آلفا طب

خدمات آی سی یو در منزل

خدمات آی سی یو در منزل - آلفاطب

برای برخی خانواده ها اتفاق می افتد که یکی از اعضای خانواده در اثر بیماری یا پس از جراحی باید در بیمارستان یا منزل تحت مراقبت پزشکی قرار گیرد و از خدمات آی سی یو (icu) استفاده کند .

مسلما حضور بیمار در بیمارستان از هر جهت بهتر به نظر می رسد ولی برای بیمارانی که برای مدتی طولانی در بیمارستان بستری می شوند ، برای اعضای خانواده رفت و آمدهای به بیمارستان می تواند بعد از مدتی آزاردهنده شود .

خدمات آی سی یو در منزل به این بیماران و خانواده های آنها بسیار کمک می کند تا در محیط راحت خانه و در کنار دیگر اعضای خانواده بتوانند روند بیماری خود را طی کنند و سلامت خود را مجددا بدست آورند .

مجموعه خدمات پزشکی آلفاطب ارائه دهنده کلیه خدمات پزشکی و پرستاری در منزل شامل ویزیت پزشک متخصص در منزل ، خدمات آی سی یو در منزل ، رادیولوژی در منزل ، سونوگرافی در منزل ، اکوی قلب در منزل ، نوار قلب در منزل ، فیزیوتراپی در منزل ، اعزام پرستار مراقب بیمار به منزل ، انواع تزریقات و پانسمان در منزل و … می باشد .

برای دریافت خدمات پزشکی و پرستاری از مرکز خدمات پزشکی آلفاطب تنها کافیست با شماره ۰۲۱۲۶۸۵۱۰۹۵ تماس بگیرید و در اسرع وقت خدمات مورد نیاز خود را دریافت نمایید .

آی سی یو چیست ؟

به بخش مراقبت های ویژه در بیمارستان آی سی یو (ICU) گفته می شود که مخفف عبارت Intensive Care Unit می باشد . این بخش با سی سی یو (CCU) متفاوت است ولی هر دو بخش ویژه در بیمارستان محسوب می شوند و خدمات ویژه ای به بیماران ارائه می کنند .

در بخش ICU بیمارانی که حال خوبی ندارند و شدت بیماری آنها زیاد است بستری می شوند تا تیم پزشکی نظارت بیشتری روی آنها داشته و بصورت تیمی به مداوای آنها بپردازند . در بخش آی سی یو علامات حیاتی بیمار دائما چک می شود تا اگر تغییری در حالات بیمار رخ داد بسرعت اقدامات لازم برای او انجام شود .

مقاله پیشنهادی : ویزیت پزشک متخصص در منزل

خدمات آی سی یو در منزل - ICU چیست

چه بیمارانی در بخش ICU بیمارستان بستری می شوند ؟

  • بیمارانی که وضعیت تنفسی بد و خطرناکی دارند
  • بیمارانی که دچار عفونتهای شدید و حاد هستند
  • بیمارانی که دچار تروما شدید شده اند
  • بیمارانی که نیاز به ونتیلاتورها و دستگاههای تنفسی پیشرفته دارند
  • بیمارانی که دچار سکته قلبی یا مغزی شده اند

آیا می توان بیمار بستری شده در ICU را به منزل منتقل کرد و سایر خدمات را در منزل انجام داد؟

باید گفت در برخی شرایط و با اجازه پزشک معالج می توان ادامه مراحل درمان و مراقبت از بیمار بستری شده در بخش آی سی یو بیمارستان را در منزل انجام داد . برای این کار باید بیمار را با تدابیر خاصی به منزل انتقال داد .

با توجه به اینکه حیات فرد بستری شده در آی سی یو به دستگاههای این بخش وابسته است باید با احتیاط کامل دستگاهها از فرد جدا شده و بوسیله آمبولانس که مجهز به دستگاههای آی سی یو می باشد بیمار را به منزل انتقال داد .

در منزل نیز باید از دستگاههای مراقبت های ویژه که می توان آنها را اجاره کرد استفاده کرد . دستگاههایی وجود دارند که مختص خدمات آی سی یو در منزل هستند که می توان از آن برای بیمار استفاده کرد .

پس از انتقال بیمار به منزل و اتصال دستگاههای مخصوص به او باید روزانه و به طور منظم پزشک متخصص به او سر بزند و علائم حیاتی و وضعیت بیماری و بهبود او را چک کند .

شما می توانید از خدمات ویزیت پزشک متخصص در منزل مجموعه آلفاطب استفاده کنید . همچنین این مجموعه می تواند خدمات آی سی یو در منزل را با تامین دستگاههای مخصوص این کار برای بیمار شما در منزل انجام دهد.

بیشتر بخوانید : اکوی قلب در منزل بصورت شبانه روزی 

خدمات آی سی یو در منزل - پرستار آی سی یو

مزایای استفاده از خدمات آی سی یو در منزل

یکی از مهمترین مسائلی که در وقت بستری بیمار در بخش آی سی یو بیمارستان خانواده او را درگیر می کند بحث هزینه های بیمارستان است که در طولانی مدت مبلغ قابل توجهی می شود که برخی خانواده ها از پرداخت آن عاجز هستند . اگر بتوان بیمار آی سی یو را در منزل نگهداری کرد بسیاری از هزینه های نگهداری او در بیمارستان کاسته می شود و بسیار مقرون به صرفه تر خواهد بود .

حضور بیمار در منزل و در کنار اعضای خانواده به تقویت روحیه او ، ایجاد آرامش بیشتر در او و کاهش استرس های او کمک کرده و در بهبود بیماری او موثر خواهد بود .

وقت و هزینه ای که اعضای خانواده برای عیادت از بیمار و به صورت روزانه صرف می کنند با استفاده از خدمات آی سی یو در منزل منتفی خواهد شد .

با توجه به اینکه بیمارستانها مملو از عفونت های بیمارستانی هستند بهتر است بیمار در محیطی دور از این عفونت ها نگهداری شود تا به دلیل ضعف سیستم ایمنی دچار بیماریهای دیگری نشود .

پیشنهاد می شود : خدمات پزشک در منزل و مزایای آن 

خدمات آی سی یو در منزل - مزایای آی سی یو در منزل

کلام آخر

اگر فردی از اعضای خانواده شما نیاز به خدمات آی سی یو در منزل دارد و شما به دلیل مشغله توان نگهداری و مراقبت از او در منزل را ندارید می توانید در کنار خدمات آی سی یو در منزل از کمک یک پرستار مراقب بیمار در منزل استفاده کنید .

مجموعه خدمات پزشکی آلفاطب با اعزام پرستار حرفه ای برای نگهداری از بیمار در منزل می تواند به شما در این زمینه کمک کند . در این صورت دیگر نیاز نیست نگران مراقبت از بیمار و انجام امور شخصی او نظیر نظافت ، تغذیه ، استحمام و … او باشید . تنها کافیست با آلفاطب تماس بگیرید .

معتبرترین مرکز ارائه خدمات پزشکی در منزل

مجموعه خدمات پزشکی آلفاطب با سالها تجربه در زمینه ارائه خدمات پزشکی و پرستاری در منزل یکی از معتبرترین مرکز ارائه خدمات پزشکی در منزل می باشد .

این مرکز بصورت شبانه روزی و ۲۴ ساعته حتی در ایام تعطیل آماده پاسخگویی و اعزام پزشک و پرستار به منازل شما می باشد . کافیست با این مرکز تماس بگیرید و نوع خدماتی که نیاز دارید را اعلام نمایید . در اسرع وقت پزشک مورد درخواست شما در منزل حاضر خواهد بود .

در اینستاگرام ما را دنبال کنید . 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×