آلفا طب

کمک بهیار در منزل

کمک بهیار در منزل از افراد در هر سنی که نیاز به مراقبت در خانه، مدرسه یا اجتماع دارند پشتیبانی می کند.

افراد مسن و افرادی که شرایط پزشکی پیچیده ای در هر سنی دارند، در صورت داشتن حمایت، اغلب می توانند در خانه های خود بمانند.

مجموعه آلفا طب با اخذ مجوز رسمی از دانشگاه علوم پزشکی ایران و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و با در اختیار داشتن کادر متخصص و مجرب آماده است تا در سریع ترین زمان ممکن برای ارائه خدمات پزشکی و پیرا پزشکی در منزل یا محل کار شما در کنار شما باشد.

تمامی پرسنل دارای مدارک و تضامین کافی نزد شرکت می باشند.

  • پوشش دهی کلیه مناطق تهران
  • نازل ترین قیمت و بهترین کیفیت
  • امکان صدور گواهی برای ارائه به بیمه درمانی شما

 

اگر واجد شرایط هستید، دولت هزینه خدمات را در خانه و جامعه شما پرداخت می کند. اگر واجد شرایط نیستید، ممکن است واجد شرایط خدمات پشتیبانی اجتماعی باشید که اغلب دارای پرداخت توسط مشتری هستند.

همچنین می توانید با پرداخت هزینه از شرکت های خصوصی کمک بگیرید. در اینجا به منظور آشنایی بیشتر با این نوع کمک رسانی، لازم است ادامه مطلب را بررسی کنید تا بتوانید اطلاعات بیشتری در این حوزه کسب کنید.

  1. نکات موثر در رابطه با عملکرد کمک بهیار در منزل چیست؟
  2. عوامل موثر در بررسی استفاده از کمک بهیار در منزل چگونه است؟
  3. موارد حائز اهمیت در استفاده از خدمات کمک بهیار در منزل چیست؟
  4. به عنوان کمک بهیار در منزل آنچه می توانید از خدمات پشتیبانی خانه انتظار داشته باشید، چیست؟
  5. بررسی عملکرد سازمان کمک بهیار در منزل به چه صورت می باشد؟
  6. قوانین خدمات پشتیبانی کمک بهیار در منزل چگونه است؟
  7. کمک اولیه در خانه توسط کمک بهیار در منزل به چه صورت می باشد؟
  8. نتیجه گیری

نکات موثر در رابطه با عملکرد کمک بهیار در منزل

سازمان های خدمات حمایتی خانه و جامعه مراقبت از بیمار را شامل مراقبت از منزل و مراقبت های طولانی مدت در خانه قرار می دهند و دسترسی به خدمات جامعه را تسهیل می کنند.

سازمان های خدمات حمایتی خانه و جامعه مسئول تصمیم گیری در مورد افرادی هستند که تحت مراقبت قرار می گیرند، میزان مراقبت مورد نیاز شما و مدت زمان آن.

خدمات حمایتی مراقبت از خانه و جامعه نام تجاری جدیدی برای شبکه های یکپارچه سازی سلامت محلی است که منعکس کننده دستورات متمرکز برای ارائه مراقبت از بیمار است.  برای شروع فرآیند کمک بهیار در منزل شامل:

با سازمان خدمات پشتیبانی خانه و جامعه تماس بگیرید

به مدیر پرونده یا هماهنگ کننده مراقبت برای تماس با سازمان خدمات پشتیبانی خانه و جامعه معرفی خواهید شد.
2. به عنوان کمک بهیار در منزل بررسی کنید که آیا واجد شرایط خدمات با بودجه دولتی هستید یا خیر
مدیر پرونده شما تعیین می کند که آیا واجد شرایط هستید.
اگر واجد شرایط نیستید، ممکن است بتوانید خدمات را از طریق مراکز دیگر دریافت کنید، که ممکن است مستلزم پرداخت مشترک باشد.

شما می توانید خدمات را از طریق یک شرکت خصوصی ترتیب داده و پرداخت کنید. سازمان خدمات پشتیبانی خانگی و مراقبت محلی شما می تواند به شما در یافتن خدمات در جامعه خود کمک کند.

نیازهای خود را به مدیر پرونده بگویید

مدیر پرونده شما به شما می گوید که سازمان خدمات پشتیبانی خانه و خدمات شما چه خدماتی می تواند ارائه دهد و چه چیزی در انجمن شما موجود است.

خدمات تأمین شده توسط دولت توسط متخصصان بهداشت و کارگران پشتیبانی شخصی ارائه می شود که با سازمان خدمات پشتیبانی خانه و جامعه شما قرارداد بسته اند.

یک ملاقات خانگی ترتیب دهید

کمک بهیار در منزل شما باید برای ارزیابی سلامت شما به خانه شما مراجعه کند. در صورت واجد شرایط بودن، مدیر پرونده شما یک برنامه مراقبت از خانه ایجاد می کند که نیازهای خاص شما را برآورده می کند.

اگر نیازهای شما تغییر کرد، مدیر پرونده شما می تواند سلامت شما را ارزیابی کند و برنامه مراقبت شما را تنظیم کند.

درخواست مراقبت کنید

اگر واجد شرایط مراقبت های دولتی به عنوان کمک بهیار در منزل هستید، سازمان های خدمات حمایتی خانه و جامعه درخواست شما را هماهنگ کرده و ارائه دهنده را برای شما انتخاب می کنند. برای ترتیب مراقبت خصوصی، باید مستقیماً با ارائه دهنده خدمات تماس بگیرید.

اگر واجد شرایط نیستید

اگر واجد شرایط خدمات با بودجه دولتی نیستید و معتقد هستید که باید این کار را انجام دهید، می توانید از طریق هیئت تجدیدنظر و بررسی خدمات بهداشتی از تصمیم سازمان خدمات پشتیبانی خانه و جامعه تجدیدنظر کنید.

همچنین اگر خدماتی که قبلاً دریافت کرده اید متوقف شده یا کاهش یافته است، می توانید با هیئت مدیره تماس بگیرید.

انواع خدمات کمک بهیار در منزل شما

خدمات داخلی کمک بهیار در منزل که از طریق سازمان های خدمات حمایتی خانه و جامعه در دسترس است شامل موارد زیر است:

متخصصان مراقبت های بهداشتی

می توانید ترتیبی دهید تا متخصصان بهداشت در منزل خود از شما دیدن کنند. آنها می توانند نیازهای شما را ارزیابی کنند، مراقبت های لازم را ارائه دهند یا با ارائه موارد زیر به شما در مراقبت از خود کمک کنند.

مراقبت های پرستاری و کمک بهیار در منزل، شامل کمک به مصرف داروها، تعویض باندها و تمیز کردن زخم ها، بهبودی از آسیب یا مشکل سلامتی، بررسی سلامت خود، ایجاد یک برنامه مراقبت
فیزیوتراپی، شامل کمک به بهبود کمردرد، مشکلات حرکتی، گردش خون، تسکین درد و آرامش
کاردرمانی،

شامل کمک به سهولت انجام فعالیت های روزمره و تسهیل رفت و آمد در خانه
گفتار درمانی، شامل بهبود سکته مغزی برای سالمندانی که در صحبت کردن یا درک گفتار مشکل دارند

مددکاری اجتماعی، شامل کمک به مراقبین برای کنار آمدن و مدیریت استرس، کمک به خانواده ها برای حل تعارضات

تغذیه سالم، از جمله کمک به ارزیابی عادات غذایی و ایجاد یک برنامه غذایی سالم
لوازم بهداشتی خانگی، از جمله پانسمان

مراقبت شخصی

شما می توانید از متخصصان مراقبت های بهداشتی کمک بگیرید تا بتوانند در مراقبت روزانه خود به شما کمک کنند یا به شما کمک کنند که خودتان با خیال راحت این فعالیت ها را مدیریت کنید. آنها می توانند به عنوان کمک بهیار در منزل در موارد زیر به شما کمک کنند:

شستشو و حمام کردن
مراقبت از دهان
مراقبت از مو
مراقبت های پیشگیرانه از پوست
مراقبت معمولی از دست یا پا
نشستن و برخاستن از صندلی، وسیله نقلیه یا تخت
لباس پوشیدن
غذا خوردن
سرویس بهداشتی
شما را به قرار ملاقات می برد

خانه داری

کمک بهیار در منزل برای کمک به حفظ یک خانه امن و راحت و خدمات خانه داری می تواند به شما در انجام کارهای معمول خانگی کمک کند از جمله:
تمیز کردن خانه
شستشوی لباس
خريد كردن
بانکداری
پرداخت قبوض
برنامه ریزی منوها
تهیه منوها
مراقبت از کودکان

مراقبت از خانه تحت مدیریت خانواده

برای انعطاف پذیری و انتخاب بیشتر، اگر واجد شرایط خدمات کمک بهیار در منزل از طریق سازمان خدمات حمایتی خانه و جامعه هستید، ممکن است واجد شرایط دریافت مستقیم بودجه برای پرداخت هزینه خدمات مراقبت در خانه باشید.

شما مسئول وظایف اداری مربوطه هستید، مانند یافتن، استخدام و پرداخت ارائه دهندگان خدمات خود، اما این آزادی را نیز دارید که ارائه دهنده خود را انتخاب کنید، نحوه مراقبت آنها از شما یا عزیزانتان را تعیین کرده و برنامه ای را تنظیم کنید که برای شما مفید باشد.

این برنامه برای افراد زیر به منظور استفاده از کمک بهیار در منزل برای بررسی نیازهای مراقبت از خانه در دسترس است:

کودکان با نیازهای پیچیده پزشکی
بزرگسالان با آسیب مغزی اکتسابی
کودکان تحصیل کرده در خانه با نیازهای بهداشتی واجد شرایط
کسانی که در شرایط فوق العاده ای هستند
برای اطلاع از شرایط واجد شرایط بودن و کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه عملکرد این برنامه، با سازمان خدمات پشتیبانی خانگی و خدمات محلی خود تماس بگیرید.

مراقبت های پایان عمر در خانه

اگر شما یا یکی از عزیزان خود به مراقبت در خانه نیاز دارید، برنامه های زیادی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند. می توانید کمک بهیار در منزل را درخواست کنید:

پرستاری و مراقبت شخصی
تجهیزات پزشکی، از جمله داروهای کم هزینه برای سالمندان
آزمایشات
تجهیزات بیمارستان و اتاق بیمار
حمل و نقل به سایر خدمات بهداشتی
کمک به مدیریت درد
خدمات مهمانپذیر خانگی، از جمله ملاقات در خانه و مراقبت از داوطلبان آموزش دیده

انواع خدمات در جامعه شما

بسیاری از جوامع فقط برای سالمندان و سایر افرادی که برای ادامه زندگی مستقل در خانه نیاز به حمایت دارند، خدمات ارائه می دهند.

ممکن است مجبور باشید برای برخی از این برنامه ها هزینه ای بپردازید یا ممکن است متوجه شوید بودجه ای در دسترس است. برخی از این خدمات کمک بهیار در منزل فقط در افراد بزرگتر ارائه می شود.

برنامه های روزانه، شامل فعالیت های اجتماعی، تناسب اندام و سایر فعالیت های سالم
خدمات حمل و نقل، برای افرادی که حمل و نقل عمومی ندارند یا برای استفاده از آن به کمک نیاز دارند

سرپناه های مسکونی، جایی که مراقبت های پایان زندگی در محیطی شبیه به خانه برای کسانی که دیگر نمی توانند در خانه های خود بمانند ارائه می شود. افراد در آسایشگاه های مسکونی طیف وسیعی از خدمات تسکینی را برای راحتی خود دریافت می کنند.

این کلاس ها به سالمندان کمک می کند تا فعال، سالم و مستقل بمانند. آنها بر بهبود قدرت و تعادل برای جلوگیری از آسیب و زمین خوردن تمرکز می کنند. آنها توسط مربیان تناسب اندام، تسهیل کنندگان همکار آموزش دیده یا افراد خبره در این حوزه هدایت می شوند، نه یک فیزیوتراپیست ثبت شده.

عوامل موثر در بررسی استفاده از کمک بهیار در منزل

کمک بهیار در منزل شامل طیف گسترده ای از خدمات ارائه شده در خانه است، نه در بیمارستان یا جامعه. این می تواند به فرد مبتلا به آلزایمر یا زوال عقل دیگر اجازه دهد در خانه خود بماند. همچنین می تواند کمک بزرگی برای مراقبین باشد.

انواع خدمات در منزل

پیدا کردن خدمات در خانه
انتخاب ارائه دهندگان
هزینه های مراقبت
همه خدمات کمک بهیار در منزل یکسان نیستند. برخی از خدمات در خانه کمک های غیر پزشکی را ارائه می دهند، مانند کمک به زندگی روزمره. سایر خدمات در خانه شامل مراقبت های پزشکی است که توسط یک متخصص بهداشت مجاز و معتبر مانند یک پرستار یا فیزیوتراپ ارائه می شود.

انواع متداول خدمات خانگی:

خدمات همراه: در نظارت، فعالیت های تفریحی یا بازدید از آنها کمک بگیرید.
خدمات مراقبت شخصی: به حمام، لباس پوشیدن، توالت رفتن، غذا خوردن، ورزش یا سایر مراقبت های شخصی کمک کنید.
خدمات خانه داری: به خانه داری، خرید یا تهیه غذا کمک کنید.
مراقبت های پزشکی: مراقبت از زخم، تزریق، فیزیوتراپی و سایر نیازهای پزشکی توسط متخصص بهداشت  صورت گیرد. اغلب اوقات، یک آژانس مراقبت های بهداشتی خانگی هنگامی که توسط پزشک دستور داده می شود، این نوع خدمات مراقبت ماهر را هماهنگ می کند.

برای یافتن خدمات مناسب کمک بهیار در منزل، با این منابع شروع کنید:

با دکتر صحبت کنید. پزشک در مرحله اول مراقبت از فرد مبتلا به آلزایمر را شروع می کند که این مهم ترین مرحله می باشد. از ارائه دهندگان خدمات بهداشتی که تجربه مراقبت از افراد مبتلا به زوال عقل را دارند کمک بگیرید.

از ابزار آنلاین Medicare استفاده کنید. شما می توانید از طریق ابزار آنلاین Medicare Home Health Compare ، مراکز بهداشت خانه دارای مجوز Medicare را در منطقه خود پیدا کرده و مقایسه کنید.

از منبع یاب جامعه ما استفاده کنید. با استفاده از جستجوی منابع اجتماعی آنلاین، خدمات کمک بهیار در منزل را در نزدیکی خود جستجو کنید.

از دوستان، خانواده و همسایگان در مورد تجربیات خود بپرسید. دریافت نظر اول از شخصی که از خدمات مراقبت در منزل استفاده کرده است می تواند بسیار مفید باشد.

انتخاب ارائه دهندگان

تصمیم گیری درباره اینکه چه کسی مراقبت های خانگی را ارائه می دهد یک تصمیم مهم است. برای برخی، استفاده از مراکز بهداشت خانگی بهترین انتخاب است و برای برخی دیگر ارائه دهنده مراقبت فردی مناسب تر است. هنگام تلاش برای یافتن کمک بهیار در منزل، مراحل زیر می تواند مفید باشد:

لیستی از نیازهای مراقبتی را ایجاد کنید. قبل از تماس با ارائه دهندگان احتمالی، لیستی از نیازهای مراقبت و همچنین انتظارات خود از نحوه برآوردن این نیازها را تهیه کنید.

ابتدا تماس بگیرید. هنگامی که برای بررسی ارائه دهندگان مراقبت های خانگی تماس می گیرید، دریابید که آنها چه نوع کمکی را ارائه می دهند و آیا نیازهای خاص شما را برآورده می کنند.

مصاحبه در منزل. با یک مرکز یا ارائه دهنده مراقبت از خانه در خانه خود ملاقات کنید. سوالات را از قبلآ آماده کنید. ایده خوبی است که شخص ثالث حضور داشته باشد تا بعداً بتوانید در مورد تجربیات خود صحبت کنید.

منابع را بررسی کنید. برخی از سازمان ها چک سابقه کیفری را انجام خواهند داد. بپرسید آیا این موارد انجام شده است یا خیر. همچنین ایده خوبی است که با دیگران که با ارائه دهنده کمک بهیار در منزل کار کرده اند صحبت کنید.

اطلاعات خود را به اشتراک بگذارید، هرچه ارائه دهندگان کمک بهیار در منزل بیشتر از شخصی که از او مراقبت می کنند مطلع شوند، مراقبت های بهتری نیز می توانند انجام دهند.

حتی با از دست دادن حافظه، افراد مبتلا به زوال عقل خاطرات قوی از دوره های گذشته خود را حفظ می کنند.

ارائه دهنده مراقبت را با دستاوردهای گذشته، خاطرات شیرین و سایر پست های راهنمای مرتبط با مکان هایی که حافظه فعلی فرد مبتلا به زوال عقل قوی است، آشنا کنید. این امر باعث می شود پیوند بسیار بیشتری بین آنها ایجاد شود.

سوالاتی که باید از ارائه دهندگان بالقوه داخلی بپرسید

آیا در زمینه کمک های اولیه و CPR آموزش دیده اید؟
آیا تجربه همکاری با فردی مبتلا به زوال عقل را دارید؟
آیا در زمینه مراقبت از زوال عقل آموزش دیده اید؟
با آژانس هستید؟ (اگر برای شما مهم است)
آیا متعهد هستید
آیا قادر به ارجاع منابع هستید؟
آیا در زمان های لازم در دسترس هستید؟
آیا می توانید در صورت بیماری پشتیبان تهیه کنید؟
آیا می توانید نیازهای بهداشتی و مراقبت رفتاری خاص را مدیریت کنید؟

هزینه ها

هزینه خدمات کمک بهیار در منزل بسته به عوامل زیادی متفاوت است، از جمله اینکه چه خدماتی ارائه می شود، در کجا زندگی می کنید و آیا هزینه ها تحت پوشش بیمه درمانی یا بیمه خصوصی هستند.

بسیاری از مراکز زمانی خدمات شخصی مراقبت های بهداشتی را پوشش می دهند که فرد نیازمند مراقبت از معیارهای واجد شرایط بودن (که شامل خانه نشینی و نیاز به ارائه خدمات یک متخصص ماهر است) باشد.

برنامه های کمک نقدی

برخی از مراکز برنامه هایی برای سالمندان با منابع و دارایی محدود دارند که به جای مراجعه به آژانس مراقبت های بهداشتی خانگی، به افراد مسن (یا نمایندگان آنها) اجازه می دهد تا به شخص مورد نظر خود، از جمله اعضای خانواده، هزینه خدمات در خانه بپردازند.

چنین برنامه هایی غالباً خدمات هدایت شده توسط مشارکت کنندگان نامیده می شوند، اگرچه خدمات مشابه با توجه به مکان نام های متفاوتی دارند. مراقبت در منزل از کسانی که در معرض COVID-19 بوده اند یا ممکن است در معرض آن قرار گرفته باشند.

تدارکات

شما نیاز دارید:
دماسنج
ماسک های پزشکی
دستمال کاغذی و دستمال کاغذی یکبار مصرف
محافظت از چشم، مانند محافظ صورت یا عینک
ضد عفونی کننده دست حاوی حداقل شصت درصد الکل
صابون دست و صابون معمولی لباسشویی

شما همچنین نیاز دارید:

محصولات نظافت منزل
داروهای بدون نسخه برای کاهش تب، مانند:
ایبوپروفن
استامینوفن
دستمال مرطوب الکلی یا محصولات تمیز کننده ساخته شده برای لوازم الکترونیکی
یک ظرف زباله بدون لمس با روکش پلاستیکی، مانند سطل زباله

ضدعفونی کننده سطح

در صورت عدم دسترسی، از سفید کننده خانگی (کلر) استفاده کنید
اگر نمی توانید این وسایل را تهیه کنید، با خانواده، دوستان یا همسایگان تماس بگیرید. همچنین می توانید برای مشاوره، پشتیبانی و منابع با مقامات بهداشت عمومی محلی خود یا یک سازمان مربوطه تماس بگیرید.

موارد حائز اهمیت در استفاده از خدمات کمک بهیار در منزل

توصیه به مراقبین

در حالت ایده آل، فقط یک نفر به عنوان کمک بهیار در منزل باید از کسی که در قرنطینه یا انزوا است مراقبت کند. در صورت امکان، مراقب باید کاملاً واکسینه شود و در معرض بیماری شدیدتر یا پیامدهای ناشی از COVID-19 قرار نگیرد.

این شامل افراد مسن یا کسانی است که بیماری مزمن دارند. این به کاهش خطر شیوع COVID-19 به دیگران در خانه کمک می کند. همچنین فردی که از او مراقبت می کنید باید ماسک پزشکی در موارد زیر داشته باشد:

دریافت مراقبت
در طول تعاملات از راه دور یا
هنگام تماس فیزیکی مستقیم با دیگران
در یک فضای داخلی مشترک، مانند:
آشپزخانه ها
راهروها
دستشویی ها
در فضای باز خصوصی با دیگران، مانند:
بالکن
حیاط خلوت
اگر در دسترس نیست، باید هر دو از ماسک غیر پزشکی خوب استفاده کنید.

همچنین فردی که از او مراقبت می کنید باید ماسک غیرپزشکی داشته باشد:

دریافت مراقبت
در طول تعاملات از راه دور یا
هنگام تماس فیزیکی مستقیم با دیگران
دستان خود را اغلب با آب و صابون به مدت حداقل بیست ثانیه بشویید. نیازی به پوشیدن دستکش یکبار مصرف نیست.
با ماسک از محافظ چشم استفاده کنید نه به عنوان جایگزین. محافظت از چشم شامل موارد زیر است:
عینک ایمنی
عینک های محافظ
از خود و دیگران محافظت کنید

فاصله گذاری فیزیکی

به عنوان کمک بهیار در منزل مدت زمانی را که در فضایی مشترک با شخصی که از او مراقبت می کنید، را محدود کنید.

تمام تعاملات را با شخصی که از او مراقبت می کنید به صورت مختصر و تا جایی که ممکن است ادامه دهید. برخی از افراد ممکن است به شما نیاز داشته باشند تا زمان بیشتری را با آنها بگذرانید:
سن
بلوغ
توانایی درک و پیروی از اقدامات پیشگیرانه

از فعالیت های گروهی با شخصی که مراقبت می کنید اجتناب کنید، مانند:

اشتراک غذا
بازی کردن
با هم نشستن یا نوازش کردن
با هم تماشای تلویزیون
به عنوان کمک بهیار در منزل از اتاق جداگانه ای برای خوابیدن از شخصی که از او مراقبت می کنید استفاده کنید. در صورت امکان، در تخت های جداگانه بخوابید. تا جایی که ممکن است از یکدیگر فاصله بگیرید.

از دستشویی مجزا استفاده کنید. در صورت عدم امکان:

پنجره را باز کنید
قبل از شستشو درب توالت را بگذارید
سطوح و اشیای شخصی که از او مراقبت می کنید بعد از هر بار استفاده لمس کرده و تمیز کنید
پوشیدن ماسک
اگر شخصی که از او مراقبت می کنید در انزوا قرار دارد، شما و سایر اعضای خانواده باید در موارد زیر از ماسک طبی یا ماسک غیرپزشکی ساخته شده و مناسب استفاده کنید.
برخی از اعضای خانواده ممکن است در معرض بیماری شدیدتر یا پیامدهای ناشی از COVID-19 باشند. هنگامی که در فضای مشترک داخلی یا خارجی با فرد منزوی هستید، باید از ماسک طبی استفاده کنند.

سایر اقدامات پیشگیرانه شخصی

به عنوان کمک بهیار در منزل از به اشتراک گذاشتن وسایل شخصی با شخصی که از او مراقبت می کنید خودداری کنید، مانند:
حوله
ظروف
ملحفه های خواب
مسواک
غذا و نوشیدنی
لوازم برقی
در صورت امکان با شخصی که در خارج از او مراقبت می کنید، در حیاط خلوت خصوصی یا بالکن، تعامل داشته باشید. به رعایت فاصله فیزیکی و توصیه های مربوط به ماسک ادامه دهید.
در صورت امکان پنجره ای را باز کنید تا تهویه بهتر شود.

در صورت امکان، در حالی که شخصی که از او مراقبت می کنید در قرنطینه است، از هر گونه حیوان خانگی در خانه یا محل زندگی مشترک مراقبت کنید.

تمیز کردن و ضد عفونی کردن

ما دقیقاً نمی دانیم که ویروس کووید -19 چقدر روی سطوح مختلف زندگی می کند. شواهد نشان می دهد که بسته به نوع سطح، می تواند از چند ساعت تا چند روز روی اجسام و سطوح زندگی کند.

هنوز مشخص نیست که سطوح آلوده تا چه اندازه در گسترش COVID-19 نقش دارند. هنگامی که یک بیمار در خانه وجود دارد، یک روش احتیاطی توصیه می شود. سطوح و اشیاء با لمس زیاد را مرتباً تمیز و ضدعفونی کنید، از جمله:
سرویس های بهداشتی
صفحه کلید
دستگیره درب
میزهای کنار تخت
ریموت های تلویزیونی
ظروف لباسشویی
تلفن ها و تبلت ها
به عنوان کمک بهیار در منزل برای ضدعفونی از ضدعفونی کننده های مورد تایید سطح سخت که دارای شماره شناسایی دارو یا محلول سفید کننده رقیق شده هستند استفاده کنید.

همیشه دستورالعمل های مناسب برای استفاده مناسب از سفید کننده های خانگی (کلر) را دنبال کنید.

از ظروف پلاستیکی جداگانه بدون سطل، مانند سطل زباله، برای موارد زیر استفاده کنید:
استفاده از ماسک های پزشکی و سایر اقلام یکبار مصرف آلوده

مراقبت از کودک

به عنوان کمک بهیار در منزل ممکن است از کودکی مراقبت کنید که مبتلا به COVID-19 است یا ممکن است به آن مبتلا باشد. اگر چنین است، از به اشتراک گذاشتن اشیاء با سایر کودکان در خانه جلوگیری کنید، مانند:
اسباب بازی
بطری ها
پتو
ویروسی که باعث COVID-19 می شود در شیر مادر یافت نشده است. شما باید به شیردهی خود ادامه دهید زیرا مزایای سلامتی زیادی برای فرزند شما به همراه دارد. کودکان زیر سن 2 سال نباید ماسک  بپوشند. کودکان بین 2 تا 5 سال ممکن است بتوانند از ماسک استفاده کنند اگر:
تحت نظارت هستند.
می تواند آن را تحمل کند.
می تواند آن را استفاده کند و درآورد
کودکان بزرگتر از 5 سال باید از ماسک در موقعیت ها یا شرایط مشابه بزرگسالان استفاده کنند.
نظارت بر علائم و درخواست مراقبت های پزشکی
مراقب علائم جدید یا بدتر در موارد زیر باشید:
شخصی که از او مراقبت می کنید
دیگران در خانه
خودتان

به عنوان کمک بهیار در منزل در صورت بروز علائم شدید در فردی که از او مراقبت می کنید، با شماره اورژانس محلی خود تماس بگیرید:
تنفس قابل توجه
درد یا فشار قفسه سینه
شروع جدید سردرگمی
مشکل در بیدار شدن
به عنوان کمک بهیار در منزل شخصی که از او مراقبت می کنید ممکن است نیاز به ترک خانه یا محل زندگی مشترک خود داشته باشد تا به دنبال مراقبت های پزشکی باشد.

در صورت امکان، از وسایل نقلیه عمومی برای مراقبت های پزشکی استفاده نکنید.
فقط یک فرد سالم باید فرد بیمار را نگهداری و در صورت لزوم در هنگام سوار شدن در خودرو رانندگی کند. فرد بیمار باید تا جای ممکن از راننده در صندلی عقب خودرو بنشیند. در صورت امکان تمام پنجره های خودرو را کاملاً باز نگه دارید و برای انجام این کار ایمن باشید.

اطمینان حاصل کنید که همه مسافران از ماسک طبی استفاده می کنند. اگر در دسترس نیستند، به جای آن از ماسک های غیر پزشکی مناسب و مناسب استفاده کنید.
اگر فرد بیمار به خوبی تنفس می کند، باید ماسک نیز بزند.

دوران قرنطینه شما

به عنوان کمک بهیار در منزل ممکن است لازم باشد قرنطینه شوید و علائم خود را زیر نظر داشته باشید:
پس از آخرین روز مواجهه شما با فرد منزوی و
طبق توصیه مراکز بهداشت عمومی محلی شما
در صورت واکسیناسیون شما یا هر یک از اعضای خانواده خود در برابر COVID-19 به مراکز بهداشت عمومی محلی خود اطلاع دهید
اگر شما یا هر یک از اعضای خانواده خود واکسینه شده اید، ممکن است شرایط قرنطینه متفاوتی وجود داشته باشد. دستورالعمل های مقام بهداشت عمومی محلی خود را دنبال کنید.

در صورت شروع علائم:

مراقبت های بهداشتی
خدمات برای افراد مسن
به عنوان کمک بهیار در منزل آنچه می توانید از خدمات پشتیبانی خانه انتظار داشته باشید
به عنوان کمک بهیار در منزل باید بدانید:
خدمات پشتیبانی خانه
چگونه خانواده را در برنامه حمایت از خانه خود شرکت دهید
نحوه بهبود خدمات پشتیبانی
چگونه می توان نگرانی یا شکایتی را مطرح کرد
همچنین توضیح داده می شود که چرا برای شما مهم است که در مورد هر مشکلی که با خدمات پشتیبانی خانه خود دارید با کسی صحبت کنید.

خدمات پشتیبانی خانه

اگر خدمات پشتیبانی خانگی با بودجه عمومی دریافت می کنید، مهم است که بفهمید چه کسانی خدمات پشتیبانی خانگی را ارائه می دهند، حقوق شما چیست و چگونه حمایت مورد نیاز شما برنامه ریزی و ارائه می شود.

چه کسانی می توانند خدمات پشتیبانی خانگی دریافت کنند؟

برای دریافت خدمات کمک بهیار در منزل با بودجه عمومی، باید معیارهای واجد شرایط بودن را رعایت کنید. شما مورد ارزیابی قرار می گیرید تا مطمئن شوید که واجد شرایط پشتیبانی خانگی هستید و مطمئن شوید که خدمات می تواند نیازهای شما را برآورده کند.

برای اطلاعات بیشتر برای افراد مسن به خدمات ارزیابی نیازها و پشتیبانی برای افراد مسن مراجعه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر برای افراد دارای معلولیت به خدمات ارزیابی نیازها و خدمات هماهنگی مراجعه کنید.

وقتی خدمات پشتیبانی خانگی را شروع می کنید، چه چیزی دریافت می کنید

اگر شما مورد ارزیابی قرار گرفته اید و واجد شرایط خدمات کمک بهیار در منزل هستید، طبق قانون حقوق مصرف کنندگان سلامت و معلولیت دارای حقوق هستید.

برخی از اشکال حمایت از منزل ممکن است مشمول کد حقوق نباشند، به عنوان مثال، کارهای خانه مانند نظافت.

هنگامی که سرویس پشتیبانی خانگی شما شروع می شود، یک بسته اطلاعاتی از سازمانی که خدمات پشتیبانی خانه شما را ارائه می دهد دریافت خواهید کرد.

بسته اطلاعاتی شامل اطلاعات تماس با سازمان پشتیبانی خانگی و اطلاعات در مورد خدماتی است که سازمان می تواند ارائه دهد و چگونه می توانید نگرانی خود را مطرح کرده یا شکایت کنید.

همچنین توافقی دریافت خواهید کرد که دقیقاً نحوه حمایت سازمان از شما را توضیح می دهد. شما با آنها همکاری خواهید کرد تا برنامه پشتیبانی خانگی را که مناسب شماست تهیه کنید.

این طرح پشتیبانی خانگی، کمک هایی را که دریافت می کنید و اهدافی که می توانید در جهت حفظ یا بهبود استقلال خود به کار بگیرید، مشخص می کند تا بتوانید کارهایی را که برای شما مهم است انجام دهید.

داشتن یک برنامه حمایت از خانه برای همه کمک می کند تا بفهمند چه نوع حمایت خانگی دریافت خواهید کرد و اگر از یک کارمند پشتیبانی بخواهید کاری را انجام دهد و او امتناع کند، باید از مشکلات احتمالی جلوگیری کند.

در حالی که در حال توسعه برنامه پشتیبانی کمک بهیار در منزل هستید، آنها را از هرگونه ترجیحاتی که ممکن است داشته باشید مطلع کنید.

برنامه پشتیبانی منزل شما باید سالی یکبار یا در صورت تغییر نیازهای شما به روز شود. حتی اگر فقط برای مدت کوتاهی به خدمات پشتیبانی خانگی نیاز دارید، باز هم باید یک برنامه پشتیبانی خانگی با سازمان خود تهیه کنید.

نقش خانواده در برنامه حمایت از خانه

این ایده خوبی است که از خانواده، افراد و دوستان خود بخواهید که در توسعه برنامه حمایت از خانه مشارکت داشته باشند، به خصوص اگر دچار سردرگمی شده اید یا در به خاطر سپردن مسائل دچار مشکل شده اید.

گاهی اوقات خانواده شما اولین کسانی هستند که نیازهای پشتیبانی شما را تغییر می دهند و کمک بهیار در منزل شما باید در اسرع وقت از هر گونه تغییر شرایط مطلع شود.

شما می توانید خانواده و دوستان را در خدمات پشتیبانی خانه خود با درخواست موارد زیر قرار دهید:

در صورت تکمیل یا بررسی هرگونه ارزیابی و برنامه های فردی درگیر شوید
با استفاده از سیستم شکایات و تعارفات سازمان در مورد خدماتی که دریافت می کنید بازخورد ارائه دهید
در صورت تمایل به عنوان وکیل مدافع خود عمل کنید.

نحوه بهبود خدمات پشتیبانی خانگی

خدمات پشتیبانی خانگی با سایر خدمات بهداشتی و معلولیت متفاوت است، زیرا کارگران پشتیبانی به خانه شما می آیند و وقتی در خانه شما هستند، اغلب به تنهایی کار می کنند، بدون اینکه کسی مراقب کار آنها باشد.

بین شما، سازمان حمایت از منزل و کارکنان سازمان اعتماد بالایی وجود دارد که کارگران خدمات مناسب را برای حمایت از شما ارائه می دهند.

مگر اینکه به سازمان اطلاع دهید یا در صورت نیاز شکایت نکنید، سازمان پشتیبانی خانگی فقط می تواند به بازخورد کارگران خود متکی باشد تا از نحوه عملکرد شما و نحوه بهبود خدمات آنها مطلع شود.

شما می توانید به سازمان کمک کنید تا سریعتر در مورد مشکلات یا راه هایی که می تواند خدمات ارائه شده را بهبود بخشد، بیاموزد. روش های مختلفی در ارائه خدمات به عنوان کمک بهیار در منزل برای انجام این کار وجود دارد:

در نظرسنجی رضایت مشتری شرکت کنید
هنگام بررسی عملکرد سالانه خود با سازمان خود صحبت کنید
از طریق شکایات و سیستم تعریف و تمجید سازمان (به عنوان مثال، جعبه پیشنهادات یا فرم هایی که در هر زمان برای سازمان ارسال می شود) بازخورد دهید.
با یک گروه نماینده حمایت کننده یا مصرف کننده تماس بگیرید (به عنوان مثال، خدمات حمایتی سلامت و معلولیت، نگرانی از سن و…
سازمان پشتیبانی شما از بازخورد و شکایات شما برای بررسی وضعیت فردی شما استفاده می کند و می داند چگونه می تواند سیستم ها و فرایندهای خود را برای شما و همه افرادی که خدمات یا پشتیبانی دریافت می کنند، بهبود بخشد.

نحوه ایجاد نگرانی یا شکایت

اگر نگران مراقبت یا حمایتی هستید که از طریق یک سازمان ارائه دهنده کمک بهیار در منزل دریافت می کنید، یا از آن ناراضی هستید، مهم است که در مورد آن با شخصی صحبت کنید.

شما می توانید نگرانی یا شکایتی را خودتان مطرح کنید، یا می توانید از شخص دیگری بخواهید که از طرف شما این کار را انجام دهد، به عنوان مثال، یکی از اعضای خانواده، دوست ، داوطلب، وکیل، متخصص بهداشت یا مراقب.

اگر شما شخص دریافت کننده خدمات نیستید، آن شخص باید بداند که شما قبل از انجام این کار قصد دارید نگرانی خود را در مورد خدمات پشتیبانی خانگی خود مطرح کنید.

از ابراز نگرانی یا شکایت خودداری نکنید، حتی اگر فکر می کنید بسیار کوچک یا بی اهمیت است. برای سازمان های پشتیبانی خانگی مهم است که از مشکلات یا مسائل کوچک و همچنین مشکلات بزرگ مطلع شوند.

ابراز نگرانی یا شکایت به این معنا نیست که شما سخت کار می کنید. در صورت شکایت، کارکنان پشتیبانی لزوماً دچار مشکل نمی شوند و خدمات عموماً تنها در صورت تغییر نیازهای شما تغییر می کنند.

در اینجا چند نمونه از مواردی وجود دارد که می توانید از آنها شکایت کنید.

سوء استفاده کننده شما (فیزیکی، کلامی یا احساسی).
بی احتیاطی پشتیبانی شما؛ ایمنی شما یا هر کسی که در اطراف آن کار می کند را به خطر می اندازد (به عنوان مثال، با عدم استفاده صحیح از تجهیزات).

کارمند پشتیبانی شما به طور مداوم زمان خود را ضعیف مدیریت می کند (به عنوان مثال، اغلب اوقات دیر به خانه می آیید یا حتی اصلاً حاضر نمی شوید، بدون هشدار یا دلیل خوب).
حامی پشتیبانی شما به حریم خصوصی شما احترام نمی گذارد.

حامی شما به فرهنگ شما یا آنچه شما را منحصر به فرد می کند، احترام نمی گذارد یا رفتار نامناسبی انجام می دهد.

حمایتی که از شما برای رسیدن به اهداف تعیین شده در برنامه پشتیبانی خانه پشتیبانی نمی کند.

وقتی پشتیبانی اصلی شما نمی تواند در آنجا حضور داشته باشد، سازمان پشتیبانی خانگی شما کارگر پشتیبانی جایگزین ارائه نمی دهد.

سازمان پشتیبانی کمک بهیار در منزل یک کارمند پشتیبانی را ارسال می کند که قادر به انجام کار نیست.

به عنوان مثال، اگر احساس می کنید نمی توانید به راحتی با شخصی در سازمان پشتیبانی خانگی صحبت کنید، ارتباط ضعیفی دارید.
اول باید با چه کسی صحبت کنید؟

بررسی عملکرد سازمان کمک بهیار در منزل

به عنوان کمک بهیار در منزل بهتر است ابتدا هر گونه نگرانی یا شکایتی را با سازمان پشتیبانی خانگی خود مطرح کنید.

این به سازمان این فرصت را می دهد که مشکل را برطرف کرده و نحوه ارائه خدمات را تغییر دهد. بهترین راه برای ایجاد نگرانی یا شکایت از طریق روند شکایات سازمان است.

با تماس با سازمان پشتیبانی خانگی، به عنوان مثال، هماهنگ کننده خدمات که ممکن است قبلاً ملاقات کرده یا با او صحبت کرده اید، تماس بگیرید.

در صورت شکایت شفاهی، شخص دریافت کننده مسئول ثبت این اطلاعات است. یا می توانید نگرانی یا شکایت خود را یادداشت کرده و برای سازمان ارسال کنید یا ایمیل کنید.

اگر در مورد نگرانی یا شکایت خود با کارمند پشتیبانی صحبت می کنید، مهم است که به آنها بگویید که می خواهید اطلاعات را به مدیر خود منتقل کنند. در صورت نیاز به تشدید شکایت، ممکن است مایل باشید این موضوع را یادداشت کنید.

هر سازمان خدمات پشتیبانی کمک بهیار در منزل از روند شکایات مندرج در کد حقوق پیروی می کند. این بدان معناست که سازمان:

راهی برای حل مسئله عادلانه، ساده، سریع و کارآمد ارائه دهید
ظرف پنج روز کاری پس از دریافت این شکایت، شکایت خود را کتباً بپذیرید، مگر اینکه شکایت شما طی آن پنج روز رضایت شما حل شود
اطمینان حاصل کنید که در مورد روند شکایات، حق خود برای داشتن یک وکیل و حق خود برای شکایت به کمیسیون بهداشت و معلولیت اطلاع دارید.

ثبت شکایت و اقدامات انجام شده

به عنوان کمک بهیار در منزل هدف شما این است که ظرف 10 روز کاری پس از ارسال تأییدیه کتبی شکایت، شکایت خود را برطرف کنید یا در صورت نیاز به زمان بیشتری برای بررسی شکایت کار کنید. (اگر آنها بیش از 20 روز کاری نیاز دارند، باید دلیل آن را به شما ارائه دهند.)

حداقل یکبار در ماه از پیشرفت در حل شکایت خود مطلع شوید
نتیجه نهایی، از جمله تصمیم و هر اقدامی که آنها انجام خواهند داد را در اختیار شما قرار می دهد.

اگر از نتیجه شکایت خود راضی نیستید، می توانید از سازمان پشتیبانی کمک بهیار در منزل خود بخواهید که تجدید نظر کند، یا از سازمان بپرسید که چگونه می توانید تصمیم آنها را بررسی کنید.

گزینه های دیگر

اگر احساس راحتی نمی کنید که نگرانی یا شکایت خود را مستقیماً با سازمان پشتیبانی به عنوان کمک بهیار در منزل مطرح کنید، می توانید با خدمات حمایتی بهداشت و معلولیت محلی یا سازمانی که خدمات حمایتی را که دریافت می کنید تماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شکایت از خدمات پشتیبانی معلولان، با خدمات پشتیبانی معلولین تماس بگیرید. همچنین می توانید مستقیماً به کمیسیون بهداشت و معلولیت شکایت کنید.

هنگامی که آژانس دیگری شکایت شما را دریافت می کند، آن آژانس شکایت را بررسی می کند تا بهترین راه حل آن را پیدا کند.

آنها ممکن است از سازمان پشتیبانی خانگی شما بخواهند که شکایت را خودشان حل کرده و آژانس را در جریان این کار مطلع کنند.

آنها ممکن است تصمیم بگیرند که شکایت شما را به آژانس دیگری ارجاع دهند (به عنوان مثال، وزارت بهداشت یا خدمات حمایتی از سلامت و معلولیت)؛ آنها ممکن است تصمیم بگیرند که شکایت را بررسی کنند یا ممکن است تصمیم بگیرند که اقدامی نکنند. شکایت می تواند منجر به سازمان خدمات پشتیبانی خانه شود:

عذرخواهی کتبی
انجام آموزش های خاص
بررسی و تغییر سیستم ها، سیاست ها یا رویه ها برای بهبود نحوه ارائه خدمات پشتیبانی خود.

سرویس پشتیبانی خانگی

مجری خدمات سلامت مراقبت های اجتماعی و مراقبت های خانگی را در سطح محلی، از جمله خدمات به عنوان کمک بهیار در منزل، ارائه می دهد.

این سرویس قبلاً به عنوان طرح بسته مراقبت از خانه شناخته می شد. خدمات پشتیبانی خانگی به اشخاص مسن کمک می کند تا آنجا که احتمال دارد در خانه های خود زندگی کنند.

به عنوان مثال، می تواند با کارهای روزمره مانند بلند شدن و بیرون آمدن از رختخواب، حمام کردن و لباس پوشیدن پشتیبانی کند. نیازهای فردی فرد ارزیابی می شود تا تصمیم بگیرد که به چه حمایت هایی نیاز دارد. این پشتیبانی ها توسط ارائه دهنده خارجی تأیید شده و ارائه می شود.

خدمات پشتیبانی کمک بهیار در منزل برای افراد 65 ساله یا بیشتر در دسترس است که ممکن است برای ادامه زندگی در خانه یا بازگشت به خانه پس از بستری شدن در بیمارستان به حمایت نیاز داشته باشند.

خدمات ممکن است به دلیل بیماری، ناتوانی یا بعد از بستری در بیمارستان یا پس از توانبخشی در خانه سالمندان مورد نیاز باشد.

در برخی موارد، این خدمات ممکن است برای افراد زیر 65 سال که نیاز به پشتیبانی دارند در دسترس باشد. به عنوان مثال، برای افراد مبتلا به زوال عقل زودرس یا ناتوانی.

هیچ هزینه ای برای خدمات دریافت نمی شود و این طرح به معنی آزمایش نیست. برای درخواست خدمات پشتیبانی خانگی نیازی به داشتن کارت پزشکی ندارید.

قوانین خدمات پشتیبانی کمک بهیار در منزل

پشتیبانی توسط HSE یا در غیر این صورت توسط ارائه دهنده تأیید شده توسط HSE ارائه می شود. اگر برای خدمات کمک بهیار در منزل مورد تأیید هستید و کارکنان این حوزه در دسترس نیستند، ارائه دهنده پشتیبانی خانه را به شما ارائه می دهد.

او می تواند این خدمات را از طرف شما ترتیب دهد. شما مستقیماً با ارائه دهنده مورد تأیید انتخاب خود برخورد می کنید تا روزها و زمان های پشتیبانی را تنظیم کنید.

از طرف دیگر، می توانید درخواست کنید که مستقیماً با ارائه دهنده تأیید شده برخورد کنید. در صورت تأیید، HSE به شما نامه خواهد داد تا میزان هفتگی بودجه ای را که می توانید برای تنظیم پشتیبانی خانگی از ارائه دهنده انتخابی خود استفاده کنید به شما بگوید.

به این رویکرد Consumer Directed Home Support (CDHS)  گفته می شود. تعداد ساعات پشتیبانی خانگی که بودجه ارائه می دهد، بستگی به نرخ های ارائه شده توسط ارائه دهنده دارد.

ارائه دهنده به شما می گوید که چه نرخ هایی با HSE توافق کرده اند. هنگام درخواست می توانید از پشتیبانی خانگی جهت مصرف کننده درخواست کنید. خواه خدمات شما به هر صورتی تنظیم شده باشد، در صورت تمایل می توانید روش دیگر را تغییر دهید.

دریافت خدمات

بسته به نیازهای فردی، خدمات ارائه شده کمک بهیار در منزل متفاوت است. به عنوان مثال، ممکن است شامل کارهای روزمره مانند بلند شدن و بیرون آمدن از رختخواب، حمام کردن و لباس پوشیدن باشد.

هنگام درخواست، ارزیابی انواع حمایتی را که ممکن است نیاز داشته باشید ترتیب می دهد. به این سنجش نیازهای مراقبتی می گویند.

هر از گاهی خدمات دریافتی شما را بررسی می کند و بسته به نیازهای مراقبتی شما ممکن است حمایت های دریافتی را افزایش یا کاهش دهد، در غیر این صورت پشتیبانی ممکن است ثابت بماند.

اگر وضعیت شما تغییر کرد، اگر این امر بر نیاز شما به پشتیبانی خانگی تأثیر می گذارد، باید به دفتر پشتیبانی محلی اطلاع دهید.

نیازهای مراقبتی

هنگام درخواست به عنوان کمک بهیار در منزل، کارشناسان این حوزه نیازهای مراقبت های بهداشتی و شرایط اجتماعی شما را ارزیابی می کند.

این ارزیابی میزان مراقبت هایی را که در حال حاضر دریافت می کنید و سایر حمایت هایی که ممکن است نیاز داشته باشید مشخص می کند.

ارزیابی توسط یک متخصص مراقبت های بهداشتی مانند پرستار بهداشت عمومی یا فیزیوتراپیست انجام می شود.

برای شما نامه می نویسد تا به شما اطلاع دهد که در مورد پشتیبانی مورد نیاز شما چه تصمیمی گرفته شده است. اگر از تصمیم خود راضی نیستید، می توانید به دفتر پشتیبانی در منطقه خود نامه ارسال کنید تا این دلایل را بیان کنید.

شما می توانید این کار را ظرف 20 روز پس از دریافت تصمیم انجام دهید. یک بررسی بی طرفانه از تصمیم گرفته می شود و شما از نتیجه این بررسی مطلع خواهید شد.

چگونه درخواست شود

برای دریافت فرم درخواست، با دفتر پشتیبانی کمک بهیار در منزل تماس بگیرید یا فرم درخواست و جزوه اطلاعات خدمات پشتیبانی خانه را بارگیری کنید.

در صورت داشتن سوال یا نیاز به کمک در تکمیل فرم، کارکنان دفتر محلی شما می توانند به شما کمک کنند. شما می توانید فرم درخواست را خودتان تکمیل کنید یا می توانید از فردی بخواهید که آن را برای شما تکمیل کند،

به عنوان مثال، یک سرپرست خانواده، پزشک عمومی یا پرستار بهداشت عمومی. اگر شخص دیگری فرم را برای شما تکمیل می کند، باید قسمت اعلامیه درخواست را امضا کنید. اگر در بیمارستان هستید، باید از فردی که با برنامه ترخیص شما در ارتباط است درخواست کنید.

این فرد ممکن است پرستار، هماهنگ کننده ترخیص یا مددکار اجتماعی باشد. آنها به شما در تهیه فرم درخواست کمک می کنند و آن را به دفتر پشتیبانی محلی خود ارسال می کنند.

خدمات کاردرمانی

خدمات کاردرمانی برای کمک به افراد دارای معلولیت برای دستیابی به حداکثر درجه استقلال در زندگی عادی طراحی شده است.

خدمات مراقبت اجتماعی

خدمات بهداشت عمومی که در جامعه ارائه می شود خدمات مراقبت اجتماعی نامیده می شود.
این خدمات شامل کارهای روزانه مانند آشپزی، حمل و نقل و پشتیبانی اجتماعی است.
بسته های پیچیده تر مراقبت از خانه نیز با سطح بالاتری از خدمات برای پشتیبانی بیشتر از شما در دسترس هستند.

اکثر مردم می خواهند شیوه زندگی خود را در خانه، با خانواده و دوستان و در جامعه خود حفظ کنند. با افزایش سن نیازهای ما تغییر می کند. گاهی اوقات یک کمک کوچک می تواند به ما در حفظ سلامت و شیوه زندگی کمک کند.

خدمات اولیه کمک بهیار در منزل در مواقعی وجود دارد که به کمی کمک در خانه نیاز دارید، مانند کارهای خانگی، غذا و کمک به قرارهای ملاقات.

اگر نیازهای پشتیبانی شما پیچیده تر است، بسته های مراقبت از خانه وجود دارد که خدمات مشابهی را در سطح بالاتری ارائه می دهد و شامل هماهنگی خدمات شما می شود.

کمک اولیه در خانه توسط کمک بهیار در منزل

برای کمک به حفظ استقلال خود در خانه و در اجتماع، ممکن است واجد شرایط دریافت خدمات اولیه کمک بهیار در منزل باشید تا به شما در انجام کارهای روزمره در خانه مانند آشپزی، نگهداری خانه و رفت و آمد در اجتماع خود کمک کنند. کمک مراقبت شخصی نیز در دسترس است. خدمات عبارتند از:

کمک های داخلی:

با شما کار می کنیم تا خانه خود را تمیز و ایمن نگه دارید و به کارهای اساسی تعمیر و نگهداری کمک کنید.

وعده های غذایی:

کمک به شما برای داشتن غذای خوب با کمک به شما در خرید؛ همکاری با شما برای تهیه غذا یا ارائه وعده های غذایی تحویل داده شده.

مراقبت شخصی:

همکاری با شما برای مدیریت کارهای شخصی مانند دوش گرفتن و لباس پوشیدن.

پرستاری:

دسترسی به طیف وسیعی از خدمات حرفه ای مانند پرستاری، فیزیوتراپی و اطفال در خانه یا مرکز شما.
حمل و نقل: کمک و حمل و نقل گروهی یا فردی برای سفر، خرید، قرار ملاقات و مشارکت های اجتماعی.

حمایت اجتماعی:

ارتباط شما با گروه مورد علاقه از فرصت های اجتماعی؛ کمک بهیار در منزل به شما کمک می کند تا به مکان هایی که می خواهید بروید برسید.

دسترسی به خدمات اولیه

خدمات اصلی پشتیبانی کمک بهیار در منزل تحت برنامه پشتیبانی خانه ارائه می شود. اگر فقط به چند سرویس نیاز دارید، اولین قدم شما این است که با منطقه خود تماس بگیرید. همچنین می توانید:

دسترسی به خدمات پشتیبانی پیچیده

برای واجد شرایط بودن برای دریافت بسته مراقبت در منزل، باید توسط یکی از اعضای تیم ارزیابی مراقبت از سالمندان ارزیابی شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر با مرکز مراقبت از سالمندان محلی خود تماس بگیرید، تیمی که قادر خواهد بود به سوالات شما پاسخ دهد و ارزیابی خدمات را ترتیب دهند.

دولت جهت استفاده از کمک بهیار در منزل گزینه های مراقبت را برای افراد مسن ارائه می دهند. ممکن است قبلاً در کارهای مختلف در خانه و اجتماع تحت برنامه های زیر از آن ها کمک گرفته باشید:

بسته های مراقبت از سالمندان جامعه

وقتی شرایط مزمن سلامتی، بهبودی از بیماری، زوال عقل یا حتی روند طبیعی پیری باعث می شود که یک سالمند نتواند در خانه با خیال راحت زندگی کند، مراقبت های خانگی کمک بهیار در منزل می تواند نظارت و کمک لازم را در محل انجام دهد.

با این حال، خانواده ها اغلب نگران هزینه خدمات مراقبت از منزل و گزینه های مالی آنها برای پرداخت هستند. از این راهنما برای تعیین نیازهای مراقبت منحصر به فرد یک سالمند و کشف روش های پرداخت هزینه مراقبت در خانه استفاده کنید.

اولین قدم مشخص کردن نوع مراقبت های سالمند است. مراقبت های بهداشتی لازم در خانه از نظر ترکیبی از گزینه های پرداخت تحت پوشش قرار می گیرد، در حالی که مراقبت های غیرپزشکی در خانه که توسط مراقبان ماهر ارائه می شود معمولاً از جیب پرداخت می شود.

معمولاً برای تعیین نوع و میزان خدمات ارشد برای برآوردن نیازهای منحصر به فرد، نیازسنجی جامع انجام می شود.

دومین قدم برای تصمیم گیری در مورد مناسب بودن مراقبت های خانگی کمک بهیار در منزل برای عزیزان سالمند، برآورد هزینه ها است. هزینه های مراقبت در منزل بسته به موقعیت مکانی و همچنین سطح خدمات متفاوت است.

مراقبت های بهداشتی خانگی که به وسیله متخصصان آموزش دیده مانند پرستاران و درمانگران ثبت شده ارائه می شود، گران ترین سطح مراقبت در خانه است. طبق نظرسنجی هزینه مراقبت متغیر است.

در بیشتر موارد، هنگامی که پزشک دستور می دهد، بسیاری از افراد کارشناس هزینه خدمات ضروری پزشکی ارائه شده در خانه را در کوتاه مدت پرداخت می کنند.

یک سالمند که فقط به مراقبت های غیر پزشکی نیاز دارد (به عنوان مثال آماده سازی غذا، کمک حمام، خانه داری)، تحت پوشش این خدمات قرار نمی گیرد.

مراکز مراقبت های بهداشتی خانگی دارای مجوز، شرکت هایی هستند که توسط Medicare برای ارائه مجموعه ای از خدمات بهداشتی تحت پوشش منعقد شده اند.

Medicare هزینه خدمات ارائه شده توسط آژانس را که دارای استانداردهای کیفیت آن است، می پردازد.

برنامه های بیمه درمانی کمک بهیار در منزل ممکن است هزینه خدمات منتخب مراقبت از سالمندان را بپردازد، اما پوشش آن از برنامه به برنامه متفاوت است.

اکثر بیمه های خصوصی هزینه خدمات مراقبت غیرپزشکی در منزل را پرداخت نمی کنند و مراقبت های ماهرانه در خانه به ندرت 100 درصد تحت پوشش قرار می گیرد. سیاست های آینده نگر را برای بهترین گزینه های پوشش بررسی کنید.

پوشش خدمات مراقبت از منزل

Medigap که به عنوان بیمه مکمل Medicare نیز شناخته می شود، پوشش بیمه نامه دیگری است که در کنار مزایای اصلی کار می کند.

بیمه نامه تکمیلی از یک شرکت خصوصی خریداری می شود تا هزینه های موجود در هزینه هایی را که Medicare تحت پوشش قرار نمی دهد، مانند هزینه های پرداختی را پرداخت کند.

سیاست های Medicare و Medigap برای پرداخت هزینه مراقبت های طولانی مدت طراحی نشده اند، بنابراین پوشش آنها برای خدمات در خانه معمولاً محدود به مراقبت های پزشکی ضروری در کوتاه مدت است.

اگر یک ارشد الزامات Medicare برای پوشش مراقبت های بهداشتی خانگی را برآورده نکند، برنامه Medigap هزینه های جیبی این خدمات را به حداقل نمی رساند.

بیمه مراقبت های بلند مدت کمک بهیار در منزل، نوعی بیمه است که از شرکت های خصوصی برای تامین هزینه های مراقبت های سالمندان و مراقبت های بهداشتی خانگی خریداری می شود.

مزایا بسته به برنامه متفاوت است، بنابراین روشن شدن خدمات تحت پوشش بیمه نامه در زمان خرید مهم است.

به خاطر داشته باشید که کمک هزینه های مراقبت شخصی در خانه تنها در صورتی امکان پذیر است که برنامه شامل کمک هزینه خدمات غیر پزشکی باشد.

هنگام ساخت بیمه نامه مراقبت بلند مدت، از قبل برنامه ریزی کنید. حق بیمه برای افراد سالم در دهه پنجاه یا شصت کم است.

سالمندان مسن و کسانی که دارای بیماری های مزمن یا شرایط پزشکی جدی هستند بعید است که تحت پوشش باشند. معمولاً یک آژانس مراقبت های بهداشتی خانگی خدماتی را که پزشک شما به شما سفارش می دهد، هماهنگ می کند.

Medicare هزینه های زیر را پرداخت نمی کند:

مراقبت شبانه روزی در منزل
وعده های غذایی به خانه شما تحویل داده می شود
خدمات خانه داری (مانند  خرید، نظافت و خشکشویی)، هنگامی که این تنها مراقبت مورد نیاز شماست

مراقبت شخصی (مانند لباس پوشیدن یا استفاده از حمام)، هنگامی که این تنها مراقبت مورد نیاز شماست

اکثر خانواده ها هزینه خدمات مراقبت در خانه را از جیب خود پرداخت می کنند. منابع احتمالی مورد استفاده برای پرداخت هزینه های خصوصی مراقبت از خانه ممکن است شامل حساب های بازنشستگی فردی، حساب های پس انداز سلامتی، حقوق بازنشستگی، سرمایه گذاری، مستمری، املاک و مستغلات و مزایای تامین اجتماعی باشد.

در اینجا می توانید از افراد خبره و مجرب کمک بخواهید. آن ها با تجربه و درک بالایی که در این زمینه دارند به شما در ارائه خدمات موثر در زمینه استفاده از کمک بهیار در منزل کمک خواهند کرد.

نتیجه گیری

فیزیوتراپی، آسیب شناسی گفتار و زبان یا خدمات درمانی مداوم از مهم ترین خدمات کمک بهیار در منزل است. این خدمات تنها زمانی تحت پوشش قرار می گیرند که خدمات خاص، ایمن و درمانی موثر برای بیماری شما باشند.

Happy father and son enjoying themselves

میزان، فراوانی و مدت زمان خدمات باید منطقی باشد و آنها باید پیچیده باشند یا فقط درمانگران واجد شرایط می توانند آنها را با خیال راحت و موثر انجام دهند. برای واجد شرایط بودن، یا:

1) انتظار می رود که وضعیت شما در یک دوره زمانی معقول و به طور کلی قابل پیش بینی بهبود یابد، یا

2) شما به یک درمانگر ماهر احتیاج دارید که به طور ایمن و موثر برنامه نگهداری از وضعیت خود را تهیه کند، یا

3) شما نیاز دارید به یک درمانگر ماهر برای انجام ایمن و موثر بیماری شما. خدمات بهداشتی کمک بهیار در منزل موارد زیر را پوشش می دهد:
مراقبت های پرستاری
فیزیوتراپی
کار درمانی
خدمات آسیب شناسی گفتار زبان
خدمات اجتماعی پزشکی
خدمات بهداشتی پاره وقت یا متناوب (مراقبت های شخصی)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×