آلفا طب

پرستار بیمار آلزایمری

پرستار بیمار آلزایمری - آلفاطب

آلزایمر یک بیماری زوال عصبی است که به کندی شروع می شود ولی به مرور زمان وخیم تر می شود . با اینکه علم پزشکی پیشرفتهای زیادی داشته ولی هنوز هم راه حلی برای علاج این بیماری کشف نشده است .

نگهداری از بیمار آلزایمری نیاز به تجربه و مهارتی دارد که از توان و حوصله بسیاری از افراد خارج است و زمانی که والدین سالمند دچار این بیماری می شوند نگهداری از آنها برای فرزندانشان سخت و دشوار خواهد بود .

استخدام پرستار بیمار آلزایمری راه حل مشکل این گونه افراد است تا در کمال آسودگی به کارهای خود رسیدگی نموده و از طرفی بتوانند نیازهای والدین سالمند و مبتلا به آلزایمر خود را در زمان مناسب رفع کنند. در این مقاله قصد داریم به موضوع پرستار بیمار آلزایمری بپردازیم پس با مجموعه خدمات پزشکی آلفاطب همراه باشید .

آلفاطب ارائه کننده کلیه خدمات پزشکی و پرستاری در منزل می باشد و علاوه بر اعزام پرستار سالمند ، بیمار و کودک به منزل ، ارائه خدمات پزشکی از قبیل ویزیت پزشک در منزل ، ویزیت متخصص در منزل ، رادیولوژی در منزل ، فیزیوتراپی در منزل ، سونوگرافی در منزل ، ویزیت پزشک ارتوپد در منزل ، تزریقات و پانسمان در منزل و … را به عهده دارد . برای دریافت خدمات پزشکی و پرستاری کافیست با شماره ۰۲۱۲۶۸۵۱۰۹۵ تماس بگیرید .

پرستار بیمار آلزایمری - تعریف آلزایمر

بیماری آلزایمر چیست ؟

آلزایمر نوعی بیماری مزمن است که تخریب کننده سلولهای عصبی مغز می باشد . این بیماری شروع آرامی دارد ولی یک بیماری پیش رونده محسوب می شود که به تدریج توانایی های مغزی فرد مبتلا را کاهش می دهد .

اولین علامت ابتلا به آلزایمر فراموش کردن اتفاقات روزمره است که به تازگی اتفاق افتاده است مثلا فرد فراموش می کند که وسایلش را کجا گذاشته یا مثلا ناهار چه خورده است ؟ این در حالی است که فرد خاطرات گذشته را به خوبی به یاد می آورد .

وقتی بیماری پیشرفت کرد کم کم فرد قدرت تکلم خود را از دست می دهد ، زمان و مکان را گم می کند ، نوسان احساسات دارد ، دچار بی اختیاری ادرار می شود و کم کم بیمار آلزایمری به فردی منزوی و دور از جامعه تبدیل می شود .

با وجودیکه سرعت بیماری در افراد مختلف متفاوت است ولی بین 3 تا 9 سال پس از تشخیص بیماری امید به زندگی برای این بیماران پیش بینی می شود .

علامتهای بیماری آلزایمر کدامند ؟

  • فراموش اطلاعات و اتفاقات جدید و روزمره
  • فراموشی پایدار و پیش رونده
  • عدم پیدا کردن کلمات مناسب و درست برای صحبت کردن
  • ناتوانی در انجام کارها و تشخیص چهره ها
  • مشکل در نوشتن و خواندن
  • نداشتن درک درست از مکان و زمان
  • اختلال در انجام کارهای پیچیده و استدلال کردن
  • کم شدن قدرت قضاوت یا تصمیم گیری
  • تغییرات خلقی و رفتاری
  • افسردگی
  • بی قراری

مقاله مرتبط : پرستار سالمند شبانه روزی

پرستار بیمار آلزایمری - علامت های آلزایمر

ابتلا به آلزایمر در چه افرادی بیشتر دیده می شود ؟

  • آلزایمر در سالمندان بالای 65 سال بیشتر دیده می شود ولی اگر در فرد زیر 40 سالی بروز کرد آن را آلزایمر زودرس می گویند که احتمال آن بسیار نادر است .
  • طبق آمار زنان بیش از مردان دچار آلزایمر می شوند .
  • وراثت یکی از عوامل مهم ابتلا به آلزایمر است . افرادی که یکی از افراد درجه یک خانواده آنها دچار آلزایمر شده احتمال ابتلا به آلزایمر خواهند داشت .
  • سبک زندگی و سلامت قلب می تواند در بروز آلزایمر نقش داشته باشد . افراد چاق ، کم تحرک ، دارای دیابت نوع دو ، فشار خون بالا و چربی خون بالا می توانند احتمال بیشتری برای ابتلا به آلزایمر داشته باشند .
  • افرادی که در فعالیتهای اجتماعی شرکت می کنند و همچنین اهل یادگیری مطالب و مهارت های جدید هستند کمتر از دیگران که این فعالیتها را ندارند به آلزایمر مبتلا می شوند .
  • افرادی که ضربه به سر را تجربه کرده اند به طوری که برای مدتی طولانی دچار کاهش سطح هوشیاری شده اند و یا به کما رفته اند احتمال ابتلا به آلزایمر را بیشتر دارند .
  • اختلالات خواب و خواب نامنظم می تواند در ابتلا به آلزایمر تاثیرگذار باشد .
  • افرادی که دچار افسردگی هستند و همچنین افراد سیگاری احتمال ابتلا به آلزایمر را بیش از دیگران دارند.

 

پیشنهاد می شود : از کجا پرستار خونه بگیرم ؟

پرستار بیمار آلزایمری - احتمال آلزایمر در چه افرادی بیشتر است

چرا باید پرستار بیمار آلزایمری استخدام کنیم ؟

اگر دارای یک بیمار آلزایمری در خانواده هستید باید به این نکته توجه کنید که این بیماری پیش رونده است و شاید اکنون بیمار شما دردسر خاصی برای شما و خودش ایجاد نکند ولی به مرور زمان توانایی های او کاهش می یابد و نیاز به نگهداری و مراقبت بیشتری خواهد داشت .

یک پرستار بیمار آلزایمری مهارتهای کافی در مورد برخورد با بیماران آلزایمری را دارد و برای این کار آموزش دیده است . او با نحوه برخورد با افراد آلزایمری کاملا آشناست و از روی احساسات منجر به آسیب به فرد نمی شود .

اعضای خانواده به دلیل مشاهده کاهش توانایی های بیمار آلزایمری خود دچار احساسات منفی می شوند و علاوه بر اینکه نمی توانند خدمت شایسته ای به بیمار خود کنند بلکه در زندگی خود نیز دچار مشکلات روانی و عصبی می شوند . کمک حرفه ای از یک پرستار بیمار آلزایمری به کلیه مشکلات از این دست خاتمه می دهد و می توانید خیلی منطقی این بحران را پشت سر بگذارید .

استخدام پرستار بیمار آلزایمری از مجموعه آلفاطب

مجموعه خدمات پزشکی آلفاطب ارائه دهنده خدمات پرستاری و پزشکی در منزل می باشد . پرستاران مجموعه آلفاطب آموزش دیده و باتجربه هستند و نحوه ارتباط با بیماران را به خوبی می دانند .

اگر قصد استخدام پرستار جهت بیمار آلزایمری خود را دارید با این مرکز تماس بگیرید تا بهترین پرستار مناسب با بیمار خود را استخدام کنید تا از هر نظر با خیال راحت به کار و فعالیت روزانه خود بپردازید و دائما دل مشغول بیمار خود نباشید .

کافیست با مجموعه آلفاطب تماس بگیرید و پرستار بیمار آلزایمری خود را درخواست نمایید تا در اسرع وقت پرستار به منزل شما اعزام شود .

مقاله پیشنهادی : معتبرترین مرکز ارائه خدمات پزشکی در منزل 

پرستار بیمار آلزایمری - استخدام پرستار آلزایمر

معتبرترین مرکز ارائه خدمات پزشکی در منزل

مجموعه خدمات پزشکی آلفاطب با سالها تجربه در زمینه ارائه خدمات پزشکی و پرستاری در منزل یکی از معتبرترین مرکز ارائه خدمات پزشکی در منزل می باشد .

این مرکز بصورت شبانه روزی و ۲۴ ساعته حتی در ایام تعطیل آماده پاسخگویی و اعزام پزشک و پرستار به منازل شما می باشد . کافیست با این مرکز تماس بگیرید و نوع خدماتی که نیاز دارید را اعلام نمایید . در اسرع وقت پزشک مورد درخواست شما در منزل حاضر خواهد بود .

در اینستاگرام ما را دنبال کنید . 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×