آلفا طب

اکوی قلب در منزل به صورت شبانه روزی

اکوی قلب در منزل به صورت شبانه روزی

پزشک متخصص قلب و عروق ممکن است به دلایل گوناگون اکوی قلب (اکوکاردیوگرافی) را برای بیمار تجویز کند. اکو که نوعی تصویربرداری از قلب است زمانی تجویز می شود که در معاینات و آزمایشات گوناگون نوعی ناهنجاری در عملکرد قلب دیده شود که نتوان به درستی آن را تشخیص داد.

در این مواقع پزشک متخصص قلب و عروق برای تشخیص دقیق تر نیاز به نتیجه اکوی قلب دارد. امروزه خدمات اکوی قلب در منزل نیز انجام می شود و دیگر نیازی به مراجعه به مراکز درمانی برای اکوی قلب نیست. این موضوع خصوصا برای افرادی که به دلیل شدت بیماری و یا محدودیت های حرکتی و سایر علل و عوامل با مراجعه به مراکز درمانی راحت نیستند بسیار مفید خواهد بود.

مرکز خدمات پزشکی آلفاطب علاوه بر اکوی قلب در منزل خدمات پزشکی دیگری نظیر سونوگرافی در منزل، رادیولوژی در منزل ، فیزیوتراپی ، سرم تراپی ، نمونه گیری در منزل  را انجام می دهد.
برای کسب اطلاعات و یا دریافت خدمات پزشکی در منزل با ما تماس بگیرید.

اکوکاردیوگرافی یا اکوی قلب چیست؟

تست اکو قلب یا اکوکاردیوگرافی روشی است که با استفاده از امواج صوتی می توان تصاویر متحرک از قلب را مشاهده کرد. برای تست اکوی قلب نیازی به بستری شدن در بیمارستان یا مراکز درمانی نیست و بیمار دردی در طی آن حس نمی کند.

متخصص قلب با استفاده از دستگاه اکوی قلب می تواند نوع عملکرد قلب شما را مشاهده کرده و در مورد سلامت یا بیماری شما نظر بدهد. در واقع اکو قلب (اکوسیت قلب) نوعی سونوگرافی محسوب می شود تا بتوان بیماریهای قلب را تشخیص داد. شما می توانید برای اکوی قلب به مراکز درمانی مراجعه کرده و یا از خدمات اکوی قلب در منزل آلفاطب استفاده کنید.

انجام اکوی قلب در چه شرایطی ضروری است؟

  • وقتی که فرد دچار درد در قفسه سینه است.
  • وقتی فرد دچار حمله قلبی شده است.
  • وقتی که در معاینات فیزیکی توسط پزشک قلب دارای صداهای غیرطبیعی است.
  • هنگامی که فرد دچار نقص مادرزادی قلبی است.
  • وقتی که فرد دچار تب روماتیسمی است.

اکوی قلب چه چیزهایی را نشان می دهد؟

  • آسیب عضله های قلب در بیمارانی که حمله قلبی داشته اند.
  • لخته خون یا آمبولی ریوی بعد از سکته
  • عفونت دریچه های قلب یا پرده اطراف قلب
  • عملکرد پمپاژ خون در افرادی که دچار نارسایی قلبی هستند.
  • صداهای غیرطبیعی در بیماران قلبی مادرزادی
  • دریچه های مصنوعی قلب ، افزایش فشار ریوی ، فیبریلاسیون دهلیزی
اکوی قلب در منزل در تهران

اکو قلب در منزل تهران

اگر ساکن شهر تهران هستید و در شلوغی ، ترافیک و آلودگی شهر تهران تمایل به مراجعه به مراکز درمانی برای انجام اکوی قلب را ندارید می توانید از خدمات اکوی قلب در منزل مجموعه خدمات پزشکی آلفاطب استفاده کنید.

فرقی ندارد که در شمال تهران هستید یا جنوب ، غرب و شرق. مجموعه آلفاطب به همه مناطق شهر تهران خدمات رسانی در زمینه پزشکی و پرستاری دارد.

کافیست با این مجموعه تماس بگیرید و درخواست خدماتی نظیر اکوی قلب در منزل، سونوگرافی، فیزیوتراپی، تزریقات و پانسمان، سرم تراپی، رادیولوژی در منزل و … نمایید . در مدت زمان کوتاهی تیم پزشکی آلفاطب برای خدمت رسانی به شما آماده خواهد بود.

نوار قلب در منزل

برخی افراد به اشتباه اکو قلب و نوار قلب را یک فرآیند می دانند در صورتی که این دو با هم متفاوت هستند. نوار قلب می تواند ضربان قلب سریع یا کندتر از حالت عادی و دیگر بی نظمی های قلب را نشان دهد. اگر پزشک متخصص قلب و عروق در تفسیر نوار قلب به موارد مشکوکی برخورد نماید برای فرد اکوی قلب تجویز می کند.

با استفاده از اکوی قلب می توان نمای دقیق از دریچه ها و دیواره های قلبی و همچنین ابتدای سرخرگ های بزرگ را بدست آورد. اگر پزشک متخصص برای شما اکوی قلب یا نوار قلب تجویز نموده است می توانید از خدمات اکوی قلب در منزل و نوار قلب در منزل مجموعه خدمات پزشکی آلفاطب بهره ببرید.

چه بیماریهایی توسط متخصص قلب و عروق درمان می شوند؟

  • مشکلات دریچه قلب : در بعضی افراد به صورت مادرزادی و از بدو تولد یا به مرور زمان و در اثر برخی عوامل دریچه های قلب به موقع باز و بسته نمی شوند و قلب نمی تواند کار خودش را به درستی انجام دهد. گاهی اوقات این مشکلات تنها با جراحی رفع می شود که این با تشخیص پزشک متخصص قلب انجام می شود.
  • نارسایی قلبی : در این بیماری قلب توانایی پمپاژ صحیح خون را ندارد. بیماری های قلبی علائمی شبیه به هم دارند و تنها یک پزشک متخصص قلب می تواند آنها را از هم تشخیص دهد.
  • حملات قلبی: حمله قلبی وقتی اتفاق می افتد که مسیر جریان خون به سمت قلب مسدود شود. در صورت مشاهده حمله قلبی باید فورا با اورژانس تماس گرفت و کمک خواست زیرا هدر دادن وقت در این مواقع می تواند منجر به مرگ شخص گردد.
  • بیماری عروق کرونر: در این بیماری عروق کرونر که مسئول رساندن مواد مغذی به قلب هستند مسدود میشوند. برای تشخیص این بیماری می توانید به متخصص قلب مراجعه کرده و یا از پزشک متخصص قلب در منزل کمک بگیرید.
  • آریتمی قلبی: مواقعی که قلب بصورت نامنظم و خارج از ریتم عادی تپش و خونرسانی را انجام دهد دچار آریتمی شده است. برای تشخیص و درمان آریتمی قلبی باید به پزشک متخصص قلب و عروق مراجعه کرد و یا از خدمات پزشک متخصص قلب در منزل بهره گرفت.

چه عواملی موجب بیماریها و ناراحتی های قلبی می شود؟

  • سابقه خانوادگی : اگر فردی در خانواده شما به بیماری های قلبی دچار است باید شما نیز اقدام به معاینه و مشاوره با پزشک کنید چرا که امکان دارد این بیماری در شما نیز وجود داشته باشد.
  • فشار خون بالا : اگر فشار خون بالا دارید احتمال بروز سکته قلبی در شما بیشتر است. فشار خون نرمال 80/120 است و اگر شما نوسانات ناگهانی و بالا رفتن فشار خون را تجربه می کنید حتما باید به پزشک متخصص قلب مراجعه نمایید.
  • دیابت : افراد دیابتی بیش از دیگران باید تحت نظر در مورد بیماریهای قلبی و عروقی باشند. اگر به دیابت دچار هستید می توانید از خدمات پزشک متخصص قلب در منزل کمک گرفته تا مطمئن شوید که مشکل قلبی ندارید.
  • کلسترول بالا : کلسترول بالا می تواند خطر بیماریهای قلبی را افزایش دهد. سطح کلسترول اگر بالاتر از 200 Mg/DI باشد خطرناک بوده و می تواند منجر به بروز بیماریهای قلبی و عروقی شود.
  • سیگاری بودن : سیگار کشیدن منجر به کاهش اکسیژن خون شده و موجب افزایش ضربان قلب ، فشار خون و لختگی در خون می شود.
  • بارداری سخت : در زندگی زنان دو دوره خطرناک برای بیماریهای قلبی وجود دارد که یکی در زمان بارداری و دیگری در زمان یائسگی می باشد. بارداری های دشوار خصوصا خطر ابتلا به بیماریهای قلبی و افزایش فشار خون را در خانم های باردار افزایش می دهد. اگر در زمان بارداری به سر می برید و مراجعه به مطب پزشک متخصص برایتان دشوار است می توانید از خدمات پزشک متخصص قلب در منزل استفاده کنید.
  • بیماری های لثه : بیماریهای لثه می تواند اثر سوئی روی عملکرد قلب داشته باشد پس لازم است در مراقبت از بیماریهای دهان و دندان کوشا بوده و از پزشک متخصص در این زمینه کمک بگیریم.
اکو قلب در منزل تهران شبانه روزی

کلام آخر

با توجه به مطالبی که در این مقاله به آن پرداختیم اگر نسبت به بیماریهای قلبی در خود و یا یکی از اعضای خانواده مشکوک هستید می توانید از خدمات پزشک متخصص قلب در منزل بهره بگیرید.

همچنین اگر نیاز به تست اکوی قلب و یا نوار قلب دارید می توانید در منزل خود از این خدمات توسط مجموعه آلفاطب استفاده کنید. امروزه استفاده از خدمات پزشکی به یک امر سهل الوصول حتی در منزل تبدیل شده است پس از این امکانات می توانید بهترین استفاده را کرده و در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید.

با مرکز خدمات پزشکی آلفاطب
در ارتباط باشید
.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×