آلفا طب

ماما در منزل چه خدماتی ارائه می دهد؟

ماما در منزل - مجموعه آلفاطب

خدمات ماما در منزل

در مسیر شیرین مادر شدن و در دوره بارداری مراجعه به متخصص مامایی امری لازم و ضروری است. در ماههای اول بارداری مراجعه به پزشک زنان و یا متخصص مامایی کار چندان دشواری نیست ولی با نزدیک شدن به موعد وضع حمل شرایط برای مادر باردار سخت تر می شود.

ممکن است به هر دلیلی نتوانیم به دکتر زنان یا ماما مراجعه کنیم و نیازی هم به متخصص زنان در منزل نداشته باشیم، در این زمان استفاده از خدمات ماما در منزل می تواند کمک بزرگی به مادران باردار باشد.

اگر مادر صاحب دوقلو یا چند قلو بوده و یا پزشک زنان برای او استراحت مطلق تجویز کرده باشد برای مشاوره و چکاپ می تواند از خدمات ماما در منزل آلفاطب استفاده کنید.

برای آگاهی از خدمات و وظایف ماما با ما همراه باشید. 

موسسه خدمات پزشکی در منزل آلفاطب با داشتن نیروی های متخصص و مجرب تمامی امور درمانی مانند پزشک عمومی در منزل و دیگر خدمات درمانی در منزل را ارائه می دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت هزینه ها با ما تماس بگیرید.

سونوگرافی در منزل

ماما کیست و چه وظایفی دارد؟

ماما یک متخصص با مدرک دانشگاهی کارشناسی تا دکترا در رشته مامایی است که وظیفه او مراقبتهای تشخیصی و درمانی در مسائل مرتبط با سلامت خانم ها بویژه در دوره بارداری و کمک به او در زایمان طبیعی می باشد. کارشناس مامایی از وزارت بهداشت و درمان دارای مجوز بوده و وظایف زیر را بعهده دارد:

  • انجام معاینات مربوط به خانم ها
  • تجویز داروهای مسکن و یا داروهای محرک زایمان
  • ارائه مراقبتهای مربوط به دوره بارداری
  • تجویز آزمایشات بارداری ( نمونه گیری در منزل توسط خدمات پزشکی آلفاطب انجام میشود )
  • ارزیابی سلامت جنین بوسیله معاینه ضربان قلب و …
  • تشخیص زایمان طبیعی یا سزارین برای مادر باردار
  • انجام زایمان طبیعی و احیای نوزاد
  • مشاوره در مورد نحوه شیردهی و دیگر مسائل مراقبتی نوزاد
  • راهنمایی و مشاوره به خانمها در امر تنظیم خانواده و راههای جلوگیری از بارداری (از دیگر خدمات آلفاطب ارائه مشاوره و روانشناس در منزل است.)
  • انجام تست های مربوط به خانم ها از قبیل تست پاپ اسمیر و …
  • مشاوره به خانم ها در دوره یائسگی

متخصص مامایی می تواند در بیمارستانها ، کلینیک ها ، مطب شخصی و یا در منزل به ارائه خدمات مشاوره ای و مراقبتی به مادران باردار و سایر خانمها بپردازد. اگر تمایل دارید از خدمات ماما در منزل بهره ببرید کافیست با مجموعه خدمات پزشکی آلفاطب تماس بگیرید تا در اسرع وقت متخصص مامایی به منزل شما اعزام شود.

ماما در منزل - ماما کیست

خدمات مامایی در منزل

مامایی در منزل باید توسط افرادی انجام می گیرد که دوره های تخصصی این رشته را گذرانده باشند و تجربه کافی را در این زمینه داشته باشند. خدمات مامایی در منزل مراقبت از مادران باردار و جنین از ابتدا تا انتهای بارداری و در وقت زایمان ، انجام زایمان در منزل توسط تیم حرفه ای و مجرب ، معاینه مادر باردار برای تشخیص موعد زایمان ، انجام سونوگرافی و … را شامل می شود.

ماما در منزل چه مواردی را در دوره بارداری بررسی می نماید؟

ماما در منزل جهت انجام امور آزمایشات و چکاپ ، غربالگری ها نمونه گیری را انجام می دهد و نتیجه را به پزشک متخصص زنان و زایمان ارجاع می دهد تا درصورت لزوم اقدامات مناسب درمانی انجام گردد.

از ابتدای بارداری تا موعد زایمان می توان از معاینات و امور مراقبتی مربوط به بارداری در منزل و توسط ماما در منزل بهره برد.

متخصص مامایی در منزل براساس دانش و تجربه خود می تواند آمادگی برای زایمان را راحت تر کرده و روشهای کاهش درد زایمان را به خانمهای باردار آموزش دهد.

ماما در منزل انواع نکات خودمراقبتی مثل ورزشهای مناسب بارداری ، روشهای غلبه بر ویار بارداری، تغذیه مناسب و … را به مادر باردار آموزش می دهد.

ماما بعنوان مشاوری قابل اعتماد می تواند از بارداری تا زایمان همراه مادران باردار باشد.

با استفاده از خدمات مامایی در منزل می توانید کلیه مشکلات و علائمی که در دوره بارداری حس می کنید را با اطمینان کامل با او در میان بگذارید تا اقدامات درمانی لازم برای شما انجام شود.

تفاوت ماما و پزشک متخصص زنان چیست؟

تخصص زنان و زایمان و مامایی دو شغل مستقل ولی مکمل هم هستند و هر دو به خانم ها و مادران باردار خدمات پزشکی ارائه می نمایند. مامایی زیرشاخه علوم پزشکی است ولی ماما به بهداشت جنسی خانم ها و بیماریهای جزئی آنان می پردازد و تنها می تواند زایمان طبیعی در مادران باردار را انجام دهد.

در حالیکه متخصص زنان و زایمان بیماریهای تخصصی تر را درمان کرده و انجام جراحی های مربوط به رحم و تخمدان، عمل سزارین برای تولد نوزاد و … را بعهده دارد. ماماها اغلب به مشاوره و مراقبت های پیش از بارداری تا بعد از زایمان می پردازند در حالیکه پزشک متخصص زنان و زایمان تنها در مورد مسائل پزشکی فعالیت می کند.

هزینه ویزیت پزشک متخصص زنان و زایمان به مراتب بیشتر از تعرفه ویزیت ماما است. تحصیلات مامایی از کارشناسی شروع شده و تا دکترای تخصصی مامایی ادامه دارد. درحالیکه پزشک متخصص زنان و زایمان ابتدا دوره 7 ساله پزشکی عمومی را گذرانده و سپس در رشته زنان و زایمان می تواند تخصص موردنیاز را اخذ نماید.

موسسات خدمات پزشکی آلفاطب دارای مجوز از وزارت بهداشت، با داشتن نیروهای متخصص تمامی خدمات پزشکی در منزل و پرستاری در منزل را ارائه می دهد.

ماما در منزل - هزینه خدمات مامایی در منزل

خدمات مامایی در منزل با مجموعه آلفاطب

متخصص مامایی در کلیه زمینه های مشاوره مسائل بهداشتی و جنسی پیش از ازدواج ، اقدامات پیش از بارداری ، حین بارداری و مراقبت های پس از بارداری می تواند به خانم ها کمک کند .

دوره بارداری دوره ای حساس است که گاهی نیاز سریع به استفاده از خدمات مامایی احساس می شود . با تماس با مجموعه آلفاطب می توانید بصورت شبانه روزی درخواست ماما در منزل داشته باشید.

محیط امن و راحت منزل و استفاده از خدمات درمانی و مشاوره ای یک مامای باتجربه و خوش اخلاق در منزل موجب می شود مادر باردار استرس کمتری داشته باشد و نیاز نباشد تا ترافیک خیابانها ، شلوغی مطب و صف انتظار بیماران را تحمل کند .

هزینه خدمات مامایی در منزل

تعرفه ویزیت ماما در منزل باتوجه به نوع مراقبتها ، انجام آزمایشات ، طول مدت زمان حضور ماما در منزل و … با توجه به تعرفه وزارت بهداشت و درمان متغیر است ولی شما می توانید با مجموعه خدمات پزشکی آلفاطب با شماره ۰۲۱۲۶۸۵۱۰۹۵ تماس گرفته و از قیمت دقیق خدمات مامایی در منزل مطلع شوید .

مجموعه خدمات پزشکی آلفاطب

چنانچه برای دریافت خدمات ماما در منزل ، انجام معاینات و آزمایشات دوره بارداری ، مراقبتهای بارداری ، سونوگرافی در منزل و … نیاز به فردی متخصص در خانه دارید کافیست با مجموعه خدمات پزشکی آلفاطب تماس بگیرید . کارشناسان این مجموعه به صورت 24 ساعته حتی در روزهای تعطیل آماده پاسخگویی و ارائه خدمات به شما عزیزان می باشند .

خواندن این مطالب پیشنهاد می شود:

هزینه ویزیت پزشک در منزل

فیزیوتراپی زانو در منزل

خدمات سونداژ در منزل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×