آلفا طب

تست کرونا در منزل

تست کرونا در منزل

در این مقاله، سعی داریم تا درباره تست کرونا در منزل اطلاعات جامع و کاملی را برای شما ارائه نماییم.

هر چه علم و دانش پیشرفت نموده و جوامع بشری گسترش بیشتری پیدا می کند، مشکلات و پدیده های ناشناخته نیز در این میان بیشتر پدیدار می گردد. یکی از این مشکلات جدید، ویروس کرونا یا کووید 19 می باشد.

مجموعه آلفا طب با اخذ مجوز رسمی از دانشگاه علوم پزشکی ایران و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و با در اختیار داشتن کادر متخصص و مجرب آماده است تا در سریع ترین زمان ممکن برای ارائه خدمات پزشکی و پیرا پزشکی در منزل یا محل کار شما در کنار شما باشد.

تمامی پرسنل دارای مدارک و تضامین کافی نزد شرکت می باشند.

*پوشش دهی کلیه مناطق تهران

*نازل ترین قیمت و بهترین کیفیت

*امکان صدور گواهی برای ارائه به بیمه درمانی شما

از آنجا که این ویروس، سبب بیماری می گردد که مسری است، لذا متخصصین توصیه اکید دارند که افراد، تا حد امکان از منزل خارج نشوند. بدیهی است که در این راستا، خروج از منزل برای طیف وسیعی از افراد مانند کودکان، کهنسالان و …، بسیار خطرناک است.

لذا برای اطمینان از این که از سلامت خود مطمئن باشیم و از منزل نیز خارج نشویم، می توانیم از تست کرونا در منزل بهره مند شویم.

ما در مقاله تست کرونا در منزل، تمام مطالبی که در این زمینه نیاز دارید را به طور کامل توضیح خوهیم داد. لطفا تا انتهای این مبحث علمی پزشکی، ما را همراهی نمایید.

آن چه در این نوشتار کاربردی، مورد مطالعه و ارزیابی قرار می گیرد:
ویروس کرونا چیست؟
آشنایی با کووید 19
مقابله بدن در برابر ویروس ها، به چه شکل می باشد؟
شیوه سرایت ویروس COVID 19 را توضیح دهید.
جدیدترین دسته بندی نشانه های ویروس COVID 19 را نام ببرید.
نکته در مورد نشانه های کووید 19
شیوه های تست کرونا را بیان کنید.
تست کرونا در منزل چگونه است؟
ضرورت انجام تست کرونا در منزل
مزیت های انجام تست کرونا در منزل
هزینه تست کرونا در منزل چقدر است؟
اقدامات لازم برای انجام تست کرونا در منزل
مراقبت های درمانی در منزل برای بیماران مبتلا به کرونا
دستورالعمل های لازم به منظور مراقبت از کرونا در منزل
نا گفته های نکات مهم مراقبتی
نکات کلیدی در دوران نقاهت کرونا در منزل کدامند؟
مدیریت ارتباط با شخص مبتلا به کرونا
شیوه های جلوگیری از شیوع بیماری  کرونا را بیان نمایید.
اهمیت تغذیه مناسب در دوران کرونا
مواد غذایی مضر برای بیماران کرونایی
مناسب ترین تغذیه برای بیماران مبتلا به کرونا چیست؟
در صورتی که به کرونا مبتلا شدیم، چه چیزهایی باید مصرف نماییم؟
رژیم غذایی مطلوب در دوران ابتلا به کرونا
تست کرونا در منزل در دوران بارداری چگونه است؟

 

ویروس کرونا

پیش از توضیح در مورد تست کرونا در منزل، لازم است تا در خصوص ویروس کرونا مطالبی را برای شما بیان نماییم. ویروسی که به تازگی تمام دنیا را درگیر بیماری و ترس نموده است و شناسایی آن برای نخستین بار در شهر ووهان چین انجام گرفت، ویروس کرونا است که از جدیدترین ویروس ها می باشد.

نام دیگر این ویروس، COVID-19 است. سارس(SARS) که نسخه قدیمی این ویروس است، در کشور چین و همچنین ایران تا حد بسیاری شیوع پیدا کرده است.

ویروس چیست؟

بدن تمام انسان ها، گیاهان، حیوانات و حتی قارچ ها نیز از سلول ها تشکیل شده است که در مرکز آن ها هسته واقع شده است و در بخش درونی آن ها نیز مولکول های بلند و بزرگی به نام  DNA قرار دارد که به عنوان فاکتور انتقال وراثت شناخته شده است.

اگر بخواهیم در خصوص ویروس ها توضیح دهیم، بایستی متذکر شویم که ویروس ها دارای ساختار سلولی نیستند و تنها شامل RNA عامل وراثتی و همچنین پوشش هستند.

این امر سبب می گردد تا به تنهایی قادر به تولید مثل و یا تغذیه نبوده و بر همین اساس از هیچ نشان حیاتی نیز برخوردار نباشند.

بنابراین با ورود به بدن، میزبان بافت های بدن بوده و نظارت روی سلول ها را بر عهده می گیرند و در نهایت سلول را به تکثیر ویروس وادار می کنند تا آنجا که سبب مرگ سلول ها می شوند و ویروس های متعددی را که در سلول ها تولید شده اند را در بدن فرد تکثیر می نمایند.

آشنایی با کووید 19

تنها مغایرت کلی ویروس ها با یکدیگر را می توان به وجود مولکول های RNA و ترکیب پوشش خارجی موجود در آن ها متذکر شد. ویروس فوق دارای پوششی به جنس پروتئین است که سبب محافظت RNA از عوامل محیطی می شود.

کووید 19 با ورود به سیستم تنفسی بیمار، با ورود به بخش ریه ها به درون سلول های موجود در ریه نفوذ پیدا کرده و شروع به تکثیر می نماید که سبب تخریب سلول ها می شود. می دانیم که یک ویروس در بیرون سلول، موجودی زنده به شمار نمی آید.

در بیرون از سلول، اگر ویروس ساختار کلی خود را حفظ نموده باشد، می تواند عامل بیماری زا محسوب شود. اما چنان چه ساختار ویروس مورد صدمه قرار گیرد، دیگر به عنوان عامل بیماری زا شناخته نمی شود.

COVID 19 ویروس سنگین و بزرگی است که قادر نیست در هوا به صورت معلق قرار گیرد. ویروس فوق در خارج از بدن نمی تواند برای طولانی مدت بیماری زا باشد که البته این مدت به نوع محیط نیز بستگی دارد. اگر شرایط محیط مطلوب باشد، ویروس می تواند بالغ بر هشت روز در بیرون از بدن به صورت فعال باقی بماند.

مقابله بدن در برابر ویروس ها

بدن هر انسان، از گلبول های سفید در خون به منظور مبارزه با فاکتورهای بیماری زا تشکیل شده است. در مجموع، دو گروه از این سلول ها در مقابل ویروس ها مبارزه می نمایند که دسته نخست آن ها ماکروفاژها هستند که اقدام به خوردن و یا حذف ذرات ناشناس درون خون می نمایند و گروه دیگر، سلول های B هستند که تولید آنتی بادی ها و یا پادتن را بر عهده دارند.

آنتی بادی ها (پادتن) از جمله موادی هستند که قادرند به سطح ویروس ها چسبیده و فعالیت آن ها را دچار اختلال نمایند. به این ترتیب بدن ما به شکل طبیعی در مقابل ویروس ها از ساختار دفاعی برخوردار هستند.

چنان چه ویروسی داخل بدن بیمار شود و گلبول های گروه B قادر به شناسایی آن ها باشند و اقدام به تولید پادتن آن نماید، این امر منجر به مقاومت بدن در برابر آن می شود.

شیوه سرایت ویروس کرونا

در ادامه مقاله تست کرونا در منزل، درباره شیوه شیوع این ویروس نیز مطالبی را در اختیار شما قرار می دهیم. آن چیز که سبب متمایز شدن این ویروس از نسل های قبلی شده است، قابلیت سرایت بسیار زیاد این ویروس است.

کووید 19 می تواند از راه ترشحات سیستم تنفسی به محیط، انتقال و به سایر افراد نیز سرایت نماید. به این شکل که در اثر واکنش ویروس روی دستگاه تنفسی، بدن برای خارج نمودن فاکتور بیماری زا با واکنش هایی نظیر سرفه و همچنین عطسه همراه می شود.

سرفه و عطسه، ترشحات حاصل از دستگاه تنفسی که حاوی ویروس هستند را در فضا منتشر می نمایند. همان طور که اشاره نمودیم، ویروس فوق سنگین بوده که این امر سبب می گردد تا نتواند در هوا برای طولانی مدت به صورت معلق باقی بماند و بلافاصله به سمت پایین نفوذ نموده و بر سطوح متعدد می نشیند.

چنان چه شخصی سالم، بدون اطلاع با این سطوح در ارتباط باشند و سپس پیش از شست و شوی کامل دست ها، از هر نوع ماده غذایی استفاده نماید و یا ناخوداگاه به چشمان خود دست بزنند، می تواند به راحتی این ویروس را وارد بدن خود نمایند و در نتیجه شروع به فعالیت تخریبی خود نمایند.

چنان چه شخص بیمار به شکل مستقیم به صورت شخص سالم سرفه و یا عطسه نماید، قطرات بسیار ریز موجود در این ویروس به سیستم تنفسی و یا چشمان وی سرایت کرده و او را خیلی سریع مبتلا می نماید.

معمولا اشخاص مبتلا به کووید 19، بین دو الی چهارده روز هیچ نشانه ای را از وجود این عارضه در بدن خود حس نمی کنند که از نظر پزشکان، این مدت را دوران نهفتگی کرونا می گویند.

طولانی بودن این دوران، علت دیگری برای پیشگیری از سرایت این عارضه است. به این علت که برای تشخیص ابتلا به این عارضه، بایستی وی ا به مدت دو هفته در قرنطینه کامل قرار گیرد که در صورت سرایت بیشتر و یا مشکوک شدن افراد بیشتر، سختی های بسیاری را به همراه دارد.

جدیدترین دسته بندی نشانه های ویروس کرونا

تجزیه و تحلیل هایی که از خروجی نرم افزارهای اطلاعات موجود در این ویروس که از سوی محققین کالج لندن انجام گرفته است، حاکی از آن است که شش مدل متفاوت از نشانه های ویروس فوق موجود است که بروز هر یک، با نشانه های مشخصی در بیماران همراه است.

محققین به این نتیجه دست یافتند که میزان شدت بروز نشانه های این بیماری در گروه های متعدد متغیر بوده که این امر با توجه به شدت آن، سبب استفاده از دستگاه های تنفسی مناسب برای پشتیبانی بیمار از تنفس را نشان خواهد داد.

نتایج، پیامدها و اثرات مهمی را به منظور مدیریت نمودن این ویروس در بردارد که می تواند در این راستا به پزشکان کمک نماید تا برآوردهای لازم را برای این که چه گروه هایی بیشتر در معرض ابتلا به این عارضه قرار دارند و یا احتمال درصد موج دوم ویروس که به مراقبت بیمارستانی نیاز دارد را تخمین زنند و افراد را از آن مطلع سازند.

هر چند سرفه های مداوم، از بین رفتن حس بویایی و یا تب در بیماران به طور معمول از نشانه های بارز ویروس COVID 19 است،

اطلاعات جمع آوری شده از بیماران حاکی از آن است که بیماران می توانند طیف وسیعی از نشانه های متعدد مانند دردهای عضلانی، گیجی، سردرد، تنگی نفس، اسهال، از دست دادن اشتها، خستگی و سایر موارد دیگر را تجربه می نمایند. همچنین مقدار پیشرفت آن و علائمی که در بیماران بروز می کند، با یکدیگر متغیر بوده است.

از نشانه های خفیف نظیر آنفولاآنزا یا جوش های پوستی ساده تا مشکلات کشنده و یا شدید می تواند از علائم دیگر ویروس کرونا باشند که در اغلب موارد، پزشکان انجام تست کرونا در منزل را به منظور رفاه حال بیماران انجام می دهند.

در ادامه نشانه های بروز این عارضه و تست کرونا در منزل بایستی متذکر شویم که:
از بین هزار و ششصد بیمار مبتلا به این عارضه که ابتلا به کووید 19 در آن ها تایید شده است، تحقیقاتی در کشورهایی نظیر امریکا و انگلستان در ماه های آوریل و یا مارس صورت گرفته است که نشانه های این ویروس را ثبت نمودند که با مطالعات انجام شده، علائم بیماری در افراد متغیر بوده است.

سردرد و یا از دست دادن حس بویایی در کلیه بیماران مبتلا به کرونا مشترک بوده است و در برخی موارد، ممکن است نشانه های دیگری مانند تنگی نفس، گیجی و یا دردهای شکمی در این گروه از افراد ایجاد شود که بسیار متداول بوده، اما می تواند همچون ویژگی برای شدیدترین نوع بروز این عارضه در بیماران به شمار آید.

گروه های متعدد از نشانه های بروز کووید 19 در بیماران

1)    علائمی شبیه آنفولانزا و بدون تب: دردهای عضلانی، سردرد و نداشتن تب، گلودرد، از دست دادن حس بویایی، دردهای ناشی در قفسه سینه از نشانه های بروز این عارضه در بیماران مبتلا به کرونا است.

2)    علائمی نظیر آنفولانزا و با تب: این نشانه ها با علائمی که اشاره نمودیم، شباهت زیادی دارد. مانند سرفه، سردرد، از دست دادن اشتها، گلودرد، تب، از دست دادن حس بویایی، گرفتگی صدا را به همراه دارد.

3)    نشانه های گوارشی: گروه دیگر از بیماران مبتلا به این ویروس که تست کرونا در منزل را انجام می دهند، با علائمی نظیر درد قفسه سینه، سردرد، نداشتن اشتها، عدم سرفه و همچنین گلو درد نیز همراه هستند.

4)    سطح شدید (1)- خستگی: در این گروه بیماران با خستگی، سردرد، درد در ناحیه قفسه سینه، سرفه، از دست دادن حس بویایی، تب و گرفتگی صدا نیز مواجه هستند.

5)    سطح شدید (2)- گیجی: علاوه بر نشانه های قبلی، این گروه از بیماران مبتلا به کرونا، با دردهای عضلانی و همچنین گیجی نیز همراه هستند.

6)    سطح شدید(3)- تنفسی و شکمی: در این گروه از بیماران، نشانه های بروز ابتلا به کرونا بیشتر بوده به شکلی که بیمار با گرفتگی صدا، سردرد، سرفه، نداشتن اشتها، از دست دادن حس بویایی، خستگی، گلودرد، تب، گیجی، درد در ناحیه قفسه سینه، دردهای شکمی و عضلانی، اسهال و همچنین تنگی نفس نیز مواجه هستند. در واقع این گروه از افراد، با تمامی علائم موجود در این بیماری همراه هستند.

با توجه به نشانه های این بیماری در گروه های متعدد، در گام بعدی، تحقیقات به شکل گسترده تری بر روی بیماران انجام شد و نیاز بیمار به اکسیژن تراپی و یا حمایت تنفسی نیز مورد بررسی قرار گرفت.

بنابراین محققین به این نتیجه رسیدند که یک و نیم درصد از بیماران گروه اول، چهار و چهاردهم درصد از بیماران در گروه دوم، سه و سه دهم درصد از بیمارانی که با نشانه های گوارشی همراه هستند، برای ادامه حیات به حمایت های تنفسی نیاز دارند.

به این ترتیب گروه چهار (8.6%) و گروه پنج (9.9%) و گروه ششم نیز (19.8%) به اکسیژن تراپی نیاز دارند. بایستی متذکر شد که تقریباً در حدود نیمی از افراد مبتلا در گروه شش به این ویروس، برای ادامه درمان در بیمارستان بستری می شوند.

این در حالی است که تنها شانزده درصد از بیماران گروه یک برای مراقبت های درمانی بیشتر در بیمارستان بستری می شوند.

به شکل گسترده ای بیماران مبتلا به نشانه های گروه چهار، پنج و یا حتی شش، اغلب بیماران کم توان و همچنین مسن هستند که دارای شاخص توده بدنی بالایی هستند و با بیماری های زمینه ای مانند بیماری ریه و یا دیابت نیز همراه هستند.

به تازگی محققین وجود بثورات پوستی روی بدن بیماران را یکی دیگر از نشانه های اصلی این ویروس معرفی نموده اند. با وجود این، در هنگام جمع آوری اطلاعات به منظور تجزیه و تحلیل همچون یک نشانه ی شناخته نشده در فرد بود.

به این ترتیب هنوز مشخص نیست که چرا بروز این مشکلات پوستی بر این گروه از نشانه های بیماری که متذکر شدیم، قرار گرفته است.

نکته در مورد نشانه های کووید 19

اگر این ویروس به صورت حاد در بیماران مشاهده شود، بیمار با نشانه های مانند عدم توانایی حرکتی، درد بسیار زیاد در ناحیه قفسه سینه، عدم توانایی تکلم و همچنین سخت شدن دم و یا بازدم نیز مواجه می شوند که در چنین شرایطی، فرد بایستی حتماً در بیمارستان تحت نظر قرار گیرد.

شیوه های تست کرونا

به منظور تشخیص دقیق تر ابتلای بیمار به ویروس کرونا، شیوه های متعددی وجود دارد:
1)    تست PCR یا مولکولی 2) شیوه سرولوژی با تحقیق (آنتی بادی IgM)   3) شیوه سرولوژی با تحقیق (آنتی بادی IgG) 4) سیتی اسکن ریه

موارد فوق، شیوه های انجام تست کرونا در بیماران مبتلا به این عارضه است که در خصوص هر یک توضیح مختصری را ارائه می نماییم.

در شیوه نخست یعنی انجام تست PCR، کادر درمان برای انجام تست کرونا در منزل در بیماران مشکوک به این ویروس از طریق ابزاری مخصوص از مخاط بخش پایانی حفره بینی نمونه برداری را انجام می دهند تا بعد از تحقیق در مورد آن، وجود این ویروس در بدن بیمار کاملاً مورد تشخیص و ارزیابی قرار گیرد.

بایستی متذکر شد که این متد از تست کرونا به عنوان یکی از مطمئن ترین شیوه های انجام آزمایش در مقابل دیگر شیوه های تست کووید 19 است که هزینه بیشتری دارد.

اما در شیوه سرولوژی بعد از انجام نمونه خون از بیمار، در بدن وی وجود آنتی بادی های (IgM) و (IgG) مورد بازبینی قرار می گیرد.

وجود آن ها در بدن بیمار بیانگر این است که بدن در برابر وارد شدن ویروس مبادرت به ترشح آنتی بادی می نماید. معمولا آنتی بادی (IgM) در زمان ورود فاکتور بیماری زا و همچنین آنتی بادی (IgG) در پایان دوره ایجاد می شوند. در اغلب موارد، آنتی بادی های (IgG) مورد بررسی قرار می گیرد.

به این علت که در شروع ابتلای بیمار به این ویروس، در بدن وجود هیچ یک از آنتی بادی ها مورد شناسایی و تشخیص قرار نمی گیرد.

البته شیوه سیتی اسکن نیز به عنوان یک متد مکمل به حساب می آید و انجام آن به تنهایی بیانگر وجود ویروس در بدن فرد نخواهد بود. در اغلب موارد از این متد درمانی بعد از انجام تست (PCR) از شخص مبتلا و یا مشکوک به این ویروس مورد استفاده قرار می گیرد.

تست کرونا در منزل

چنان چه شما به انجام تست کرونا در منزل احتیاج دارید و امکان این را ندارید که از سوی یک کادر درمانی مورد آزمایش قرار گیرید و یا به آزمایشگاه مراجعه نمایید، باید با مراکزی که در این راستا ارائه خدمت می نمایند، تماس گرفته و از خدمات آن ها بهره مند شوید.

به عبارت دیگر؛ سلامتیار، بزاق موجود در بینی و یا دهان بیمار را از طریق ثواب جمع آوری می کند که این امر سبب می گردد که تست کرونا در منزل بسیار دقیق و قابل اعتماد باشد.

مراکز خدمات درمانی با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی و با بهره مندی از اکیپ حرفه ی و با در اختیار داشتن کلیه تجهیزات لازم به منزل شما مراجعه نموده و تست کرونا در منزل را در کمترین زمان ممکن انجام می دهند.

همان طور که گفتیم، این تست بسیار قابل اعتماد بوده زیرا نمونه ای که از طریق ثواب جمع آوری شده، در مجهزترین آزمایشگاه ها توسط مجرب ترین متخصصین مورد پردازش قرار می گیرد و نتیجه نهایی به بیماران اعلام می گردد.

همچنین استفاده از کلیه تجهیزات حرفه ای و موارد بهداشتی از دیگر نکاتی است که قابل اطمینان و اعتماد بودن را برای انجام این تست در منزل تایید می نماید.

نکته حائز اهمیت این است که انجام تست کرونا در منزل، دقیقا مانند تست کرونا در بیمارستان ها و یا مراکز مراقبت های اولیه انجام می گیرد که می تواند بسیار قابل اطمینان باشد.

ضرورت انجام تست کرونا در منزل

پیش از توضیح در مورد ضرورت تست، باید به جدی بودن وجود این ویروس و همچنین اهمیت سرایت آن در تمام دنیا و در بین تمامی رده های سنی اشاره نماییم.

بالغ بر نیمی از اشخاصی که به این عارضه مبتلا شده اند، یعنی هفتاد و پنج درصد از آن ها، بدون این که از ابتلا به ویروس کرونا اطلاع داشته باشند، ممکن است نوع خفیف این عارضه را سپری کرده باشند.

این گروه از بیماران، بدون این که خود از بروز این عارضه اطلاع داشته باشند، ممکن است جان بسیاری از افراد سالم جامعه را به خطر بیندازند. در چنین شرایطی است که انجام این تست برای همه ی افراد ضرورت پیدا می کند.

تا به امروز معالجه مشخص و همچنین حتمی برای این ویروس توسط مراجع معتبر در سرتاسر جهان معرفی نگردیده. پس لازم است که افراد به تمامی دستورالعمل های بهداشتی توجه نمایند.

به این ترتیب با توجه به نشانه های بروز این بیماری که به آن اشاره نمودیم، چنان چه با یک یا چند نشانه مشکوک به ویروس کرونا همراه شدید، بلافاصله اقدامات لازم را برای تشخیص و مراحل درمانی آغاز نمایید. برای این کار می توانید انجام این تست را در منزل و تحت نظر مجرب ترین سلامتیاران انجام دهید.

ضرورت استفاده از تست کرونا در منزل، زمانی بیشتر احساس می گردد که آمار بسیار نگران کننده ای از مرگ و میرهای ناشی از این ویروس روزانه انتشار می یابد و روند صعودی پیدا می کند.

مهمترین اقدامی که در وهله نخست، همه ی افراد بایستی از آن پیروی نمایند، پیشگیری از ابتلا به این ویروس است.

مناسب ترین اقدام برای مشاهده یکی از نشانه های بروز این بیماری، انجام تست در منزل است که می تواند به تسریع در پروسه درمانی بیماران کمک زیادی نماید.

مزیت های انجام تست کرونا در منزل

یکی از مهمترین سوالاتی که در زمان ارائه خدمات ممکن است برای هر فرد مطرح گردد، ارتباط مستقیمی به مزیت های بهره مندی از آن دارد.

برای انجام تست کرونا که بایستی در مراکز درمانی و یا بیمارستان ها انجام گیرد، پروسه ی سخت و در عین حال نگران کننده نظیر رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، حضور نداشتن در اجتماع و از همه مهمتر عدم حضور در فضاهای بسته؛ تنها بعضی از اموری است که شما به منظور انجام آزمایش کووید 19 بایستی از آن پیروی نمایید.

به همین منظور، مراکز خدمات درمانی و اغلب کلینیک های مجهز سعی نموده اند که به منظور جلوگیری از شیوع این ویروس، خدماتی را در منزل برای رفاه حال بیماران در نظر گیرند که مزیت هایی را نیز به همراه دارد که عبارتند از:
·       خارج نشدن از منزل شخص بیمار و پیشگیری از سرایت این ویروس به افراد سالم متذکر شد.
·        انجام این تست در منزل سبب می گردد که هزینه های تردد از هزینه ی کلی آزمایش حذف گردد.
·       حضور در اجتماع به خصوص مراکز درمانی که می تواند مهمترین مکان برای سرایت این بیماری به سایر افراد باشد نیز از دیگر مزیت های انجام این تست در منزل است.
·       انجام این تست توسط مجرب ترین سلامتیاران مراکز درمانی سبب می گردد تا انجام این آزمایش به صورت دقیق تری انجام گرفته و فرد را از ابتلا به این بیماری مطلع سازد.
·       یکی دیگر از مزیت های انجام این تست در منزل را می توان به سریع، دقیق و در عین حال راحت تر بودن آن متذکر شد.
·       مراکز خدمات درمانی برای رفاه حال بیماران و بهره مندی از مزیت های این آزمایش، تخفیفاتی را در نظر گرفته اند که می تواند از مزایای دیگر این تست محسوب شود.
·       اشخاصی زبده و همچنین متخصص که به کلیه مراحل تست آگاهی دارند، این آزمایش را در کوتاهترین زمان در منزل انجام می دهند که مزیت دیگر آن است.
کلیه موارد نامبرده از مزیت های انجام تست کرونا در منزل است که می تواند به بیماران مبتلا به این ویروس کمک مهمی نماید.

هزینه تست کرونا در منزل

یکی از نگرانی های بیمارانی که دچار مشکل و یا کسالت هستند، موضوع مرتبط به هزینه و همچنین هزینه انجام تست و ارائه خدمات درمانی است که برای رفاه حال آن ها در منزل صورت می پذیرد. انجام این تست با حفظ بالاترین کیفیت در ارائه خدمات درمانی سبب گردیده که هزینه هایی را نیز در بر داشته باشد.

در ابتدای مقاله اشاره نمودیم که انجام این تست به شیوه های متعددی روی بیماران انجام می گیرد که می تواند در هزینه آن نیز موثر باشد. البته با توجه به (مرکز کنترل و پیشگیری از مشکلات CDC) دو نوع آزمایش مختص به این ویروس برای شناسایی ابتلای بیماران به کرونا بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد:

تست تشخیصی(PCR) که بیانگر آن است که اگر بدن شما با عفونت همراه است، می توان از دو نوع تست ویروسی یعنی آزمایشات آنتی ژنی و همچنین NAAT (تقویت اسید نوکلئیک) نیز استفاده نمود.
تست سرولوژی (آنتی بادی) که انجام این آزمایش حاکی از آن است که بدن شما قبلاً با عفونت همراه بوده یا برای شناسایی عفونت فعلی نبایستی از تست های آنتی بادی استفاده نمود.

بنابراین با توجه به موارد ذکر شده و انجام کاربردی ترین تست های تشخیصی برای انجام تست، بایستی متذکر شد که انجام هر تست می تواند به نوبه ی خود بر هزینه تست کرونا در منزل تاثیرگذار باشد.

همچنین انجام این تست تحت نظر مجرب ترین مراکز درمانی که از کادری مجرب و متخصص برای انجام آن برخوردار هستند، بر هزینه ها تاثیرگذار است.

اقدامات لازم برای انجام تست کرونا در منزل

سوال مهم این است که برای انجام این تست در منزل بایستی به چه صورت اقدام نمود؟
با توجه به این که شما با نشانه های ابتلا به این ویروس در بدن همراه هستید و از این که به این عارضه گرفتار باشید نگران هستید، مراکز خدمات درمانی سعی نموده اند که انجام این آزمایش را در منزل در کوتاهترین زمان انجام دهند.

اما برای بهره مندی از خدمات این مرکز بایستی به مراحلی که در زیر به آن اشاره می نماییم، برای ثبت درخواست خود و استفاده از مزایای این مجموعه دقت نمایند.

پروسه انجام تست فوق در منزل که به عنوان زیر مجموعه خدمات آزمایش در منزل شناخته می شود، عبارتند از:
–       با کامل کردن فرم درخواست و کلیک نمودن ثبت درخواست، اقدامات لازم را انجام می دهید.
–       بعد از انجام ثبت درخواست، کارشناسان مربوطه با شما تماس گرفته و پس از مشاوره و همچنین تحقیق، نسبت به نهایی کردن درخواست شما اقدامات اولیه را انجام می دهند.
–       پرستاران و یا سلامتیاران مجرب و متخصص به منظور انجام نمونه گیری تست کرونا در همان زمان و مکانی که شما در فرم درخواست مشخص نموده اید، حضور می یابند تا ارائه خدمت نمایند.
–       نمونه دریافتی به آزمایشگاه مربوطه ارسال می گردد و هماهنگ با زمان پاسخدهی تست که به طور معمول بین دوازده، بیست و چهار و یا چهل و هشت ساعت است، جواب آزمایش صورت گرفته برای شما ارسال می گردد. البته پاسخدهی دوازده ساعته این تست برای بیمارانی است که به جواب آزمایش خود به صورت فوری نیازمند هستند.

مراحل فوق می تواند برای ثبت درخواست تست کرونا در منزل به شما کمک زیادی نماید. البته انجام این تست در خانه برای بعضی از بیماران ضروری تر است مانند:
1)    اشخاصی که دارای مشکلات زمینه ای هستند 2) افراد مسن 3) زنان باردار و همچنین بیمارانی که با نشانه های شدید درد بدن، تب و یا تنگی نفس همراه هستند، انجام این آزمایش در منزل برای آن ها امری مهم و ضروری است.

یاری گرفتن از متخصصین و بهره مندی از آزمایشات موجود در خصوص تست کرونا، مناسب ترین متد شناسایی کرونا در منزل است.

توصیه می شود که به تکنیک های متعددی که در سایر شبکه های اجتماعی انتشار می یابد، اطمینان نکرده و طبق نظر متخصصین مجرب و با تجربه از مطمئن ترین شیوه های درمانی استفاده نمایید.

بنابراین تا هنگامی که واکسیناسیون کرونا به شکل گسترده ای صورت نگرفته و همچنین پاندمی کرونا به طور کامل حذف نگردیده، کلیه اطلاعات و اخبار مخصوص کرونا را از معتبرترین منابع علمی دنبال نمایید.

مراقبت های درمانی در منزل برای بیماران مبتلا به کرونا

براساس داده های موجود درباره این ویروس و همچنین انتقال آن، WHO (سازمان بهداشت جهانی) پیشنهاد می کند که تمامی بیماران مشکوک به کرونا و همچنین مبتلا به عفونت های حاد تنفسی، در نخستین اولویت سیستم های مراقبتی بهداشتی قرار گرفته و در این راستا معالجه اضطراری بر مبنای میزان شدت این عارضه روی بیماران انجام گیرد.

ممکن است بیمارانی که به نوع خفیف این عارضه مبتلا شده اند، نیاز به بستری در بیمارستان نداشته باشند، مگر در شرایطی که نگرانی وخامت بیماری در فرد، روند صعودی داشته باشد.

اگر بروز بیماری در فرد به صورت خفیف باشد، شاید مراقبت در منزل برای بهبودی وضعیت بیمار، مناسب ترین شیوه درمانی برای فرد لحاظ گردد.

از دیگر افرادی که ممکن است در خانه تحت مراقبت های درمانی قرار گیرند، بیمارانی هستند که با نشانه های بیماری همراه بوده اما احتیاجی به حضور در بیمارستان ندارند و دوران نقاهت خود را در منزل سپری می نمایند.

چنان چه امکانات بستری شدن بیمار ناامن و یا غیر قابل دسترس باشد؛ مانند محدود بودن ظرفیت و یا مراکزی که قادر به تقاضای ارائه خدمات درمانی به این گروه از بیماران نیستند، مناسب ترین اقدام برای تسریع در روند بهبودی، مراقبت در منزل است.

در هر یک از موارد ذکر شده، بیماران با نشانه های خفیف و فاقد شرایط بیماری زمینه ای مزمن نظیر مشکلات قلبی عروقی، ریه و یا نارسایی کلیوی ممکن است بیشتر نسبت به سایر افراد دیگر در معرض ابتلا به کرونا قرارگیرند.

پس باید علاوه بر انجام تست کرونا در منزل، مراقبت های درمانی را نیز در خانه انجام دهند. انجام این پروسه درمانی نیاز به بازبینی بالینی دقیقی دارد که بایستی با برآورد آگاهانه از ایمن بودن محیط خانه فرد بیمار دریافت شود.

بعد از انجام تست کرونا، بیمار و همچنین خانواده وی بایستی آموزش های لازم و پشتیبانی های پیوسته را دریافت نموده و بایستی در طی دوره، مراقبت در منزل ادامه داشته باشد.

دستورالعمل های لازم به منظور مراقبت از کرونا در منزل

نکاتی که به آن اشاره می نماییم، از توصیه هایی هستند که بیماران و همچنین خانواده های آن ها بایستی در طی دوران نقاهت این ویروس به آن توجه نمایند که عبارتند از:

بعد از این که جواب تست کرونا مثبت شد، بهتر است بیمار را در اتاقی به صورت مجزا که در آن از یک تهویه مناسب برخوردار است، قرار دهید.

شخص مبتلا به کرونا بایستی در محیط منزل کمتر حرکت نماید و قرار گرفتن در محیط را نیز به حداقل برساند. باید اطمینان کامل حاصل نمایید که محیط های مشترک مانند حمام و یا آشپزخانه دارای مناسب ترین تهویه هوا باشند تا از تکثیر این ویروس در محیط پیشگیری نماید.

کلیه اعضای خانواده بایستی از بیمار مبتلا به کرونا فاصله گرفته و در اتاقی جداگانه بمانند تا از این طریق بتوانند تا حد امکان از این ویروس محفوظ بمانند.

لازم است تعداد مراقبان را تا حد امکان محدود نمایید. بهتر است مراقبت درمانی را بر عهده ی فردی قرار دهید که از نظر جسمی در شرایط مطلوبی قرار دارد و با هیچ بیماری مزمن زمینه ای نیز همراه نبوده است.

بعد از هر بار تماس با بیمار و یا محیطی که وی در آن بستری است، شست و شو و بهداشت دست را به طور کامل رعایت نمایید.

البته شست و شوی دست نیز بایستی پیش و بعد از طبخ مواد غذایی، پیش از استفاده از محصولات غذایی، پس از رفتن به توالت و همچنین هر موقع که احساس می کنید که دست شما با مکان هایی برخورد داشته است که درصد نفوذ این ویروس بسیار زیاد است، باید انجام گیرد. البته استفاده از محلول های حاوی الکل نیز می تواند به بهداشت دست های شما نیز کمک نماید.

برای خشک کردن دست ها بعد از استفاده از آب و صابون، بهتر است از دستمال کاغذی استفاده نمایید و در شرایطی که امکان دسترسی به دستمال مقدور نیست، می توانید از حوله استفاده نمایید و چنان چه حوله ی شما خیس شد، بایستی نسبت به تعویض مجدد آن ها اقدام نمایید.

به منظور محدود نمودن ترشحات تنفسی، بایستی تا حد امکان، از ماسک های مخصوص پزشکی استفاده نمایید. بیماران مبتلا به کرونا که نمی توانند در محیط منزل از ماسک های مخصوص پزشکی استفاده نمایند، بایستی از بهداشت تنفسی دشوار در این مدت استفاده نمایند.

به این معنا که در زمان عطسه و یا سرفه، دهان و بینی خود را با کمک دستمال کاغذی به طور کامل بپوشانند. لازم به ذکر است که پس از استفاده از آن ها، دستمال خود را دور انداخته و از دستمال های تمیز دیگر استفاده نمانید.

مراقبین بایستی در زمان حضور در اتاق بیمار از ماسک های پزشکی مخصوص و محکم که به طور کامل بینی و دهان آن ها را می پوشاند، استفاده نمایند. در زمان استفاده از این ماسک ها نبایستی فرد، آن ها را دستکاری و یا لمس نماید.

چنان چه ماسک شما از ترشحات حاصل از این ویروس کثیف و یا خیس شود، شخص بایستی سریعاً اقدام به تعویض ماسک نماید.

این سری از ماسک ها را از طریق آموزش های لازم که به شما ارائه شده است، دفع نمایید. به این معنا که به هیچ عنوان قسمت جلوی آن ها را لمس نکرده و با کمک بندها آن ها را دور بیندازید و مجدداً بهداشت دست هایتان را انجام دهید.

نکات مهم مراقبتی

در ادامه مراقبت های درمانی بیماران کرونایی، بایستی متذکر شویم که:
–       به هیچ عنوان از دستکش و یا ماسک مصرف شده، استفاده نکنید.
–       بهتر است برای انجام امور روزانه بیماران، از دستکش های یک بار مصرف استفاده نمایید و پس از اتمام کار، دست های خود را با آب و صابون شست و شو دهید.
–       برای مراقبت از بیماران کرونایی در منزل، بهتر است از ظروف و همچنین البسه مخصوص در این مدت استفاده نمایید، البته بعد از استفاده بایستی بهداشت دستان را مجدداً تکرار نماییم تا از ابتلا به این ویروس پیشگیری کنیم.
–       لازم است سطوحی مانند تخت خواب، میز کنار تخت، مبلمان موجود در اتاق مراقبت مخصوص بیمار را مرتباً ضدعفونی و تمیز نماییم. بهتر است نخست از مواد شوینده و یا صابون های معمولی استفاده کرده و پس از شست و شو، بایستی از مواد حاوی هیپوکلریت سدیم (0.5%) برای پیشگیری از تکثیر این ویروس در محیط منزل استفاده نمود.
نکات کلیدی در دوران نقاهت کرونا در خانه
بعد از انجام تست کرونا در منزل توسط متخصصین این حوزه، پزشکان نکات کلیدی را به بیماران و افرادی که در منزل از آن ها مراقبت می نمایند، متذکر می شوند:

لازم است در طی روز، سطوح توالت و همچنین حمام را ضدعفونی و یا تمیز نمایید و از مواد ضدعفونی حاوی هیپوکلریت سدیم (0.5%) استفاده نموده و سعی کنید تا تمامی حوله های دست و یا حمام شخص بیمار، ملحفه ها و همچنین لباس ها را با صابون های معمولی و با دمای آب (60-90) درجه سانتیگراد بشویید و آن ها را در فضای باز و در معرض نور خورشید قرار دهید که کاملاً خشک شوند تا از این طریق ویروس را از محیط خود کاملاً دور نمایید.

پزشکان توصیه می کنند که از تکان دادن لباس های کثیف بیماران مبتلا به کرونا خودداری نمایند. زیرا این کار از سرایت ویروس به لباس و یا پوست نیز ممانعت می نماید.

در زمان تمیز نمودن سطوح و یا دست زدن به ملحفه های شخص مبتلا به کرونا، بهتر است از لباس های محافظ و یا دستکش استفاده نمایید و بعد از اتمام تمیز کاری، کلیه لوازم یک بار مصرف را در نایلون های مخصوص زباله قرار داده و آن ها را از محیط منزل خارج کنید.

زمانی که HCW (مراقبین بهداشت) در خانه خدمات مراقبت های درمانی را به بیماران مبتلا به کرونا ارائه می نمایند، بایستی برآورد ریسک برای تعیین تجهیزات حفاظت فردی مطلوب را انجام دهند و دستورالعمل های مرتبط با اقدامات احتیاطی و همچنین تماسی را نیز دنبال نمایند.

مدیریت ارتباط با شخص مبتلا به کرونا

با توجه به موضوع تست کرونا در منزل، در ادامه باید در خصوص مدیریت رابطه با این گروه از بیماران نیز مطالبی را برای شما عنوان نماییم.

اشخاصی که در معرض افراد مبتلا به کرونا قرار گرفته اند، مخاطب اصلی محسوب می شوند و بایستی از آخرین روز ارتباط با فرد بیمار، به مدت دو هفته تحت مراقبت های درمانی قرار گیرند. در حقیقت، مخاطب فردی است که هر موردی را که در زیر به آن اشاره می نماییم، با آن مواجه شده باشد:

حضور در زمان مراقبت های بهداشتی از بیمار، مانند انجام دادن مراقبت های مستقیم برای این گروه از بیماران مبتلا به کرونا، فعالیت با HCW (مراقب بهداشت) که به این ویروس مبتلا است و همچنین مراجعه به بیماران COVID-19 و یا حضور داشتن در آن محیط می تواند درصد ابتلا به کرونا را در فرد افزایش دهد.

قرار گرفتن در ارتباط با فرد بیمار مبتلا به کرونا در مجاور هم و یا حضور در جلسات مشترک با این شخص می تواند درصد ابتلای شما به کووید 19 را افزایش دهد.

حضور داشتن در وسیله نقلیه ای که بیمار مبتلا به کرونا نیز با آن همسفر بوده است.

قرار گرفتن مجدد فرد بیمار مبتلا به کرونا بعد از آغاز نشانه های بیماری در مدت دو هفته در همان خانواده می تواند تا حد قابل توجهی ابتلا به این ویروس را افزایش دهد. پس باید ارتباط با بیمار را مدیریت نمود. بایستی شیوه برقراری رابطه مراقبان با یک مراقبت بهداشتی در طی دوران مراقبت خود را در نظر بگیرید. از طریق تلفن و یا انجام ویزیت های حضوری با پزشکان در ارتباط باشید تا به صورت منظم تحت مراقبت قرار گیرید.

کادر خدمات درمانی بایستی مراقبت های دوران نقاهت در منزل که برای شما عنوان نمودیم را به بیماران متذکر شوند و نیز، مناسب ترین شیوه تردد بیمار برای رفت و آمد به مراکز مراقبت بهداشتی را برای بیماران انتخاب نمایند و از اقدامات احتیاطی در مواجهه با شخصی که با نشانه های ویروس کووید 19 همراه است، بایستی از مراحلی که در زیر بیان می نماییم، پیروی نمایند:

1)    بایستی به مراکز خدمات پزشکی پذیرنده در خصوص بیماری که با این نشانه ها به مرکز فوق مراجعه می کند، اطلاع دهید.

2)    در زمان مسافرت برای اخذ مراقبت، فرد بیمار مبتلا به کرونا بایستی از ماسک های مخصوص پزشکی استفاده نماید.

3)    برای انتقال، بایستی در صورت امکان به منظور رفاه حال بیماران کرونایی، از استفاده از حمل و نقل های عمومی خودداری نمایید.

در این راستا می توانید از آمبولانس برای جابجایی بیمار استفاده و یا از خودروی شخصی خود به طوری که تمامی پنجره های آن باز باشد، استفاده کنید.

4)    به بیمار مبتلا به کرونا توصیه می گردد که پیوسته بهداشت دست و همچنین تنفسی را در زمان جابجایی و یا هنگامی که در مراکز مراقبت های بهداشتی قرار دارد و نیز در هنگام نشستن، ایستادن با فرد مقابل تا حد امکان، یک متر فاصله گرفته تا از این طریق، تا حد قابل توجهی از ابتلا به این ویروس پیشگیری نمایند.

5)    کلیه سطوحی که از مایعات و یا ترشحات تنفسی فرد بیمار در زمان انتقال آلوده شده است، بایستی ابتدا با آب و صابون و سپس با مواد شوینده مناسب به طور کامل ضدعفونی نمایید.

کلیه موارد عنوان شده از مدیریت نمودن ارتباط با شخص مبتلا به کرونا است که می تواند به اعضای خانواده و یا مراقبان سلامت که از وی مراقبت می نمایند، کمک مهمی نماید.

شیوه های جلوگیری از شیوع بیماری  کرونا

در ادامه نوشتار، بایستی درباره روش های مناسب پیشگیری از سرایت این ویروس نیز برای شما توضیح دهیم:
1.     کلیه اشخاص اعم از افراد بیمار و یا سالم در طول روز به دفعات بسیار بایستی مرتباً دست های خود را با آب و صابون شست و شو دهند تا اگر با سطح آلوده به این ویروس در ارتباط بوده، از طریق ضدعفونی کردن و یا شستن دست ها، ویروس را از خود دور نموده و چنان چه به کرونا مبتلا هستید، با دست زدن به سطوح متعدد که می تواند سبب تکثیر ویروس شود نیز خودداری نمایید.
2.     همان طور که بیان نمودیم، این ویروس بسیار سنگین است و قادر نیست تا در مسافت های بسیار زیاد در هوا معلق بماند. پس بهتر است از اشخاص مبتلا به کرونا و یا مشکوک به این ویروس و حتی از اشخاص سالم، بین (یک و نیم) الی (دو متر) فاصله گرفته تا با سرفه و یا عطسه ناگهانی از انتقال ویروس به بدن جلوگیری نماییم.

3.     سطوح متعدد و همچنین وسایلی که در طی روز این گروه از بیماران با آن در ارتباط هستند، نظیر صفحه کلید رایانه، دکمه های آسانسور، صفحه کلید خودپرداز و سایر موارد دیگر که می تواند درصد ابتلا به این ویروس را تا حد زیادی افزایش دهد, پیوسته ضدعفونی نمایید.

4.     به هیچ عنوان پیش از نشستن دست های خود با آب و صابون و یا محلول های ضدعفونی کننده، مواد غذایی مصرف نکنید و همچنین از لمس کردن چشم، بینی و یا دهان خود نیز پرهیز نمایید.

5.     یکی از مهمترین شیوه های جلوگیری از شیوع این ویروس، شرکت نکردن در اجتماعات است که بایستی از حضور در آن ها خودداری نمایید.

6.     از دیگر شیوه های جلوگیری از انتقال ویروس  می توان به روبوسی و یا دست ندادن افراد متذکر شد. زیرا این امر در سرایت ویروس بسیار حائز اهمیت است.
تمامی موارد ذکر شده از شیوه های جلوگیری از انتقال ویروس کرونا است که می تواند در این راستا به بیماران کمک شایانی نماید.

اهمیت تغذیه مناسب در دوران کرونا

در بیمارانی که جواب تست کرونا در منزل، مثبت نشان داده شده است و مراقبت های درمانی را در منزل سپری می نمایند، بایستی به تغذیه خود دقت بسیار نمایند.

استرس های حاصل از ابتلا به این بیماری و اضطراب در خصوص آینده و نیز قرنطینه شدن بیمار در منزل، سبب شده که میل به ریزه خواری فرد تا حد بسیار زیادی افزایش یابد.

پیروی از این عادت نادرست، زمانی که با بی تحرکی فرد ترکیب می شود، سلامت جسمی بیماران را به خطر می اندازد.

در این دوران، تغذیه مناسب و سالم نقش مهمی در تقویت دستگاه ایمنی بدن شخص بیمار به همراه دارد. همچنین استفاده از محصولات غذایی مغذی که حاوی کربوهیدرات ها، پروتئین، مینرال ها، چربی و همچنین مواد معدنی هستند، سبب نیرودهی به سیستم ایمنی بدن فرد می شوند.

اشخاصی که با شاخص توده بدنی بالایی همراه هستند، در صورت ابتلا به این ویروس ممکن است به نوع حاد آن مبتلا شوند که در این شرایط به مراقبت های درمانی زیادی نیاز دارند.

بر همین اساس، پزشکان برای پیشگیری از روند بیماری، تغذیه در این دوران را بسیار حائز اهمیت معرفی می نمایند.

مواد غذایی مضر برای بیماران کرونایی

حال ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که چه مواد غذایی برای بیماران مبتلا به کرونا مضر است؟

متخصصین تغذیه توصیه کلی که به این گروه از بیماران دارند این است که در برنامه رژیم غذایی خود نه محدودیت غذایی به همراه داشته باشند و نه در استفاده از خوراکی های نامناسب زیاده روی نمایند.

به این ترتیب، می بایستی در تعیین محصولات غذایی مصرفی در این دوران تعادل برقرار نمایید و رژیم های خودسرانه و همچنین سرسختانه را تا بهبودی کامل حذف نمایید.

زیرا این امر سبب می گردد که با پیروی از دستورالعمل های سخت گیرانه غذایی، مقدار کالری دریافتی لازم بدن فراهم نگردد و این محدودیت روی دستگاه ایمنی بدن شما نیز تاثیرگذار باشد.

نکته ی حائز اهمیت در دوران کرونا این است که ضعف بدنی در دستگاه ایمنی بدن مساوی با بالا رفتن ریسک ابتلا به کووید 19 یا همان کرونا است. چنان چه مایلید تا در این دوره از برنامه رژیم غذایی خاصی نظیر رژیم لاغری پیروی نمایید، حتماً بایستی تحت نظر پزشکان متخصص تغذیه از این برنامه غذایی تبعیت نمایید.

مناسب ترین تغذیه برای بیماران مبتلا به کرونا

چنانچه جواب تست کرونا در منزل بیماران مثبت باشد، بایستی مناسب ترین تغذیه را در این مدت برای تسریع در روند بهبودی استفاده نماییم.

یکی از عوامل مهم و اصلی در ریزه خواری و همچنین پرخوری در دوران کرونا، مشکلات و یا استرس های عصبی است که می تواند وضعیت بهبودی بدن شما را تا حد زیادی به خطر بیندازد.

بنابراین باید با شناسایی احساسات و یا عواطف خود هنگامی که گرایش شما به پرخوری های عصبی بسیار زیاد است، سعی کنیم که جلوی این اشتهای کاذب را به طرق مختلف بگیریم.

همچنین به منظور رهایی از این عارضه، باید تغییراتی را در افکار خود ایجاد نماییم و جوانب منفی این عادات را در افکار خود مرتباً مرور نماییم تا از این طریق هدف ما از مصرف پرخوری و یا ریزه خواری تا حد بسیار زیادی تقلیل یابد.

شیوه دیگری که در این مدت می توانید امتحان کنید، به این موضوع اختصاص دارد که تا حد چشمگیری از میزان استرس های خود بکاهید.

انجام مدیتیشن، فعالیت های ورزشی، تنفس آرام و صحیح و یوگا می تواند به آرامش ذهنی شما در این دوران کمک مهمی نماید و از مقدار استرس های خود نیز بکاهید. تلاش کنید تا در برنامه رژیم غذایی خود در زمان ابتلا به کرونا تعادل را کاملاً حفظ نمایید.

به این معنا که محصولات غذایی سالم مانند سبزیجات، نان، گوشت، غلات و همچنین مواد غذایی حاوی پروتئین مانند لبنیات، تخم مرغ، حبوبات، مغز دانه ها و شیر می تواند در روند افزایش سلامت جسمی شما مثمر ثمر واقع گردد.

در صورتی که به COVID-19 مبتلا شدیم، چه مواد غذایی مصرف نماییم؟

همان طور که عنوان نمودیم، بهره مندی از مواد غذایی سالم و درعین حال متنوع می تواند سبب بهبود سیستم ایمنی بدن در دوران ابتلا به کرونا شود.

پس بهتر است در برنامه رژیم غذایی خود از آهن، ویتامین c، اسیدهای چرب امگا 3، منیزیم، سلنیوم و روی که جزئی از مواد مغذی هستند، استفاده نماییم. متخصصین تغذیه به منظور برطرف نمودن فقدان ویتامین های (B6)، (B12)، (D)، (A) و همچنین مواد ضروری بدن، مکمل های متعددی را تجویز می نمایند،

اما اغلب این مواد مغذی در محصولات غذایی متعدد یافت می شوند. البته مواد معدنی و همچنین ویتامین های ضروری بدن عبارتند از:

تخم مرغ، گوشت فاقد چربی، موز، شیر، محصولات لبنی و همچنین شیر که جزء منابع غذایی روی به شمار می آیند.
غلات سبوس دار و همچنین سبزی های برگ سبز که جزئی از منابع غذایی (منیزیم) به حساب می آیند.
یکی دیگر از منابع غذایی که بیماران مبتلا به کرونا می توانند از آن استفاده نمایند، بادام زمینی، روغن ها و همچنین جوانه ها می باشند که دارای ویتامین (E) هستند.
ماهی، کدو حلوایی، جگر، فلفل، هویج، تخم مرغ و همچنین اسفناج از جمله ویتامین های گروه (A) هستند که بیماران مبتلا به کووید 19 اجازه مصرف آن ها را در این دوران دارند.
رژیم غذایی مطلوب در دوران ابتلا به کرونا
در مجموع؛ ncbi.nlm.nih (سایت بهداشت و سلامت امریکا) در مورد برنامه رژیم غذایی مطلوب برای دوران ابتلای فرد به کووید 19 به شرح زیر بیان می نمایند:

تقویت دستگاه ایمنی بدن در طی دوران ابتلای بیمار به کرونا بسیار حائز اهمیت است. به طوری که استفاده کافی از آهن، ویتامین هایی نظیر (B6،E،B12،A و C) و روی برای پشتیبانی از راندمان دستگاه ایمنی بدن امری ضروری است.

به این ترتیب، یکی از مهمترین ویتامین هایی که بیماران می توانند در آب حل نمایند، ویتامین (C) می باشد که برای توانبخشی دستگاه ایمنی بدن تاثیرگذار است.

بعد از مثبت بودن تست کرونا در منزل، 90mm برای آقایان و 75mm برای بانوان است که در تسریع روند بهبودی ابتلا به کرونا می تواند حائز اهمیت باشد. البته مصرف خوراکی هایی که اشاره می نماییم، برای به دست آوردن ویتامین های نامبرده مناسب و مفید است:
–       میوه های تازه
توت فرنگی، طالبی، سیب، خربزه، موز، پرتقال و آناناس
–       سبزیجات تازه
کلم بروکلی، فلفل دلمه ای، حبوبات نظیر عدس و لوبیا، کلم پیچ و سیر
–       مغزهای کامل و غلات
سیب زمینی، جو دو سر، برنج و گندم
–       چربی های اشباع نشده
روغن های آفتابگردان و ذرت، آجیل، روغن موجود در ماهی و سویا
–       مغزهایی مانند پسته، بادام و نارگیل
و در انتها می توان به مصرف نوشیدن هشت الی ده لیوان آب در طی روز و همچنین استفاده از گوشت قرمز یک الی دو بار در هفته نیز متذکر شد.

تست کرونا در منزل در دوران بارداری

همان طور که بیان نمودیم، یکی از گروه هایی که امکان بهره مندی از انجام این تست در منزل را دارند، بانوان باردار هستند.

چنان چه این بانوان که جزء حساس ترین گروه های درمانی ابتلا به کرونا ویروس هستند، نیاز به پزشک داشته باشند، می توانند بروز نشانه های این بیماری را با پزشک متخصص خود در میان بگذارند و با توجه به نظر وی، ملاقات های حضوری را در این مدت کنسل نمایند.

شما می توانید از تماس تصویری به جای معاینات حضوری به شکل آنلاین استفاده نمایید. چنان چه در این دوران با نشانه های ابتلا به ویروس کرونا به مشکلی برخوردید، حتماً بایستی پزشک متخصص زنان و زایمان خود را از این موضوع مطلع سازید و اقدامات لازم را به منظور تسریع در روند بهبودی انجام دهید.

معالجه COVID-19 در دوران بارداری به این صورت است:

اغلب بانوان که با مشکلات زمینه ای همراه نیستند و درگیر این ویروس شده اند، با استراحت در منزل می توانند به روند بهبودی خود کمک به سزایی نمایند.

اما چنان چه نشانه های ابتلا به این ویروس در شما روند صعودی داشته باشد، بانوان باردار حتماً بایستی به پزشک متخصص مراجعه نموده تا از روند اختلالات بیشتر مرتبط به بیماری، پیشگیری کنند.
در برخی موارد شاید با تجویز پزشک متخصص زنان و زایمان، انجام تست (ایکس ری) از بیمار گرفته شود.
در صورتی که شما برای ادامه درمان در بیمارستان بستری شده اید و در شرایط مطلوبی نیستید، احتمال این که پزشک شما تجویز زایمان زودتر از موعد را برای شما پیشنهاد نماید، بسیار زیاد است.

چنان چه مراقبت های درمانی را در منزل سپری می نمایید، شما اجازه مصرف مسکن های معمولی مانند پاراستامول و همچنین استامینوفن را تحت نظر پزشک در این دوران دارید. مصرف این سری از مسکن ها برای دوران بارداری بسیار مناسب بوده است و هیچ گونه ضرری برای مادر و یا جنین ندارد.

این اقدامات می تواند به این گروه از بیماران به منظور تسریع در روند بهبودی، کمک شایانی نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×