آلفا طب

پرستار همراه بیمار در بیمارستان

پرستار همراه بیمار در بیمارستان

پرستار همراه بیمار در بیمارستان یکی از موارد بسیار با اهمیت است که می تواند در روند بهبودی بیمار اثر بسزایی داشته باشد در این مقاله می خواهیم به ویژگی ها و مزایای پرستار مناسب برای همراهی بیمار در بیمارستان بپردازیم.

مجموعه آلفا طب با اخذ مجوز رسمی از دانشگاه علوم پزشکی ایران و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و با در اختیار داشتن کادر متخصص و مجرب آماده است تا در سریع ترین زمان ممکن برای ارائه خدمات پزشکی و پیرا پزشکی در منزل یا محل کار شما در کنار شما باشد.

تمامی پرسنل دارای مدارک و تضامین کافی نزد شرکت می باشند.

*پوشش دهی کلیه مناطق تهران

*نازل ترین قیمت و بهترین کیفیت

*امکان صدور گواهی برای ارائه به بیمه درمانی شما

تلفن های تماس :

021-22371371 

021-26851095

09124885082

گاهی ممکن است به دلایل متفاوت خانواده ها نتوانند به خوبی از بیمار خود مراقبت کنند بنابراین برای رسیدگی بهتر و تخصصی تر به بیمار خود ترجیح می دهند از پرستاران خصوصی مراکز معتبر استفاده کنند. برای رسیدن به اطلاعات بیشتر در این زمینه توصیه می کنیم تا انتهای مطلب با ما همراه شوید.
1.    پرستار کیست؟
2.    به چه کسی پرستار خصوصی گفته می شود؟
3.    ویژگی های یک پرستار خوب برای بیمار در بیمارستان چیست؟
4.    مزایای استفاده از پرستار برای بیمار در بیمارستان چیست؟
5.    پرستار همراه بیمار در بیمارستان باید چه وظایفی را انجام دهد؟
6.    نحوه برخورد پرستار در بیمارستان در مواجه با بیماران متفاوت چگونه است ؟
7.    مدت زمان استفاده از پرستار به چه صورت است؟

 

پرستار کیست؟

شخصی که در حوزه درمان و مراقبت تحصیل کرده باشد و مهارت های لازم را کسب کرده باشد و بتواند به نحو درست و شایسته از بیمار و یا شخص سالمی که نیاز به مراقبت دارد  پرستاری کند را پرستار می نامند.

گاهی برای مراقبت از کودکان و یا کهنسالان ما نیاز به کمک یک پرستار همراه داریم تا بتواند به صورت تمام وقت یا نیمه وقت برای رفع نیازهای روزمره و ابتدایی کودکمان یا فرد کهنسال خانواده ما را همراهی کند به این گونه افراد پرستار عمومی گفته می شود

اما در صورتی که علاوه بر برطرف ساختن نیازهای اولیه به نیازهای درمانی نیز احتیاج داشته باشیم باید از فردی متخصص و با تجربه در این زمینه استفاده کنیم که به اصطلاح پرستار تخصصی گفته می شود که در رابطه با بیماری های مختلف تخصص دارند

به طور مثال بعضی از پرستاران متخصص مراقبت، از بیماران با سطح هوشیاری پایین هستند که دائم سطح هوشیاری و علائم حیاتی ایشان را بررسی می کنند و برخی دیگر از پرستاران تخصص کافی برای مراقبت از بعضی بیماران همچون بیماران با مشکلات ریوی – قلبی و یا بیماران با شکستگی های متفاوت که نیازمند فیزوتراپی هستند.

پرستاری از فرد بیمار و نیازمند به کمک می تواند توسط یکی از افراد خانواده صورت گیرد اما در بعضی موارد که نیازمند تخصص و دانش بالا برای مراقبت مناسب داریم باید از پرستارهای خصوصی کمک بگیریم همچنین از آن جا که مراقبت از فرد بیمار، زمان و توجه زیادی را می طلبد گاهی ممکن است افراد خانواده زمان کافی برای مراقبت از بیمار را نداشته باشند در این صورت نیز از پرستار خصوصی می توانیم بهره گیریم.

به طور کلی 3 تعریف اساسی برای پرستاران و مراقبان داریم :

پرستار :

به شخصی گفته می شود که 2 سال کارآموزی و طرح در بخش های مختلف بیمارستان گذرانده است و دارای تحصیلات دانشگاهی در مقطع کارشناسی پرستاری می باشد.

که وظایفی همچون تزریق دارو طبق تجویز پزشک، سرم تراپی ، بررسی علائم حیاتی، برقراری راه وریدی، تعبیه سونداژ ادراری، پانسمان انواع زخم ها و پرستاری از بیماران تحت مراقبت ها ویژه و سایر خدمات پرستاری حرفه ای را بر عهده دارد.

کمک پرستار :

شخصی است که دوره های 1 ساله را در مراکز معتبر و تحت نظارت وزارت بهداشت به صورت تئوری و عملی گذرانده است و می تواند در امر پرستاری به تیم درمان و پرستاران کمک شایسته کند.

مراقب :

مراقب به کسی گفته می شود که در رابطه با پرستاری و مراقبت صرفا تجربه دارد و می تواند به صورت 24 ساعته در خدمت بیمار باشد و به اموری همچون نظافت و تغذیه و توان بخشی بیمار کمک بسزایی کند.

به چه کسی پرستار خصوصی گفته می شود؟

پرستاری به معنای مراقبت از شخصی سالم و یا بیمار است که به صورت مستقل و یا با همکاری تیم بهداشتی انجام می گیرد.

پرستاری شامل افراد با هر جنسیت و در هر سنی انجام پذیر است. شخصی که پرستاری را بر عهده می گیرد باید به بالا رفتن میزان سلامت کمک کند و همچنین اقدامات لازم برای پیشگیری از بیماری ها را انجام دهد، به طور کلی حافظ و مراقب سلامتی فرد باشد. پرستاری معمولا به دو صورت عمومی و تخصصی قابل انجام است .

بیماری به دلایل مختلف موجب سلب سلامتی افراد می شود گاهی موجب می شود فرد در بیمارستان بستری شود . کمبود پرستاران بیمارستان برای هر تخت باعث می شود تا همراه بیمار اقدامات بیشتری را برای کمک به بیمار بیاموزد و بیمار را همراهی کند. اشخاصی که از تمکن مالی مناسیی برخوردار هستند اقدام به گرفتن پرستار خصوصی در بیمارستان می کنند.

بیماران و افرادی که در بیمارستان بستری می شوند برای انجام امور شخصی خود نیازمند یک همراه هستند. در موارد بسیاری خانواده بیمار صرف نظر از شرایط مالی قادر نیستند  بیمار خود را همراهی کنند در نتیجه  از موسسه ها و مراکز مراقبتی درخواست کمک و پرستار می کنند.

پدیده پرستار خصوصی در بیمارستان ها امری بسیار رایج و فراگیر شده است. به گفته رئیس سازمان نظام پرستاری این پدیده به علت کمبود نیروی پرستاری در بیمارستان ها بخصوص بیمارستان های دولتی بوجود آمده است که البته مورد تایید سازمان نظام پرستاری نیست.

وی خاطر نشان کرد تعداد مطلوب و استاندارد پرستاران در بیمارستان ها باید 3 برابر میزان فعلی باشد. گفتنی است که گاهی برای ورود پرستاران خصوصی به بیمارستان با مدیریت آن جا هماهنگی لازم انجام می گیرد،

البته نه به این معنا که بیمارستان همچنین درخواستی را داده باشد بلکه صرفا درخواست و تمایل خود بیمار و یا خانواده ایشان است.

در هر حال بیمارستان های دولتی با تعداد محدود پرستاری که دارند وظیفه رسیدگی به بیماران بستری را به عهده دارند اما برخی از بیماران با اقدام به گرفتن پرستار خصوصی خواستار رسیدگی بیشتر و خصوصی تر هستند.

ویژگی های یک پرستار خوب بیمار در بیمارستان چیست؟

پرستاری شغلی است که طی آن یک فرد دوره دیده بایستی با همکاری مابقیه افراد تیم پزشکی و بهداشتی به مراقبت از افراد بیمار یا سالم در تمامی سنین بپردازد. یک پرستار به صورت کلی دارای وظایفی است از جمله : بالابردن میزان سلامتی بیمار، مراقبت از بیمار و محافظت از وی در برابر بیماری ها، مراقبت از بیماران ناتوان جسمی ، انجام کارهای روزمره که خارج از توان بیمار است.

یک پرستار خصوصی خوب در بیمارستان برای این که بتواند کارهای محول شده را به صورت درست انجام دهد و مسئولیت هایی که در قبال بیمار دارد را به نحو احسنت به انجام برساند بایستی ویژگی ها و خصوصیاتی داشته باشد برخی از این ویژگی های را در ذیل نام برده ایم:

پرستار خصوصی در رابطه با کارهای بیمار و وضعیت وی باید احساس مسئولیت پذیری داشته باشد تا بتواند کارهای مربوط به بیمار را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

یک پرستار خصوصی باید بسیار مرتب و تمیز لباس بپوشد و پوشش ایشان موجه و مناسب با فضای بیمارستانی باشد. که این امر خود به تنهایی عاملی موثری در جلب اعتماد بیمار و سایر کادر درمان باشد.
پرستار خصوصی مناسب در بیمارستان بایستی بتواند با بیمار خود رابطه ای عاطفی و مفید را برقرار کند چرا که این امر بسیار مهم است و می تواند در روند بهبودی بیمار نقش موثری داشته باشد. گاهی بیماری برای انجام روش های درمان دچار لجبازی می شود

بنابراین یک پرستار خوب می تواند بیمار را از لجاجت دور کند و بیشتر به انجام توصیه های درمانی توسط پزشک ترغیب کند. که این امر به اخلاق و نحوه برخورد پرستار بستگی دارد .

پرستار خصوصی خوب باید قوانین بیمارستان را بپذیرد و آن را رعایت کند تا موجب وارد شدن خللی در کارش نشود و بتواند وظایف خود را به خوبی انجام دهد.
همچنین تخصص و تجربه کافی را داشته باشد به این معنا که از مراکز معتبر تحت نظر وزارت بهداشت گواهینامه لازم را کسب کرده باشد و دوره های لازم را در قسمت های مختلف بیمارستان طی کرده باشد و برای پرستاری از بیمار آمادگی لازم را داشته باشد.

با خانواده بیمار هماهنگی داشته باشد و گزارشی از روند درمان و وضعیت بیمار به صورت منظم در اختیار ایشان بگذارد. این امر باعث بوجود آمدن اعتماد و اطمینان بیشتر بین پرستار و خانواده بیمار می شود.

پرستار خصوصی خوب با پزشک معالج بیمار ارتباط خوبی دارد و وضعیت هر روز بیمار را به ایشان گزارش می کند تا پزشک بتواند توصیه های بهتری را برای درمان بیمار انجام دهد.

پرستار خصوصی مناسب باید بتواند دوره بستری بیمار را در بیمارستان به حداقل زمان ممکن کاهش دهد و ترخیص بیمار را سریع تر انجام دهد .

همچنین بتواند مایحتاج و لوازم مورد نیاز بیمار را از خارج بیمارستان تهیه کند و با وی همراهی لازم را داشته باشد.

لحن محبت آمیز و مهربانانه پرستار می تواند باعث اطمینان بخشی به بیمار شود و ایجاد اعتماد بین بیمار و پرستار یکی از الزامات درست و سریع پیش رفتن روند بهبود است.
پرستار بایستی با ورزش های مناسب بیمار آشنایی داشته باشد و بتواند بیمار را در انجام دادن ورزش های مناسب همراهی کند.

پرستار خصوصی خوب باید عوامل بالا وپایین آمدن شدت بیماری را بشناسد و بتواند در زمان درست بهترین عملکرد را داشته باشد همچنین در جهت پیشگیری از بالا آمدن شدت بیماری اقدامات لازم را انجام دهد.

مزایای استفاده از پرستار برای بیمار در بیمارستان چیست؟

سلامتی یکی از نعمت های بزرگ خداوند متعال است وقتی قدر این نعمت الهی را می دانیم که آن را از دست داده باشیم . بیماری از مشکلاتی است که ممکن است هر شخصی در هر سن و طبقه ای اجتماعی درگیر آن شود .

در این شرایط مراقبت از بیمار یکی از عوامل موثر و مهم در برگشت سلامتی است اما متاسفانه در بعضی مواقع مراقبت از بیمار برای خانواده مقدور نیست از این رو مراقبت از بیمار همیشه برای اطرافیان و خانواده وی با استرس و اضطراب همراه بوده است .

مسائلی نظیر مصرف داروی بیمار سر ساعت مقرر، میزان بهبودی و درمان بیمار، انجام کارهای روزمره و رسیدگی های روزانه بیمار ، انجام توصیه ها و رژیم غذایی مناسب وضعیت بیمار از جمله مواردی است که خانواده بیمار را دچار استرس می کند و باعث می شود درگیری های ذهنی بسیاری را بوجود آورد که البته تمامی این ها با آمدن یک پرستار خصوصی با تجربه قابل حل می باشد.

با استفاده از پرستار خصوصی می توانید تمامی امور مربوط به بیمار خود را با آسودگی خیال به ایشان بسپارید .

پرستار خصوصی به بیمار شما در بیمارستان رسیدگی دقیقی  می کند و تمامی توصیه های درمانی پزشک معالج را با جزئیات انجام می دهد و می تواند رضایت بیمار را برای کسب نتیجه بهتر در روند درمان بدست بیاورد همچنین با امید دادن به بیمار روحیه وی را تقویت می کند تا بتواند با بیماری خود راحت تر کنار بیاید و مقابله کند.

از دیگر مزیت های استفاده از پرستار خصوصی می توان به زمان اشاره داشت چرا که در صورتی که یکی از اعضای خانواده بخواهند مسئولیت مراقبت از بیمار را به عهده بگیرند باید زمان زیادی را صرف مراقبت کنند و باید از شغل خود دست بکشند در صورتی که با کمک گرفتن از پرستار خصوصی می توانند به کارهای روزمره خود و شغلی که دارند برسند.

مراقبت از برخی از بیماران نیازمند تخصص و دانش است، چنان چه یکی از افراد خانواده بیمار بخواهد به مراقبت از وی بپردازد بایستی دوره های تخصصی را بگذراند که هزینه هایی نیز در بر دارد اما با استفاده از پرستار خصوصی نیاز به گذراندن هیچ دوره و آموزش خاصی نیست بلکه یک پرستار باتجربه مهارت کافی برای مراقبت از بیماران خاص را دارد.

پرستاری از بیمار در بیمارستان نیازمند روحیه ای قوی و شاد است که بتواند در محیط بیمارستان برای مدت یک الی چند روز دوام بیاورد که این امر از عهده هر کسی بر نمی آید چرا که حضور در بیمارستان به صورت مداوم می تواند تاثیر منفی در روحیه ای فرد داشته باشد که این خود یکی از مزیت های مهم استفاده از پرستارهای خصوصی است.

متخصص مراقبت از بیمار در بیمارستان با داشتن تخصص کافی در رابطه با نحوه برنامه های مراقبت، ارزیابی نیازهای فردی بیمار می تواند در زندگی بیمار تغییراتی را ایجاد کند که ممکن است علاوه بر همراهی بیمار به عنوان همدم بیمار نیز شناخته شود. روحیه و اخلاق پرستار، با انرژی بودن وی می تواند در بهبود روحیه بیمار بسیار مهم باشد.

از آن جا که بیمارستان محیطی درگیر با عفونت ها و بیماری های متفاوت است ممکن است در رفت و آمدهای زیاد خانواده بیمار به بیمارستان دچار مشکلات و مریضی های مختلفی شوند با بهره گیری از پرستار برای بیمار می توان از رفت وآمد های غیر ضروری به بیمارستان جلوگیری کرد.
مهم ترین مزیت استفاده از پرستارهای خصوصی را می توان کیفیت بالای رسیدگی معرفی کرد.

چرا که پرستار خصوصی با توجه به نیازهای بیمار برنامه ریزی می کند و برای رسیدگی اقدام می کند. در نتیجه توجه بیشتری به بیمار دارد. تمامی این موارد می تواند نقش موثری در روند درمان داشته باشد.

پرستار همراه بیمار در بیمارستان  باید چه وظایفی را انجام دهد؟

شخصی که به عنوان پرستار خصوصی برای مراقبت از بیمار در بیمارستان استخدام می شود باید وظایف خاصی را انجام دهد تا به روند بهبودی بیمار کمک کند از جمله این وظایف می توان به مواردی اشاره داشت همچون:
کارهای شخصی بیمار در صورتی که قادر به انجام آن نیست را انجام دهد. به طور مثال اگر بیمار نیاز به وسیله و یا چیزی دارد مثل آب که از تهیه آن عاجز است پرستار می تواند ایشان را همراهی و کمک کند و برای وی آب بیاورد البته باید اجازه از پزشک برای خوردن آب داشته باشد.

غذایی متناسب با وضعیت بیمار را تهیه کند و اگر غذای بیمارستان برای وی مناسب است به بیمار برای خوردن غذا کمک کند.

وضعیت جسمی شخص بیمار که با توجه به نوع بیماری می تواند متفاوت باشد را باید بررسی کند و تحت نظر داشته باشد. همچون علائم حیاتی بیمار و در بعضی مواقع میزان هوشیاری وی
طبق دستور پزشک داروهای مورد نیاز را سر وقت و به صورت مرتب به بیمار بدهد.

توصیه های پزشک و اقدامات درمانی لازم که مورد تایید پزشک می باشد را برای بیمار انجام دهد و آن ها را به خانواده بیمار آموزش دهد.

کارهای نظافتی بیمار در مدت زمانی که در بیمارستان بستری است ر ا انجام دهد چرا که در برخی مواقع بیمار قادر به انجام کارهایی همچون دستشویی رفتن نیست پس بایستی پرستار خصوصی در استفاده از سرویس بهداشتی به بیمار کمک کند و یا عمل سونداژ ادراری بیمار را انجام دهد.

یک پرستار خصوصی خوب علاوه بر این که از بیمار آزمایش های  لازم را به عمل می گیرد به خانواده بیمار نیز نحوه نمونه گیری خون ، ادرار و مدفوع را آموزش می دهد.

در برخی موارد ممکن است بیمار از بیمارستان به منزل منتقل شود و یا بالعکس که این امر نیازمند داشتن مهارت هایی خاصی است که پرستار خصوصی باید دارا باشد.

آموزش های لازم و ضروری برای بیماران خاص را آموخته باشد و به خانواده وی آموزش دهد
در بعضی مواقع فعالیت های روزمره زندگی باید در شرایط خاص انجام شود پرستار خصوصی باید شیوه درست آن را به خانواده بیمار آموزش دهد.
بیماران مبتلا به بیماریهای جسمی برای نقل و انتقال نیازمند شرایط خاص هستند که پرستار خصوصی باید از آن ها آگاه باشد.

آموزش بیمار برای استفاده از وسایل کمک حرکتی

پرستار خصوصی باید مراقبت های ویژه برای جلوگیری از مواردی همچون زخم بستر و آسیب های جدی  را ارائه دهد.
از وضعیت بیمار و شرایط وی باید به صورت مرتب به پزشک معالج و خانواده بیمار گزارش دهد. چرا که اطلاع پزشک از وضعیت دقیق بیمار می تواند در روند درمان وی بسیار اثر گذار باشد گاهی ممکن است بیمار نیازمند حضور پزشک در کنارش باشد پرستار خصوصی در بیمارستان باید سریع پزشک را مطلع سازد .

پرستار خصوصی باید بتواند برای بیمار بتواند فضای سرگرم کننده و امن بوجود بیاورد
برای بیمار با شرایط خاص باید بتواند وضعیت مناسبی را ایجاد کند

البته گفتنی است که پرستاران خصوصی در مراقبت از بیماری های متفاوت ملزم به ارائه خدمات مناسب با وضعیت بیمار هستند که در ادامه به توضیحاتی در این باره می پردازیم.

پرستاران خصوصی که برای مراقبت از بیماران عفونی انتخاب می شوند باید:

1.    از انتشار عفونت پیشگیری کنند و اصول مربوط را کامل رعایت کنند.
2.    پرستار خصوصی بایستی به خانواده بیمار  در مورد اصول و کارهای پیشگیری از عفونت آموزش دهد.
3.    وضعیت سلامت بیمار را بررسی کند و معاینات بالینی وی را انجام دهد.
4.    باید آموزش های مربوط به ایزوله کردن را به خانواده بیمار آموزش دهد.
5.    بعد از ترخیص از بیمارستان و انتقال به منزل باید برای نیازهای اولیه آموزش لازم را به خانواده بیمار بدهد.
پرستاران خصوصی در مواجه با بیماران گوش، حلق و بینی نیز وظایف خاصی دارند که باید انجام دهند از جمله وظایف ایشان عبارتند از :
1.    توصیه های پزشک و روش های درمانی مناسب را برای بیمار انجام دهد و به خانواده ایشان نیز آموزش دهد.
2.    به طور مرتب به شستشو قسمتی که دچار مشکل شده است مثل چشم، گوش، حلق وبینی بپردازد.
3.    برای بیمارا ن نابینا کارهای مربوط را انجام دهد و به خانواده بیمار موارد خاص را آموزش دهد.

وظایف پرستار خصوصی در برابر بیماران با مشکلات تنفسی و بیماران قلبی :

1.    پرستار خصوصی باید استفاده از اکسیژن را با رعایت نکات ایمنی به بیمار و یا خانواده ایشان اموزش دهد. و در مدت زمان بستری در بیمارستان در این خصوص بیمار را همراهی کند.
2.    علائم حیاتی بدن بیمار همچون ضربان قلب و فشار را مرتب کنترل کند.
3.    به مواردی همچون تراکیاستومی توجه ویژه ای داشته باشند و به بیمار آموزش دهند.
4.    در رابطه با تمرینات تنفسی به بیمار آموزش دهد و وی را در انجام تمارین کمک کند.
5.    در موارد ضروری از متخصصین حوزه فیزیوتراپی کمک بگیرد.
6.    انجام مراقبت های ویژه در مورد دادن داروهای قلبی عروقی و ریوی طبق توصیه های پزشک

در مورد بیمارانی که دچار شکستگی شده اند پرستار خصوصی بایستی موارد خاصی را رعایت کند نظیر:

1.    مهارت استفاده از بانداژ های لاستیکی با مجوز را داشته باشد و بتواند برای بیمار بکار ببرد.
2.    توانایی بی حرکت نگه داشتن بیمار و عضو شکسته را داشته باشد.
3.    به کمک روش های پرستاری بایستی بتواند به تسکین درد و آرام کردن بیمار کمک بسزایی کند.
4.    پرستار خصوصی باید از ایجاد زخم بستر در بیمار پیشگیری کند.
5.    پرستار خصوصی در مواجه با بیمارانی که توانایی حرکت را ندارند باید بتواند از ویلچر و یا واکر استفاده کند.
6.    پرستار خصوصی اقدامات لازم برای پیشگیری از عفونت های تناسلی و مشکل ادرار را  بایستی انجام دهد.
7.    در مورد نگهداری گچ و انجام کارهای روزمره بیمار باید آموزش های لازم را به خانواده ایشان بدهد.

پرستار خصوصی برای بیمارانی با مشکل کلیوی و یا تناسلی نیز وظایف خاصی بر عهده دارند از جمله:

1.    در بیماران کلیوی و تناسلی پرستار خصوصی برای پیشگیری از عوارض حاد بایستی آموزش های لازم را به بیمار و خانواده ایشان بدهد.
2.    طبق دستور پزشک بایستی پرستار خصوصی بتواند نمونه گیری آزمایشگاهی لازم را انجام دهد.
3.    توانایی انجام عمل سونداژ ادارای را داشته باشد.
4.    پرستار در این بیماران بایستی عمل شستشو مجاری ادراری و تناسلی را انجام دهد و همچنین این کار را به خانواده بیمار آموزش دهد.
5.    بایستی بتواند میزان جذب و دفع مایعات توسط بدن بیمار را اندازه گیری کند و این کار را به خانواده بیمار آموزش دهد.
6.    رژیم غذایی مناسب بیمار را رعایت کند و داروهای تجویز شده توسط پزشک را در ساعت مقرر به بیمار بدهد

نحوه برخورد پرستار در بیمارستان در مواجه با بیماران متفاوت چگونه است ؟

افراد بیمار علاوه بر مشکلات بیماری باید روند پذیرش و کارهای اداری در بیمارستان ها را تحمل کنند در نتیجه ممکن است بعضی از بیماران مهربانی و خوش رویی پرستار را نادیده گرفته و اقدام به پرخاش و بد اخلاقی کنند این پرستار است که باید بتواند اوضاع را کنترل کند و بیمار را آرام کند و در صورت موفق نشدن بهتر است موضوع را با خانواده بیمار در میان بگذارد .

به طور کلی  گاهی ممکن است پرستار در بیمارستان با انواع رفتارهای بیمار مواجه باشد. که در مرحله اول همگی پرستار را عامل این رفتارهای بیمار می دانند.
پرستار برای کنترل اوضاع و آرام کردن بیمار می تواند از چند راه کار استفاده کند از جمله:
نحوه برخورد:
پرستار بایستی بداند رفتاری توام با عصبانیت که بیمار دارد ممکن است در اثر ترس و یا نوع درمان خاص که پیش رو دارد باشد. در این مواقع بهتر است ابتدا با لحن ملایم شروع به صحبت با بیمار کند تا بتواند ریشه این پرخاش و بداخلاقی را کشف کند گاهی ممکن است منتظر ماندن زیاد برای درمان از عوامل عصبانیت بیمار باشد که با صحبت کردن و کشف احساسات وی می توان بیمار را به آرامش دعوت کرد.

جملاتی که پرستار به کار می برد:

برای این که بتوان بیمار را آرام کرد می توان از جملاتی همچون ( حق با شماست) ، ( شما را درک می کنم ) ،  ( حق می دهم که ناراحت باشید) استفاده کرد. یکی از راه های دیگر برای آرام کردن بیمار این است که در حین صحبت کردن به ایشان راه کار بدهید و طوری  رفتار کنید که بیمار به شما اعتماد کند و اطمینان پیدا کند که پرستار در رابطه با حل مشکلات وی در تلاش است بدین ترتیب می توان بیمار را آرام کرد.

مدت زمان استفاده از پرستار به چه صورت است؟

برای بیمارانی که در بیمارستان بستری هستند مدت زمان پرستاری به روزهای بستری بیمار در بیمارستان بستگی دارد. به طور معمول تا وقتی که بیمار بهبودی نسبی پیدا کند و بتواند تا حدی کارهای روزمره خود را انجام دهد در بیمارستان می ماند و نیازمند پرستار می باشد.

پرستاری در بیمارستان می تواند به صورت تمام وقت و یا پاره وقت انجام گیرد. برخی از خانواده ها بعد از ترخیص بیمار از بیمارستان برای مراقبت بیشتر و دقیق تر باز هم اصرار به حضور  پرستار خصوصی می کنند.

در بعضی موارد بیمار تا آخر عمر نیازمند کمک های پرستار می باشد که در این شرایط استفاده از پرستار خصوصی به خانواده بیمار و وضعیت مالی ایشان بستگی دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×