آلفا طب

تزریقات در منزل شمال تهران

تزریقات در منزل شمال تهران

با بررسی موضوع تزریقات در منزل شمال تهران با شما دوستان عزیز همراهیم.
تزریقات در منزل شمال تهران به دلایل مختلفی صورت می گیرد و استفاده از این خدمات متنوع مراکز درمانی فواید زیادی را برای افراد به همراه دارد و همین مزایا آنها را ترغیب می کند که تزریقات را در منزل خود انجام دهند.

مجموعه آلفا طب با اخذ مجوز رسمی از دانشگاه علوم پزشکی ایران و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و با در اختیار داشتن کادر متخصص و مجرب آماده است تا در سریع ترین زمان ممکن برای ارائه خدمات پزشکی و پیرا پزشکی در منزل یا محل کار شما در کنار شما باشد.

تمامی پرسنل دارای مدارک و تضامین کافی نزد شرکت می باشند.

*پوشش دهی کلیه مناطق تهران

*نازل ترین قیمت و بهترین کیفیت

*امکان صدور گواهی برای ارائه به بیمه درمانی شما

تلفن های تماس:

021-22371371
021-26851095

09124885082


در ادامه مقاله به سوالاتی که برای شما در زمینه تزریقات در منزل شمال تهران پیش بیاید و ذهنتان را درگیر کند پاسخ می دهیم. امیدواریم مطالب این مقاله برای شما مفید باشد.
انجام دادن تزریقات در منزل چه اهمیتی دارد و دلایل استفاده افراد از خدمات تزریقات در منزل به چه موارد مهمی مربوط می شود؟
انجام خدمات مربوط به تزریقات در منزل توسط مراکز معتبر شامل چه اقداماتی می شود؟
استفاده از تزریقات در منزل چه مزیت هایی دارد؟
نکات مهمی که در انجام دادن تزریقات در منزل باید مد نظر قرار بگیرد کدامند؟
مراحل مهمی که برای تزریقات در منزل باید انجام شود شامل چه مواردی می گردد؟

انجام دادن تزریقات در منزل چه اهمیتی دارد و دلایل استفاده افراد از خدمات تزریقات در منزل به چه موارد مهمی مربوط می شود؟

مسلما همه می دانیم که استفاده از خدمات پزشکی و درمانی برای هر خانواده ای به عنوان یک نیاز خاص تلقی می شود و در بیشتر مواقع لازم است که این خدمات در ساعاتی انجام شود که مطب های پزشکی باز نیستند و در حال حاضر در همه ساعات شبانه روز مراجعه به مراکز درمانی امکانپذیر نمی باشد

و افراد نمی توانند در هر زمانی که مد نظر دارند درمان خود را در این مراکز انجام دهند و این محدودیت که در استفاده از خدمات تزریقات در مراکز درمانی برای افراد وجود دارد آنها را مجبور به در نظر گرفتن اقدامات مهم دیگری می کند که مراکز درمانی برای راحت تر بودن بیماران انجام می دهند تا این افراد بتوانند درمان را آسان تر ادامه داده و درد آنها کاهش یابد.

نیاز به تزریقات در ساعات خاصی از روز برای بیشتر افراد پیش می آید و ممکن است در بیشتر  مواقع مراکز درمانی باز نباشند یا افراد نتوانند به دلیل وضعیت حادشان به مراکز درمانی مراجعه کنند به همین دلیل تزریقات در منزل به عنوان یک روش مطمئن و مناسب به بیماران پیشنهاد می شود تا تزریقات سرم و آمپول را در منزل خود انجام دهند.

یکی از این خدمات متنوع و به روزی که خوشبختانه برای بهتر شدن وضعیت سلامتی بیماران فراهم شده است مربوط به تزریقات در منزل است و بیماری که نیاز به وصل سرم در ساعات خاصی دارد

اما مرکز درمانی در این ساعات فعالیت ندارند یا فردی به علت انجام عمل جراحی و وجود زخم های حاد در بدن خود درد شدیدی را احساس می کند ولی به دلیل شرایط خاص خود نمی تواند به مطب پزشک برای انجام خدمات تزریقی مراجعه کند با استفاده از تزریقات در منزل می تواند وضعیت سلامتی خود را بهبود ببخشد.
در برخی مواقع افراد نمی توانند در مطب یا کلینیک خاصی تزریق آمپول مسکن یا سرم مورد نیاز خود را انجام دهند و رفتن به این مراکز برای استفاده از خدمات تزریقات امکانپذیر نیست

اما یک تماس با مراکزی که تزریقات در منزل را برای بیماران مختلف در نظر می گیرند می تواند از مشکلات زیادی جلوگیری کرده و درمان در اسرع وقت به وسیله تزریقات مختلف دارویی برای بیمار انجام می شود.
از روش های مهم دارویی که می تواند اثرات خود را بر بدن بیمار بگذارد مربوط به انجام دادن تزریقات آمپول یا سرم خاصی می باشد که در همه این مواقع لازم است که از تکنیک هایی که برای تزریق وجود دارد استفاده شود.

در حال حاضر کادر درمانی و پرستار متخصص تزریقات را برای بیماران به روش زیر جلدی و همچنین داخل عضله انجام می دهد، دو روش دیگری که در بیشتر مواقع نیز لازم است تزریق دارو از طریق این شیوه صورت گیرد مربوط به تزریق به روش داخل جلدی و وریدی می شود.
دلیل مهمی که برای انجام تزریقات توسط کادر مجرب و همچنین استفاده از خدمات تزریق در منزل وجود دارد مربوط به اطمینان از این مسأله است که داروی مورد نظر در محلی که دکتر تجویز کرده است تزریق می شود، همچنین به کار بردن هر یک از شیوه ها و تکنیک های اشاره شده بدون داشتن تخصص و مهارت امکانپذیر نیست.

اثر هر دارو تنها در صورتی مشخص می شود که در ساعات خاصی استفاده شده و همچنین سرم و آمپول در صورتی تأثیر خود را نشان می دهد که میزان جذب این دارو در بدن به درستی صورت گیرد و کادر درمانی باید دقت لازم را برای جذب میزان مناسبی از این نوع دارو داشته باشند.

افرادی که نمی توانند به مراکز درمانی مراجعه کنند با اطمینان از کادر درمانی که به منزل می روند به آسانی قادر هستند تزریق سرم و آمپول را انجام دهند و از ایجاد خطرات مختلف به دلیل استفاده نکردن از داروها در اسرع وقت یا افزایش درد بیشتر خود را محافظت می کنند.

دسترسی شبانه روزی یکی از دلایلی است که افراد را ترغیب به استفاده از خدمات تزریق در منزل می کند که بدون ایجاد هیچ محدودیتی این نوع درمان در منزل برای آنها انجام می شود و اگر  بیماری دردی را به دلایل مختلف احساس می کند به راحتی می توانند با تزریقی که توسط مراکز درمانی در منزل برای بیمار صورت می گیرد بیمار به آرامش دست یابد.

روزهای تعطیل در طول سال به طور کلی مراکز درمانی باز نیستند و بیمارانی که در یک روز تعطیل نیاز به انجام تزریق خاصی دارند نمی توانند به این مراکز درمانی یا درمانگاه مراجعه کرده و در خیلی موارد ممکن است با این مشکل مواجه شوند که درمانشان به تعویق افتاده و درد در بیماران بیشتر شود.

در موارد زیادی وضعیت بیمار با به تعویق افتادن درمان و تزریق نکردن سرم و آمپول در شرایط بحرانی متفاوتی قرار می گیرد، برای حل این مشکلات مختلف افراد بیمار و خانواده های آنها می توانند از شیوه درمانی خاص تزریقات در منزل استفاده کنند.

دلایل زیادی وجود دارد که افراد بیمار و خانواده های آنها را ترغیب به استفاده از تزریقات در منزل می کند و از طریق این نوع درمان، بیماران در منزل خود می توانند به درمان سریع و بهتر دست یافته و تجربه درد نداشته باشند.

از دلایل مهمی که تزریقات در منزل توسط کادر درمانی برای بیماران انجام می شود مربوط به ترافیک های شهری است. امروزه ترافیک به خصوص در شهرهای بزرگ به معضلی تبدیل شده است که در خیلی موارد انگیزه افراد را برای بیرون رفتن از خانه کاهش می دهد

و این محدودیت برای بیمارانی که احتیاج به درمان و تزریقات خاص در ساعاتی از روز دارند مشکلات زیادی ایجاد می کند و ممکن است که درد بیماران به دلیل اتلاف وقت در ترافیک افزایش یابد

همچنین این افراد قادر نیستند که ساعات زیادی را در ماشین شخصی یا وسایل نقلیه عمومی سپری کنند تا بتوانند به یک مرکز درمانی مراجعه کرده و تزریق خود را در این مکان ها انجام دهند

و درد این امکان را از افراد سلب خواهد کرد که بتوانند با ماشین به مطب پزشکان برای تزریق بروند اما با استفاده از خدمات تزریق در منزل افراد به راحتی قادر هستند در مکان مورد نظر و در خانه خود خدمات مربوط به تزریق را درخواست کرده و تیم مناسبی که از افراد ماهر و کارورزیده تشکیل شده اند برای انجام دادن درمان لازم مراجعه می کنند.

از دلایل مهم دیگری که افراد برای انجام خدمات مختلف تزریقات در منزل مد نظر دارند مربوط به بیماران ناتوانی است که امکان جا به جایی آنها وجود نداشته و در خیلی موارد وضعیت سلامتی این بیماران با بردن به مراکز درمانی بدتر خواهد شد.

یکی از این دسته بیماران، افراد مسنی هستند که نمی توانند به راحتی برای انجام دادن تزریقات و دیگر موارد درمانی خود به مراکز مختلف مراجعه کنند و درمان این افراد در این نوع کلینیک و مطب ها امکانپذیر نیست، افراد مسن و بیمار نمی توانند به مراکز درمانی بروند و رفتن آنها با محدویت هایی همراه است که از جمله این موارد می توان به سختی جا به جایی این بیماران اشاره کرد

به همین دلیل افراد با استفاده از خدمات تزریق در منزل می توانند اگر بیماران مسنی آمپول مسکنی داشته باشند یا نیاز به تزریق سرم و دارند با استفاده از تماس با کادر متخصص درمان را برای بیماران در منزل خود انجام داده و وضعیت این بیماران را در حد مطلوبی قرار دهند.
برای انجام دادن تزریقات در منزل یا در مراکز درمانی اهمیت دارد که از کادر با تجربه و متخصص استفاده می شود.
اهمیت دیگر استفاده از خدمات درمان و تزریقات توسط متخصصان این است که کادر درمان در صورت تزریق سرم آگاهی لازم در مورد استفاده از این دارو را در ارتفاع مناسب  برای بدن بیمار دارند و از بازگشت مواد به درون سرم جلوگیری می کنند.
برای رفاه حال بیماران و خانواده آنها امکانات زیادی وجود دارد و بیمارانی که به تجویز پزشک نباید راه بروند و در صورت رعایت نکردن آموزش های لازم به اعضای بدنشان آسیب وارد می شود می توانند از خدمات تزریق در منزل به کار برند.

یکی دیگر از دلایل استفاده از خدمات تزریق در منزل مربوط به درمان بیماری های کودکان  است که این روش در حال حاضر شیوه مناسبی برای انجام دادن درمان دارویی سرم و آمپول به این کودکان تلقی می شود.

در بیشتر مواقع کودکانی هستند که از حضور در مراکز درمانی استرس دارند و خانواده ها مجبورند که کودکان را به زور به مراکز درمانی ببرند تا تزریقات را انجام دهند و بیشتر کودکان با مشاهده این مراکز ممکن است به شدت گریه کرده و آرامش خانواده و دیگر افراد حاضر در مرکز درمانی را به هم بریزند.
کودکان روحیه خاصی دارند و برای حفظ این روحیه در آنها لازم است که با در نظر گرفتن تمام جوانب از جمله ایجاد آرامش با آنها برخورد شود تا در زمان بیماری با مشکلات زیادی مواجه نگردند. بیشتر خانواده ها در بردن کودکان خود به مراکز درمانی برای انجام تزریقات مشکل دارند و گریه و استرس کودک مانع درمان به موقع می شود.

اما با استفاده از کادر درمانی که به منزل ارجاع داده می شوند افراد می توانند درمان را در منزل برای کودکان خود انجام دهند و کارشناسان با آرامش تمام، آمپول یا سرم را برای کودک تزریق کرده و بدون انتقال استرس به کودک این اقدام را برای او در نظر می گیرند.

کادر درمانی که به منزل ارجاع داده می شوند به خوبی آگاهند که با کودکان چگونه رفتار کرده تا آرامش خاص در کودکان برقرار باشد و بدون انتقال هیچ استرس و دردی تلاش می کنند که تزریقات را برای آنها انجام داده و به کودکان این اطمینان را می دهند که هدف اصلی آنها آرامش کودک است و در صورتی که احساس درد در کودک شدید باشد با اطلاع دادن به کارشناس می توانند آنها را در جریان گذاشته و اقدامات لازم برای کاهش درد در کودکان صورت گیرد.

برخی بیماران مانند افرادی که تصادف کرده و در وضعیت استراحت هستند یا افرادی چون خانم های باردار که بودن در مکان های شلوغ برای آنها ممنوع اعلام شده و باید در منزل استراحت مطلق کنند با استفاده از خدمات تزریق در منزل می توانند درمان دارویی مربوط به تزریق را انجام داده و توسط این کادر با تجربه تزریق این داروها برای آنها صورت می گیرد.

همه افراد از لحاظ روحی مانند هم نیستند و در برخی موارد بیمارانی هستند که تحمل رفتن به مراکز درمانی و مشاهده دیگر بیماران را ندارند و با خروج از خانه و رفتن به مراکز درمانی و مطب ها دچار استرس شدید شده و حالشان بد می شود برای جلوگیری از این مشکلات می توان از خدمات تزریق در منزل برای بیماران به کار برد.
برخی از بیماران نیز تحمل ماندن در بیمارستان یا مراکز درمانی برای تمام شدن سرم های خاص که باید مدت زمان بیشتری برای انتقال مواد آن به بدن سپری شود را به هیچ عنوان ندارند و بیماران در بیشتر مواقع در هنگام مراجعه به این مراکز به دلیل دغدغه زیادی که در  کلینیک دارند

ممکن است مانع اتمام سرم شده و ترجیح دهند زودتر به منزل برگردند، دلیل مهمی که این دسته افراد برای انجام تزریقات در منزل رغبت زیادی دارند مربوط به این است که اگر بیماران از خدمات تزریق در منزل استفاده کنند می توانند تا تمام شدن تزریق حوصله به خرج داده و از درمان خود نتیجه بگیرند.

در بیشتر مواقع کادر درمانی که در بیمارستان ها و مراکز درمانی فعالیت دارند ممکن است به دلیل ازدحام جمعیت برای انجام دادن خدمات مربوط به تزریق نتوانند با بیماران ارتباط خوبی داشته باشند اما پرسنلی که به منزل فرد مراجعه می کنند در وهله اول به ایجاد آرامش در بیمار کمک کرده و اخلاق خوب را سرلوحه کار خود قرار می دهند

همچنین این افراد از وسایل و تجهیزات تمیز که استریل شده است به کار می برند تا سلامت بیمار را به خطر نیندازند، البته در تمامی مراکز درمانی استریل کردن وسایل و توجه به بهداشت مد نظر کادر درمانی قرار می گیرد اما در برخی مواقع ممکن است به علت افراد زیادی که در یک تایم بخصوص به تزریقات مختلف نیازمند دارند این مسأله فراموش شود و در هنگام انجام دادن تزریقات برای بیماران دقت کمتری توسط کادر درمان صورت گیرد.

کادر درمان در صورتی منزل را ترک می کنند که وضعیت سلامتی بیمار در شرایط خاصی قرار بگیرد و سرم تزریق شود و بعد از تمام شدن سرم، بیمارانی که از شیوه اقدامات کادر درمان رضایت داشته باشند می توانند از کارشناسانی که به منزل برای درمان مراجعه کرده اند تقاضا کنند که دردشان کمتر شده و کادر درمان می توانند منزل را ترک کرده و در صورت نیاز به محل دیگری برای انجام خدمات تزریق بروند.

انجام خدمات مربوط به تزریقات در منزل توسط مراکز معتبر شامل چه اقداماتی می شود؟

در حال حاضر از دغدغه های اصلی که همه ما به آن فکر کرده و توجه خاصی به این مسأله داریم مربوط به ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به بهترین شیوه در نظام سلامت همگانی برای بیماران است و برای دست یافتن به شیوه همگانی درمان می توان از خدمات مختلفی که در مراکز درمانی به صورت خصوصی ایجاد می کنند استفاده کرد.

در کشورهای زیادی برای درمان بیماری افراد که نیاز به دروان نقاهت زیادی در منزل دارند خدمات مختلفی در منزل ایجاد شده است که یکی از این خدمات انجام دادن تزریقات در منزل برای بیماران می باشد.
از نیاز های اصلی هر بیمار مربوط به مراقبت بعد بیماری و بهبودی کامل است که این مسأله تنها با در نظر گرفتن دستورات پزشک امکانپذیر می شود و اگر بیماری نیاز به استفاده از داروی خاصی دارد یا تزریق سرم و آمپولی برای این بیمار تجویز شده است باید در زمان های مشخص این درمان انجام گیرد تا درد کاهش یابد و بیماران به نتیجه مناسب برای درمان برسند.

تزریقات مختلف آمپول هایی که به صورت وریدی و عضلانی برای بیمار تجویز شده است توسط کادر درمانی که خدمات در منزل را انجام می دهند صورت می گیرد، البته کادر درمانی با استفاده از برچسب آمپول می توانند به درستی تشخیص داده که باید تزریق به صورت وریدی انجام شود یا اینکه لازم است به طور عضلانی آمپول خاصی برای بیمار به کار رود.

اقدام دیگری که مراکز درمانی در هنگام ارائه خدمات تزریقات در منزل انجام می دهند مربوط به این است که آموزش لازم را در زمینه تمیز نگه داشتن زخم بیمار و… به همراهان توضیح داده و از این طریق آرامش را به خانواده بیمار و خود فرد انتقال می دهند.
در حال حاضر استفاده از خدمات متنوع مراکز درمانی که تزریقات را در منزل برای افراد انجام می دهند افزایش یافته است و افراد زیادی هر روزه ترغیب به استفاده از این خدمات مختلف می شوند تا بدون رفتن به مراکز بتوانند درمان را در منزل خود ادامه داده و افراد بیمار به دلیل بیماری های وخیم و… که امکان جا به جایی آنها وجود ندارد در وضعیت بدی قرار نگیرند.

در برخی مواقع ممکن است افراد هنگام تماس با مراکزی که خدمات تزریق در منزل را انجام می دهند به طور کامل توضیح داده که علاوه بر تزریقات نیاز به پانسمان کردن زخم بیماران می باشد

و در این زمینه نیز باید اقدامات مهم صورت گیرد و مراکز با بهره بردن از کادر درمانی که در این کار تخصص لازم را داشته باشند می توانند برای بیماران تعویض پانسمان و… را نیز به همراه تزریق انجام داده تا به وضعیت بیمار رسیدگی شود.

یکی دیگر از اقداماتی که مراکز مهم انجام تزریقات در منزل مد نظر دارند مربوط به این است که وضعیت کلی سلامت بیمار بررسی شود و در مواقعی که بیمار به دلایل مختلف در وضعیت خوبی قرار نداشته باشد یا تب شدید و افزایش فشار خون در بیماران مشاهده شود

این امکان وجود دارد کادر درمانی که در منزل فرد حضور می یابند از همراهان بیمار بخواهند که در اسرع وقت بیمار خود را به مراکز درمانی برده و درمان را در بیمارستان انجام دهند زیرا وضعیت بیمار در شرایط خاصی قرار ندارد و ممکن است که سلامتی بیمار با خطرات زیادی مواجه شود.

بیماران در بیشتر موارد برای انجام دادن یک تزریق ساده یا تعویض کردن پانسمان خود لازم است که به کلینیک ها و مراکز درمانی بروند

البته در خیلی مواقع اگر افراد با مراکز درمانی که خدمات تزریق در منزل را انجام می دهند تماس بگیرند بدون اتلاف وقت می توانند با استفاده از کادر درمانی و پرسنلی که تحصیلات دانشگاهی داشته خدمات را در منزل خود دریافت کنند.

به طور کلی این پرسنل سال های زیادی در زمینه انجام تزریقات و پانسمان دارای سابقه کار مرتبط هستند و برخی درمان های ساده تزریق دارویی یا اقداماتی که به صورت سرپایی برای درمان بیماری ها وجود دارد را در خانه انجام دهد.

اگر بیمارانی نیاز به تزریق سرم نیز داشته باشند به وسیله تماس با مراکز درمانی می توانند کارشناسان ماهری که خدمات مختلف تزریق در منزل انجام می دهند را در اسرع وقت در مکان مورد نظر حاضر بیابند و درمان برای بیماران صورت گیرد که با توجه به وضعیت بیمار اگر نیاز است تا به اتمام رسیدن سرم در منزل بیمار می مانند و وضعیت بیمار را چک می کنند

معمولا بیمارانی که با تجویز پزشک استفاده از سرم های غذایی و… برای آنها در نظر گرفته شده است بعد از اتمام سرم لازم است که وضعیت کلی بیمار از لحاظ سلامتی بررسی شود و در صورتی که بیمار مشکلی نداشته باشد کارشناسان مرکز اعزام به منزل با چک کردن تمامی موارد وضعیت سلامتی بیمار، خانه را ترک می کنند.

از اقدامات مهم دیگر خدمات تزریق در منزل مربوط به پانسمان کردن مختلف بیماران است در مواقعی که بیماران نیاز به پانسمان زخم بستر داشته باشند با تماس مستقیم با مراکز درمانی می توانند درخواست خدمات تزریق و پانسمان را در منزل را انجام داده و این پانسمان در منزلشان صورت گیرد.

بیماران زیادی هستند که بعد از عمل جراحی که در بیمارستان انجام می دهند و به منزل منتقل می شوند نیاز به تعویض پانسمانی دارند که در محل جراحی آنها وجود دارد و این افراد اگر نیاز به برداشتن پانسمان داشته باشند با استفاده از خدمات تزریق در منزل می توانند از طریق کادر درمانی این کار را انجام دهند همچنین اگر نیاز به تجدید این پانسمان باشد این اقدام هم توسط کادر درمانی صورت می گیرد تا زخم بیمار دچار عفونت و… نشود.

بیمارانی که دیابت دارند در بیشتر مواقع زخم هایی در بدن آنها به وجود می آید که پانسمان این زخم ها در زمان های خاصی نیاز می باشد و اگر این افراد برای رفتن به مراکز درمانی مشکل دارند به آسانی می توانند به وسیله تماس با مراکزی که خدمات تزریق در منزل را برای بیمار به کار می گیرند پانسمان این زخم را انجام داده و از ایجاد عفونت و التهاب ناحیه زخم در بیمار جلوگیری کنند.

از پانسمان های دیگری که توسط کادر درمانی که تزریق را در منزل انجام می دهند به طور کلی صورت می گیرد مربوط به زخم های مزمن در بیماران است، در بیشتر مواقع بیمارانی که زخم های مزمن دارند نمی توانند در ساعات خاصی به مطب پزشک برای پانسمان مراجعه کنند

و این مشکل ممکن است برای این افراد خطراتی ایجاد کند و زخم ها بیشتر شده یا دچار عفونت و چرک شود برای جلوگیری از این مشکلات می توان از خدمات تزریق در منزل استفاده کرد و همزمان با تزریق آمپول و سرم از کادر درمانی تقاضا شود که پانسمان را انجام دهند.

استفاده از تزریقات در منزل چه مزیت هایی دارد؟

افرادی که از خدمات مختلف تزریقات در منزل خود استفاده می کنند با مزایای این روش آشنا هستند و با به کار بردن این نوع درمان در منزل می توانند از فواید این شیوه درمانی بهره بیشتری برند.
یکی از مزیت های اصلی خدمات تزریق در منزل مربوط به این است که در اسرع وقت کادر درمانی در منزل فرد حضور می یابند و با آگاهی از شرایط بیمار و ضعیت بیمارانی که نیاز به درمان فوری یا تزریق سرم و آمپول دارند تمام تلاش خود را در راستای خدمت رسانی سریع به افراد انجام داده و به شرایط سلامتی فرد رسیدگی کنند.

مزیت دیگر استفاده از تزریقات در منزل این است که بدون مراجعه به مراکز درمانی می توان تنها با یک تماس مستقیم با این مراکز، درمان را در منزل انجام داد.

در برخی مواقع افراد بیماری که نیاز به تزریق دارند اما در نزدیکی محل زندگی بیماران مراکز درمانی وجود ندارد معمولا مجبور می شوند برای مراجعه به یک مرکز درمانی تایم زیادی را در راه باشند اما مزیت تزریقات در منزل این است که بدون ایجاد محدودیت، افراد در هر منطقه از شهر که در محدوده کلینیک باشد به راحتی می توانند تنها با یک تماس و گزارش کامل به کارشناسان موجود در مرکز درمانی درخواست دهند که متخصص و افراد ماهر به منزل افرادارجاع داده شوند و ارسال نیرو به منزل افراد راحت تر صورت می گیرد.

افرادی که خدمات تزریق در منزل را مد نظر دارند با اطمینان می توانند از کادر درمانی مجرب که تحصیلات مرتبط و دانشگاهی دارند استفاده کرده و تزریق در منزل بیماران توسط این افراد برای آنها صورت می گیرد.

انجام دادن تزریقات توسط همه افراد نمی تواند صورت گیرد و برای این کار حتما باید از افراد متخصص در این زمینه استفاده شود، در خیلی موارد افراد زیادی که در این زمینه اطلاعات و تبحر لازم را ندارند ممکن است تزریقات را برای بیماران انجام دهند

اما به دلیل اینکه نتوانسته اند تزریقات را به درستی برای بیمار به کار برند متأسفانه مشکلات زیادی را برای وضعیت سلامتی و جسمی بیمار ایجاد می کنند و لازم است که در این زمینه دقت فراوانی شود و سهل انگاری به حداقل برسد

اما مزیت خدمات تزریق در منزل این است که این نوع مراکز مجوز لازم را برای انجام تزریقات دارند و تنها از کارشناسان آگاه که تجربه بالایی دارند برای تکمیل کادر خود استفاده می کنند تا درمان را برای بیماران انجام دهند.

مزیت دیگر استفاده از کادر درمانی مجرب برای تزریق در منزل این است که اگر نیاز به درمان کامل تری برای بیمار باشد و در مواردی که بعد از بررسی وضعیت بیمار، کادر درمانی متوجه شوند که این فرد نیاز به سرم غذایی و دارویی دارد می توانند این اقدام را انجام دهند و تزریق سرم را نیز برای بیمار به کار برند.

در خیلی مواقع بیماران در این زمینه اطلاعات محدودی دارند و ممکن است که با یک سرم به موقع که توسط کادر درمانی برای بیمار استفاده می شود وضعیت سلامتی بیمار در شرایط مناسبی قرار بگیرد.

یکی از مزایای مهم انجام دادن تزریقات در منزل توسط کادر درمانی این است که در وقت افراد صرفه جویی می شود و به همین دلیل افرادی که زمان محدودی برای مراجعه به مراکز درمانی دارند با تماس با مرکز درمانی در محل زندگی خود می توانند در زمان صرفه جویی کنند.

در نظر گرفتن هزینه هر نوع خدمات برای بیماران و خانواده بیمار اهمیت دارد، در مواقعی که افراد بخواهند بیماری را به یک مرکز درمانی برای تزریق ببرند لازم است که از تاکسی تلفنی و و… برای مراجعه استفاده کنند

که هزینه جداگانه ای را در مقایسه با تزریق برای بیمار در بر دارد اما مزیت استفاده از خدمات تزریق در منزل این است که بیمار با صرف هزینه کمتری به راحتی می تواند درمان خود را در منزل انجام دهد و تزریقات مختلف را به کار برد.

مزیت مهم دیگر در ارتباط با دریافت خدمات تزریق در منزل این است که افراد نیازی ندارند برای یک تزریق ساده راهی طولانی را بروند یا مسافت زیادی را طی کنند تا تزریق را به کار برند، همچنین بیماران در مراکز درمانی که برای تزریق مراجعه می کنند منتظر خلوت شدن و انجام شدن تزریق نمی شوند

در برخی مواقع افراد که به یک مرکز درمانی می روند متوجه می شوند که افراد زیادی در این مرکز حضور دارند و بیمار نمی تواند جایی برای نشستن پیدا کند یا برای یک تزریق ساده باید ساعات زیادی در کلینیک منتظر باشد که با شرایط ویژه بیماری فرد، ماندن در این مکان به راحتی امکانپذیر نیست و وضعیت سلامتی فرد بدتر خواهد شد

اما اگر از تزریقات در منزل استفاده شود کادر درمانی با توجه به نیاز بیمار در زمان کوتاهی به منزل مراجعه کرده و نیازی به ماندن بیمار در صف طولانی نیست.

همراه بیماری که کار زیادی دارد و فرصت زیادی برای رفت و آمد در سطح شهر و یافتن یک مرکز درمانی مناسب را ندارند می توانند از طریق خدمات تزریق در منزل این کار را برای بیمار خود انجام داده و در زمانی که کارشناسان به منزل فرد می روند خانواده بیمار قادر می باشند به دیگر کارهای خود برسد و از طریق افراد توانا در زمینه تزریقات درمان را برای بیمار خود انجام دهند.

در مواقعی که بیماران مشکلات حرکتی دارند و در رفت و آمدهای آنها به مراکز درمانی مشکلات زیادی وجود دارد می توانند با استفاده از دریافت خدمات تزریق در منزل این خدمات متنوع را در نظر بگیرند و این نوع درمان در منزل برای این افراد کمک کننده است

به طور مثال بیمارانی که از ویلچر استفاده می کنند به راحتی نمی توانند در هر کلینیک و مرکز درمانی حضور یابند و رفتن آنها با محدودیت همراه است اما اگر این افراد از خدمات تزریق در منزل خود به کار برند قادر هستند بدون اتلاف وقت و ایجاد دردسرهای مختلف به آسانی درمان را در منزل انجام دهند.

مزیت دیگر دریافت خدمات تزریق در منزل مربوط به ایجاد کردن آرامش روحی و روانی برای بیماران و همراهان می شود که بیماران از حضور در جمع با زخم های زیاد احساس شرم نمی کنند

همچنین این بیماران به دلیل رفت و آمد زیاد دچار درد نمی شوند و همراه بیمار در منزل به وضعیت بیمار خود رسیدگی می کند و نیازی به استفاده از خدمات مختلف برای بردن بیمار به یک مرکز درمانی نیست و همین مسأله آرامش را برای این افراد فراهم خواهد کرد.

فایده دریافت خدمات مربوط به تزریقات در منزل این است که سرویس دهی مطلوب به بیماران در کوتاه ترین زمان صورت می گیرد و از اتلاف وقت همراهان بیمار به شدت کاسته می شود، این مسأله وجود خستگی را در بیمار و همراهان به دلیل رفتن به مراکز درمانی کاهش می دهد و دغدغه های اصلی این افراد کمتر خواهد شد.

بیمارانی که دارای زخم های باز هستند یا افرادی که عمل جراحی انجام داده اند ممکن است بخواهند خدمات مربوط به تزریقات را در مراکز درمانی و بیمارستان ها انجام دهند و در این مراکز امکان انتقال عفونت های مختلف برای بیماران وجود دارد

اما مزیت استفاده از خدمات تزریق در منزل این است که بیماران از این نوع عفونت ها دور می مانند و می توانند در یک مکان تمیز در منزل خود تزریقات را انجام داده و از این مشکلات در امان باشند.

هر یک از این مزیت ها می تواند دلیل فرد برای استفاده از خدمات مختلف تزریقات در منزل باشد و بیمار را ترغیب به تماس با این مراکز کنند و لازم نیست فردی به دنبال دریافت تمامی این مزایا با هم باشد

به طور مثال فردی که اتلاف نکردن وقت برای او اهمیت دارد ممکن است مزیت جلوگیری از هدر رفتن وقت را برای دریافت خدمات تزریق در منزل مد نظر داشته باشد

اما در موارد دیگری که افراد دسترسی به ماشین شخصی ندارند و نیاز است که از طریق آژانس بیمار خود را جا به جا کنند مزیتی که به دلیل کاهش هزینه برای همراه بیمار در نظر گرفته می شود، فرد را متقاضی استفاده از این خدمات متنوع می کند.

نکات مهمی که در انجام دادن تزریقات در منزل باید مد نظر قرار بگیرد کدامند؟

متأسفانه خیلی از افراد این تصور را دارند که انجام دادن تزریقات کاری بسیار ساده می باشد و هر فردی می تواند این اقدام را برای بیمار خود استفاده کند اما باید اضافه کرد که تزریقات به عنوان یک روش رایج در مواردی که پزشک دارویی را برای بیمار تجویز می کند نوشته می شود

و در خیلی موارد پزشکان باور دارند که تزریقات به نسبت داروهای دیگر درد فرد را زودتر تسکین می دهد و بیمار به آرامش دست می یابد.

رعایت کردن استانداردهایی که در زمینه تزریقات وجود دارد اهمیت زیادی داشته و به عنوان یک نکته خیلی مهم باید مد نظر افراد قرار بگیرد که در هر موقعیتی انجام دادن تزریقات را به فرد عادی که تخصصی در این زمینه ندارد نسپارند و برای این کار فقط از کارشناسان آگاه استفاده کنند.

نکته دیگر که در این زمینه حائز اهمیت است مربوط به خطر تزریق ناایمن است در مواقعی که تزریقات به شیوه درست و توسط کادر درمانی صورت نگیرد ممکن است افرادی که اطلاعات لازم را ندارند به درستی نتوانند از سرنگ های تمیز برای بیمار به کار برند و این سرنگ و سوزن آلوده ای که به کار می رود در ناحیه زخم های بیمار عفونت ایجاد کرده و زندگی بیمار با تهدید جدی مواجه گردد

زیرا استفاده از سرنگ های کثیف خطر انتقال بیماری هایی چون هپاتیت یا ایدز را افزایش می دهد و بیماران با مشکلات و بیماری های غیر قابل درمان مواجه می شوند به همین دلیل استفاده از کادری که در این مورد تخصص دارند به راحتی می تواند به افراد کمک کند که درمان را بهتر ادامه دهند.

نکته مهم دیگر در زمینه تزریقات در منزل این است که اگر کادر درمان در زمینه تزریقات مختلف تخصص داشته باشند می دانند که به همان میزان که تزریقات و انجام دادن آن اهمیت دارد به همان میزان استفاده از سرنگ های تمیز و سر سوزن ها نیز مهم می باشد

کادر درمانی که برای خدمات تزریق در منزل مراجعه می کنند معمولا سرنگ ها و سر سوزن های مختلفی را به همراه دارند که در صورت نیاز بتوانند از این سرنگ ها استفاده کنند یا اگر بیمار نیاز به پانسمان خاصی دارد تجهیزات لازم را در اختیار داشته باشند.

نکته دیگر مربوط به استفاده از وسایل مورد نیاز است که باید در دسترس متخصصان باشد و جعبه های لازم برای درمان در اختیار آنها قرار بگیرد تا با این شیوه بتوانند درمان را در منزل انجام داده و به دلیل نبود سرنگ و… درمان بیمار به تعویق نمی افتد.

برای کادر درمانی که خدمات تزریق در منزل را از طریق مراکز معتبر انجام می دهند تهیه سرنگ های یک بار مصرف و وسایل مورد نیاز دیگر اهمیت دارد و لازم است که این تجهیزات در اختیار کادر باشد. همان طور که می دانیم در بیشتر مواقع ممکن است کادر درمانی که به منزل فرد مراجعه می کنند متوجه شوند که بیمار آمپول خاصی را در منزل برای تزریق دارد

اما سرنگ و سر سوزن لازم برای تزریق را در اختیار ندارد و اگر کادر درمانی این وسایل و تجهیزات مورد نیاز را نداشته باشند ممکن است که کارشناسان مجبور شوند مجددا به مرکز برای تهیه این وسایل مراجعه کنند که در بیشتر موارد درمان بیمار به تعویق می افتد و رضایت از اقدام کادر درمانی کاهش می یابد

به همین دلیل بیمارانی که با این مراکز تماس می گیرند اگر به طور کامل توضیح دهند که تزریق سرم یا آمپول برای بیمار مورد نظر به چه دلیلی انجام می شود و وضعیت سلامتی بیمار بیان گردد

یا در مورد عمل جراحی در بیمار یا وجود عفونت بیمار اطلاعات لازم در اختیار کادر قرار بگیرد کارشناسان در هنگام پر کردن فرم می توانند موارد مهم را به کادر درمانی اعزام به منزل یادآوری کنند تا وسیله مورد نیازی فراموش نشود و تجهیزاتی که بیمار برای انجام تزریقات در منزل دارد به کارشناسان اطلاع رسانی گردد.

از نکاتی مهمی که مراکز درمانی ویژه ای که خدمات تزریق در منزل را انجام می دهند معمولا مد نظر دارند مربوط به جعبه های ایمنی مناسبی است که برای دفع کردن آمپول و سرنگ ها آلوده طراحی شده است

و این کادر درمانی بعد از استفاده از این وسایل برای بیمار می توانند این اشیای تیز را در این جعبه ها قرار دهند تا از انتقال آلودگی به دیگر افراد خانواده بیمار جلوگیری شود.
نکته مهم دیگر در زمینه تزریقات در منزل این است که با تحقیق درست و جست و جوی لازم از طریق اینترنت و شماره تلفن های در دسترس افراد باید بتوانند یک مرکز که مجوزهای مهم را برای انجام تزریقات پزشکی دارد را در زمان کوتاهی بیابند

البته مرکزی که سلامتی بیماران و کادر درمان را در اولویت کار خود قرار دهد و از افراد متخصص در کادر خود برای درمان بیمای های افراد استفاده کند، یک پرستار و کارشناس متخصص می داند که برای تزریق یک آمپول لازم است از چه سرنگی استفاده شود که این سرنگ بتواند کل حجم آمپول را در خود قرار دهد

در حال حاضر سرنگ ها و همچنین سوزن های زیادی برای درمان وجود داشته که هر یک از این سرنگ ها تنها می تواند حجم مشخصی از آمپول را قبول کند و برای یک بافت خاص در بدن این سرنگ طراحی شده است

در مواقعی که کادر با تجربه باشد به درستی تشخیص خواهد داد که استفاده از کدام سرنگ می تواند برای بیمار نتیجه بهتر و مناسب تری داشته باشد که موثر بودن آن نشان داده شود.

این مراکز درمان را برای بیماران در منزلشان و به صورت اورژانسی و در کوتاه ترین زمان به کار می برند و تعرفه های هزینه ای مناسبی را برای بیمار در نظر می گیرند.

یکی از نکات مهمی که کارشناسان در هنگام مراجعه به منزل افراد در نظر می گیرند مربوط به تاریخ انقضای آمپول و سرم است که قبل از وصل این سرم باید به آن توجه کرده و از بیمار پرسیده شود که این سرم یا آمپول به چه دلیلی تجویز شده است

به طور مثال در برخی موارد این اتفاق افتاده است که بیمار یا همراهان بیمار دچار بی توجهی شده و آمپول و سرمی که در منزل دارند را به کارشناس برای تزریق به بیمار نشان می دهند و اگر در این مورد دقت نشود یا علت بیماری فرد بررسی نگردد این امکان وجود دارد که این آمپول برای سلامتی بیمار خطرناک باشد و مشکلات زیادی به وجود آید.

اگر نسخه تجویز شده پزشک در دفترچه بیمار وجود دارد لازم است که این نسخه توسط کارشناسی که به منزل فرد فرستاده شده است به طور کامل بررسی شود و در صورت مطابقت کامل با وضعیت سلامتی بیمار از این دارو استفاده گردد تا عوارض دارویی خاصی برای بیمار به وجود نیاید یا سلامتی بیمار به وسیله تداخل دارویی در معرض خطر قرار نگیرد.

قبل استفاده از سرم های مختلف باید فشار خون بیمار چک شده و اگر فشار بیمار بیش از حد یا به میزان زیادی پایین باشد نیاز بوده که کارشناس دقت لازم را برای تزریق در این مواقع داشته باشد تا بعد از آن بیمار با مشکلی مواجه نشود.

در این زمینه نکته دیگری که وجود دارد مربوط به پرسیدن حساسیت های دارویی خاصی است، به طور مثال اگر بیماری قصد استفاده از آمپول پنی سیلین را دارد اما در مورد حساسیت به این دارو اطلاع لازم را نداشته و در گذشته تست لازم حساسیت به این آمپول توسط کادر درمانی برای بیمار صورت نگرفته است، متخصصی که به منزل می رود لازم می باشد که در مورد حساسیت های داوریی از بیمار بپرسد و اگر بیمار در این زمینه اطلاعی ندارد تست مورد نیاز برای حساسیت انجام شود و بعد از بررسی اینکه بیمار به این دارو حساسیت ندارد آمپول تزریق گردد.

نکته مهم دیگر این است که کادر درمانی که تزریق سرم و آمپول را برای فرد انجام می دهند به خوبی آگاهند که اگر فرد حساسیتی نسبت به یک دارو داشته باشد چه اقدماتی به کار برند تا از این طریق وضعیت سلامتی بیمار در شرایط خاصی و بحرانی قرار نگیرد.

کارشناسان لازم است نکات استریل را برای تزریق در منزل رعایت کنند و به بیماران نکات بهداشتی لازم را یادآوری کنند تا زخم های جراحی و… دچار عفونت نشود.

یکی از نکات دیگری که در هنگام تزریق مد نظر قرار می گیرد مربوط به زمان تزریق است، اگر بیماری نیاز به تزریق سرم در پانزده دقیقه دارد لازم است که این کار در همین تایم صورت گیرد و مطابق دستور پزشک تزریق برای بیمار انجام شود تا درمان به بهترین شیوه صورت گرفته و بیماران زودتر به درمان دست یابند.

افرادی که نیاز به خدمات تزریق در منزل دارند قبل از دریافت هر نوع اقدامات لازم است که
دستور پزشک را به کادر درمانی که در منزل حضور می یابند اطلاع داده و تنها در صورتی که خدمات مورد نیاز وجود دارد کادر موظف هستند که درمان را به کار برند و تزریقات را انجام دهد.

یکی دیگر از نکات مهم مربوط به فاصله های زمانی است که باید بین تزریقات صورت گیرد و کادر درمانی نیاز می باشد به این زمینه دقت داشته و دارو را برای بیمار در زمانی که تجویز شده است انجام دهند.

در زمانی که تزریق سرم صورت می گیرد لازم است که کادر درمانی در کنار بیمار حضور داشته و به فاصله های کوتاهی علائم حیاتی کامل بیمار اعم از اندازه فشار خون و درجه حرارت و… را بررسی کرده و بعد از این اقدام کارشناس به میزان خاص سرم به بدن بیمار دقت کرده و بعد اتمام این میزان سرم را از دست بیمار بیرون آورده و مجددا وضعیت بیمار را بررسی کنند.

یکی از نکاتی که افراد در هنگام استفاده از خدمات تزریق در منزل باید در نظر بگیرند این است که مراکز درمانی که کارشناس به منزل اعزام می کنند مجوز لازم را از وزارت بهداشت دریافت کرده و از این طریق درمان برای افراد انجام شود.

انجام دادن تزریقات برای بیمار باید در نقطه ای بهداشتی صورت گیرد و در منزل مکانی برای این اقدام توسط کادر درمانی در نظر گرفته شود.

در کل انجام دادن تزریقات یک مراقبت بهداشتی مهم می باشد که باید به صورت کاملا ایمن این درمان برای بیماران صورت می گیرد و تنها افرادی که تخصص لازم را دارند و دارای مدرک معتبر هستند می توانند درمان را انجام دهند.

همه وسایل لازم برای تزریق باید ضدعفونی شده و تمامی آنها برای بیماران استریل گردد.
سرنگی که برای بیماران به کار برده می شود حتما قبل از استفاده به آن دقت کرده که پلمپ بوده و سرنگ حتما سالم باشد و بعد برای بیماران به کار رود.

بیمارانی که در ناحیه تزریق درد یا ورم مشاهده می کنند لازم است که کارشناس را در جریان گذاشته و در این موارد متخصص دقت کند که با انجام تزریق در بیمار التهاب بیشتر نشود.
شستن دست ها قبل از اینکه تزریقات در منزل صورت گیرد برای کادر درمانی اهمیت دارد.

مراحل مهمی که برای تزریقات در منزل باید انجام شود شامل چه مواردی می گردد؟

مراحل مشخصی برای دریافت خدمات مربوط به تزریقات در منزل وجود دارد که لازم است در این مواقع افراد به این مراحل دقت کافی کنند.

در مرحله اول اگر فرد بیماری یا همراهان فرد نیاز به انجام تزریقات در منزل دارند می توانند در هر ساعتی از شبانه روز با مرکز معتبر تماس گرفته و به سوالات کارشناسان در این زمینه پاسخ دهند، علت بیماری فرد را به طور خلاصه توضیح داده و اگر بیمار عمل جراحی انجام داده است به کارشناس اطلاع داده شود

به طور مثال لازم است در این مورد به کارشناسان بیان شود که علت بیمار فرد زخم دیابتی و عمل جراحی است یا بیماران تب شدید داشته و مبتلا به سرما خوردگی شدید هستند، تا با توجه به نوع بیماری فرد، کارشناسان برای درمان و انجام تزریقات به مکان مورد نظر مراجعه کنند.

در مرحله بعدی کارشناسان به طور کامل تمامی سوالات لازم را از جمله نوع درمان برای بیمار اعم از تجویز سرم یا آمپول و… را پرسیده و این اطلاعات را در اختیار کادر درمانی قرار می دهند.

در مواقعی که بیماران نیاز به انجام چند تزریق وریدی یا عضلانی داشته باشند یا اینکه برای این فرد تنها استفاده از تزریق یک سرم در نظر گرفته می شود اطلاع کارشناس از این موارد اهمیت دارد تا کادر درمانی به صورت مجهز و با داشتن امکانات کامل بتوانند در مرکز مورد نظر حضور یابند.
آدرس دقیق منزل و شماره تلفن در دسترسی نیز از همراهان بیمار باید در سیستم ثبت شود تا در صورتی که کادر درمانی نتوانند منزل را بیابند با استفاده از شماره تلفن منزل یا همراه فرد آدرس را پیدا کرده و برای انجام درمان مراجعه کنند.

در بیشتر موارد ممکن است که کادر درمان در هنگام مراجعه به منزل بیمار متوجه شوند که بیمار تزریق های بیشتری داشته باشد و در چند روز بعد از انجام این تزریق نیز لازم است تزریقات دیگری در منزل برای بیماران صورت گیرد

در این مواقع با پر کردن فرم توسط همراه بیمار یا خود فرد بیمار کادر درمانی می توانند در زمان مشخصی به منزل فرد مراجعه کنند و تا اتمام درمان از طریق سرم و آمپول در کنار بیماران خود باشند.

رفتن به منزل افراد اگر بعد از جلسه اول بر اساس فرم تکمیل توسط بیمار باشد باعث می شود که کارشناسان بتوانند با توجه به زمان مشخص برنامه ریزی را انجام داده و در روز در نظر گرفته برای تزریق مجدد سرم و آمپول به منزل فرد بروند.

در این موارد کادر درمانی تزریقات را برای بیمار در زمان های تعیین شده انجام می دهد و در محل زندگی بیمار درمان از طریق تجویز داروها صورت می گیرد تا تمام اقدامات مهم درمانی برای بیمار در منزل به کار رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×