آلفا طب

فیزیوتراپی در منزل غرب تهران

فیزیوتراپی در منزل غرب تهران - مجموعه آلفاطب

پیش از اینکه بخواهیم به موضوع فیزیوتراپی در منزل غرب تهران بپردازیم باید اطلاعاتی در زمینه فیزیوتراپی به دست آوریم . فیزیوتراپی عبارتند از بکارگیری معالجات دستی و یا با استفاده از لوازم الکتریکی برای یاری به افرادیکه دچار اختلالات حرکتی شده اند .

این اختلالات عوامل گوناگونی دارند که می تواند به دلیل سکته مغزی ، پارکینسون ، ناتوانی عضلات پس از یک جراحی و استراحت طولانی مدت ، دردهای ستون فقرات و … به وجود آمده باشد . پس در ادامه با مجموعه خدمات پزشکی آلفاطب همراه باشید تا اطلاعات لازم در زمینه فیزیوتراپی را بدست آورید .

چنانچه در غرب تهران و یا دیگر نقاط اعم از شمال ، جنوب و شرق تهران نیز ساکن هستید می توانید از خدمات فیزیوتراپی در منزل و سایر خدمات پزشکی و پرستاری مجموعه آلفاطب استفاده کنید فقط کافیست با شماره های 22371371-021 ، 26851095-021 تماس بگیرید .

اهداف اصلی معالجه فیزیوتراپی چیست ؟

  • ارتقای دامنه حرکات دست ها ، پاها ، گردن و کمر
  • ارتقای قدرت عضلات بدن
  • صحت کارکرد عضلات و استخوانها
  • بهبود راه رفتن در فرد
  • انعطاف پذیری عضلات
  • صحت و سلامت زندگی فردی

متدهای درمانی فیزیوتراپی شامل چه مواردی است ؟

تمرین های درمانی

تمرین های درمانی به منظور بهبود موقعیت حرکتی بیماران صورت می گیرد . این تمرین ها عمدتا بصورت نرمش های سبک و بدون نیاز به هیچ وسیله ای در منزل قابل انجام است و این تمرین ها به بیمار داده می شود تا هر روز و در ساعات مشخصی نسبت به انجام آنها اقدام کند تا تداوم این تمرین ها بهبود را برای او به ارمغان آورد .

استفاده از تجهیزات خاص نظیر سیستمهای الکتروتراپی

جریان الکتریسیته که با ولتاژ معین و کنترل شده توسط دستگاههای خاص به نقاط مورد نیاز اعمال می شود موجب تحریک مکانیکی عضلات شده و انقباض و انبساط عضلانی موجب بهبود کیفیت کارکرد آنها می شود .

درمانهای دستی

فیزیوتراپیست بوسیله ماساژ نقاطی از بدن را که دچار گرفتگی عضلانی هستند را بهبود می دهد . برخی گرفتگی ها نظیر رگ به رگ شدن ، در رفتگی و … توسط این درمانهای دستی درمان می شود .

استفاده از لوازم مخصوص فیزیوتراپی

در مراکز فیزیوتراپی دستگاههایی است که بیماران با کار کردن با آنها توان عضلانی و اسکلتی خود را بهبود می دهند . این تمرینات توسط فیزیوتراپیست به آنها آموزش داده می شود .

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت خدمات پزشکی در منزل با ما تماس بگیرید.

فیزیوتراپی در منزل غرب تهران - اهداف فیزیوتراپی

فیزیوتراپیست کیست ؟

فردی که به علوم فیزیولوژی ، کینزیولوژی و آناتومی بدن آشناست و تحصیلات دانشگاهی در این زمینه دارد . فیزیوتراپیست شناخت و آگاهی لازم و کافی در زمینه بهبود حرکتی افراد صدمه دیده در اثر تصادفات و بیماریها را دارد و می تواند به بیمارانی که به دلیل بیماری و جراحی دچار عدم تحرک شده اند و ماهیچه هایشان تحلیل رفته را به زندگی عادی برگردانند.

فیزیوتراپی در منزل غرب تهران

اغلب بیمارانی که نیاز به درمان های فیزیوتراپی دارند از عدم توانایی در تحرک و راه رفتن رنج می برند و مراجعه به مراکز درمانی فیزیوتراپی برایشان کاری دشوار و طاقت فرساست .

استفاده از خدمات فیزیوتراپی در منزل می تواند برای این بیماران بسیار مفید باشد زیرا در محیط خانه خود آرامش بیشتری داشته و نیاز نیست بابت رساندن خود به مراکز درمانی در اتومبیل دچار مشقت شوند .

اهالی غرب تهران شامل محله های پونک ، گیشا ، شهرآرا ، ستارخان ، شهران ، صادقیه ، سعادت آباد ، شهرک غرب و … می توانند برای دریافت خدمات فیزیوتراپی در منزل غرب تهران با این مرکز تماس بگیرند .

البته ارائه خدمات پزشکی و پرستاری در منزل توسط آلفاطب تنها به غرب تهران محدود نمی شود و اهالی محترم نقاط شمالی ، شرقی و جنوبی شهر تهران نیز می توانند با یک تماس از خدمات این مرکز بهره مند گردند .

مزایای فیزیوتراپی در منزل غرب تهران

  • فیزیوتراپی در منزل باعث می شود که بیمارانی که از مشکلات حرکتی و دردهای مفصلی و استخوانی رنج می برند در منزل خود حرکت های فیزیوتراپی را انجام دهند و احساس راحتی بیشتری داشته باشند.
  • با استفاده از خدمات فیزیوتراپی در منزل دیگر نیاز نیست اعضای خانواده بیمار را همراهی کرده و ساعتها از وقت خود را صرف این کار نمایند و نیازی به مرخصی گرفتن و همراهی بیمار ندارند .
  • دیگر نیازی نیست که بیمار و همراه او زمان زیادی را در مسیر رفت و آمد طی کنند و ترافیک سنگین و آلودگی هوا را تحمل کنند .
  • برخی بیماران توان حرکت و جدا شدن از تخت را ندارند و برای حمل و نقل آنها به مراکز درمانی و یا فیزیوتراپی بایستی نسبت به کرایه آمبولانس اقدام کرد که این کاری پرزحمت و پرهزینه است در صورتی که استفاده از خدمات فیزیوتراپی در منزل می تواند این مشکلات را حل کند .
  • بیمارانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند ، جراحی های سنگین داشته اند و یا در دوره نقاهت بیماری سنگین نظیر سرطان به سر می برند بهتر است از حضور در مراکز درمانی خودداری کنند چرا که احتمال ابتلا به انواع آلودگیها و ویروسها در این مراکز زیاد است . استفاده از خدمات فیزیوتراپی در منزل می تواند به این بیماران کمک شایانی نماید .

اگر شرایط رفتن به مراکز درمانی را ندارید با خدمات پزشک در منزل آلفاطب تماس بگیرید.

فیزیوتراپی در منزل غرب تهران - فیزیوتراپیست کیست

چه بیمارانی به فیزیوتراپی در منزل نیاز دارند ؟

بیمارانی که دچار فلج در قسمت هایی از بدن هستند

این بیماران به خودی خود توان حرکت ندارند و با تمریناتی که یک فیزیوتراپیست به آنها می دهد از تحلیل رفتن عضلاتشان جلوگیری به عمل آمده و قدرت تحرک در قسمت های دیگر بدن را از دست نمی دهند .

افرادی که دچار پارکینسون هستند

اختلالات حرکتی که در اثر پارکینسون ایجاد می شود از طریق فیزیوتراپی قابل درمان است .

افرادی که دچار سکته قلبی و یا مغزی شده اند

افرادی که دچار سکته می شوند تعدادی از توانایی های خود را از دست داده و یا در آنها ضعیف می شوند . یک فیزیوتراپیست می تواند با متدهای درمانی خود این توانایی ها را به مرور زمان به این اشخاص بازگرداند.

توانبخشی بعد از جراحی

افرادی که تحت عمل های جراحی قرار گرفته اند با کمک یک فیزیوتراپیست در منزل می توانند خیلی زودتر به زندگی نرمال خود برگشته و توانایی های حرکتی خود را بازیابند .

فیزیوتراپی کودکان

برخی کودکان به دلیل فلج مغزی یا سایر اختلالات روانی در زمان نیاز به فیزیوتراپیست قادر به حضور در مراکز عمومی نیستند و برای آنها استفاده از خدمات فیزیوتراپیست در منزل بهترین گزینه است .

انواع فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپی ارتوپدیک

این نوع بیشتر روی مفاصل ، استخوانها ، تاندونها ، ماهیچه ها و رباطها متمرکز است که خود به دو صورت کوتاه مدت و بلندمدت می باشد .

  • فیزیوتراپی کوتاه مدت : این نوع فیزیوتراپی برای افرادی است که بصورت محدود دچار صدمات عصبی ، عضلانی و اسکلتی شده اند و صدماتی غیر ترومایی هستند . این بیماران با یک بازه کوتاه فیزیوتراپی به زندگی نرمال و معمولی برمی گردند .
  • فیزیوتراپی بلند مدت : بیمارانی که دچار مشکلات حادتری نظیر شکستگی مفصل ران ، ستون فقرات ، آرتریت روماتوئید و … شده اند و برای مدت زمان بیشتری به فیزیوتراپی نیاز دارند تا به زندگی طبیعی خود بازگردند .

فیزیوتراپی نورولوژیک

صدماتی که در بخش نخاع و یا مغز پیش می آید و بر اثر عواملی نظیر بیماری ام اس ، پارکینسون ، سکته مغزی ، تروما ، برخی عفونتهای خاص و … بوجود می آید با فیزیوتراپی نورولوژیک قابل درمان است .

فیزیوتراپی در منزل غرب تهران - فیزیوتراپی سالمندان

معتبرترین مرکز ارائه خدمات پزشکی در منزل

مجموعه خدمات پزشکی آلفاطب آماده ارائه خدمات فیزیوتراپی در منزل غرب تهران ، شرق ، جنوب و شمال می باشد . 

این مرکز بصورت شبانه روزی و ۲۴ ساعته حتی در ایام تعطیل آماده پاسخگویی و اعزام پزشک و خدمات پرستاری در منزل برای شما عزیزان می باشد . کافیست با این مرکز تماس بگیرید و نوع خدماتی که نیاز دارید را اعلام نمایید . 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×