آلفا طب

خدمات پزشک در منزل و مزایای آن

پزشک در منزل - مجموعه آلفاطب

امروزه با توجه به افزایش جمعیت شهرها و وجود ترافیک و شلوغی خیابانها و تعداد محدود مراکز درمانی و بیمارستانها که پاسخگوی نیاز همه بیماران و مراجعین نیستند به وجود آمدن خدمات پزشک در منزل بسیار لازم و ضروری به نظر می رسید .

در سالهای اخیر شاهد افزایش مراکز اعزام پزشک به منزل و ارائه خدمات پزشکی و پرستاری در منزل هستیم . سالمندان کم توان ، بیماران بدحال و کودکان اقشاری هستند که از خدمات پزشک در منزل بیشترین بهره را می برند .

مرکز خدمات پزشکی آلفاطب ارائه دهنده کلیه خدمات پزشکی و پرستاری در منزل می باشد . می توانید تنها با یک تماس پزشک و خدمات پزشکی را به خانه خود بیاورید .

مزایای خدمات پزشک در منزل

1- از مزایای خدمات پزشک در منزل و حضور پزشک متخصص بر بالین بیمار می توان به ایجاد رابطه صمیمی تر بین پزشک و بیمار ، معاینه و درمان در محیطی پاکیزه تر و به دور از مواد عفونی که در اغلب مراکز درمانی وجود دارد و همچنین درمان دقیق تر و موشکافانه تر اشاره کرد .

پزشک در منزل - مزایای پزشک در منزل

2- صرفه جویی در زمان و هزینه رفت و آمد از دیگر مزایای استفاده از خدمات پزشک در منزل است . بیمارانی که قادر به حرکت نیستند و یا سالمندان ناتوان به جای اینکه بخواهند مسیری اغلب طولانی را با مشقت بسیار و صرف هزینه بالا برای رفتن به مراکز درمانی طی کنند و یا به بخش اورژانس بیمارستانها مراجعه کنند می توانند از خدمات پزشکی در منزل استفاده کنند .

همانطور که می دانید اجاره یک دستگاه آمبولانس برای نقل و انتقال بیماری که توان حرکت ندارد از جایی به جای دیگر هزینه بر و زمانبر است ولی اگر پزشک به منزل بیمار مراجعه کند این هزینه ها بسیار کمتر خواهد شد . استفاده از خدمات پزشک در منزل با صرف نظر از همه این مشکلات و مصایب به راحتی در منزل و در شرایط بهتری انجام می گردد .

3- نداشتن دغدغه و استرس ابتلا به بیماری مزیت دیگری برای خدمات حضور پزشک در منزل است . اگر بیمار ما کودک و یا فردی سالخورده است که سیستم ایمنی ضعیفی دارد ، وقتی که در سالن انتظار در کنار افراد بیمار دیگر که دارای آبریزش بینی و تب و سرفه و بیماری های ویروسی و عفونی هستند احتمال واگیری از این افراد زیاد است .

ما می توانیم به جای پذیرش ریسک ابتلا و نگرانی از این بابت به صورت آنلاین یا با یک تماس تلفنی از خدمات پزشک متخصص در منزل بر بالین بیمار استفاده کنیم .

4- ارائه طیف وسیعی از خدمات پزشکی برای تشخیص و درمان از دیگر مزایای خدمات پزشک در منزل است . مثلا سونوگرافی در منزل ، رادیولوژی در منزل ، نمونه گیری در منزل ، اکوی قلب در منزل ، پزشک عمومی در منزل ، ویزیت پزشک ارتوپد در منزل و … همگی در منزل قابل ارائه توسط مرکز خدمات پزشکی آلفاطب هستند .

مقاله پیشنهادی : تعرفه ویزیت پزشک در منزل

پزشک در منزل - کاهش ریسک ابتلای بیماری

خدمات و وظایف پزشک در منزل

پزشک متخصص با مراجعه به محل سکونت بیمار ، وی را به طور کامل معاینه می نماید و شرح حال پزشکی جامعی را بدست می آورد . پزشک بر اساس اطلاعات به دست آمده برنامه درمانی بیمار را طراحی می کند و در اختیار بیمار و اعضاء خانواده قرار می دهد و در طی فرآیند بهبودی بیمار این اطلاعات مورد بررسی قرار می گیرد .

پزشک در معاینات بالینی خود مواردی همچون سطح هوشیاری ، علائم حیاتی شامل فشار خون ، نبض ، درجه حرارت و تنفس را بررسی می نماید . علاوه بر این در صورتی که بیمار به خدمات پزشکی دیگری در منزل نیاز داشته باشد ، اقدامات لازم هماهنگ شده و در اولین فرصت به بیمار ارائه می شود .

چه کسانی بیشتر از خدمات پزشکی در منزل بهره می برند ؟

سالمندان

از بیشترین درخواست کنندگان خدمات پزشک در منزل ، سالمندان هستند زیرا به علت کهولت سن و کم توانی قادر به حرکت و مراجعه به مراکز درمانی نیستند . بنابراین با پیشرفت خدمات رسانی و بهبود سبک زندگی این افراد می توانند به راحتی در منزل خود تحت مراقبت های 24 ساعته قرار بگیرند که موجب تشخیص سریعتر بیماری آنها می گردد .

از بیشترین مواردی که در زمان ویزیت سالمندان توسط پزشک شناسایی می شود می‌توان به فشارخون بالا ، قند خون ، ناتوانی های جسمی فرد سالمند و نا ایمن بودن خانه و وسایل آن برای سالمندان اشاره کرد .

همچنین از مزیت حضور پزشک در منزل می توان به ایمن کردن محیط خانه اشاره کرد که محیط را به گونه ای ترتیب می دهند که از افتادن و بروز حادثه و مشکلات احتمالی جلوگیری شود . برخی افراد سالمند به دلیل کهولت سن توانایی حرکتی خود را از دست می دهند که همین مساله موجبات زخم بستر را برای آنان فراهم می آورد .

در چنین مواردی پزشک معالج بر بالین فرد سالمند در منزل رفته و موجباتی را فراهم می آورد تا مانع از ایجاد زخم بستر و در صورت وجود عارضه ، موجبات بهبودی را فراهم میکند و همچنین استفاده از وسایل کمکی مانند سونداژ را برای راحتی بیشتر فرد و همراهان به افراد خانواده آموزش می دهد .

بیشتر بخوانید : ویزیت پزشک در منزل شرق تهران

پزشک در منزل - پزشک سالمندان

معلولین جسمی و ذهنی

معلولین جسمی حرکتی یا قطع نخاعی و معلولین ذهنی از دیگر افرادی هستند که بیشتر نیاز به خدمات پزشک در منزل دارند . معلولین افرادی هستند که دامنه حرکتی آنها محدود است و نمیتوانند مانند افراد سالم فعالیت کنند .

این معلولیت ممکن است مادرزادی نباشد و به دلیل حوادث و سوانح ایجاد شده باشد از قبیل تصادفات رانندگی ، حوادث ورزشی و یا به دلیل بلایای طبیعی نظیر سیل و زلزله و … به وجود آمده باشد . بنابراین استفاده از خدمات پزشکی در منزل برای بهبود روند توانبخشی و بهبود کیفیت زندگی این افراد امری ضروری و اجتناب ناپذیر است .

مخصوصا برای افرادی که دچار ضایعه قطع نخاع شده اند ، برای پیشگیری از مشکلاتی چون زخم بستر ، استفاده از وسایل کمک توانبخشی از قبیل تیلت تیبل ، بریس ، واکر ، عصا و … پیشنهاد می شود . همچنین سونداژ صحیح ، حفظ دامنه حرکتی مفاصل و آموزش صحیح نشستن جهت جلوگیری از انحراف ستون فقرات به بیمار و خانواده او آموزش داده می شود .

معلولین ذهنی نسبت به معلولین جسمی به مراقبت فیزیکی کمتری نیاز دارند و بیشتر این کار توسط اعضای خانواده صورت می گیرد . این بیماران نیاز به حمایت های روحی -روانی دارند و پزشک صرفا می تواند داروهای آرامبخش تجویز نماید . این بیماران به دلیل ترس از مکان های عمومی بهتر است در محیط راحت و امن منزل مورد درمان قرار بگیرند .

کودکان

اغلب کودکان از مراکز درمانی ، مطب و بیمارستان ترس و وحشت دارند و در هنگام معاینه دچار استرس می شوند . با استفاده از خدمات پزشک در منزل می توان به آرامش کودک خود کمک کرد تا همکاری بیشتری با پزشک داشته باشد تا تشخیص و درمان بیماری آسانتر گردد . 

پیشنهاد می شود : ویزیت پزشک عمومی در منزل

پزشک در منزل - پزشک کودکان

معتبرترین مرکز ارائه خدمات پزشکی در منزل

مجموعه خدمات پزشکی آلفاطب با سالها تجربه در زمینه ارائه خدمات پزشکی و پرستاری در منزل یکی از معتبرترین مرکز ارائه خدمات پزشکی در منزل می باشد .

این مرکز بصورت شبانه روزی و ۲۴ ساعته حتی در ایام تعطیل آماده پاسخگویی و اعزام پزشک و پرستار به منازل شما می باشد . کافیست با این مرکز تماس بگیرید و نوع خدماتی که نیاز دارید را اعلام نمایید . در اسرع وقت پزشک مورد درخواست شما در منزل حاضر خواهد بود .

در اینستاگرام ما را دنبال کنید . 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×