آلفا طب

چگونه اکوی قلب در منزل انجام دهیم؟

چگونه اکوی قلب در منزل انجام دهیم - خدمات پزشکی آلفاطب

چگونه اکوی قلب در منزل انجام دهیم ؟ در سال های گذشته امکان انجام اکوکاردیوگرام (اکوی قلب) در منزل بیمار وجود نداشت ولی در سال‌های اخیر، سونوگرافی در منزل ، رادیولوژی در منزل و اکوی قلب در منزل پیشرفت‌های فوق‌العاده‌ای داشته است و نتایج بسیار قابل اعتمادی را برای پزشکان فراهم می نماید.

تجهیزات مجموعه خدمات پزشکی آلفاطب دارای دقت تشخیصی بسیار بالایی هستند و بیمار و خانواده او را از مراجعه به بیمارستان و مراکز درمانی و انتظار در صف بیماران راحت می کنند.

از سوی دیگر، اگر ساعت‌های طولانی کار می‌کنید و زمان لازم برای انجام اکوی قلب را در مرکز قلب ندارید، می توانید از خدمات متخصص قلب در منزل استفاده کنید و اکوی قلب ، نوار قلب و … را در محل کار یا منزل انجام دهید.

اکوی قلب چیست ؟

اکوکاردیوگرام یا اکوی قلب در حالت استراحت ، تصویری دو بعدی ، مقطعی و لحظه‌ای از قلب در حال تپش بیمار ، شامل حفره‌های قلب ، دریچه‌ها و رگ‌های خونی بزرگ را نشان می‌دهد.

در گذشته تنها در مراکز درمانی می توانستیم اکوی قلب انجام دهیم ولی امروزه با پیشرفته تر شدن علم پزشکی و ساخت تجهیزات جدید پزشکی سیار می توان این کار را در منزل نیز انجام داد.

مطلب مرتبط : اکوی قلب در منزل به صورت شبانه روزی 

چگونه اکوی قلب در منزل انجام دهیم - اکوی قلب چیست

آیا تست اکو بهتر از ECG (نوار قلب) است؟

اکوی قلب بهتر از نوار قلب است زیرا اطلاعات دقیق تری در مورد عملکرد دریچه قلب شما ارائه می دهد. نوار قلب (الکتروکاردیوگرام) یک آزمایش غیر تهاجمی است که برای تشخیص مشکلات قلبی با تعیین ریتم قلب و عدم تعادل الکتریکی استفاده می شود.

اکوکاردیوگرافی از امواج صوتی برای ایجاد تصاویر قلب استفاده می کند. این آزمایش رایج می تواند جریان خون را از طریق قلب و دریچه های قلب نشان دهد. پزشک متخصص قلب می تواند از تصاویر این آزمایش برای یافتن بیماریهای قلبی استفاده کند.

اکوی قلب برای بررسی مشکلات قلبی انجام می شود. این آزمایش نشان می‌دهد که چگونه خون در حفره‌های قلب و دریچه‌های قلب حرکت می‌کند. اگر درد قفسه سینه یا تنگی نفس دارید، ممکن است پزشک شما آزمایش مجدد را تجویز کند.

آیا اکوی قلب خطری برای بدن دارد؟

در اکوکاردیوگرافی از امواج صوتی بی ضرر استفاده می شود که سونوگرافی نامیده می شود. امواج صوتی هیچ خطر شناخته شده ای برای بدن ندارند. قرار گرفتن در معرض اشعه ایکس در این روش وجود ندارد.

مقاله پیشنهادی : تعرفه ویزیت پزشک در منزل 

چگونه اکوی قلب در منزل انجام دهیم - تست اکو یا نوار قلب

با اکوی قلب به چه اطلاعاتی می توان دست یافت؟

تغییرات در اندازه قلب

دریچه های قلب ضعیف یا آسیب دیده ، فشار خون بالا یا سایر بیماری ها می توانند باعث ضخیم شدن دیواره های قلب یا بزرگ شدن حفره های قلب شوند.

قدرت پمپاژ

اکوکاردیوگرام می تواند نشان دهد که با هر ضربان قلب چه مقدار خون از یک محفظه پر شده قلب پمپاژ می شود. به این کسر پرتابی می گویند. آزمایش همچنین نشان می دهد که قلب در یک دقیقه چقدر خون پمپاژ می کند. این برون ده قلبی نامیده می شود. اگر قلب خون کافی برای نیازهای بدن پمپاژ نکند، علائم نارسایی قلبی رخ می دهد.

آسیب عضله قلب

اکوی قلب می تواند نشان دهد که چگونه دیواره قلب به قلب کمک می کند خون را پمپاژ کند. نواحی دیواره قلب که ضعیف حرکت می کنند ممکن است آسیب ببینند. چنین آسیبی ممکن است به دلیل کمبود اکسیژن یا حمله قلبی باشد.

اختلالات دریچه قلب

اکوکاردیوگرام می تواند نحوه باز و بسته شدن دریچه های قلب را نشان دهد و می تواند اختلالات دریچه ای مانند نارسایی دریچه قلب و تنگی دریچه را تشخیص دهد.

مشکلات قلبی مادرزادی

در برخی افراد در بدو تولد مشکلات قلبی وجود دارد که به آن نقایص مادرزادی قلب می گویند. اکوکاردیوگرام می تواند تغییرات در ساختار قلب و دریچه های قلب را نشان دهد و برای بررسی تغییرات در اتصالات بین قلب و عروق اصلی استفاده می شود.

چه افرادی می توانند از خدمات اکوی قلب در منزل استفاده کنند؟

همه افراد اعم از زن و مرد با هر سن و شرایط جسمی می توانند از خدمات اکوی قلب در منزل استفاده کنند و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد ولی برای برخی بیماران نظیر سالمندان کم توان ، افراد دارای معلولیت ، خانم های باردار ، بیمارانی که به دلایل گوناگون نیاز به استراحت مطلق دارند ، بیماران قلبی ، بیمارانی که سکته قلبی کرده اند ، بیماران ریوی و تنفسی که حضور در مراکز پرترافیک و شلوغ و آلوده برایشان مضر است و … به دلایل شرایط جسمانی بیشتر از این خدمات نفع می برند.

مرکز آلفاطب علاوه بر خدمات اکوی قلب دارای خدمات ویزیت متخصص قلب در منزل ، نوار قلب ، سونوگرافی در منزل ، رادیولوژی در منزل ، ویزیت پزشک عمومی در منزل ، نمونه گیری در منزل ، سرم تراپی، پانسمان و تزریقات در منزل و … می باشد . برای استفاده از خدمات پزشکی و پرستاری این مرکز می توانید با شماره ۲۶۸۵۱۰۹۵ تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید : بیماری های قلبی در سالمندان

چگونه اکوی قلب در منزل انجام دهیم - چه افرادی می توانند اکوی قلب در منزل کنند

چگونه اکوی قلب در منزل انجام دهیم؟

اگر پزشک متخصص قلب برای شما اکوی قلب تجویز نموده است می توانید بدون نیاز به مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستان با یک تماس با مجموعه خدمات پزشکی آلفاطب درخواست متخصص اکوی قلب در منزل نمایید. کارشناس متخصص اکوی قلب در اسرع وقت در منزل یا محل کار شما حاضر شده و اکوی قلب را برای شما انجام می دهد.

معتبرترین مرکز ارائه خدمات پزشکی در منزل

مجموعه خدمات پزشکی آلفاطب با سالها تجربه در زمینه ارائه خدمات پزشکی و پرستاری در منزل یکی از معتبرترین مرکز ارائه خدمات پزشکی در منزل می باشد .

این مرکز بصورت شبانه روزی و ۲۴ ساعته حتی در ایام تعطیل آماده پاسخگویی و اعزام پزشک و پرستار به منازل شما می باشد . کافیست با این مرکز تماس بگیرید و نوع خدماتی که نیاز دارید را اعلام نمایید . در اسرع وقت پزشک مورد درخواست شما در منزل حاضر خواهد بود .

در اینستاگرام ما را دنبال کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×