آلفا طب

پرستار سالمند در منزل

پرستار سالمند در منزل

چرا پرستار سالمند در منزل؟ با توجه به صنعتی شدن جامعه و کاهش رشد جمعیت ( کم شدن تعداد فرزندان) امروزه سالمندان مراقبت های لازم را به شکل صحیح دریافت نمی کنند اگر هم این موضوع برعکس باشد فرزندان آنها به دلیل مشغله ی بسیاری که در زندگی روزمره دارند نمی توانند از سالمندشان مراقبت کنند بنابراین نقش پرستار سالمند در این مرحله بسیار پررنگ می شود.

برخی سالمندان با توجه به اینکه  توانایی جسمیشان را از دست می دهند و یا دارای بیمارهای خاص با مراقبت ویژه هستند باید تحت مراقبت شبانه روزی قرار گیرند. با توجه به جامعه سنتی که ما در آن زندگی می کنیم اغلب سپردن والدین سالمند به خانه سالمندان کاری ناپسند و نامهربانانه تلقی می شود ولی استخدام پرستار سالمند در منزل می تواند انتخابی بسیار عاقلانه باشد.

در این مواقع سالمندان می توانند از آرامش و راحتی خانه خود در کنار فرزندان لذت ببرند و پرستار سالمند به کمک در نگهداری و مراقبت ویژه از آنها بپردازد.

مجموعه خدمات پزشکی آلفاطب با سالها تجربه در زمینه ارائه خدمات پزشکی و پرستاری در منزل آماده است تا به شما در این زمینه کمک کند.

پرستار سالمند شبانه روزی در منزل

پرستار سالمند شبانه روزی در منزل با تجربه بالا می تواند نیازهای سالمند رو بررسی و به طور تخصصی برطرف کند و در طول شبانه روزی فرد سالمند صد در صد نیاز به یک شخصی دارد که مراقبت و نگهداری های لازم را انجام دهد و حتی  ممکن است نیاز به یک هم صحبت داشته باشد که در این صورت می توانید با درخواست پرستار در منزل به راحتی به امور زندگی خود برسید.

بهتر است این را هم بدانید که پرستار سالمند شبانه روزی خدمات تخصصی که ارائه می شود شامل موارد زیر است:

– کنترل سلامت روزانه و ثبت گزارش جهت اطلاع به پزشک و خانواده سالمند.

– چک کردن روزانه ی قند و فشار خون

– انجام کارهای روزمره و نظافت شخصی

– تحت نظر گرفتن مصرف به موقع داروها

– تعویض پانسمان و سوند در صورت نیاز

– صحبت و همراهی فرد سالمند و حتی انجام کارهایی که علاقه دارند.

– تحرک سالمند و جلوگیری از ایجاد زخم بستر

– آماده کردن وعده های غذایی

– انجام کارهای خانه

– پرستار سالمند بیمار

بیماری های قلبی در سالمندان یکی از مواری است که به مراقبت و نگهداری ازسالمند نیاز دارد.

استخدام پرستار پاره وقت سالمند

بعضی از خانواده ها به دلیل اینکه در ساعاتی نمی توانند در کنار سالمند عزیزشان باشند نسبت به درخواست استخدام پرستار نیمه وقت اقدام میکنند تا در طی ساعاتی از روز به صورت تخصصی مراقبت های ویژه انجام شود.

استخدام پرستار نیمه وقت سالمند باعث می شود تا شما زمان بیشتری را صرف انجام امور زندگی خود کنید و همچنین می توانید در پرداخت هزینه برای درخواست پرستار صرفه جویی کنید.

به طور خلاصه با یک تیر دو نشان زده اید ، هم هزینه ی کمتری را برای پرستار سالمند در منزل پرداخت کردید هم اینکه می توانید ساعات بیشتری را برای انجام امور زندگی و کارهای شخصیتان داشته باشید.

اما این نکته را هم فراموش نکنید که پرستار باید مراقبتی که از سالمند می کنند به صورت تخصصی ، تمام و کمال و ویژه باشد و باید شخصی را استخدام کنید که سالمندتان در کنارش احساس راحتی می کند و اینکه بتوانید به آن شخص کامل اعتماد کنید.

بنابراین برخی از ویژگی های پرستار سالمند نیمه وقت شامل موارد زیر می شود :

– متعهد به کار

– صبر بالا

– منظم و دلسوز

– متخصص و حرفه ای در کار

در نهایت اگر نیاز به پرستار سالمند نیمه وقت داشتید می توانید به مرکز پرستاری آلفاطب مراجعه کنید تا پرستارانی دلسوز، مهربان و حرفه ای را در کنار سالمندتان داشته باشید.

برای درخواست پرستار سالمند می توانید در اسرع وقت با ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما پرستار مناسب با شرایط سالمندتان را برای شما ارسال کنند.

استخدام پرستار خانم برای سالمند

پرستار خانم برای سالمند بنا به شرایط و درخواست شما به علاوه راحتی سالمند بستگی دارد.

البته سالمند خانم با پرستار سالمند زن راحت تر است و اکثر خانواده ها ترجیحشان این است که پرستار خانم باشد.

اکثر شرکت های خدمات پرستاری هم از پرستار خانم و هم از پرستار آقا استفاده می کنند تا بتوانند نیاز و ترجیح سالمند را نسبت به اقدام به درخواست پرستار برطرف کنند.

خدمات کلی که پرستار زن به سالمند ارائه می دهد البته با توجه به درخواست و شرایط متغیر است، شامل موارد زیر می شود :

– ثبت وضعیت لحظه ای سالمند و گزارش دهی به پزشک سالمند

– تزریق در منزل انجام شود.

– مصرف داروها به صورت منظم

– هم صحبتی با سالمند و همکاری لازم در انجام کارهای مورد علاقه اش

– کمک به جابجایی و تحرک سالمند جهت پیشگیری از ایجاد زخم بستر

– انجام کارهای شخصی فرد سالمند

تمام موارد ذکر شده در بالا باید به صورت دقیق و بدون هیچ کم و کاستی انجام شود.

استخدام پرستار آقا برای سالمند

کمی قبل تر به این موضوع اشاره کردیم که ترجیحاً پرستار زن برای سالمندان خانم بسیار مناسب است و راحت تر می توانند ارتباط برقرار کنند.

برای سالمندان مرد هم این موضوع صدق می میکند ، به این منظور که پرستار مرد بهتر می تواند کارهای شخصی و خدمات ویژه ای را ارائه دهد و این مورد را هم فراموش نکنید که سالمندان مرد با پرستار مرد بهتر ارتباط برقرار کنند و به عنوان یک هم صحبت عالی می تواند انتخاب بسیار خوبی باشد.

در انتخاب پرستار هم به این نکته توجه داشته باشید که فردی با تجربه باشد تا دانش کافی راجع به بیماری های دوره ای سالمندان داشته باشد و بداند به چه نحوی می تواند آن را کنترل کند.

قیمت پرستار سالمند در منزل تهران

هزینه استخدام پرستار سالمند در منزل به موارد متعددی بستگی دارد. اینکه شما قصد استفاده ساعتی از خدمات پرستاری در منزل را داشته باشید یا بصورت شبانه روزی متفاوت است.

و اینکه هزینه ی رفت و آمد پرستار هم در هزینه ی استخدام پرستار سالمند در منزل تاثیر مستقیمی دارد.

شرایط نگهداری از سالمند هم در هزینه ی استخدام پرستار بی تاثیر نیست. مثلا برخی سالمندان کارهای شخصی و نظافت خود را می توانند انجام دهند و صرفا فردی را برای آشپزی ، خرید ، نظافت منزل و … نیاز دارند در صورتی که برخی سالمندان از عهده غذا خوردن ، حمام کردن ، استفاده از سرویس بهداشتی و … نیز برنمی آیند و نیاز به کمک پرستار دارند.

برای اطلاع از هزینه دقیق استخدام پرستار سالمند در منزل می توانید با مجموعه آلفاطب تماس بگیرید .

 

موارد مهم در انتخاب پرستار سالمند در منزل که باید بدانید!

داشتن صبر و حوصله

صبور بودن از مهمترین ویژگی های یک پرستار سالمند است. برخی سالمندان همانند کودکان نیاز به نگهداری و مراقبت دائم دارند و گاهی با لجبازی نمی خواهند همکاری لازم را با پرستار داشته باشند. پرستار باید با صبر و حوصله با سالمند صحبت کرده و او را متقاعد نماید.

پرستار سالمند دوره ی تخصصی پرستاری را گذرانده باشد

پرستار سالمند با توجه به اینکه با سالمندان در ارتباط است می توان به اهمیت این موضوع پی برد. بنابراین باید مرکز پرستاری را انتخاب کنید که پرستارانشان دوره ی لازم را در چگونگی از مراقبت از سالمندان گذرانده باشند تا بتوانند در شرایط خاص با عکس العمل مناسب آن لحظه را بدون هیچ تشنجی به سالمند بگذرانند.

اهمیت این موضوع بسیار بالاست چراکه وقتی شما اقدام به استخدام پرستار در منزل برای سالمند عزیزتان می کنید باید از لحاظ مراقبت و نگهداری درست از آنها آرامش خاطر داشته باشید و مطمئن باشید که شخصی که این تعهد را به شما داده است می تواند به خوبی از عهده ی تمام شرایط با توجه به تجربه ای که دارد بر بیاید.

امین بودن

با توجه به اینکه سالمند به پرستار سپرده می شود او باید نسبت به سلامتی و حفظ جان فرد سالمند و اموال او امانت دار باشد. تنها راه درست و اصولی استخدام پرستار از مراکز معتبر اعزام پرستار سالمند است .

پرستاران مرکز خدمات پزشکی آلفاطب از هر نظر مورد اطمینان هستند و در صورت تخلف پرستار ، مرکز آلفاطب پیگیری های لازم را انجام خواهد داد پس جای هیچگونه نگرانی نخواهد بود.

توانایی ایجاد ارتباط مفید و موثر

یک پرستار سالمند باید بتواند با سالمند ارتباط صمیمانه برقرار کند و فردی برون گرا و اجتماعی باشد. افراد به شدت درونگرا اصلا گزینه مناسبی برای نگهداری از سالمند نیستند چرا که اینگونه افراد کم حرف و گوشه گیر هستند و تمایلی به ارتباط و صحبت با سالمند ندارند.

سالمندان تمایل زیادی به حرف زدن دارند و دوست دارند گوشی شنوا داشته باشند. هم صحبتی با سالمند می تواند در سلامت روان او بسیار تاثیرگذار باشد.

مطلب مرتبط: پرستار بیمار ام اس

پرستار سالمند در منزل - قیمت پرستار سالمند

داشتن خلاقیت

خلاقیت داشتن در هر شغلی مفید است و پرستاری سالمند هم از این موضوع مستثنی نیست. از آنجا که سالمندان زندگی یکنواخت و کسل کننده ای دارند یک پرستار با خلاقیت می تواند در مورد تغذیه ، خواب ، ورزش ، تماشای فیلم و سریال ، انجام بازی های سرگرم کننده ، انجام کار هنری ، دید و بازدید و معاشرت با همسالان و اقوام و … برنامه ریزی درست داشته و با خلاقیت خود زندگی فرد سالمند را از یکنواختی خارج کند.

داشتن تجربه

پرستاری از سالمندان نیاز به تجربه در این کار دارد و یک فرد خیلی جوان و تازه کار می تواند با بی تجربگی خود مشکلاتی برای سالمند ایجاد کند. همچنین پرستاری از سالمند نیاز به یک پختگی و بلوغی دارد که به مرور زمان ایجاد می شود.

داشتن ثبات عاطفی

برای نگهداری از سالمند باید دارای ثبات عاطفی بود. پرستار نباید یک روز پر انرژی و با هیجان رفتار کرده و روز دیگر افسرده و بی حال باشد. اینگونه رفتار بی ثبات می تواند به سالمند از نظر جسمی و روانی آسیب وارد کند. یک پرستار سالمند در منزل ابتدا باید خودش از نظر روانی سالم باشد تا بتواند وظایف خود را به درستی انجام دهد.

مطلب پیشنهادی: چکاپ دوره ای سالمندان

پرستار سالمند در منزل - ویژگیهای پرستار سالمند

سخن پایانی

انتخاب پرستار سالمند در منزل در ابتدا کاری سخت و دشوار به نظر می رسد و بسیاری از افراد به دلیل تجربه های بد گذشته خود یا دیگران تمایلی به این کار ندارند ولی اگر با مرکزی موفق و باتجربه در این زمینه آشنا شوند می توانند این نگرانی ها را کنار بگذارند.

اگر واقع بین باشیم والدین سالمند ما نیاز به نگهداری و مراقبت دارند و اگر خود فرصت این کار را نداریم بهتر است این کار را به فردی شایسته بسپاریم. مجموعه خدمات پزشکی آلفاطب با سالها تجربه در زمینه خدمات پزشکی و پرستاری در منزل و همچنین استخدام پرسنل ، پزشکان و پرستاران متعهد و حرفه ای آماده است تا شما را در نگهداری از سالمندان عزیزتان در منزل یاری دهد.

این مرکز علاوه بر نگهداری از سالمند در منزل ارائه خدمات پزشکی دیگر نظیر ویزیت پزشک عمومی در منزل ، ویزیت پزشک متخصص در منزل ، فیزیوتراپی در منزل ، نمونه گیری در منزل ، سونوگرافی در منزل ، اکوی قلب در منزل ، نوار قلب در منزل ، تزریقات ، پانسمان ، سرم تراپی ، سونداژ در منزل و … را بعهده دارد. کافیست با این مجموعه تماس بگیرید و کلینیک را به خانه خود بیاورید.


در آپارات همراه ما باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×