلبی ، تپش قلب ، درد قلب و سکته قلبی توسط پزشک تجویز می شود . امروزه تجهیزات و دستگاههای تشخیصی پزشکی نظیر نوار قلب ، اکوی قلب ، سونوگرافی و … پیشرفتهای زیادی کرده و انواع پرتابل آن تولید شده است تا بتوان از آنها در هر مکانی استفاده کرد .

خدمات پزشکی از قبیل نوار قلب در منزل ، اکوی قلب در منزل ، سونوگرافی در منزل ، رادیولوژی در منزل و … بسیار پرطرفدار شده است و افراد را از مراجعه به مراکز درمانی بی نیاز نموده است .

این خدمات خصوصا برای افرادی که بیمار و ناتوان ، سالمند و یا دارای معلولیت هستند بسیار سودمند است . چنانچه قصد انجام نوار قلب در منزل را دارید می توانید با مجموعه خدمات پزشکی آلفاطب تماس بگیرید تا در اسرع وقت به درخواست شما پاسخ داده شود .

نحوه انجام تست نوار قلب در منزل

نوار قلب برای بررسی نحوه عملکرد قلب استفاده می شود و نحوه انجام نوار قلب در منزل به این صورت است که با تماس فرد ، دستگاه الکتروکاردیوگراف به منزل او برده می شود . الکترودهای فلزی روی قفسه سینه یا سایر اندامهای بیمار متصل می شوند و امواج الکتریکی که قلب منتشر می کند روی صفحه شطرنجی به نمایش در می آید .

این الکترودها که روی قفسه سینه ، پا و بازوی بیمار متصل می گردند عوارضی برای بیمار ندارند . پس از ثبت نوار قلب توسط دستگاه الکترودها را از بدن جدا می کنند . نتیجه نوار قلب به صورت پرینت شده روی برگه به بیمار تحویل داده می شود تا پزشک متخصص قلب بتواند با توجه به مشاهده آن تشخیص بیماری را انجام دهد .

مطلب پیشنهادی : اکوی قلب در منزل به صورت شبانه روزی 

نوار قلب در منزل - نوار قلب چیست

مراحل آماده شدن برای تست نوار قلب در منزل

  • اتاقی برای انجام تست نوار قلب در نظر بگیرید که دارای تخت ، پنجره و نور کافی برای انجام تست باشد .
  • قبل از انجام نوار قلب نباید فعالیت سنگین فیزیکی انجام داده باشید تا ضربان قلب تحت تاثیر آن قرار نگیرد .
  • قبل از انجام تست نوار قلب در منزل نباید غذای سنگین مصرف کرده باشید .
  • آقایان قبل از انجام تست نوار قلب باید موهای سینه خود را بتراشند تا الکترودهای فلزی را بتوان به راحتی روی سینه متصل کرد .
  • فرد برای انجام نوار قلب باید کاملا در آرامش بوده و استرس نداشته باشد .
  • کلیه همکاری های لازم با پزشک برای انجام نوار قلب در منزل انجام گیرد .

مزایای انجام نوار قلب در منزل

  • نداشتن استرس در محیط راحت و امن خانه
  • نداشتن زحمت و هزینه رفت و آمد به بیمارستان یا مراکز درمانی
  • عدم نیاز به تحمل ترافیک ، آلودگی هوا و انتظار در صف بیماران
  • عدم نیاز به رزرو نوبت در مطب ، بیمارستان یا مراکز درمانی
  • عدم نیاز به حضور همراه در کنار بیمار

 

بیشتر بخوانید : تعرفه ویزیت پزشک در منزل

نوار قلب در منزل - مراحل انجام نوار قلب

تست نوار قلب در منزل توسط خانم

بسیاری از بانوان با انجام تست نوار قلب توسط پزشک یا متخصص آقا راحت نیستند . به همین منظور مجموعه آلفاطب این امکان را فراهم کرده که تست نوار قلب برای خانمها توسط متخصص خانم انجام شود .

هزینه تست نوار قلب در منزل چقدر است ؟

تعرفه انجام نوار قلب در منزل برای همه یکسان است و سن و سال و جنسیت و نوع بیماری در آن دخالتی ندارد ولی تنها چیزی که موجب تغییر جزئی در هزینه نوار قلب در منزل می شود فاصله منزل بیمار تا مرکز درمانی است که پزشک از آنجا عازم منزل بیمار می شود .

در واقع هزینه ایاب و ذهاب پزشک در هزینه ها منظور می گردد. همچنین در بعضی مواقع لازم است که پزشک چندین بار برای تست نوار قلب مراجعه کند که این در هزینه تاثیرگذار خواهد بود . برای اطلاع از تعرفه و هزینه نوار قلب در منزل می توانید با مجموعه آلفاطب به شماره ۲۶۸۵۱۰۹۵ در تهران تماس بگیرید .

چه زمانی به تست نوار قلب نیاز داریم ؟

علائمی در فرد بروز می کنند که نشان دهنده مشکلات قلبی در او هستند . با مشاهده این علائم فرد باید به پزشک متخصص قلب مراجعه کند و پزشک نیز برای بیمار تست نوار قلب یا اکوی قلب تجویز می کند . علائمی که فرد پس از مشاهده آن بایستی به پزشک قلب و عروق مراجعه کند شامل موارد زیر است :

  • تار شدن دید و سرگیجه
  • خستگی زودرس
  • تنگی نفس
  • احساس درد قفسه سینه بصورت پی در پی و متوالی

 

مطلب مرتبط : بیماری های قلبی در سالمندان

نوار قلب در منزل - چه زمانی به نوار قلب نیاز داریم

سخن آخر

با علائم و نشانه های مشکلات قلبی نباید سهل انگارانه رفتار کرد چرا که مرگ و زندگی فرد در گرو کارکرد درست قلب می باشد . چنانچه دچار علائمی که در بالا به آن اشاره کردیم شدید می توانید با مجموعه آلفاطب تماس بگیرید و درخواست ویزیت پزشک متخصص در منزل نمایید .

همچنین خدماتی نظیر نوار قلب در منزل ، اکوی قلب در منزل ، نمونه گیری در منزل و … نیز به شما در تشخیص بیماری های قلبی و عروقی کمک خواهد کرد . حتی اگر دارای مشغله زیادی هستید خدمات پزشکی در منزل یا محل کار برای شما بسیار سودمند خواهد بود .

معتبرترین مرکز ارائه خدمات پزشکی در منزل

مجموعه خدمات پزشکی آلفاطب با سالها تجربه در زمینه ارائه خدمات پزشکی و پرستاری در منزل یکی از معتبرترین مرکز ارائه خدمات پزشکی در منزل می باشد .

این مرکز بصورت شبانه روزی و ۲۴ ساعته حتی در ایام تعطیل آماده پاسخگویی و اعزام پزشک و پرستار به منازل شما می باشد . کافیست با این مرکز تماس بگیرید و نوع خدماتی که نیاز دارید را اعلام نمایید . در اسرع وقت پزشک مورد درخواست شما در منزل حاضر خواهد بود .

در اینستاگرام ما را دنبال کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×