آلفا طب

دکتر در خانه

دکتر در خانه

با ما همراه باشید تا بیشتر با موضوع دکتر در خانه آشنا شوید.

مریضی و بیماری یکی از وضعیت هایی است که برای هر فرد و هر خانواده ای ممکن است پیش بیاید. لذا هنگام بروز چنین پیشامدی نباید ناراحت و نگران بود و غصه خورد،

بلکه می بایست خیلی سریع برای دریافت خدمات پزشکی اقدام کرده و بیمار را برای ویزیت شدن به وسیله ی یک پزشک که می تواند پزشک عمومی و یا متخصص باشد آماده کرد. این ویزیت کردن می تواند به شکل های مختلفی انجام شود.

مجموعه آلفا طب با اخذ مجوز رسمی از دانشگاه علوم پزشکی ایران و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و با در اختیار داشتن کادر متخصص و مجرب آماده است تا در سریع ترین زمان ممکن برای ارائه خدمات پزشکی و پیراپزشکی در منزل یا محل کار شما در کنار شما باشد.

تمامی پرسنل دارای مدارک و تضامین کافی نزد شرکت می باشند.

*پوشش دهی کلیه مناطق تهران

*نازل ترین قیمت و بهترین کیفیت

*امکان صدور گواهی برای ارائه به بیمه درمانی شما

ویزیت حضوری در مطب دکتر، ویزیت حضوری در منزل بیمار و امکانی که جدیدا مدتی است ارائه شده و آن هم ویزیت به صورت آنلاین است.

گاها بیمار ما نمی تواند به مطب منتقل شده و می بایست در منزل معاینه شود. یا حتی شرایط مانند شرایط کنونی و با بروز ویروس کووید 19 به گونه ای است که بهتر است در خانه بمانیم و به جای حضور در مطب های شلوغ که ممکن است سبب انتقال ویروس شود، از خدمات دکتر در خانه استفاده کنیم.

بهره گیری از خدمات دکتر در خانه، مزیت هایی دارد که ما در این مطلب قصد داریم تا به طور مفصل علاوه بر معرفی خدمات دکتر در خانه، به این مزیت ها و سایر مواردی از این دست بپردازیم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

آن چه در نوشتار دکتر در خانه، مورد مطالعه قرار می گیرد:
خدمات دکتر در خانه را چگونه می توانیم دریافت کنیم؟
خدمات پزشک در منزل شامل کدام دسته از خدمات است؟
سایر خدماتی که می توانیم به وسیله ی موسسه های ارائه دهنده ی خدمات پزشک در منزل دریافت کنیم، کدام هستند؟
1. دریافت خدمات پزشک در منزل برای بیمارانی که به ویروس کووید 19 یا همان بیماری کرونا مبتلا شده اند، به چه صورت است؟
2. دریافت خدمات پزشک در منزل برای بیماران سالمند و ویزیت آن ها در منزل به چه صورت انجام می گیرد؟
3. دریافت خدمات مربوط به پزشک در منزل برای مورد بررسی قرار دادن فرد از نظر وضعیت عمومی و ویزیت و چکاپ این فرد به صورت منظم در منزل به چه شکل انجام می شود؟
ویزیت پزشک عمومی در خانه به چه شکلی و با چه هدفی انجام می شود؟
4. دریافت خدمات پزشک در منزل برای بیماران مبتلا به عارضه ی دیابت و انجام چکاپ ها و بررسی های منظم دوره ای به چه صورت ارائه می شود؟
5. انجام کلیه ی خدمات مربوط به بیمارانی که مشکلات ارتوپدی داشته و به این دست خدمات نیازمند هستند، به چه صورت توسط خدمات پزشک در منزل انجام می شود؟
6. خدمات و مراقبت هایی که برای بیماران قلبی پس از این که از بیمارستان مرخص می شوند، به چه صورت به وسیله ی خدمات پزشک در منزل انجام می گیرد؟
7. دریافت خدمات پزشک در منزل برای کودکان و انجام چکاپ ها و بررسی های دوره ای برای کودکان یا درمان بیماری های کودکان به چه صورت انجام می شود؟
8. دریافت کلیه ی خدمات در زمینه ی فیزیوتراپی، انجام آزمایش و نیز خدمات رادیولوژی در منزل به چه صورت انجام می شود؟
9. دریافت خدمات مربوط به آی سی یو و یا سی سی یو به همراه کلیه ی خدمات مورد نیاز برای این دسته از بیماران، به چه صورت در منزل انجام می شود؟
10. ارائه ی کلیه ی خدمات مورد نیاز بیماران در حوزه ی تخصص های پزشکی و متخصصان و پزشکان فوق تخصص در منزل به چه صورت انجام می شود؟
خدماتی که در زمینه ی ویزیت پزشک متخصص و فوق تخصص در منزل ارائه می شوند، به چه صورت هستند؟
ویزیت شدن بیمار در منزل به وسیله ی پزشک؛ چه پزشک عمومی و چه پزشک متخصص، چه مزیت هایی می تواند برای شخص بیمار و خانواده ی وی در بر داشته باشد؟
سایر مزیت ها و فایده هایی که برای استفاده از خدمات پزشک در منزل مطرح می شوند، کدام هستند؟
آیا مزیت های دیگری هم در زمینه ی دریافت خدمات پزشک در منزل می توان بیان نمود؟
هنگام تماس با مرجع ها و موسسه هایی که خدمات دکتر در خانه و یا خدمات پرستاری و مراقبتی در منزل را ارائه می دهند، می بایست چه نکته ها و مواردی ذکر شوند و چه اطلاعاتی در اختیار اپراتور قرار بگیرد؟
سایر اطلاعات مهم در مورد بیمار که می بایست در هنگام تماس با مراکز ارائه دهنده ی خدمات پزشکی در منزل برای اپراتور بیان نمود، کدام هستند؟
در هنگام معاینه های بالینی بیمار، پزشکی که در منزل حضور پیدا می کند، می بایست چه مواردی را مورد بررسی قرار داد؟
هزینه های دریافت خدمات پزشکی در منزل به چه صورت بوده و چه عامل هایی بر روی آن ها تاثیرگذار است؟
چه عامل هایی بر قیمت و هزینه هایی که می بایست برای دریافت خدمات پزشکی در منزل بپردازیم، می توانند اثرگذار باشند و آن ها را تحت تاثیر قرار دهند؟
مقایسه ی دریافت خدمات پزشکی در محل یعنی مطب، کلینیک، بیمارستان، درمانگاه با دریافت خدمات دکتر در خانه به چه صورت بوده و این دو نوع از خدمات، چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟
خدمات پزشک در منزل، کدام منطقه ها را در بر می گیرد؟
خدمات انتقال پزشکی به کمک موسسه های ارائه دهنده ی خدمات پزشکی و مراقبتی به چه شکل انجام می گیرد؟
ارائه ی خدمات مراقبتی برای بیماران و خدمات پرستار در منزل به وسیله ی موسسه های ارائه دهنده ی خدمات پزشکی به چه صورت انجام می شود؟
نتیجه گیری

 

خدمات پزشک در منزل را چگونه می توانیم دریافت کنیم؟

گاها شرایطی وجود دارد که ما نمی توانیم بیمار خود را به مطب پزشک برای معاینه منتقل کنیم. گاها هم وضعیتی به وجود می آید که بیرون رفتن از خانه برای بیمار و یا همه ی افراد خطرناک بوده و کار عقلانی این است که به جای حضور در مطب، پزشک را به خانه بیاوریم. در چنین مواقعی ما می توانیم از خدمات دکتر در خانه استفاده کنیم.

اما این خدمات چگونه ارائه می شوند و ما چطور می توانیم آن ها را برای خودمان داشته باشیم؟ معمولا موسسه هایی هستند که به همین منظور راه اندازی شده اند. یعنی کار آن ها انجام کلیه ی خدمات پزشکی و حتی پرستاری در منزل است.

این دست از موسسه ها، خدماتی نظیر اعزام پزشک عمومی و متخصص به منزل، اعزام پرستار به منزل، ارائه ی کلیه ی خدمات پزشکی نظیر خدمات سی سی یو، آی سی یو، بستری بیماران در منزل و … و سایر مواردی از این دست را برای بیماران فراهم آورده اند.

اگر شما هم نیازمند دریافت خدمات دکتر در خانه هستید و نمی توانید و یا بهتر است که از منزل خارج نشوید، می توانید از خدمات این دست موسسه ها بهره مند شوید.

این اعزام پزشک بدون هیچ گونه محدودیت منطقه ای و موقعیت مکانی انجام گرفته و شما می توانید در کوتاهترین زمان ممکن، پزشک مورد نظر خود را در خانه خود در اختیار داشته باشید.

خدمات پزشک در منزل شامل کدام دسته از خدمات است؟

یکی از پرتکرارترین پرسش هایی که در زمینه ی خدمات پزشک در منزل مطرح می شود، این است که ما با استفاده از این سرویس چه خدماتی را می توانیم برای خود در اختیار داشته باشیم؟

به طور کلی خدماتی که برای پزشک در منزل مطرح می شوند، طیف گسترده ای از خدمات را در بر می گیرند و شما می توانید تقریبا برای هر خدمات پزشکی که در منزل به آن ها نیاز دارید، اقدام کرده و خدمات مورد نظرتان را دریافت کنید.

در ادامه، برخی از خدماتی که در این سرویس پزشک در منزل، می توانید در اختیار داشته باشید، آورده شده است:

1. دریافت خدمات پزشک در منزل برای بیمارانی که به ویروس کووید 19 یا همان بیماری کرونا مبتلا شده اند.
2. دریافت خدمات پزشک در منزل برای بیماران سالمند و ویزیت آن ها در منزل
3. دریافت خدمات مربوط به پزشک در منزل برای مورد بررسی قرار دادن فرد از نظر وضعیت عمومی و ویزیت و چکاپ این فرد به صورت منظم در منزل
4. دریافت خدمات پزشک در منزل برای بیماران مبتلا به عارضه ی دیابت و انجام چکاپ ها و بررسی های منظم دوره ای
5. انجام کلیه ی خدمات مربوط به بیمارانی که مشکلات ارتوپدی داشته و به این دست خدمات نیازمند هستند.
علاوه بر این موارد، خدمات دیگری هم هستند که در قسمت بعدی به آن ها خواهیم پرداخت.

سایر خدماتی که می توانیم به وسیله ی موسسه های ارائه دهنده ی خدمات پزشک در منزل دریافت کنیم، کدام هستند؟

علاوه بر خدمات و تخصص هایی که در قسمت قبلی راجع به آن ها صحبت کرده و آن ها را بیان کردیم، خدمات دیگری هم در دسته ی خدمات پزشک در منزل مطرح می شوند. این خدمات را می توان به شرح زیر به شمار آورد:
6. خدمات و مراقبت هایی که برای بیماران قلبی پس از این که از بیمارستان مرخص می شوند، مورد نیاز است.
7. دریافت خدمات پزشک در منزل برای کودکان و انجام چکاپ ها و بررسی های دوره ای برای کودکان یا درمان بیماری های کودکان
8. دریافت کلیه ی خدمات در زمینه ی فیزیوتراپی، انجام آزمایش و نیز خدمات رادیولوژی در منزل
9. دریافت خدمات مربوط به آی سی یو و یا سی سی یو به همراه کلیه ی خدمات مورد نیاز برای این دسته از بیماران
10. ارائه ی تمام خدمات مورد نیاز بیماران در حوزه ی کلیه ی تخصص های پزشکی و متخصصان و پزشکان فوق تخصص در منزل
در ادامه ی این مطلب قصد داریم تا به صورت کامل این 10 مورد از خدمات پزشک در منزل را مورد بررسی قرار داده و در مورد آن ها شرح کاملی ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

دریافت خدمات پزشک در منزل برای بیمارانی که به ویروس کووید 19 یا همان بیماری کرونا مبتلا شده اند، به چه صورت است؟

نخستین خدماتی که در زمینه ی حضور پزشک در منزل برای بیمار مطرح می شود، خدماتی است که به بیماران کرونایی ارائه می شود. در حال حاضر نزدیک به یک سال و نیم می شود که کل جهان با ویروسی ناشناخته و خطرناک به نام کووید 19 مواجه شده اند که هر بار یک نوع جدید از آن کشف شده و بیماران را درگیر می کند.

با توجه به این که در مورد این بیماری و افرادی که به کرونا مبتلا هستند، گفته می شود که بهتر است در خانه بمانیم و تنها برای کارهای ضروری آن هم با ماسک و تمهیدات بیان شده بیرون بیاییم.

لذا برای معاینه ی این دست بیماران و یا تشخیص بیماری آن ها در مرحله های نخست بیماری بهترین کار این است که از خدمات دکتر در خانه بهره گرفته شود.

به این شکل اگر سالم باشید، امکان درگیر شدن شما با ویروس کمتر می شود و اگر ناقل باشید، از انتقال این ویروس با ماندن در خانه پیشگیری خواهید کرد.

همچنین خیلی راحت به وسیله ی پزشک ویزیت می شوید و اگر آزمایش، دارو و هر مورد دیگری برای شما مورد نیاز بود، پزشک آن را تجویز کرده و حتی می توانید این دست از خدمات را در منزل  نیز در اختیار داشته باشید.

معمولا برای ویزیت بیماران مبتلا به کرونا، پزشک متخصص بیماری های عفونی و پزشک فوق تخصص ریه و بیماری های ریوی را به منزل برای معاینه ی بیمار می فرستند.

دریافت خدمات پزشک در منزل برای بیماران سالمند و ویزیت آن ها در منزل به چه صورت انجام می گیرد؟

مورد بعدی که در زمینه ی خدمات دکتر در خانه مطرح می شود و می خواهیم به آن بپردازیم، ویزیت افراد سالمند در خانه است.

سالمندان، قشر آسیب پذیری هستند که در شرایط وضعیت خاص، بهتر است که در منزل بمانند و تا حد امکان از آن خارج نشوند. شرایطی نظیر همین بیماری کرونا و همه گیری کووید 19، آلودگی شدید هوا و سایر مواردی از این قبیل. لذا در چنین وضعیتی  بحث پزشک در منزل برای این قشر مطرح می شود،

زیرا با توجه به این که بدن این دسته از افراد توان بالایی ندارد و بیشتر از سایرین در معرض خطر است، آن ها می بایست به بهترین نحو ممکن در برابر بیماری ها ایمن بوده و محافظت شوند.

به همین علت هم در چنین شرایطی بیرون رفتن سالمندان حتی اگر به علت حضور در دکتر برای معاینه، چکاپ، درمان و … باشد، باز هم خطرناک بوده و پزشکان توصیه می کنند که این کار انجام نشود. اما با توجه به این که برخی از سالمندان به شدت نیازمند خدمات درمانی هستند، پس چاره ی کار چیست؟

خیلی راحت و با استفاده از خدمات پزشک در منزل برای بیماران، شما می توانید بدون هیچ گونه خطر و دردسری برای بیمار سالمند خود کلیه ی خدمات پزشکی از پزشک عمومی گرفته تا متخصصان و حتی تکنیسین های آزمایشگاه و … را در اختیار داشته و مورد استفاده قرار دهید.

معمولا پزشکان داخلی و نیز پزشک عمومی، گزینه های پرکاربرد برای سالمندان هستند. چرا که عموم آن ها با توجه به این که دچار کهولت سن هستند، مشکل ها و بیماری های گوناگونی را تجربه می کنند و اکثر این مشکل ها نیز نشات گرفته از تحلیل رفتن عضلات در این افراد و پایین بودن تحرک آن ها می باشد.

دریافت خدمات مربوط به پزشک در منزل برای مورد بررسی قرار دادن فرد از نظر وضعیت عمومی و ویزیت و چکاپ این فرد به صورت منظم در منزل، به چه شکل انجام می شود؟

مورد بعدی که در زمینه ی خدمات دکتر در خانه مورد بررسی قرار می گیرد، چکاپ های دوره ای برای بیماران و یا معاینه ی بیمار برای مورد بررسی قرار دادن وضعیت عمومی فرد است.

همان طور که می دانید و همیشه هم شنیده اید، قطعا پیشگیری بهتر از درمان است. این که شما قادر باشید تا وضعیت کلی سلامتی و شرایط کلی بدنتان را تحت نظر داشته و برای بررسی آن اقدام کنید، می تواند کاری عالی و بسیار کمک کننده باشد.

حتی برخی از گروه های حساس نظیر سالمندان، کودکان و زنان باردار و یا شیرده در مقایسه با سایر افراد، بیشتر نیازمند به بررسی های دوره ای و انجام چکاپ هستند و لذا آن ها گزینه ی مناسبی برای استفاده از خدمات پزشک در منزل به شمار می آیند.

علاوه بر این، هر خانواده می تواند برای چکاپ سلامتی همه اعضای خود، از این خدمات بهره گرفته و سلامتی را برای خود به ارمغان آورند.

ویزیت پزشک عمومی در خانه به چه شکلی و با چه هدفی انجام می شود؟

پزشک هایی که در رده ی پزشکی عمومی هستند، آموزش هایی را فراگرفته اند که به کمک آن ها قادر هستند تا وضعیت و شرایط کلی بیمار را مورد بررسی قرار دهند.

سپس اگر در این شرایط و وضعیت، موردی بسیار مهم و یا شرایطی حیاتی و ضروری وجود داشته باشد، آن را شناسایی کرده و سپس در نهایت امر، بهترین اقدام ممکن را برای بیمار مورد بحث پیشنهاد داده و ارائه می کنند.

آن ها به نوعی می توانند هر بیماری را به خصوص اگر در مرحله های اولیه ی ابتلای فرد به آن باشد، به خوبی شناسایی کرده و در صورتی که نیاز به ارجاع بیمار به یک پزشک متخصص باشد، آن ها این کار را  در بهترین زمان ممکن و مورد نیاز انجام می دهند و حتی می توانند در پیدا کردن پزشک متخصص نیز شما را یاری کنند.

همچنین پزشک های عمومی به خوبی با اصول مراقبت از بیمار آشنایی دارند و همین امر سبب می شود تا بتوانند به خوبی از منابع موجود بهره ببرند و در گام های نخست تشخیص بیماری و مرحله های اولیه ی آن، خیلی خوب بتوانند اوضاع و شرایط را کنترل کنند.

این دسته از پزشکان می توانند آزمایش های لازم را برای شما به عنوان بیمار تجویز نموده که از جمله ی این آزمایش ها می توانیم آزمایش های بالینی مانند نوار قلب، آزمایش ادرار و مدفوع، آزمایش خون به صورت کلی یا در سطح جزئی تر به منظور چک کردن سطح قند خون یا فشار خون یا چربی خون و یا تیروئید و … را نام ببریم.

علاوه بر این، به کمک پزشک عمومی می توانیم نتیجه های آزمایش خود را تفسیر کرده و اگر موردی وجود داشته باشد، از آن ها مطلع شویم.

دریافت خدمات پزشک در منزل برای بیماران مبتلا به عارضه ی دیابت و انجام چکاپ ها و بررسی های منظم دوره ای

بیماران دیابتی، گروه حساسی از بیماران هستند و نیاز به مراقبت ها و بررسی های ویژه ای دارند. آن ها می بایست به صورت منظم، سطح قند خون خود و حتی گاها سطح فشار خون را مورد بررسی قرار داده تا برای آن ها مشکلی پیش نیاید.

همچنین این دسته از افراد لازم است تا حتما به صورت منظم و در دوره های چکاپ  و مشاوره حضور پیدا کنند.

معمولا این طور تشخیص داده می شود که بیماران دیابتی به طور معمول می بایست هر سه ماه یک بار تحت چکاپ قرار بگیرند و کلیه ی علائم آن ها تحت بررسی قرار گیرند تا در صورتی که مشکلی پیش آمد، به سرعت متوجه آن شده و آن را رفع کرد.

همچنین با توجه به این که رژیم غذایی برای افراد دیابتی می بایست کمی ویژه باشد تا هم نیازهای بدن آن ها تامین گردد و هم سطح قند خون آن ها، ثابت و پایدار باقی بماند.

لذا در این چکاپ های منظم، پزشک می تواند علاوه بر داروهای لازم، رژیم غذایی مناسب هم برای بیمار تجویز کرده و شرایط وی را تحت کنترل نگه دارد.

با توجه به این که رفت و آمد مستمر به مطب پزشک و یا درمانگاه، کلینیک، بیمارستان و … می تواند بسیار سخت و زمانبر باشد، استفاده از خدمات دکتر در خانه می تواند بسیار کمک کننده باشد.

انجام همه ی خدمات مربوط به بیمارانی که مشکلات ارتوپدی داشته و به این دست خدمات نیازمند هستند، به چه صورت توسط خدمات پزشک در منزل انجام می شود؟

مورد بعدی که خدمات مناسبی در زمینه ی پزشک در خانه محسوب می شود، زمانی است که فرد در شرایطی است که نیازمند خدمات ارتوپدی است. این خدمات برای پزشک در خانه بسیار ضروری است.

چرا که افرادی که با این مشکلات درگیر هستند، عمدتا در راه رفتن مشکلاتی دارند که بهترین حالت برای آن ها این است که پزشک بر بالین آن ها حاضر شود. لذا خدمات پزشک در منزل برای این دسته از افراد به منظور بهبود سریعتر بسیار کاربردی بوده و آن ها می توانند به این وسیله زودتر بهتر شده و مشکلاتشان رفع گردد.

افرادی که در این وضعیت قرار دارند، شامل افرادی هستند که با عارضه ی آرتروز درگیر هستند، دچار شکستگی های مفصلی و استخوان شده اند، عوض کردن مفصل ها را تجربه کرده اند و سایر مواردی از این دست بوده و استفاده از خدمات پزشک در منزل برای آن ها بسیار مناسب است.

خدمات و مراقبت هایی که برای بیماران قلبی پس از این که از بیمارستان مرخص می شوند، به چه صورت به وسیله ی خدمات پزشک در منزل انجام می گیرد؟

معمولا پس از این که بیماران به خصوص بیمارهای قلبی از بیمارستان مرخص شده و به منزل می آیند، می بایست در منزل هم تحت مراقبت هایی قرار بگیرند و حتما نیاز دارند تا در طی این مراقبت ها، از افراد حرفه ای در این زمینه استفاده شود که تحصیلات آکادمیک هم داشته و تجربه نیز داشته باشد. لذا بهتر است برای بهبودی سریعتر این بیماران، حتما از خدمات پزشک و حتی پرستار در منزل استفاده شود.

برای این افراد می بایست حتما کلیه ی کارهای مراقبتی لازم به درستی انجام شود و پروسه ی مراقبت با دقت بالایی انجام شود. همچنین داروهای مورد استفاده، زمان و دوز آنها نیز از اهمیت بالایی برخوردار بوده و حتما این افراد می بایست مراقبت های دقیقی دریافت کنند.

در صورتی که کوچکترین اشتباهی در پروسه ی مراقبتی این افراد به وجود بیاید، می تواند مشکلاتی بروز کند.

لذا برای پیشگیری از این اتفاقات، بهتر است که از خدمات مراقبت در منزل و نیز پزشک در منزل بهره گرفته شود تا بیمار خیلی زود بهبود پیدا کرده و به روال زندگی عادی خود بازگردد.

دریافت خدمات پزشک در منزل برای کودکان و انجام چکاپ ها و بررسی های دوره ای برای کودکان یا درمان بیماری های کودکان، به چه صورت انجام می شود؟

یکی دیگر از خدماتی که در زمینه ی خدمات پزشک در منزل می توانیم از آن بهره ببریم و بسیار کاربردی و مفید است، استفاده از خدمات دکتر در خانه برای کودکان است. همان طور که احتمالا می دانید، برخی کودکان هستند که از رویارویی با محیط های جدید وحشت دارند.

خیلی از آن ها از دکتر، کلینیک، بیمارستان، محیط مطب و … به شدت می ترسند و حضور در این مکان ها می تواند با ترس زیادی برای آن ها همراه باشد.

لذا والدینی که چنین کودکانی دارند، می توانند خیلی راحت و بدون دغدغه، از خدمات مربوط به پزشک در منزل بهره مند شده و برای درمان بیماری های فرزندشان، انجام چکاپ های دوره ای برای ایشان و سایر مواردی از این دست، به این شیوه اقدام کنند.

کودکان در منزل خود و حتی در اتاق شخصی شان به شدت احساس آرامش کرده و با اضطراب و  ترس و … مواجه نیستند و این امر علاوه بر این که برای کودک بسیار خوب است، برای والدین هم فوق العاده مفید بوده و آن ها دیگر دغدغه ی سلامت فرزندشان را نخواهند داشت.

از طرف دیگر، ویزیت کودکان در منزل برای پزشک معالج نیز بسیار خوب و مفید بوده و سبب می شود تا پروسه ی معاینه و تشخیص برای بیمار وی به بهترین نحو ممکن انجام شود.

دریافت کلیه ی خدمات در زمینه ی فیزیوتراپی، انجام آزمایش و نیز خدمات رادیولوژی در منزل به چه صورت انجام می شود؟

یکی دیگر از خدماتی که در زمینه ی خدمات پزشکی در منزل مطرح می شود، کلیه ی کارهای موجود در زمینه ی فیزیوتراپی، آزمایش های پزشکی و نیز رادیولوژی و سونوگرافی و سار مواردی از این دست در منزل است.

شما می توانید با در دست داشتن نسخه ی پزشک خود، هر یک از خدمات ذکر شده را با بهترین کیفیت ممکن برای خود در اختیار داشته باشید و آن ها را در منزل دریافت نمایید.

برای مثال، در این دوران سخت کرونایی که بیرون نیامدن از منزل به نفع همه هست، اگر شخصی می بایست حتما جلسه های فیزیوتراپی را بگذراند، می تواند در منزل به وسیله ی یک اپراتور و تکنیسین این کار، آن را به خوبی در منزل خود انجام داده و دیگر نگران ابتلا به کرونا هم نباشد.

همچنین برخی افراد نیاز به خدمات سونوگرافی دارند،  ولی نباید از خانه بیرون رفته و یا اصولا بستر خود را ترک کنند.

مانند خانم های بارداری که در دوره ی استراحت مطلق هستند. در این شرایط، بهترین راهکار ممکن را می توان استفاده از این خدمات در منزل به شمار آورد که نیازی به هیچ گونه جابجایی برای بیمار در میان نباشد.

حتی شما می توانید به وسیله ی خدمات پزشکی در منزل، خدمات مربوط به رادیولوژی را هم در اختیار داشته و از آن ها بهره ببرید.

دریافت خدمات مربوط به آی سی یو و یا سی سی یو به همراه کلیه ی خدمات مورد نیاز برای این دسته از بیماران، به چه صورت در منزل انجام می شود؟

گاها برخی از بیماران با توجه به شرایط و وضعیتی که در آن قرار دارند، نیاز به بستری شدن در بخش های مراقبت های ویژه یعنی سی سی یو و آی سی یو دارند. ولی بعضی اوقات این زمان بستری شدن بسیار طولانی می شود و با توجه به این که خدمات دریافت شده در این زمینه در بیمارستان ها بسیار گران و هزینه بر تمام می شود، بسیاری از همراهان بیمار تصمیم می گیرند تا این دسته از بیماران خود را به منزل منتقل کرده و ادامه ی درمان را از منزل پیگیری کنند.

حتی گاها پزشک معالج این دسته از بیماران، چنین صلاحدیدی را داشته و از همراهان بیمار می خواهد تا بیمار خود را به منزل منتقل کرده و ادامه ی درمان را از داخل منزل پیگیر شوند.

در این شرایط، خدمات پزشکی مربوط به آی سی یو و سی سی یو در منزل بسیار کارآمد هستند. از همان مرحله ی مرخص شدن بیمار از بیمارستان و انتقال وی از بیمارستان به منزل، تا زمانی که بیمار کاملا در منزل بستری شده و تجهیزات لازم برای وی نصب می گردد، همه و همه می توانند به وسیله ی تیم های پزشکی ارائه دهنده ی خدمات پزشکی در منزل انجام شوند.

یک پزشک متخصص از همان ابتدا تا انتهای پروسه به همراه بیمار بوده و وضعیت وی را بررسی می کند. همچنین پرستار، آمبولانس و سایر تجهیزات مورد نیاز هم در این نوع از خدمات به بیمار ارائه می شوند.

پس از بستری شدن در خانه و نصب تجهیزات پزشکی لازم، بسته به شرایط بیمار؛ پزشک، وی را در فاصله های زمانی لازم ویزیت کرده و دستورات لازم را ارائه می دهد. این نوع از خدمات، یکی از کاربردی ترین خدمات پزشک در منزل بوده و افراد بسیاری از آن بهره مند می شوند.

ارائه ی همه ی خدمات مورد نیاز بیماران در حوزه ی کلیه ی تخصص های پزشکی و متخصصان و پزشکان فوق تخصص در منزل به چه صورت انجام می شود؟

علاوه بر ویزیت پزشک عمومی و خدماتی که در راستای پزشک عمومی به آن احتیاج داریم و می توانیم آن ها را در منزل در اختیار داشته باشیم، افراد می توانند پزشکان متخصص و فوق تخصص در زمینه های مختلف را نیز در منزل در اختیار داشته و از خدمات آن ها بهره مند شوند.

برخی اوقات به هر دلیلی ممکن است ما نتوانیم بیمار خود را به مطب پزشک، بیمارستان، درمانگاه، کلینیک و … ببریم ولی آن ها به خدمات پزشک متخصص و ویزیت و معاینه شدن به وسیله ی آن ها و حتی پزشک های فوق تخصص نیاز دارند.

در این وضعیت چاره ی کار چیست؟ قطعا شما می توانید خیلی راحت از خدمات پزشکی که در منزل ارائه می شوند، بهره مند شده و هر پزشک متخصص و یا فوق تخصصی را که بخواهید، در منزل برای بیمار خود در اختیار داشته باشید.

متخصص عفونی، متخصص اعصاب، متخصص گوش، حلق و بینی، متخصص قلب، متخصص زنان، متخصص داخلی، متخصص بیماری های عفونی، متخصص ارتوپدی، متخصص ارولوژی، متخصص گوارش، متخصص چشم پزشک، متخصص پوست و مو و زیبایی، متخصص خون و انکولوژی،

پزشک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی، پزشک متخصص اطفال، پزشک متخصص و فوق تخصص ریه و سایر تخصص ها و نیز پزشک های فوق تخصص را می توانید بدون هیچ مشکلی به کمک خدمات دکتر در خانه در اختیار داشته و آن ها را بر بالین بیمار خود فرا خوانده و برای بهبودی بیمارتان از آن ها کمک بگیرید.

خدماتی که در زمینه ی ویزیت پزشک متخصص و فوق تخصص در منزل ارائه می شوند، به چه صورت هستند؟

یکی از خدماتی که می توانیم در زمینه ی دکتر در خانه برای بیمار خود دریافت کنیم، خدمات پزشک متخصص در منزل است.

ممکن است گاهی اوقات نیاز بیمار شما چیزی فراتر از استفاده از پزشک عمومی باشد و این فرد بیمار، حتما به یک پزشک متخصص و یا فوق تخصص برای بیماری خود نیاز داشته باشد.

شما می توانید خیلی راحت این خدمات را برای بیمار خود در منزل در اختیار داشته باشید و با ثبت درخواست ویزیت پزشک متخصص در موسسه ی مورد نظر برای این کار اقدام کنید. حضور پزشکی که در زمینه ی بیماری فرد متخصص بوده و یا حتی فوق تخصص باشد، می تواند برای بیمار بسیار خوب بوده و تشخیص بیماری وی و پروسه ی درمان آن را به خوبی پیش ببرد.

این دسته از پزشک ها با انجام یک معاینه ی دقیق و در عین حال کامل و تحت بررسی قرار دادن شرایط فعلی بیمار و بررسی پرونده ی پزشکی وی می توانند برای درمان این بیمار و رفع مشکلات وی اقدامات ضروری و لازم را انجام داده و دوره ی درمان را آغاز کنند.

همان طور که در قسمت قبل نیز اشاره کردیم، شما می توانید انواع و اقسام پزشک های متخصص و فوق تخصص را برای ویزیت و معاینه ی بیمار خود در منزل در اختیار داشته باشید و از خدماتی که آن ها ارائه می دهند و درمان هایشان بهره مند شوید.

ویزیت شدن بیمار در منزل به وسیله ی پزشک؛ چه پزشک عمومی و چه پزشک متخصص، چه مزیت هایی می تواند برای شخص بیمار و خانواده ی وی در بر داشته باشد؟

حال که در مورد خدمات دکتر در خانه اطلاعات جامع و کاملی کسب کردیم و دیدیم که در چه حوزه ها و زمینه هایی می توانیم از این خدمات استفاده کنیم، حال نوبت به آن می رسد که ببینیم اصولا این کار یعنی استفاده از خدمات پزشک در منزل چه مزیت هایی می تواند داشته باشد؟

به طور کلی مزیت های موجود برای این کار، هم برای خود بیمار و هم برای خانواده ی وی مطرح می شود و هر دو طرف می توانند از این مزیت ها بهره مند شوند.

از جمله ی این مزیت های موجود برای دریافت خدمات پزشک در خانه برای فرد بیمار و خانواده  وی می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

1. نخستین مزیتی که درباره ی این موضوع مطرح می شود، این است که هنگامی که پروسه ی درمان فرد بیمار در داخل منزل و در فضایی که با آن مانوس است، پی گرفته شده و انجام شود، بیمار می تواند خیلی راحت تر و با سرعت بیشتری سلامتی خود را به دست آورده و درمان شود.

همچنین وقتی شما در کنار خانواده ی خود باشید، از نظر روحیه در وضعیت بسیار بهتری خواهید بود تا این که روی تخت بیمارستان و کنار چند نفر غریبه.

2. افراد مسن و سالمندان، معمولا از حضور پزشک در بالین خود استقبال زیادی می کنند و از این کار حس خوبی می گیرند. لذا این خدمات برای آن ها بسیار مناسب و دلنشین است.

سایر مزیت های و فایده هایی که برای استفاده از خدمات پزشک در منزل مطرح می شوند، کدام هستند؟

در قسمت قبلی به ذکر مزیت هایی پرداختیم که در زمینه ی استفاده از خدمات دکتر در خانه مطرح می شوند. در این قسمت نیز به سایر مزیت های استفاده از این خدمات می پردازیم که به شرح زیر هستند:

3. همان طور که می دانید، هنگامی که بخواهید در یک مرکز عمومی مانند بیمارستان، درمانگاه، کلینیک و یا مطب ویزیت شوید، می بایست متحمل شلوغی ها، آلودگی ها و حتی استرس هایی که در کلیه ی مرکزهای درمانی جاری هستند، شوید.

اما تا وقتی که می توان کلیه ی این خدمات را در  منزل دریافت نمود و نه استرسی داشت و نه با شلوغی ها  و آلودگی ها درگیر شد، چرا از این خدمات بهره نبریم؟

4. برای این که بخواهیم بیمار خودمان را چه برای معاینه و چه برای بستری به مرکزهای پزشکی، کلینیک ها و مطب دکتر منتقل کنیم، دست کم به یک نفر احتیاج بوده و در خوشبینانه ترین حالت، وقت یک نفر در حین این پروسه ی انتقال و رفت و برگشت و … به هدر می رود.

در صورتی که از خدمات پزشک در منزل استفاده کنیم، دیگر هیچ اتلاف وقتی را شاهد نخواهیم بود و هر کس به کارهای خود می رسد.

آیا مزیت های دیگری هم در زمینه ی دریافت خدمات پزشک در منزل می توان بیان نمود؟

به غیر از 4 مورد از مزیت هایی که در دو قسمت قبلی از این مطلب به ذکر آن ها پرداختیم، مزیت های دیگری نیز برای این خدمات وجود دارد که هم ما و هم بیمارمان می توانیم از آن ها بهره مند شویم. این مزیت ها در ادامه آورده شده اند و به شرح زیر هستند:

5. مشکلات و درگیری های رفت و آمد، چه از نظر هزینه و چه از نظر زمان، دیگر وجود نداشته و شما می توانید خیلی راحت و بدون دغدغه، در منزل خود بمانید و منتظر حضور دکتر بر بالین بیمار خود باشید.

6. اگر نگران هزینه های سرسام آور بستری شدن بیمار خود در بیمارستان و یا کلینیک هستید، می توانید خیلی راحت از این خدمات یعنی خدمات پزشک در منزل بهره مند شوید.

خدماتی که در منزل ارائه می شود، از نظر اقتصادی برای بیمار و خانواده ی وی کاملا مقرون به صرفه بوده و مبلغی که شما می بایست پرداخت کنید، تقریبا 20 درصد از هزینه های بیمارستان است و شما به این وسیله می توانید تا 80 درصد در هزینه هایی که می بایست پرداخت می کردید، صرفه جویی کنید و در عین حال هم از سایر مزیت هایی که این کار دارد، بهره مند شوید.

هنگام تماس با موسسه هایی که خدمات دکتر در خانه و یا خدمات پرستاری و مراقبتی در منزل را ارائه می دهند، می بایست چه نکته ها و مواردی ذکر شوند و چه اطلاعاتی در اختیار اپراتور قرار بگیرد؟

همان طور که گفته شد، برای خدمات پزشک در منزل، موسسه ها و مرجع هایی وجود دارند که شما می توانید از آن ها استفاده نموده و در هر زمینه ای که نیاز داشته باشید، خدمات دریافت کنید.

برای دریافت هر گونه خدماتی که به آن احتیاج دارید، از پزشک عمومی در منزل گرفته تا پزشک های متخصص و فوق تخصص و یا خدمات پرستاری و مراقبتی یا خدمات آزمایش و سونوگرافی و رادیوگرافی و سی سی یو و آی سی یو و … در منزل ابتدا می بایست با موسسه ی مورد نظر ارتباط برقرار کنید.

این ارتباط می تواند به صورت تلفنی و یا گاها به صورت آنلاین و به وسیله ی سایت آن موسسه باشد. حال این پرسش مطرح می شود که زمان برقراری ارتباط  با این موسسه ها می بایست چه اطلاعاتی را در اختیار آن ها قرار دهیم؟

بهتر است پیش از برقراری ارتباط، ابتدا مواردی که در ادامه بیان می شوند را به صورت کامل و آماده در اختیار داشته باشید و سپس برای برقراری تماس به منظور دریافت خدمات، اقدام کنید. این اطلاعات لازم به شرح زیر هستند:
1. نام و نام خانوادگی بیمار
2. سن بیمار
3. سابقه ها و پیشینه ی هر گونه بیماری برای این شخص

سایر اطلاعات مهم در مورد بیمار که می بایست در هنگام تماس با مراکز ارائه دهنده ی خدمات پزشکی در منزل برای اپراتور بیان نمود، کدام هستند؟

در قسمت قبلی، به 3 مورد از مهمترین مواردی که در هنگام شرح حال دادن از بیمار برای دریافت خدمات دکتر در خانه می بایست مطرح شوند، پرداختیم.

در این قسمت نیز قصد داریم تا به سایر مواردی که در این زمینه ضروری بوده و می بایست به اپراتور اعلام شوند، بپردازیم. این موارد موجود در شرح حال به شکل زیر بیان می شوند:

4. کلیه ی داروهایی که این فرد در حال حاضر از آن ها بهره برده و آن ها را مصرف می کند.
5. کلیه ی علامت ها و نشانه هایی که این بیمار با آن ها درگیر است.

برای نمونه اگر بیمار تب و یا تب و لرز دارد، از ضعف و بی اشتهایی رنج می برد، دچار سردرد است، عفونتی در بدن وی وجود دارد، هر گونه درد در هر ناحیه ای از بدن و سایر مواردی از این دست، می بایست به اطلاع این موسسه ی ارائه دهنده ی خدمات برسد.

6. همچنین در صورتی که شخص بیمار با درد و ناراحتی مواجه است، می بایست شرح کاملی در این زمینه ارائه شود. مواردی نظیر این که درد در کدام قسمت ها از بدن است، از چه زمانی این درد به وجود آمده، درد با چه شدتی در حال حاضر برای فرد وجود دارد و سایر مواردی از این دست را می توان مواردی به شمار آورد که می بایست در شرح حال درد برای فرد بیمار بیان نمود.

7. آدرسی که قرار است پزشک به آن اعزام شود.

در هنگام معاینه های بالینی بیمار، پزشکی که در منزل حضور پیدا می کند، می بایست چه مواردی را مورد بررسی قرار دهد؟

در زمینه ی خدمات دکتر در خانه، معمولا هر پزشکی روش کاری مخصوص به خود را دارد و به شکل منحصر به فرد خود برای معاینه ی بیمار و بررسی نشانه های بالینی وی اقدام می کند.

همان طور که وقتی شما به عنوان بیمار در مطب حضور پیدا می کنید، پزشک یک پروسه ی خاص را برای معاینه و بررسی نشانه ها و علائم بیماری تان مورد استفاده قرار می دهد؛ هنگامی که خدمات پزشکی در منزل دریافت می شوند نیز جریان به همین قرار است. یعنی پزشک بر طبق رویه ی همیشگی خود به معاینه ی بیمار مشغول می شود.

برای مثال؛ از جمله مواردی که عموما به وسیله ی پزشک ها چک می شود، می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
1. سطح و میزان هوشیاری فرد بیمار که پزشک به بستر وی فرا خوانده شده است.
2. کلیه ی علامت ها و نشانه های حیاتی فرد بیمار مانند فشار خون، نبض، دمای بدن بیمار، نحوه ی تنفس و سایر موارد
پس از انجام این معاینات، در صورتی که بیمار مورد نظر نیازمند دریافت خدمات دیگر باشد، پزشک آن را به مرکز خدمات اعلام نموده و این خدمات به محل اعزام می شوند. مواردی نظیر سونوگرافی، آزمایش و یا حتی ویزیت شدن به وسیله ی پزشک متخصص، همگی از جمله خدماتی هستند که در ادامه ممکن است به آن ها نیاز پیدا شود.

هزینه های دریافت خدمات پزشکی در منزل به چه صورت بوده و چه عامل هایی بر روی آن ها تاثیرگذار است؟

همیشه صحبت در مورد هزینه های دریافتی، یکی از مهمترین مواردی است که در هر زمینه ای مطرح می شود. از خوراک و پوشاک بگیرید تا خدمات درمانی، تماما مواردی است که هزینه، یکی از مهمترین پارامترها در آن ها است.

افرادی که قصد دارند تا خدمات دکتر در خانه دریافت کنند نیز دقیقا در همین دسته قرار می گیرند. حتی با توجه به این که در این زمینه، امکان مقایسه وجود دارد، بحث هزینه ها بسیار داغ تر هم هست.

بیمار و همراهان وی می توانند هزینه ای که قرار است برای دریافت خدمات پزشکی در منزل بپردازند را با هزینه ای که در صورت مراجعه ی مستقیم، متحمل آن می شوند مقایسه کرده و هر کدام که از نظر اقتصادی به صرفه تر بود را انتخاب کنند.

البته این بحث برای همه مطرح نبوده و ممکن است برخی ها به هیچ عنوان در قید و بند مسئله های مادی نباشند. به طور کلی ما نمی توانیم راجع به هزینه هایی که برای دریافت خدمات پزشکی در منزل وجود دارند، صحبت کنیم.

چرا که این خدمات و تعرفه ها یکسان نبوده و موسسه به موسسه می تواند متفاوت باشد. همچنین قیمت ها به صورت پیوسته در حال تغییر بوده و به هیچ عنوان ثبات ندارند و لذا ممکن است قیمتی که امروز بیان کنیم، برای ماه آینده و حتی هفته ی آینده اعتباری نداشته باشد.

پس بهتر است در راستای هزینه ها و قیمت، مستقیما با خود آن موسسه ی مراقبتی درمانی به صحبت پرداخته و هزینه ها را جویا شوید.

اما به طور کلی هزینه هایی که برای دریافت خدمات پزشک، حال می خواهد عمومی باشد یا متخصص، دریافت می شوند به عامل هایی بستگی دارند که در قسمت بعدی به این عامل ها می پردازیم. با ما همراه  باشید.

چه عامل هایی بر قیمت و هزینه هایی که می بایست برای دریافت خدمات پزشکی در منزل بپردازیم، می توانند اثرگذار باشند و آن ها را تحت تاثیر قرار دهند؟

در قسمت قبلی گفتیم که خدمات پزشک در منزل می توانند بسته به عامل های مختلف، هزینه های متفاوتی داشته باشند.

در این بخش، قصد داریم تا به این عامل های موثر بر هزینه های درخواست پزشک در منزل بپردازیم و ببینیم که چه مواردی می توانند در افزایش و کاهش هزینه ها در این شیوه نقش داشته باشند. این عامل ها به شرح زیر هستند:

1. هزینه های پزشکی که برای حضور وی در منزل تقاضا می دهید می تواند در هزینه ها نقش به سزایی داشته باشد. این که پزشک درخواست شده، پزشک عمومی باشد یا پزشک تخصصی و یا حتی فوق تخصص، می تواند روی هزینه ها تاثیر گذار بوده و آن ها را کم و یا زیاد کند.

2. هزینه ی تجهیزات مورد استفاده و در صورت لزوم، داروهایی که پزشک به بیمار ارائه کرده است نیز یکی دیگر از مواردی هستند که می توانند بر هزینه ها تاثیر بگذارند.

3. موسسه ای که شما از آن ها خدمات دریافت می کنید نیز نکته ی مهم دیگری است که می تواند بر هزینه ها و افزایش و کاهش آن ها نقش داشته باشد.

4. پزشکی که به منزل شما ارسال می شود و حق ویزیت و معاینه ی وی نیز می تواند کاملا بر روی هزینه ها موثر عمل کند.

و بسیار موارد دیگر که می تواند هزینه ها را دستخوش تغییر کرده و آن ها را کم و یا زیاد کند.
مقایسه ی دریافت خدمات پزشکی در محل یعنی مطب، کلینیک، بیمارستان، درمانگاه با دریافت خدمات دکتر در خانه

اگر بخواهیم دریافت خدمات پزشکی در محل یعنی در کلینیک ها، مطب ها، بیمارستان ها را با دریافت این خدمات در منزل مقایسه کنیم، متوجه برتری های دریافت خدمات پزشکی در منزل خواهیم شد.

همچنین می بینیم که این نوع خدمات از جنبه های بسیاری برای ما کاهش هزینه را در بر خواهند داشت. لذا بر آن شدیم تا این مقایسه را در این قسمت انجام دهیم و ببینیم که از چه جنبه هایی این دریافت خدمات در منزل می تواند کمک کننده باشد.

حتما می دانید که علاوه بر هزینه ی ویزیت که یک هزینه ی کاملا مستقیم و ملموس است، هزینه های دیگری هم هستند که شما در صورت دریافت خدمات پزشک در منزل از پرداخت آن ها معاف می شوید. برای مثال، کلیه ی هزینه های مربوط به رفت و آمد برای شما حذف خواهند شد.

علاوه بر این، کلیه ی معطلی هایی که در مسیر خواهیم داشت نیز در این مورد کاملا از بین رفته و دیگر اتلاف وقت را شاهد نخواهیم بود.

همان طور که می دانید، ترافیک در کلانشهرها به این صورت است که شما از زمانی که از منزل به قصد رفتن به مطب پزشک خارج می شوید، تا زمانی که به منزل باز می گردید، دست کم و در بهترین حالت بین 2 تا 3 ساعت زمان را از دست خواهید داد.

ولی با استفاده از خدمات پزشک در منزل، دیگر این اتلاف وقت و زمان در کار نبوده و شما در منزل خود هستید و می توانید به کارهای خود نیز بپردازید تا زمانی که پزشک به منزل شما رسیده و معاینه بیمارتان را آغاز کند.

علاوه بر این، موضوع های دیگری از جمله آلودگی هوا، ترافیک و گیر کردن در آن، مشکلات موجود در زمینه ی جابجایی بیمار به مطب  و سختی ها و مشکلات این کار نیز از جمله مواردی است که در مراجعه ی حضوری وجود دارند اما در مراجعه ی پزشک به منزل، دیگر با این موارد روبرو نخواهیم بود.خدمات پزشک در منزل، کدام منطقه ها را در بر می گیرد؟

ممکن است در مورد خدمات دکتر در خانه این پرسش برای شما مطرح شود که چنین خدماتی، کدام منطقه ها را در بر گرفته و پوشش می دهد و ما در کدام منطقه ها می توانیم از چنین مواردی بهره ببریم؟ نخست این که شما باید ببینید، در شهر شما آیا موسسه هایی وجود دارند که ارائه دهنده ی خدمات پزشک در منزل باشند یا خیر؟

در صورتی که در شهرتان چنین موسسه هایی وجود داشته باشند، شما می توانید از خدمات آن ها بهره مند شوید و در هر منطقه از شهرتان که هستید، این خدمات را برای بیمار خود درخواست دهید.

اما در شهر تهران، با توجه به این که این قبیل موسسه ها زیاد بوده، لذا خدمات رسانی آن ها هم به همه ی نقطه های شهر انجام می گیرد و حتی گاها علاوه بر خود شهر تهران، بسیاری از موسسه ها هستند که در حومه ی شهر تهران هم به ارائه ی خدمات می پردازند.

برای مثال؛ شهرک هایی که در اطراف تهران وجود دارند نظیر پرند، پردیس و … در محدوده ی این خدمات قرار می گیرند و افراد ساکن در این ناحیه ها هم می توانند خیلی راحت از خدمات پزشک در منزل برای بیمار خود بهره گرفته و در راستای درمان راحت تر و ساده تر بیماران خود اقدام کنند.

همچنین این نوع از خدمات در شهر کرج و استان البرز هم قابل دریافت بوده و اگر شما ساکن شهر کرج هستید هم می توانید با ثبت درخواست خود به منظور دریافت خدمات پزشک در منزل، این خدمات را به صورت آنی برای بیمار خود دریافت کنید.

خدمات انتقال پزشکی به کمک موسسه های ارائه دهنده ی خدمات پزشکی و مراقبتی به چه شکل انجام می گیرد؟

علاوه بر خدمات دکتر در خانه که به وسیله ی موسسه های ارائه ی دهنده ی خدمات پزشکی و مراقبتی ارائه می شود، سایر مواردی هم هستند که این موسسه ها آن ها را به کاربران و بیماران عرضه می کنند و آن ها می توانند از این خدمات به بهترین نحو ممکن بهره مند شوند. یکی از این خدمات که معمولا بسیار پرکاربرد هم هست، خدمات انتقال پزشکی بیماران به منزل و یا به بیمارستان است.

گاها وضعیت فرد بیماری که در منزل بستری شده، رو به وخامت می گذارد و با صلاحدید پزشک، لازم است تا این بیمار به بیمارستان منتقل شده و تحت مراقبت های ویژه قرار بگیرد. در این شرایط، برای بهبود بیمار نیاز به تجهیزاتی پیشرفته تر از آن چه در منزل مورد استفاده قرار می گیرد، می باشد.

به همین علت هم لازم است تا این فرد بیمار بدون فوت وقت بلافاصله به بیمارستان برای بستری شدن و ادامه ی پروسه ی درمان منتقل شود.

این کار می تواند به وسیله ی موسسه های خدمات پزشکی که ارائه دهنده ی خدمات پزشک در منزل هستند، به بهترین و سریع ترین نحو ممکن انجام شود و بیمار بلافاصله به بیمارستان انتقال داده شود.

نقطه ی مقابل این موضوع هم وجود داشته و گاها بیمار ما لازم است تا از بیمارستان به منزل منتقل شده و در آنجا ادامه ی پروسه ی درمان خود را پی بگیرد.

گاها زمان بستری شدن بیمار در بیمارستان خیلی طولانی شده و پزشک تشخیص می دهد که اگر این بیمار از خدمات پزشک در منزل استفاده کند نیز هیچ مشکلی برای وی پیش نخواهد آمد.

یا به علت بالا رفتن هزینه های بستری شدن بیمار در بیمارستان، همراهان وی تصمیم می گیرند تا این شخص را به منزل منتقل کرده و پروسه ی درمان وی را از منزل پی بگیرند.

در هر دوی این موارد، شما می توانید از خدمات انتقال پزشکی که همراه با پزشک و پرستار و آمبولانس خصوصی انجام می شود، برای انتقال بیمار خود استفاده کنید.

ارائه ی خدمات مراقبتی برای بیماران و خدمات پرستار در منزل به وسیله ی موسسه های ارائه دهنده ی خدمات پزشکی، به چه صورت انجام می شود؟

همان طور که گفتیم، خدمات پزشک در منزل به وسیله ی موسسه هایی که ارائه دهنده ی خدمات پزشکی، مراقبتی و پرستاری هستند، به بیماران و همراهان بیمار ارائه می شود و آن ها می توانند این دست از خدمات را برای خود و بیمارشان در اختیار داشته باشند.

علاوه بر خدمات پزشکی، این موسسه ها خدمات پرستاری و مراقبتی نیز برای بیماران خود فراهم می آورند و افرادی که مایل به دریافت این دسته از خدمات هستند هم می توانند از آن ها بهره ببرند.

مثلا افرادی که بیمار سالمند در منزل دارند و نیازمند دریافت خدمات پرستاری و پزشکی  بوده، می توانند از این خدمات بهره مند شوند.

چرا که پرستاری از سالمند، کاری بسیار حساس و دقیق بوده و نیازمند فردی است که کاملا به این موضوع اشراف داشته و در این زمینه دانش و علم کافی را در اختیار داشته باشد.

همچنین فردی که برای این کار مورد استفاده قرار می گیرد، می بایست دلسوز و مهربان بوده و بتواند به خوبی از فرد بیمار پرستاری کند. علاوه بر سالمندان، برخی بیمارهای دیگر هم هستند که به خدمات پرستاری و مراقبتی نیاز دارند.

مانند بیماری های خاص و یا بیماری های زمینه ای و یا افرادی که سکته کرده اند و سایر مواردی از این دست، همه و همه به خدمات مراقبتی و پرستار در منزل احتیاج دارند.

افرادی که به دنبال این دست خدمات هستند، می توانند از موسسه های ارائه دهنده ی خدمات پرستاری و مراقبتی بهره گرفته و از مزیت های آن بهره مند شوند.

نتیجه گیری

حتما شما هم با مریض داری و مراقبت و پرستاری از بیمار در طول زندگی خود درگیر بوده اید. در این گونه مواقع، برخی از بیماران نیاز به حضور پزشک بر بالین خود پیدا می کنند و لازم است تا به وسیله ی یک پزشک مجرب ویزیت شوند. همچنین گاها بیمار ما نمی تواند و یا شرایط آن را ندارد که به مطب پزشک مراجعه نماید.

گاها هم بیمارمان کودک خردسالی است که مطب پزشک برای وی وحشت آور است. در همه ی این موارد، استفاده از خدمات دکتر در خانه می تواند بسیار کمک کننده باشد.

این نوع از خدمات دارای مزیت های گوناگونی است که هم بیمار و هم خانواده ی وی می توانند از آن بهره مند شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×